Gå til innhold

Hvorfor er incels så opphengt i popularitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler det er gjentagende. «Bare populære for forhold» ect. «Det er bestemt» osv. «samfunnet må ta ansvar» og bla bla bla

Jeg ønsker ikke her å krangle med incels. Eksemplene over er kun eksempler. 
 

Men hvorfor blir de sånn? Hva er bakgrunnen bak deres forvridde syn på sosiale relasjoner?

Anonymkode: b3adc...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mjaus skrev (13 minutter siden):

Kanskje de ikke ble "sett" på skolen. At de så at de populære var de som fikk jenter. 

Ja jeg føler litt det jeg også, men de fleste var jo ikke i den mest populære gjengen på skolen. Og mange av de har jo dame i dag. Så jeg føler ikke det er hovedgrunnen 😅 Kan dog ha vært en såpass ødeleggende faktor for dem som har satt seg i sjela da. Også føler jeg de skylder på det. De virker så trangsynte (ikke slemt ment mot de), men jeg føler de retter oppmerksomheten vekk fra selve problemet de har. Og hva er det, det kan jo være så mangt og forskjellig fra person til person ,.

Anonymkode: b3adc...0bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre ut enn inn, som Shrek sier.

Jeg tror det er mye selvforakt som er for tung å bære, og derfor vendes utover istedenfor. Det føles bedre og lettere å gi andre skylden for situasjonen enn å gå inn på de egentlige problemene. For da må man ta tak i vanskelige ting i seg selv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter fast i et verdensbilde de ikke har forutsetning for å komme seg bort fra, dessverre. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men de fleste man ser på forumet her.

'Hvis jeg bare hadde vært kjekk.' Nei, det er ikke så enkelt.
'Hvis jeg bare hadde vært høy.' Nei, det er ikke så enkelt.
'Hvis jeg bare hadde vært rik.' Nei, det er ikke så enkelt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen er at incel samfunnet hjernevasker seg selv. De har forumer, chattekanaler osv, steder der de forpester livene til unge menn som egentlig trenger sin familie, en god mannlig rollemodell, venner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (Akkurat nå):

Jeg tror grunnen er at incel samfunnet hjernevasker seg selv. De har forumer, chattekanaler osv, steder der de forpester livene til unge menn som egentlig trenger sin familie, en god mannlig rollemodell, venner.

Dette. Og hvorfor er så mange incels sure fordi de ikke får napp hos de modellpene jentene?

Anonymkode: 1e5bd...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Katten.2.0 said:

De sitter fast i et verdensbilde de ikke har forutsetning for å komme seg bort fra, dessverre. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men de fleste man ser på forumet her.

'Hvis jeg bare hadde vært kjekk.' Nei, det er ikke så enkelt.
'Hvis jeg bare hadde vært høy.' Nei, det er ikke så enkelt.
'Hvis jeg bare hadde vært rik.' Nei, det er ikke så enkelt.

Men til spørsmålet i tittelen, "Hvis jeg bare hadde vært populær". Ikke nødvendigvis enkelt, men sannelig enklere enn å bli høyere, kjekkere eller rikere.

Det henger nok sammen dog, mange mener nok de ikke er populære nettopp pga. utseende eller rikdom.

Anonymkode: b4a4a...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye selvforakt og misunnelse. I tillegg til at incels overfokuserer på utseende, så lett å koble utseende til popularitet. Hadde jeg vært høy, pen etc så hadde damene likt meg. Mange blir jo helt besatt av å bygge muskler og se bra ut, istedet for å jobbe med sosiale ferdigheter. De tror jo seriøst at kvinner godtar drittsekker bare fordi "chad" er kjekk og derfor populær. Hadde en incel-venn en gang, bare at da eksisterte ikke begrepet incel, han vekslet mellom og være sint og deprimert fordi han ikke hadde en sjanse hos damene. Sannheten var at han hadde noen kilo ekstra, men eller et helt normalt utseende, men han gikk kun etter de 5% mest populære modellvakre jentene. Det gjorde ham helt rasende at ordinære, jenter gav ham oppmerksomhet mens de populære knapt la merke til ham. Hver gang incels diskuteres tenker jeg på et sitat fra Dr. Melfi, "depression is rage turned inward." Føler det ofte stemmer når det er snakk om incels.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje det begynner å bli nok drittslenging mot uattraktive menn nå. Kanskje dere kan ta et par dagers pause før dere setter i gang igjen?

