AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Del Skrevet 25. august 2021 Så, jeg leser at ved tredje oppkjøring kan man kreve to sensore i bilen. Det ønsker jeg å gjøre. Men, i praksis, hvordan? Sier jeg ifra der og da? Kontakter jeg Vegvesenet på forhånd? 🤷 Anonymkode: ed8b1...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Del Skrevet 25. august 2021 Snakk med læreren din! Du kan iallfall IKKE troppe opp på oppkjøringsdagen og forlange to sensorer i bilen der og da! Du kan også ha med deg læreren din på oppkjøringen. Anonymkode: 5ead6...f9f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Del Skrevet 25. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Snakk med læreren din! Du kan iallfall IKKE troppe opp på oppkjøringsdagen og forlange to sensorer i bilen der og da! Du kan også ha med deg læreren din på oppkjøringen. Anonymkode: 5ead6...f9f Ja, ville vært fint med læreren men 3 stykk i bilen, i tillegg til meg, blir sikkert for mange. Tenker i fht Covid. Er selv fullvaksinert. Det er et par måneder til oppkjøringen og læreren har ikke hørt om det før. Altså at noen ønsket to. Anonymkode: ed8b1...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorbys Skrevet 26. august 2021 #4 Del Skrevet 26. august 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Ja, ville vært fint med læreren men 3 stykk i bilen, i tillegg til meg, blir sikkert for mange. Tenker i fht Covid. Er selv fullvaksinert. Det er et par måneder til oppkjøringen og læreren har ikke hørt om det før. Altså at noen ønsket to. Anonymkode: ed8b1...e0e Det gjøres unntak! Jeg fikk innvilget disp. i mai, og at det var tredje forsøk var faktisk god nok grunn for trafikkstasjonen. Valgte å ikke ha med kjørelærer likevel, men vi søkte i forkant så jeg hadde muligheten hvis jeg følte behov for det. Kjørelærer ringte til trafikkstasjonen og fikk tilsendt et skriv vi skulle vise frem hvis lærer ble med i bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Del Skrevet 26. august 2021 Mulig jeg spør dumt, men hva skal man med to sensorer? Og kjørelærer i tillegg? Anonymkode: fa5b5...dd8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #6 Del Skrevet 26. august 2021 Er man virkelig skikket til å kjøre bil dersom man ikke klarer oppkjøring med kun èn sensor i bilen?! Anonymkode: 2d7f6...958 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Del Skrevet 26. august 2021 Du bør kanskje ikke ha lappen om du stryker? Du kjører tross alt et potensielt drapsvåpen Anonymkode: 377a0...679 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Del Skrevet 26. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Mulig jeg spør dumt, men hva skal man med to sensorer? Og kjørelærer i tillegg? Anonymkode: fa5b5...dd8 Begge ganger jeg tok oppkjøring, fikk jeg tilbakemelding at det var nære på, men jeg trengte kanskje bare litt mer kjøretimer. Men jeg har kjørt nå med kjøretimer i 4 år, jeg har fått mer enn nok kjøretimer. Jeg gir allikevel dårlig og usikker inntrykk på sensor, tydeligvis, og det tror jeg er pga stress og usikkerhet. Nå er det flere kjørelærere som har kjørt med meg, og som sier at jeg kjører helt fint. Min stress og usikkerhet kommer utelukkende på grunn av prestasjonsangst og tanker om pengebruk, det koster 4,5 tusen hver gang å ta prøven. Det er veldig dyrt for meg. Etter 4 år med kjøretimer både med lærer og privat, er jeg helt sikker på mine kjørekunskaper. Jeg har ikke engang bulket vår (privat) bil i parkeringshuset på disse årene. Selvsagt ikke kjøreskolens bil heller. Jeg tror og håper at to sensore i bilen vil gi meg bedre sjanser, rett og slett. Kjørelæreren i bilen ville også gitt meg mer trygghet. Anonymkode: ed8b1...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #9 Del Skrevet 26. august 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: Du bør kanskje ikke ha lappen om du stryker? Du kjører tross alt et potensielt drapsvåpen Anonymkode: 377a0...679 godt forsøk 😂 Føler du deg bedre av å få andre til å føle seg dårligere? Jeg er heldigvis hundre prosent sikker at jeg er i hvert fall bedre sjåfør og mindre farlig sjåfør enn du. Anonymkode: ed8b1...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Del Skrevet 26. august 2021 1 hour ago, Gorbys said: Det gjøres unntak! Jeg fikk innvilget disp. i mai, og at det var tredje forsøk var faktisk god nok grunn for trafikkstasjonen. Valgte å ikke ha med kjørelærer likevel, men vi søkte i forkant så jeg hadde muligheten hvis jeg følte behov for det. Kjørelærer ringte til trafikkstasjonen og fikk tilsendt et skriv vi skulle vise frem hvis lærer ble med i bilen. takk for svar 👌 Anonymkode: ed8b1...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Del Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): godt forsøk 😂 Føler du deg bedre av å få andre til å føle seg dårligere? Jeg er heldigvis hundre prosent sikker at jeg er i hvert fall bedre sjåfør og mindre farlig sjåfør enn du. Anonymkode: ed8b1...e0e Unnskyld at jeg spør, men hvordan kan det ha seg at du er hundre prosent sikker på at du er bedre sjåfør enn personen du svarte? Du har ikke førerkort engang. Antar dette kan være årsaken til at du ikke består oppkjøringa, at du rett og slett er så god på deg selv at sensor stryker deg. Sjåfører som tror de er verdensmestre det nok av. Anonymkode: 182fd...58e 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Del Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): godt forsøk 😂 Føler du deg bedre av å få andre til å føle seg dårligere? Jeg er heldigvis hundre prosent sikker at jeg er i hvert fall bedre sjåfør og mindre farlig sjåfør enn du. Anonymkode: ed8b1...e0e Hadde du vært det så hadde du nok hatt lappen etter 4 år med øvelseskjøring. Min datter på 18 fikk lappen etter 5 måneder , besto oppkjøring med glans. Ikke fikk vi kjørt så mye privat heller. Såå til sammenligning, og de fleste på hennes alder av venner får lappen på langt under et år Anonymkode: 0437b...054 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #13 Del Skrevet 26. august 2021 Det blir ikke mer stress og nervepirrende da, ts? Å ha to sensorer i bilen? Syns det var nervepirrende nok med én, jeg..