Gå til innhold

Er helt knust, mistet førerkortet pga jeg kjørte med tilhenger uten sikkerhetsvaier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkerhetsvaieren på tilhengeren røk om fredag og i dag kjørte jeg for å hente noe på Finn, hadde da ikke sikkerhetsvaier på hengeren som gjorde at jeg mistet førerkortet i 4 mnd. Kan ikke huske jeg har hørt at dette er grunn til førerkortbeslag før og finner heller ikke noe om det på nettet…. 
 

politiet var sikre i sin sak og jeg kom ingen vei med mine begrunnelser, jeg har aldri før fått bot eller prikker, så jeg mistet førerkortet kun pga denne ene gangen! 
 

vurderer å gå videre med dette da jeg er rimelig sikker på at førerkortbeslaget er feil!

noen her som kan loven angående dette? Jeg hadde forstått en bot, men ikke å miste lappen!

jeg er svært avhengig av lappen både i jobb og privat, derfor har jeg alltid kjørt rolig og forsiktig og holdt meg innenfor loven!

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en grunn til at den er der.. Har du noen gang mista en tilhenger i fart, vet du hva som skjer da? Tenker det er veldig greit at du mistet førerkortet midlertidig. Spesielt med tanke på at du ikke skjønner hvorfor. Kanskje du forstår det etterhvert

Anonymkode: 85e99...e79

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at tilhengeren ikke var i orden før du reiste ut på tur?

Anonymkode: 57b9b...63c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er en grunn til at den er der.. Har du noen gang mista en tilhenger i fart, vet du hva som skjer da? Tenker det er veldig greit at du mistet førerkortet midlertidig. Spesielt med tanke på at du ikke skjønner hvorfor. Kanskje du forstår det etterhvert

Anonymkode: 85e99...e79

Nei men har sett på video om andre som har det.

jeg visste jeg kunne få bot men ikke miste førerkortet!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Visste du at tilhengeren ikke var i orden før du reiste ut på tur?

Anonymkode: 57b9b...63c

Ja, den røk om fredag men har ikke fått somlet meg til å kjøpe ny enda. Skulle hente noe på Finn 

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du visste at hengeren var ødelagt så kan du vel egentlig takke deg selv? Hvordan røk den i det hele tatt? Mista du hengeren?

Ganske uansvarlig å kjøre uten sikkerhetsvaier 

Anonymkode: d7dec...028

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei men har sett på video om andre som har det.

jeg visste jeg kunne få bot men ikke miste førerkortet!

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Okej. La oss ta dette med en skje. 

Hva skjedde på videoene når noen mistet en tilhenger? 

Anonymkode: 85e99...e79

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er skikkelig uansvarlig og fortjente å miste førerkortet.

Anonymkode: 4e893...bd9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Du dummet deg ut. Du kjørte med utstyr du visste at ikke var i orden, og som du skjønner kunne skapt en farlig situasjon. Vi har bare din side av saken, og kan godt være det har vært enda mer i denne saken enn du forteller. 

Men tror bare jeg hadde lært av mine feil og ikke begynt å krangle på det.

 

Anonymkode: a039d...279

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du visste at hengeren var ødelagt så kan du vel egentlig takke deg selv? Hvordan røk den i det hele tatt? Mista du hengeren?

Ganske uansvarlig å kjøre uten sikkerhetsvaier 

Anonymkode: d7dec...028

Regnet med jeg fikk muntlig tilsnakk ved en kontroll og muligens en bot, men ikke miste lappen. Den var rusten og røk når jeg skulle hekte den på

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sikkerhetsvaieren på tilhengeren røk om fredag og i dag kjørte jeg for å hente noe på Finn, hadde da ikke sikkerhetsvaier på hengeren som gjorde at jeg mistet førerkortet i 4 mnd. Kan ikke huske jeg har hørt at dette er grunn til førerkortbeslag før og finner heller ikke noe om det på nettet…. 
 

politiet var sikre i sin sak og jeg kom ingen vei med mine begrunnelser, jeg har aldri før fått bot eller prikker, så jeg mistet førerkortet kun pga denne ene gangen! 
 

vurderer å gå videre med dette da jeg er rimelig sikker på at førerkortbeslaget er feil!

noen her som kan loven angående dette? Jeg hadde forstått en bot, men ikke å miste lappen!

jeg er svært avhengig av lappen både i jobb og privat, derfor har jeg alltid kjørt rolig og forsiktig og holdt meg innenfor loven!

