Gå til innhold

Anders Behring Breivik søker om prøveløslatelse!


Gjest Hvemsomhelst

Anbefalte innlegg

Han kommer ut en gang. Garantert. Han er ikke første masse drapsmann som slipper ut av norsk fengsel. Det har vært både seriemordere og massemordere som blir sluppet ut tidlig 

Se Arnfinn Nesset, dømt for 22 drap og drepte antageligvis MANGE flere. Han sonet vel 10 av 21år + forvaring og lever det glade liv idag. 

Jeg har 0 tilltro til det norske rettsvesen og med mindre Breivik har hjerteinfarkt eller noe annet akutt som dreper han, vil han GARANTERT slippe ut en dag. Det er jeg villig til å vedde ganske mange penger på. Han vil slippe ut, få hemmelig identitet og konstant være beskyttet av politiet 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stina234 skrev (55 minutter siden):

Fyren er fortsatt farlig, han greier få få ytterliggående personer til å heltedyrking av han.  Om han fikk muligheten til det ville han drepe igjen.

Han kan gråte så mye han vil, han er og blir et monster som ikke fortjener sympati. 

Enig i at han fortsatt trenger å sitte i fengsel, er hater jeg ikke skjønner. Hatet spiser en opp og gir egentlig ABB mer makt og innflytelse enn han fortjener

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde fått opp til 21 år for hver enkel person han drepte. Så han kunne fått en passende dom 1000+ år med null sjangse for å komme ut i samfunnet igjen. Helst dødstraff... På områder som dette, der mange har blitt drept har usa og div andre land mye mer passende dommer.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreaJohan skrev (48 minutter siden):

Han kommer ut en gang. Garantert. Han er ikke første masse drapsmann som slipper ut av norsk fengsel. Det har vært både seriemordere og massemordere som blir sluppet ut tidlig 

Se Arnfinn Nesset, dømt for 22 drap og drepte antageligvis MANGE flere. Han sonet vel 10 av 21år + forvaring og lever det glade liv idag. 

Jeg har 0 tilltro til det norske rettsvesen og med mindre Breivik har hjerteinfarkt eller noe annet akutt som dreper han, vil han GARANTERT slippe ut en dag. Det er jeg villig til å vedde ganske mange penger på. Han vil slippe ut, få hemmelig identitet og konstant være beskyttet av politiet 

Godt mulig, spesielt med woke-generasjon som begynner å bli voksne. De klarte jo å sympatisere med Osama bin laden…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreaJohan skrev (54 minutter siden):

Han kommer ut en gang. Garantert. Han er ikke første masse drapsmann som slipper ut av norsk fengsel. Det har vært både seriemordere og massemordere som blir sluppet ut tidlig 

Se Arnfinn Nesset, dømt for 22 drap og drepte antageligvis MANGE flere. Han sonet vel 10 av 21år + forvaring og lever det glade liv idag. 

Jeg har 0 tilltro til det norske rettsvesen og med mindre Breivik har hjerteinfarkt eller noe annet akutt som dreper han, vil han GARANTERT slippe ut en dag. Det er jeg villig til å vedde ganske mange penger på. Han vil slippe ut, få hemmelig identitet og konstant være beskyttet av politiet 

Nå er det endel tvil rundt AN saken bla fordet han tilsto og drap han trolig ikke kunne være skyldig i. Med ABB er det enklere han vet vi at var drapsmannen til alle han var tiltalt for 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (22 minutter siden):

Godt mulig, spesielt med woke-generasjon som begynner å bli voksne. De klarte jo å sympatisere med Osama bin laden…

Og Hamas-barbarene..ABB kostet 77 foreldrepar det mest verdifulle de hadde... og koster skattebetalerne enorme summer. En skam at han kom levende fra utøya etter min mening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Enig i at han fortsatt trenger å sitte i fengsel, er hater jeg ikke skjønner. Hatet spiser en opp og gir egentlig ABB mer makt og innflytelse enn han fortjener

Jeg forstår hatet i dette tilfellet.  Det var ikke tilfeldig drap.  Han planlagte og med kaldt blod og drepte svært unge mennesker, ikke bare en gang men skudd etter skudd rettet mot uskyldige unge mennesker som hadde livet foran seg. 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreaJohan skrev (9 timer siden):

Han kommer ut en gang. Garantert. Han er ikke første masse drapsmann som slipper ut av norsk fengsel. Det har vært både seriemordere og massemordere som blir sluppet ut tidlig 

Se Arnfinn Nesset, dømt for 22 drap og drepte antageligvis MANGE flere. Han sonet vel 10 av 21år + forvaring og lever det glade liv idag. 