😅 Anonymkode: 773da...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #14 Del Skrevet 26. august 2021 Om du kjører forsiktig og ser deg til høyre (og til venstre i rundkjøringer) så stryker du ikke på oppkjøringen. Det er også viktig å passe på at farten ikke er høyere enn tallet som står på rundingene med rød sirkel rundt. 🤣 Anonymkode: 8ace5...c46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #15 Del Skrevet 26. august 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Unnskyld at jeg spør, men hvordan kan det ha seg at du er hundre prosent sikker på at du er bedre sjåfør enn personen du svarte? Du har ikke førerkort engang. Antar dette kan være årsaken til at du ikke består oppkjøringa, at du rett og slett er så god på deg selv at sensor stryker deg. Sjåfører som tror de er verdensmestre det nok av. Anonymkode: 182fd...58e Fordi jeg ser for meg at personen som svarer meg er en typisk incel, en voksen mann som bor i gokk. Han har sikkert tatt lappen for 20 år siden, og tror at han selv er beste sjåføren, men så er kunnskapene hans utdaterte, pluss at han har aldri kjørt i Oslo. Eller i det hele tatt på en plass der det finnes en rundkjøring. Han vier livet sitt til å få andre til å føle seg dårligere på nett, for å heve sitt eget ego, som er basert på absolutt null og niks Det er nettopp han som tror han er verdensmester i å kjøre bil og er så mye bedre enn alle andre, og er derfor farligere sjåfør. Anonymkode: ed8b1...e0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #16 Del Skrevet 26. august 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Om du kjører forsiktig og ser deg til høyre (og til venstre i rundkjøringer) så stryker du ikke på oppkjøringen. Det er også viktig å passe på at farten ikke er høyere enn tallet som står på rundingene med rød sirkel rundt. 🤣 Anonymkode: 8ace5...c46 😂 ja, det er nettopp det tipset jeg trengte for å bestå neste oppkjøring. Takk, det betyr så mye for meg. 😂 Anonymkode: ed8b1...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #17 Del Skrevet 26. august 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir ikke mer stress og nervepirrende da, ts? Å ha to sensorer i bilen? Syns det var nervepirrende nok med én, jeg..😅 Anonymkode: 773da...16e Andre gang jeg tok oppkjøring, fikk jeg en veldig ung sensor. Vi snakker en mann tidlig i 20årene. Han virket veldig usikker om å bestå meg eller ikke, men valgte ikke bestå. Han ble lei seg og enda mer usikker i etterkant, da jeg sa at nå måtte jeg ta teori på nytt. Dette er i Oslo-Bærum, det er så krise med oppkjøringer og sensore her nå, at jeg er redd, de ansetter hvem som helst, bokstavelig tatt. Jeg vil bare ikke havne enda engang i en situasjon med ung, uerfaren og usikker sensor, det koster mye penger for meg. Anonymkode: ed8b1...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #18 Del Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fordi jeg ser for meg at personen som svarer meg er en typisk incel, en voksen mann som bor i gokk. Han har sikkert tatt lappen for 20 år siden, og tror at han selv er beste sjåføren, men så er kunnskapene hans utdaterte, pluss at han har aldri kjørt i Oslo. Eller i det hele tatt på en plass der det finnes en rundkjøring. Han vier livet sitt til å få andre til å føle seg dårligere på nett, for å heve sitt eget ego, som er basert på absolutt null og niks Det er nettopp han som tror han er verdensmester i å kjøre bil og er så mye bedre enn alle andre, og er derfor farligere sjåfør. Anonymkode: ed8b1...e0e Er det mulig. For en fri fantasi du har. Du virker ganske giftig, sånn til opplysning. Anonymkode: 182fd...58e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #19 Del Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fordi jeg ser for meg at personen som svarer meg er en typisk incel, en voksen mann som bor i gokk. Han har sikkert tatt lappen for 20 år siden, og tror at han selv er beste sjåføren, men så er kunnskapene hans utdaterte, pluss at han har aldri kjørt i Oslo. Eller i det hele tatt på en plass der det finnes en rundkjøring. Han vier livet sitt til å få andre til å føle seg dårligere på nett, for å heve sitt eget ego, som er basert på absolutt null og niks Det er nettopp han som tror han er verdensmester i å kjøre bil og er så mye bedre enn alle andre, og er derfor farligere sjåfør. Anonymkode: ed8b1...e0e Wow, ufyselig kommentar. Lykke til med å stryke for tredje gang! Anonymkode: ab30f...0df 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #20 Del Skrevet 26. august 2021 Jeg tok ikke mer antagelser om de som kommenterer her, enn de om meg. Det er dessverre slik her på bilforumet, er overfylt av bedrevitere, som har aldri gjort noe galt og er alle beste sjåfører, og alle har selvsagt bestått oppkjøring fra første gang. Har ikke noe å si at de har bestått på en trafikkstasjon der 96% består hver oppkjøring, og jeg tar lappen i Oslo, der strykeprosenten er på 60... Anonymkode: ed8b1...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå