Gå til innhold

Syns det er vanskelig med å bli kjent med damer.


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Jeg har levd en stund jeg har hatt mitt sett med venninner opp igjennom. Helt til noe drastisk skjedde i mitt liv. 

Etter den dagen forsvant de alle. Ja har sporadisk kontakt med noen via fb men det går i vitser og tull og fjas. Aldri snakk om å møtes mer. Inkludert bestevenninna mi gjennom 30 år. Vil ikke ha kontakt lengre. Jeg prøvde å ta opp kontakten med henne etter 1 år men ble avvist. 
 

Dette har ført til nå 3 år etter at jeg syns ikke noe særlig om damer. Jeg merker så fort om en dame er tvers igjennom hyggelig eller ikke. Men mange har det jeg kaller bitch tendenser dvs være skarp og til dels spydig hvis man prøver å bli kjent med dem. Det merkes veldig godt når man blir med på nye ting på fritiden og man treffer masse fremmede damer. 
 

Mannfolk derimot er mye mer inkluderende vært ovenfor meg som ny på et nytt sted. Nå jobber jeg bare med mannfolk og takk og lov for det. Trives med de som kollegaer. 
 

På alle steder jeg har jobbet med flere damer er det bestandig intriger, sjalusi, drama og generelt misnøye. Aner ikke hvorfor det kunne være nok at to gikk ut og tok en øl og så ble 1 ikke invitert så var helvete løst. Jeg var aldri med på disse øl’ene heldigvis men på slike arbeidsplasser er det lett å bli dradd inn i driten for alle skal jo betro seg til hverandre…så det slet jeg med å holde meg nøytral. 
 

Bare meg som har dette synet på damer ?

kan selvsagt være jeg og som er sosialt ødelagt da men. Det klarer ikke jeg og bedømme. 
 

Har møtt ei dame nå som jeg syns er tvers igjennom hyggelig men hun er 87 og sprekere enn de fleste jeg har møtt. Hun bryr seg om andre og har ett stort hjerte for innvandrer barn. Jeg syns hun er en flott dame og ønsker jeg blir like sprek som henne når jeg blir eldre. Vi har faktisk mye felles meninger bla aktiv dødshjelp. Koronahåndtering etc. 

Hun har mistet sin sønn i selvmord en mann til Alzheimers så det er en dame som har fått prøvd livet på godt og vondt. Men alikevel har mye å gi til andre. Det er folk jeg ser opp til😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner flere kvinner som bare har mannlige venner. Så er absolutt flere av dere. Tror dere er redde for det sosiale spillet som du beskriver, men jeg mener nok dere bare ikke har blitt ordentlig kjent med mange nok kvinner. Det er absolutt en del dirkete og dønn ærlige kvinner også. Spesielt i starten så er de ofte litt mer tilbakeholdene med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna! skrev (23 timer siden):

Jeg kjenner flere kvinner som bare har mannlige venner. Så er absolutt flere av dere. Tror dere er redde for det sosiale spillet som du beskriver, men jeg mener nok dere bare ikke har blitt ordentlig kjent med mange nok kvinner. Det er absolutt en del dirkete og dønn ærlige kvinner også. Spesielt i starten så er de ofte litt mer tilbakeholdene med dette. 

Ja jeg trenger litt tid på å bli kjent med damer. Pluss at jeg ser på meg selv som litt anderledes enn alle andre fordi jeg har opplevd så mye vanlig folk aldri vil oppleve at det er sjelden jeg finner noen som er på samme bølgelengde blant damer. Men hvem vet..plutselig dukker det opp en dame som er som meg. Det hadde vært hyggelig det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (5 minutter siden):

Ja jeg trenger litt tid på å bli kjent med damer. Pluss at jeg ser på meg selv som litt anderledes enn alle andre fordi jeg har opplevd så mye vanlig folk aldri vil oppleve at det er sjelden jeg finner noen som er på samme bølgelengde blant damer. Men hvem vet..plutselig dukker det opp en dame som er som meg. Det hadde vært hyggelig det.  

Åja. Du er ei sånn som er er superspesiell og helt totalt unik i verden. 
 

Min erfaring med mannlige venner, er at samtlige til slutt prøver å komme seg i buksene mine. Har selv kun jobba i mannsdominerte yrker. 

 

Jeg er selv direkte, alt dette med å gå rundt grøten og si masse fine (tomme) ord funker ikke. Ord som feks ‘koselig’ er totalt oppbrukt og jeg vrir meg hver gang noen bruker det. 

Anonymkode: c5201...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det kan være vanskelig å komme innpå kvinner. Men kjenner meg overhodet ikke igjen i karakteristikkene dine. Dvs - egentlig synes jeg du framstår selv slik du hevder at andre kvinner er. Intriger og drama osv. Innlegget ditt oser jo av det.

 

Anonymkode: aa5a8...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...