Jeg har 0 tilltro til det norske rettsvesen og med mindre Breivik har hjerteinfarkt eller noe annet akutt som dreper han, vil han GARANTERT slippe ut en dag. Det er jeg villig til å vedde ganske mange penger på. Han vil slippe ut, få hemmelig identitet og konstant være beskyttet av politiet 

Om han mot formodning skulle slippe ut en gang (noe jeg tviler på kommer til å skje), så overlever han neppe lenge som fri mann. Hele Norge vet hvem han er og det finnes garantert folk der ute som ikke tar fem flate øre for å ta livet av ABB. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (20 timer siden):

Jeg forstår hatet i dette tilfellet.  Det var ikke tilfeldig drap.  Han planlagte og med kaldt blod og drepte svært unge mennesker, ikke bare en gang men skudd etter skudd rettet mot uskyldige unge mennesker som hadde livet foran seg. 

 

Enig i at det ikke var tilfeldig, men forstår likevel ikke at folk lar han vinne med å hate han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at han er autist? Sakkyndige mener at han er på spekteret. Det har vært spekulert i det også under rettssaken (Malt var forkjemper der) Det ble ikke noe mer fokus på det den gang, jeg tror de ønsket å skåne folk med autisme, ingen ønsket å dele diagnose med Breivik. Det ville vært for stigmatisering.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gjort noe så forferdelig,  påført berørte og pårørende en ufattelig vond lidelse. Jeg mener at han bør innesperres for resten av livet sitt. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg at Breivik er urimelig i sine fremstillinger, at han klager på hvilken playstation versjon han har etc., og at han ikke får skrive usensurert til meningsfeller, slik jeg ser det så burde han justere egne forventninger til hvordan soningen hans skal være.

Når det er sagt så er det helt greit at soningsforholdene blir belyst og tas opp i rettsystemet, klart at uansett hva noen har gjort og hvor upopulære de er, at skal vi være et sivilisert land med et godt rettsystem så må metodene samfunnet bruker i enkeltsaker belyses og begrunnes.

Med tanke på en eventuell fremtidig løslatelse så ser det ikke lyst ut for Breiviks del all den tid soningsforholdene er som de er og at han fortsatt er den han er, klart det aldri vil være noen progresjon om det skal fortsette som nå, at soningsforholdene hans gir isolasjonsskade betviler altså ikke jeg. En gang må de la han få omgås andre, altså andre enn hvem kriminalomsorgen definerer. Men altså, sensuren på hva han sender ut til mennesker han kan påvirke, altså meningsfeller, det bør det for all tid være sensur på.

Tenker at med tiden så vil soningsforholdene hans endres noe, og det er ikke nødvendigvis negativt heller. Som samfunn skal vi være glad for at vi ikke er et samfunn som burer folk inne i trange bur og gir dem tørt brød og vann, det ville vært usivilisert og et samfunn jeg ikke vil ha i alle fall, og derfor ønsker jeg denne saken velkommen.

Men når sant skal sies, jeg håper ikke Breivik vinner frem med så mye, han har det tross alt mye bedre enn hva han skal kunne forvente. Dessuten tyder det meste på at han skal sitte inne hele livet, altså bør det være begrenset hvor mye samfunnet skal koste på seg i et håp om å klargjøre han for en løslatelse (tenker at han skal bli svært gammel før det eventuelt kan bli en realitet).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klappe skrev (På 16.1.2024 den 21.50):

Svenske expressen melder at ABB vil ha tinder… stemmer dette?p

IMG_2809.png

Tinder faktisk 😂 Hvem i sitt stille sinn vil date den mannen der? 😳 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (10 minutter siden):

Tinder faktisk 😂 Hvem i sitt stille sinn vil date den mannen der? 😳 

Han vil ha en anonym konto der.. fyren er fortsatt maks delulu

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (Akkurat nå):

Han vil ha en anonym konto der.. fyren er fortsatt maks delulu

Anonym frem til han evt. hadde fått en date 😂

Den fyren der altså...... Like greit at han er innesperret 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mardina skrev (1 time siden):

Tinder faktisk 😂 Hvem i sitt stille sinn vil date den mannen der? 😳 

De finnes garantert. Ser jo bare hvor mange drapsmenn og seriemordere som mottar en haug med brev, fra kvinner rundt om i verden. Det kryr av gærne damer der ute. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (9 timer siden):

De finnes garantert. Ser jo bare hvor mange drapsmenn og seriemordere som mottar en haug med brev, fra kvinner rundt om i verden. Det kryr av gærne damer der ute. 

Godt mulig at de finnes. Men når AAB er et så kjent fjes som han er, så har jeg ikke noe stor tro på at det nødvendigvis blir noe varig kjærlighet akkurat 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...