Gå til innhold

Hva ville du gjort i denne situasjonen når du blir konfrontert på trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du hviler mellom settene dine, og en person kommer opp og spør deg hvor mange flere sett du har. Du sier: "Ett, hvordan det?" Og hen svarer: "Så deg bare slappe av der og ville vite om du trente eller sendte meldinger". Så går hen tilbake til vennen sin og begynner å baksnakke deg slik at du kan høre det.

Hva ville vært riktig reaksjon her? 🤷‍♀️

Anonymkode: 0cc25...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tilbudt personen å overta, så kunne jeg gjort noe annet i mellomtiden. Det er kjedelig å vente på at noen skal ta flere sett med hvile imellom settene.

Anonymkode: 7bef6...1a0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor mange sett du har og hvor lange pauser du har mellom settene.

Anonymkode: 68050...0e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksnakker deg? Kjenner du dette mennesket? Hva sa hen?

Hvis jeg hører noen sier noe om meg til noen andre så inviterer jeg meg selv inn i samtalen. 

Generelt når jeg trener så har jeg headset på og alle vet at man har hvilepauser mellom repetisjoner. Han får enten ta et sett når du hviler eller vente. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 50f71...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt «surfet ikke på mobilen, men tenker jeg må det nå». 😎💁‍♀️

Anonymkode: a4baf...dac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt styr å vaske utstyret da. eller er det bare på mitt senter vi vasker😵💫

Anonymkode: b8921...1f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du hviler mellom settene dine, og en person kommer opp og spør deg hvor mange flere sett du har. Du sier: "Ett, hvordan det?" Og hen svarer: "Så deg bare slappe av der og ville vite om du trente eller sendte meldinger". Så går hen tilbake til vennen sin og begynner å baksnakke deg slik at du kan høre det.

Hva ville vært riktig reaksjon her? 🤷‍♀️

Anonymkode: 0cc25...881

Å baksnakke noen fordrer jo at vedkommende man snakker om verken blir tilsnakket for sin oppførsel eller hører at man så klager over oppførselen (etter at den ikke endres). Her ble du tilsnakket og valgte å la være å endre adferd. Da ble du ikke "baksnakket". Din ufine oppførsel ble delt i lokalet. Noe som er helt ok.

Det er utrolig mange som benytter treningsstudioet som opphold for å unngå å gå hjem igjen. Jeg antar alltid at de har småunger som de ønsker partner skal ta seg av eller husarbeid som de ønsker partner skal ta seg av.

Uansett - dersom du okkuperer et apparat skal du bruke det. Og da ikke som stol. Trenger du mobilpause? Se om noen venter. Venter noen? Gå og sett deg på en stol et sted.

Anonymkode: 3284d...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt styr å vaske utstyret da. eller er det bare på mitt senter vi vasker😵💫

Anonymkode: b8921...1f3

Tar 10 sekund å tørke over en sånn sak. Er man så uten energi er kanskje hvile, ikke trening, best? :klo: 

Anonymkode: 3284d...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt en leksjon på hvorfor hvile i mellom settene er nødvendig og sagt at vedkommende fikk trene tidlig på morran om han ikke har tid til å vente på ledige apparater. 

Anonymkode: 628e2...2ed

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar 10 sekund å tørke over en sånn sak. Er man så uten energi er kanskje hvile, ikke trening, best? :klo: 

Anonymkode: 3284d...adc

Hehe jeg tar bare 30-60 sek pause, så irritasjonen over å bli forsinket er verre enn vaskingen🥴

Anonymkode: b8921...1f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt noe mer på det. Helt normalt at folk tar pauser mellom settene. Det kan være litt irriterende dersom du kommer over en bodybuilder som kjører timelange supersett, men det var jo ikke tilfellet her. Dersom man skal kjøre mange sett kan man tilby den andre å trene i mellom. At denne fyren ble muggen for at du hadde pause er hans problem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, helt normalt å både hvile og ta pause mellom settene. 

Men pauser skal ikke være særlige lange. I alt fra noen sekund til kanskje ett minutt. 

