Gå til innhold

Mista ei venninne da jeg ikke lenger ville dele private ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ei venninne, der vi har delt mye. For mye for min del, så jeg sa sist gang at jeg ikke lenger ønsket det. At jeg følte det ble feil. Hun tok også og kommenterte hvor utrygg hun var på to stykker på arbeidsplassen for hvordan de hadde behandlet meg… 
 

Nå har hun kutta meg ut. 
 

Merkelig. 

Anonymkode: 5e2c0...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tuller ikke

Vi har delt mye om menn i våre liv, og nå satte jeg foten ned. Plutselig var jeg totalt uinteressant. 

Anonymkode: 5e2c0...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor følte du et behov for å annonsere det til venninna di? Hadde vel holdt å bare slutte å dele så mye?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun tok også og kommenterte hvor utrygg hun var på to stykker på arbeidsplassen for hvordan de hadde behandlet meg… 

Anonymkode: 5e2c0...dbe

Hva har dette med saken å gjøre?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Merkelig. 

Anonymkode: 5e2c0...dbe

Mye merkelig her, ja.

Anonymkode: ead1d...6f6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt, kan du utdype? Du vil ikke dele ting med henne lengre? Da er det vel naturlig at ho føler at dere ikke er så nære som dere var?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS 
Hun stilte veldig nære personlige spørsmål, og da jeg ikke ville utdype, og skiftet tema, ble hun tydeligvis fornærmet.

Jeg ønsket å snakke om litt andre ting enn å klage over eller snakke om alt som var galt og vanskelig i livet mitt. Jeg annonserte det ikke, men ønsket ikke utdype noe da hun spurte. 

Anonymkode: 5e2c0...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS 
Hun stilte veldig nære personlige spørsmål, og da jeg ikke ville utdype, og skiftet tema, ble hun tydeligvis fornærmet.

Jeg ønsket å snakke om litt andre ting enn å klage over eller snakke om alt som var galt og vanskelig i livet mitt. Jeg annonserte det ikke, men ønsket ikke utdype noe da hun spurte. 

Anonymkode: 5e2c0...dbe

Jeg har også vært den som ble utsatt for veldig nærgående spørsmål, der venninnen ble sur og fornærmet da jeg sa at de temaene var så private at jeg ikke ville dele det med noen utenfor familien. 
Hun presset på med spørsmålene sine, og jeg følte meg skikkelig ydmyket og tråkket på.

Det ble en skikkelig diskusjon om det.  Hun følte at vi kom nærmere hverandre ved å dele slike private ting, mens jeg følte meg invadert og lite respektert.  Grunnen til at jeg har blitt så privat som jeg er, er fordi jeg tidligere har brent meg på at betroelser har blitt brukt imot meg i etterkant.


I dette tilfellet var det jeg som trakk meg tilbake fordi jeg følte at det ikke ble respektert at det var enkelte private ting jeg ville holde for meg selv.

Ricky S skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt, kan du utdype? Du vil ikke dele ting med henne lengre? Da er det vel naturlig at ho føler at dere ikke er så nære som dere var?

Hvis jeg forstår TS riktig handler det om at hun, i likhet med meg selv, ønsker å skille mellom personlig og privat.
Man kan godt være personlig, men enkelte ting er private, og mange ønsker å holde det nettopp privat.

Anonymkode: f9901...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg flashback til en episode for ca 15 år siden😩haha dette var før covid. hadde besøk av en veninne som plutselig nærmest holder meg fast, face to face-helt opp i trynet mitt»hvordan har du det EGENTLIG»? tror jeg kjente noe spytt, da dette ble ropt ut. Jeg fikk panikk og avsluttet treffet raskt😌😒☹️🤭

Anonymkode: 7c53c...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker vel drama og negativitet da. Ikke noe å samle på. Bra du setter ned foten for deg selv. 

Anonymkode: 4f99e...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun vil være en mye nærere venninne enn du er komfortabel med. Hun vil ha betroelser du ikke vil gi.

Dere er ganske enkelt ikke på samme bølgelengde mtp vennskapsnivå. Kanskje best å være venner med noen som respekterer deg. 

Anonymkode: 85db7...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar det personlig med at dere to har delt veldig mye med hverandre. Da vet hun hvor hun har deg, og nå som hun vet du ikke vil dele lengre private ting så føler hun at hun mister kontrollen. 

Kan ta ett eksempel (gjelder ikke venninner, men en tidligere sjef). 

Hun kunne prate med andre om det ene eller det andre som strengt tatt burde holde for seg selv som sjef. 

En dag så klarte jeg ikke å la vær og spurte noe om det hun nettopp hadde utlevert til ei annen ei (hun snakker litt høyt, så vi andre har fått med oss litt). Men da så hun rart på meg at slike ting som sjef kan hun ikke dele med meg. Oj ja sa jeg, hørte ikke slik ut i stad da du delte veldig mye med den og den, så jeg trodde det var relevant info. 

Jeg ble ikke fornærmet, men sjefen velger jo sine som hun deler med (som hun ikke skal i utgangspunktet) og det med å dele private ting om andre og seg selv skaper jo tillit seg i mellom. 

Men når sjefen ikke deler med meg så skaper jo ikke dette tillit mellom meg og henne (hun skjønte at dette ikke var greit og tonet seg ned i ettertid, jeg bare testet henne).

Anonymkode: a9c5b...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Det går greit for min del, for jeg har satt meg inn i ting om parforhold. Det har jeg delt med henne, og ble en forlengelse av det jeg har funnet ut. Så det ble naturlig å slutte med dyneløft og lignende. 
 

Trives mye bedre med meg sjøl, på tross av færre venner. Det er så deilig å kunne prate om personlige, men ikke private ting. 

Anonymkode: 5e2c0...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med ei venninne i 1.5 år og delte mye jeg også. Etter hvert ønsket jeg å dele mindre, heller ha felles interesser enn å snakke om mine utfordringer. Jeg hadde følt en stund at jeg brukte henne som en slags psykolog og dette ønsket jeg å snu.

Hennes reaksjon var at hun var sikker på at det gikk verre med psyken, hun var sikker på at jeg mislikte henne og deretter var hun ute av livet mitt. Forklarte henne en gang om det jeg skrev over der, men det hjalp ikke. Hun var også med på å ødelegge livet mitt sammen med en råtten eks etter dette. Jeg konfronterte henne og hun fortsatte med å lyve direkte til meg. Jeg vet alt hun har vært med på nå og hvor mye, jeg holder meg langt unna.

Aldri igjen om jeg skal dele masse med venninner igjen. 

Anonymkode: 7ed54...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...