Gå til innhold

Aliljas babydrøm

alilja

Anbefalte innlegg

Kjenner meg veldig igjen!! Veldig slitsomt når følelsene svinger så. Man veksler mellom bekymring og optimisme. I og med at du opplever såpass sterk kvalme allerede, tenker jeg at det ikke kan være noe annet enn et godt tegn ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (Akkurat nå):

Kjenner meg veldig igjen!! Veldig slitsomt når følelsene svinger så. Man veksler mellom bekymring og optimisme. I og med at du opplever såpass sterk kvalme allerede, tenker jeg at det ikke kan være noe annet enn et godt tegn ❤️ 

jeg velger også å tro at kvalmen er et godt tegn! derfor blir jeg livende redd så fort den er borte i en periode🙈 uff, blir så paranoid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare enkelt det der! Man sitter og ønsker seg symptomer, og når man sitter der og er så kvalm at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg får man tygge i seg det ønsket igjen 🙈 Kvalme skal i hvertfall være et godt tegn, så får man prøve så godt man kan å nyte kvalmefri øyeblikk 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 (6+3 i følge menstermin)

Jeg var hos legen igår og fikk en sykmelding. Nå er det små powernaps på sofaen og resten av dagen over doskåla 🤢🤮 
Det som er mest irriterende nå om dagen er at jeg våkner om morgenen med en ekstremt ekkel følelse i kroppen. Uvel, rar, engstelig, og så fryktelig ukomfortabel. Så da må jeg bare stå opp. Roer seg som regel etter en times tid da. Kvalmen er dog konstant. Idag kastet jeg opp, og da var det såvidt jeg rakk til do. Det kommer så veldig brått på, så nå har jeg en spypose liggende ved siden av meg på sofaen i tilfelle. 

Denne ekle, urolige følelsen i kroppen kommer og går gjennom hele døgnet, og jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det er som gjør det. Jeg som vanligvis har vært glad i å ligge på sofaen helt alene med en serie, men nå klarer jeg ikke slappe av og roe meg ned. Veldig spesielt! 

Jeg har begynt å skrive hvor langt jeg er i følge første dag i siste mens, da legen min har valgt å gå etter den, iogmed jeg ikke er sikker på når EL er. Så et sted mellom 6+0 og 6+3, det er jo ikke store forskjellen uansett. Blir spennende å se hva de måler på UL neste mandag! 🤩 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått sykemelding! Høres ut som symptomene virkelig er på plass. Må være ille å være så kvalm og kaste opp, men samtidig er det jo et godt tegn! Fastlege tar alltid utgangspunkt i siste menstrasjon (uavhengig om du vet når du hadde eggløsning). Blir spennende å se hva fosteret blir målt til når dere skal på TUL.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, så leit å bli så kvalm og dårlig! 😕 Var nok lurt å få en sykemelding, viktig at du prioriterer deg selv og mageboeren først nå! ❤️

Er det noe du tenker mye på og stresser med for tiden som kan skape den uroen du kjenner på? Hvis du har ork til det, kan det kanskje hjelpe med litt lett yoga/meditasjon? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (59 minutter siden):

Huff da, så leit å bli så kvalm og dårlig! 😕 Var nok lurt å få en sykemelding, viktig at du prioriterer deg selv og mageboeren først nå! ❤️

Er det noe du tenker mye på og stresser med for tiden som kan skape den uroen du kjenner på? Hvis du har ork til det, kan det kanskje hjelpe med litt lett yoga/meditasjon? 

Jeg har ingen anelse om hva som skaper denne uroen jeg kjenner på. Jeg var jo veldig engstelig i begynnelsen av graviditeten, mest for å miste, men det er jeg ikke så mye nå som jeg kjenner så sterke symptomer hver dag. Jeg trodde også det kunne være uro over jobbsituasjon, og at jeg ikke hadde fått sykmelding enda, men det ga seg ikke når jeg hadde fått det heller, så nå aner jeg ikke..🤷🏽‍♀️ 