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Samtykket du i førerkortbeslaget?.

Det er ikke politiet som bestemmer hvor lenge man mister førerkortet.

Anonymkode: b46b5...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Okej. La oss ta dette med en skje. 

Hva skjedde på videoene når noen mistet en tilhenger? 

Anonymkode: 85e99...e79

De havnet i grøfta, er ikke et barn, jeg vet hva den er til og hvilke skader som kan skje, men mener det ikke er et førerkortbeslag spesielt når jeg aldri har fått bøter før

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sikkerhetsvaieren på tilhengeren røk om fredag og i dag kjørte jeg for å hente noe på Finn, hadde da ikke sikkerhetsvaier på hengeren som gjorde at jeg mistet førerkortet i 4 mnd. Kan ikke huske jeg har hørt at dette er grunn til førerkortbeslag før og finner heller ikke noe om det på nettet…. 
 

politiet var sikre i sin sak og jeg kom ingen vei med mine begrunnelser, jeg har aldri før fått bot eller prikker, så jeg mistet førerkortet kun pga denne ene gangen! 
 

vurderer å gå videre med dette da jeg er rimelig sikker på at førerkortbeslaget er feil!

noen her som kan loven angående dette? Jeg hadde forstått en bot, men ikke å miste lappen!

jeg er svært avhengig av lappen både i jobb og privat, derfor har jeg alltid kjørt rolig og forsiktig og holdt meg innenfor loven!

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Du skjønner vel at det er en stor sikkerhetsrisiko og kjøre uten? Du har kjørt med henger og dermed satt andre trafikanter i fare, derfor er du uaktsom og mister førerkort. En kan ikke sjanse for at ting går bra, du skjønner vel at den ikke er der for pynt. Les navnet opp for deg selv et par ganger så skjønner du viktigheten av at den er på plass. Tenk å utsette  deg og andre for risk for å hente noe på finn. Denne kunne du fikset igår, hadde ikke tatt mange minuttene, så ble dyr lærdom

Anonymkode: 75361...d1c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo prøvd å benekte førerkortbeslag. Det har man anledning til.  Men da ville du blitt anmeldt og mest sannsynlig blitt fradømt førerretten av domstolen.  Men din egen dumhet å bruke redskap du visste ikke var i tråd med forskriftene.

Anonymkode: 83501...a58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er skikkelig uansvarlig og fortjente å miste førerkortet.

Anonymkode: 4e893...bd9

Jeg vil ikke si det er skikkelig uansvarlig, da hadde jeg ikke gjort det!

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du vært svært uaktsom, det er brudd på vegtrafikkloven paragraf 3. Tenk deg bedre om neste gang. 

Anonymkode: e0328...905

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså.. Du dummet deg ut. Du kjørte med utstyr du visste at ikke var i orden, og som du skjønner kunne skapt en farlig situasjon. Vi har bare din side av saken, og kan godt være det har vært enda mer i denne saken enn du forteller. 

Men tror bare jeg hadde lært av mine feil og ikke begynt å krangle på det.

 

Anonymkode: a039d...279

Det er kun det, det var en rutinekontroll, ingen andre feil med henger eller bil, ei heller andre ulovligheter i trafikken 

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du ikke samtykket til førerkortbeslag... 

Anonymkode: 67f2e...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ikke si det er skikkelig uansvarlig, da hadde jeg ikke gjort det!

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Du tuller? Du syntes ikke det er skikkelig uansvarlig å kjøre med en henger som ikke er sikret forsvarlig? Hadde nok ikke andre tenkt om de fikk hengeren midt i fronten på sin egen bil, det er snakk om en del kilo og i fart i tillegg så kan det få dødelige følger om hengeren løsner og treffer andre

Anonymkode: 75361...d1c

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samtykket du i førerkortbeslaget?.

Det er ikke politiet som bestemmer hvor lenge man mister førerkortet.

Anonymkode: b46b5...9bb

Ja jeg gjorde tilslutt det, hva annet kunne jeg gjort?

de sa jeg kom til å miste lappen i 4 mnd 

Anonymkode: 9eb5f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor samtykket du i førerkortbeslag?

Det skulle du aldri gjort. 

Anonymkode: 7b7fe...94b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...