Anonymkode: e9c59...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome
Katten.2.0 skrev (6 timer siden):

De sitter fast i et verdensbilde de ikke har forutsetning for å komme seg bort fra, dessverre. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men de fleste man ser på forumet her.

'Hvis jeg bare hadde vært kjekk.' Nei, det er ikke så enkelt.
'Hvis jeg bare hadde vært høy.' Nei, det er ikke så enkelt.
'Hvis jeg bare hadde vært rik.' Nei, det er ikke så enkelt.

Tja, bedre å være 1.80 enn 1.60 

Bedre å se ut som (insert kjekkas her) enn George Constanza fra Seinfeld

Bedre å tjene 500k i året kontra 200k. 

Jeg vet om flere menn med bedriten personlighet som hopper fra forhold til forhold, mens jeg også kjenner menn som er gode å snille som aldri klarer å finne noen. 

Nå skal man være forsiktig med å ta egne erfaringer for fakta på hvordan resten av verden fungerer. Men dette stemmer med mine. De gangene jeg blir flørtet mest med eller får med meg noen hjem så har jeg som regel vært kald, avvisende, skrytende, brautende og kanskje til å med litt frekk i kjeften. 

Blir så jævla tullete å si at en incels eneste problem er at han kun går etter de 5% fineste.

Vel, ingen vil ha en lav halvskallet fyr som jobber på Esso. Selv "uattraktive" kvinner har bedre valgmuligheter enn det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Freakingawesome said:

Tja, bedre å være 1.80 enn 1.60 

Bedre å se ut som (insert kjekkas her) enn George Constanza fra Seinfeld

Bedre å tjene 500k i året kontra 200k. 

Jeg vet om flere menn med bedriten personlighet som hopper fra forhold til forhold, mens jeg også kjenner menn som er gode å snille som aldri klarer å finne noen. 

Nå skal man være forsiktig med å ta egne erfaringer for fakta på hvordan resten av verden fungerer. Men dette stemmer med mine. De gangene jeg blir flørtet mest med eller får med meg noen hjem så har jeg som regel vært kald, avvisende, skrytende, brautende og kanskje til å med litt frekk i kjeften. 

Blir så jævla tullete å si at en incels eneste problem er at han kun går etter de 5% fineste.

Vel, ingen vil ha en lav halvskallet fyr som jobber på Esso. Selv "uattraktive" kvinner har bedre valgmuligheter enn det 

Bedre, ja, men det er fortsatt ikke så enkelt. Menneskelig tiltrekning er ikke så enkelt som noen få faktorer. Det er svært kompleks, og det handler ikke bare om hvordan en selv ser ut og ter seg, men også på hva motparten liker, hvor motparten er i livet osv.

Jeg vet om helt avsindig kjekke og veltrente menn, som får masse oppmerksomhet men som sliter med både avslappet sexpartnere og forhold. Fordi de er noen nolduser i sin personlighet. Samtidig er noen av de jeg kjenner med best drag, ganske så normale men med en utstråling ut av denne verden.

Angående det med incels som går etter de fineste, har jeg aldri sagt noe slikt.

En sjarmerende halvskallet fyr på Esso har betraktelig bedre sjans på et attraktivt kvinnfolk enn en usikker mann med full manke og høystatusjobb.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig selvtillit og selvfølelse - enten på grunn av oppvekst, mobbing e.l. Så tar de ikke tak i det, men henger seg opp i idéer om hvorfor de har fått utdelt så dårlige kort, og så terper de på den grunnen, og tenker det er sannheten, om naturen, om samfunnet. Det er noe sånn kvasi-vitenskapelig ved det også, som jeg tror tiltrekker dem. Enklere kanskje, å tro på idéer om hvordan ting er enn å skulle begynne og finne ut av sitt eget følelsesliv. De idéene de bygger på, handler jo også om et forvridd syn på naturlig og seksuell seleksjon - og der er det innbakt popularitet. "Hvilke hanner får hunnene". Det er hierarkisk tenkning, og det sammenfaller nok med deres sterke følelse av å ha en posisjon i et hierarki selv. Jeg kan kjenne meg igjen akkurat der. Jeg ble også mobbet, og jeg har fremdeles en følelse av min egen "posisjon", den dag i dag.

Anonymkode: f7f70...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes kanskje det begynner å bli nok drittslenging mot uattraktive menn nå. Kanskje dere kan ta et par dagers pause før dere setter i gang igjen?

Anonymkode: e9c59...24b

Det er ikke drittslenging mot uattraktive menn. Det er drittslenging om de som definerer seg selv som incels. Det er faktisk to forskjellige ting.

Anonymkode: ad22c...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...