Yoga/meditasjon er et veldig godt tips! Jeg skal absolutt ta med meg det, og prøve det hvis denne ukomfortable følelsen vedvarer. Det eneste som er litt dritt er at det ofte kommer så fort jeg slår opp øynene om morgenen, ofte i 5-6 tiden🥵 fryktelig slitsomt og utmattende å stå opp på den tiden hver dag når alt jeg vil er å slappe av og sove 😅 Krysser fingrene for at det roer seg litt ned igjen i ukene som kommer, og at jeg bare trenger å bli vandt med å være gravid og kjenne på disse symptomene hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, alilja said:

Jeg har ingen anelse om hva som skaper denne uroen jeg kjenner på. Jeg var jo veldig engstelig i begynnelsen av graviditeten, mest for å miste, men det er jeg ikke så mye nå som jeg kjenner så sterke symptomer hver dag. Jeg trodde også det kunne være uro over jobbsituasjon, og at jeg ikke hadde fått sykmelding enda, men det ga seg ikke når jeg hadde fått det heller, så nå aner jeg ikke..🤷🏽‍♀️ 

Yoga/meditasjon er et veldig godt tips! Jeg skal absolutt ta med meg det, og prøve det hvis denne ukomfortable følelsen vedvarer. Det eneste som er litt dritt er at det ofte kommer så fort jeg slår opp øynene om morgenen, ofte i 5-6 tiden🥵 fryktelig slitsomt og utmattende å stå opp på den tiden hver dag når alt jeg vil er å slappe av og sove 😅 Krysser fingrene for at det roer seg litt ned igjen i ukene som kommer, og at jeg bare trenger å bli vandt med å være gravid og kjenne på disse symptomene hver dag. 

Ja, det er jo virkelig en stoooor livsforandring å bli gravid, skulle vel bare mangle om man kjenner på litt uro 🙈 

Får håpe den uroen legger seg litt og at du får sove godt, kanskje en skikkelig god natts søvn kan hjelpe litt på symptomene også ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med 3+ på CB digital🥰 Håper formen din blir bedre snart, og at tiden frem mot TUL går raskt for deg🙊 det er så fint å se lille babyen sin for aller første gang🥺

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 

Har ikke orket å oppdatere noe særlig her inne, da formen mildt sagt har vært på bånn. Jeg har vært stort sett sengeliggende, og spydd hele dagen🤢 Kvalmen har vært så og si konstant, og det har vært veldig tøft. Har ikke fått i meg så mye hverken vått eller tørt. Idag har jeg derimot en myye bedre dag, så derfor tenkte jeg det var på tide med en update!

Jeg har vært på TUL idag🥺 På grunn av logistikktrøbbel og at jeg ikke kan kjøre bil selv i den tilstanden jeg er i, så måtte TUL forskyves til idag. Angrer ikke på det! Jeg fikk se et bankende lite hjerte i den lille reka, og jeg ble så forelska med en gang😍 Det var helt fantastisk, og humøret hoppet ti hakk opp bare av det.  Samtidig fikk jeg også et brev til fastlegen med anbefalinger om hvilke kvalmestillende som fungere best for hyperemesis, ettersom han jeg var hos er ekspert. Dro rett til fastlege for å få tak i resepten, og der fikk jeg komme inn til en prat også, ettersom sekretæren synes jeg så veldig pjusk ut siden sist🥲 Ble til at jeg fikk en liter væske intravenøst og ny resept, så nå føler jeg meg piggere enn på lenge, og i mye bedre humør! Håper bare det holder seg en liiten stund🥺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at TUL gikk fint ❤️ Må ha vært en fantastisk følelse å se den lille reka live  Godt at du får hjelp til å håndtere kvalmen. Høres veldig tungt ut å ha det slik. Håper det hjelper og at du får flere gode dager ❤️ Nå har du hvertfall den fineste motivasjonen! Ble du målt til 7+4? ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig med TUL og bankende hjerte! ❤️ Utrolig hvor mange vondter og plager man kan holde ut når man blir påminnet hvorfor! Godt å høre du fikk væskebehandling! Håper det hjalp godt og at kvalmen lar deg bære litt mer i fred nå! :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at TUL gikk så fint❤️ Det er en helt fantastisk følelse å se babyen sin for aller første gang🥺 Men huff så leit med så mye kvalme.. håper du blir bedre snart🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk, dere 😍