Problemet er at mange faktisk tar opp telefonen imellomtiden, og da "glemmer" man seg av og tiden flyr, og denne pausen varer fort både 2,3 og 5 minutter fordi man blir så forheftet med telefonen. Uten at du egentlig registrerer det. Og dét er en forbanna uting på treningssenteret når andre står og venter på apparatene. 

Anonymkode: eb94f...3ec

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, helt normalt å både hvile og ta pause mellom settene. 

Men pauser skal ikke være særlige lange. I alt fra noen sekund til kanskje ett minutt. 

Anonymkode: eb94f...3ec

Det kommer helt an på hvordan du trener. Det er helt normalt med 3-5 minutters pause mellom eks. tunge baseøvelser, men da bør man la andre trene i mellom settene om man er på et vanlig treningssenter. 

Endret av studerende
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

studerende skrev (10 minutter siden):

Det kommer helt an på hvordan du trener. Det er helt normalt med 3-5 minutters pause mellom eks. tunge baseøvelser, men da bør man la andre trene i mellom settene om man er på et vanlig treningssenter. 

Joda, men poenget mitt var at det er en forskjell om du hviler for å hvile eller om du hviler med nesen begravd i telefonen din. For andre som står og ser på og venter. Det er sjeldent Ola og Kari Nordmann trener så spesifikt at det er behov for 3-5 minutters pause mellom øvelsene. 

Anonymkode: eb94f...3ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor lange pauser du har, men med "normal" pausetid ville jeg himla med øynene så hardt at jeg så mitt eget spiserør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Joda, helt normalt å både hvile og ta pause mellom settene. 

Men pauser skal ikke være særlige lange. I alt fra noen sekund til kanskje ett minutt. 

Problemet er at mange faktisk tar opp telefonen imellomtiden, og da "glemmer" man seg av og tiden flyr, og denne pausen varer fort både 2,3 og 5 minutter fordi man blir så forheftet med telefonen. Uten at du egentlig registrerer det. Og dét er en forbanna uting på treningssenteret når andre står og venter på apparatene. 

Anonymkode: eb94f...3ec

Dette er jeg enig i. La merke til at det var slik hos meg også, plutselig var det gått flere minutter fordi jeg ble opphengt i telefonen. Har dermed sluttet å bruke mobilen mellom settene, og bruker klokka på pulsklokka for å ta tiden slik at jeg har max 1 minutters pause mellom settene. 

Anonymkode: fa611...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ville tilbudt personen å overta, så kunne jeg gjort noe annet i mellomtiden. Det er kjedelig å vente på at noen skal ta flere sett med hvile imellom settene.

Anonymkode: 7bef6...1a0

Det er jo helt normalt at man hviler mellom settene? Å rigge vektene for en annen person tar jo fort mye mer tid enn selve pausen, så å forvente at man skal kunne bruke apparatet/stativet i pausene synes jeg er snålt. Blir lite effektiv trening av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, helt normalt å både hvile og ta pause mellom settene. 

Men pauser skal ikke være særlige lange. I alt fra noen sekund til kanskje ett minutt. 

Problemet er at mange faktisk tar opp telefonen imellomtiden, og da "glemmer" man seg av og tiden flyr, og denne pausen varer fort både 2,3 og 5 minutter fordi man blir så forheftet med telefonen. Uten at du egentlig registrerer det. Og dét er en forbanna uting på treningssenteret når andre står og venter på apparatene. 

Anonymkode: eb94f...3ec

3-5 minutter på tunge sett for maks utbytte. Forskningsfakta, så i noen tilfeller blir det lenger på toppsett. Normalt å surfe i mellomtiden, så folk får bare vente, evnt ta i mellom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tar 10 sekund å tørke over en sånn sak. Er man så uten energi er kanskje hvile, ikke trening, best? :klo: 

Anonymkode: 3284d...adc

Det tar mye mer enn 10 sek å tørke av alle flater som man har berørt. Og dessuten, er man uten energi så er det nettopp trening som kan hjelpe :wink:

Anonymkode: 3e487...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...