@Prøver2021, min gynekolog snakket ikke så mye om måling i forhold til termin, han bare forholdt seg til 7+4, så da velger jeg å gjøre det også ☺️ tenker han hadde sagt i fra hvis det var veldig avvikende i størrelse, så jeg spurte ikke noe mer om det, for å slippe teite bekymringer 🤭 

@Daisy'sDuckling, @Fiora: jeg føler meg såå mye mer pigg i dag, så det hjalp virkelig med litt væske 🤩 de sa heldigvis at jeg bare kunne komme tilbake når jeg måtte behøve det, så det skal jeg virkelig bruke hvis jeg føler jeg trenger. Væsken gjorde underverker både på formen og kvalmen synes jeg!  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 + 2

Formen de siste dagene har vært veeldig dalende, så idag var jeg på legekontoret igjen og fikk en liter væske intravenøst. Krysser fingrene for noen bedre dager igjen nå🤞🏽 Jeg synes dagene går ufattelig sakte, og jeg gleder meg virkelig til å komme til 12ukersgrensen, for å forhåpentligvis få det litt bedre 😰 Det er altoppslukende, dette her. Føler at hele livet handler om meg og hvor kvalm jeg er om dagen, mens jeg ser alle andre lever som normalt rundt meg, helt merkelig følelse😅 

Det eneste som ikke streifer tankene mine om dagen er at jeg kan ha mistet eller er på vei til å miste. Symptomene mine er konstante 24 timer i døgnet, så det er en god sikring, hvis jeg skal prøve å se noe positivt i denne situasjonen🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du får god hjelp på legekontoret når formen er dårlig. Krysser fingrene for at formen blir bedre etterhvert 🥰 Du er heldig som slipper å bekymre deg. Skulle gjerne vært i din situasjon sånn sett, men forstår godt at det er slitsomt å være så dårlig ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tenk at du er over 8 fullgåtte uker allerede, under 1 mnd igjen til den magiske grensen nå 😍 

Høres utrolig slitsomt ut å være så dårlig! Fordelen må vel være som du sier, du har i hvertfall ikke anledning til å bekymre deg ❤️ Håper du føler deg bedre snart!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig å være så dårlig 😔 Enda godt du får den hjelpen du trenger raskt, så får vi håpe det hjelper litt lengre denne gangen. For noen stiger jo formen allerede i uke 10 (HCG peaker i uke 9), så vi får krysse fingrene at det er sånn for du 🤞🤞🧡

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit at formen er så dårlig😔 Krysser fingrene for at du snart blir bedre🤞🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3

Formen idag føles ok! Ingen oppkast enn så lenge siden jeg var hos legen igår, så det føles bra. Kvalmen er der hele tiden, men ikke på langt nær så ille som til vanlig. Har fått i meg litt mat også, så det er bra. 

Igår ringte jeg til helsestasjonen også, og jeg fikk time til jordmor den 9. Februar. Det gleder jeg meg veldig til!

I det siste har jeg også hatt mye tanker om hvor langt jeg faktisk har kommet også. Jeg er jo allerede i uke 9😱 Jeg tror at hele denne situasjonen med hyperemesis har tatt så stor plass i hverdagen, og at dagene har vært så ekstremt lange, så jeg har ikke klart å se hvor langt jeg har kommet på denne tiden også. Det er jo faktisk under en mnd igjen til 12ukersgrensen, som du sier @Fiora, tenk på det!😍 Bare det er en lykkefølelse i seg selv!

@Yrno Jeg håper virkelig du har rett, og at jeg er en av de som får det litt bedre allerede fra uke 10. Krysser fingrene for det🤞🏽 

Fremover skal jeg prøve å fokusere på å lage dagene som best jeg kan, med det utgangspunktet jeg har. Jeg har hatt mye tunge tanker de siste ukene, og jeg har kanskje gravd meg litt mer ned enn det som har vært nødvendig. Fokuset idag er å få meg litt frisk luft, om så bare 5 minutters tur utenfor huset, for det har vært lite av det i det siste 🤭 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...