Gå til innhold

Aliljas babydrøm


alilja

Anbefalte innlegg

tusen takk for det, @Daisy'sDuckling 🤍 Jeg skal helt klart slutte å teste så ofte og heller ikke sammenligne strekene så mye fremover. Prøver heller å tenke positivt og håpe på økning på de digitale testene ☺️ Det er sinnsykt spennende, og jeg gleder meg til 2022!! Så gøy at vi har fått positive tester alle tre, ( @Lykkefrø), som var omtrent samtidig i pp og alt. 🤩 

God jul og godt nyttår til dere og masse lykke til videre 🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var gøy! 🤩 @Daisy'sDuckling i PP2, jeg i PP3, og du i PP4. 🙌 Nå kommer det babyer på trillende bånd, hihi. 2022 blir et magisk år. De beste ønsker for det nye året og håper du fortsatt nyter romjula til det fulle! ❤️ Siste jula uten småtasser på fanget. 🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 DPO 

Jeg tester hver morgen fortsatt, bare for gledens skyld ved å se streken titte frem. Var tom for mine vanlige tester for et par dager siden, så jeg begynte på en boks med RFSU jeg hadde liggende, selvom de er ansett som dårlige tester. Men altså, sjekk den sterke streken idag! Og så stor forskjell fra igår😱 Synes det hele er ganske fascinerende egentlig. Gleder meg til å ta en ny digital enten søndag eller mandag, håper på 2-3 da🤩 

Ellers er formen helt ok. Jeg er så sinnsykt trøtt hele tiden😰 Samboer påpekte tilogmed at jeg er mørk rundt øynene, han trodde først det var sminke gone wrong😂 Han lar meg sove en time eller to på sofaen hver ettermiddag, så jeg er happy med det😇 Noe ligamentsmerter som kjennes mest som mensenmurringer, og er litt mer sulten enn jeg pleier å være, ellers er det meste som normalt. 

Når er det vanlig å bestille timer hos lege/jordmor og TUL for de som ønsker det? Er fortsatt i fasen hvor jeg er redd for å miste og ikke tør helt å ha troa, men samtidig må jeg vel skaffe meg en time etterhvert, siden det fort kan bli fylt opp på timelister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott økning! 🤩 Jeg hadde omtrent akkurat de samme symptomene som deg så tidlig. Spennende å kjenne på kroppen at det skjer noe! Gravide har rett på time til oppfølging innen en uke etter de tar kontakt, så egentlig skal det ikke være nødvendig å være tidlig ute for å sikre seg en time, men jeg valgte å være tidlig ute for sikkerhetsskyld. 😅 Jeg var så spent! Jeg fikk beskjed om at første legetime var mellom uke 8 og 12, så jeg bestilte timen da jeg var 6 uker på vei, og sa bare ifra om at jeg trengte timen om ca. to uker. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så fin stigning! Du er heldig! 😍 Dette ser ut til å gå riktig vei. Kjenner igjen frykten for å miste. Tror det er veldig naturlig. Den lille spiren betyr jo mye allerede!  

Sist jeg var gravid, bestilte jeg time tidlig, men hos fastlegen kan de ikke gjøre annet enn å ta urinprøve for å bekrefte graviditet og fylle ut helsekortet før uke 12. Det samme hos jordmor. Tenker du TUL? ☺️ Det kan i så fall være greit å bestille

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, gratulerer med nydelige tester!🤩 Jeg var vel hos legen allerede i uke 4-5 for å ta litt blodprøver, og glad jeg gjorde det for jeg manglet d-vitaminer🙊 Så hadde jeg vel første svangerskapskontroll rundt i uke 12. Var på første TUL rundt uke 7-8. Leste på en ultralydjordmors nettside at en anbefaler TUL først etter fullgåtte 7 uker, altså fra 7+0🤗 Dette er i tilfelle du er kortere på vei enn du har beregnet, og da er man sikker på å se et hjerteslag hvis alt er som det skal🥰 Mange går for tidlig og blir unødvendig bekymret grunnet det.. Men ville ha sikret meg en time rundt uke 7 allerede nå🙊 Håper du/dere får en riktig god kveld og et godt nyttår!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lykkefrø @Prøver2021 @Daisy'sDuckling 

Takk for fine svar, dere tre!! 

Etter å ha lest hvordan dere har løst det så tenker jeg at jeg bestiller legetime og TUL til uke 8 nå på mandag, så er det gjort. Så får jeg heller avbestille om det ikke skulle gå veien, men satser selvfølgelig på at jeg slipper det! Tenker at legetimen gjerne kan være ganske tidlig, ettersom jeg har litt spørsmål og det blir greit å ta blodprøver. Også får jeg heller ta oppfølging til ca uke 12 om det trengs! 

Fy så spennende og nervepirrende alt dette er!🤩 Det kiler i magen min hver eneste dag, og jeg har såå lyst til å fortelle om det til alle jeg møter. Hadde selskap her hjemme i kveld med nær familie, og det frista så fælt å fortelle, men jeg klarer å holde meg enn så lenge🤭 Spent på hvor lenge det går, men skal prøve å vente til etter TUL ihvertfall! 

Godt nyttår til dere alle, tenk at dette blir siste julen uten en liten 🥺 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 + 3 

Klarer ikke helt å slutte med testingen helt enda, det er en liten lykkerus for hver gang jeg ser den streken poppe opp foran meg😇 

97974268-0FA3-4B7A-AF5D-9113F0D43A5B.thumb.jpeg.ef2e83fc45a8f66219cad1161a119913.jpeg

Skulle egentlig teste med ny Cb digital idag, men jeg hadde klart å kjøpe feil test🤷🏽‍♀️ så da tok jeg liksågodt denne fra CB, istedenfor at den bare skulle ligge i skuffen her🤭 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (18 minutter siden):

4 + 3 

Klarer ikke helt å slutte med testingen helt enda, det er en liten lykkerus for hver gang jeg ser den streken poppe opp foran meg😇 

97974268-0FA3-4B7A-AF5D-9113F0D43A5B.thumb.jpeg.ef2e83fc45a8f66219cad1161a119913.jpeg

Skulle egentlig teste med ny Cb digital idag, men jeg hadde klart å kjøpe feil test🤷🏽‍♀️ så da tok jeg liksågodt denne fra CB, istedenfor at den bare skulle ligge i skuffen her🤭 

Kjenner meg så igjen! Tester også hver dag, selv om jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal gjøre det. Moro at vi er så likt! Jeg ligger en dag bak deg 💫

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Prøver2021 så gøy at vi er så likt! Jeg har tenkt til å teste med digital med ukesindikator igjen imorgen, også bare bruke opp resten av de testene jeg har her, også slutte helt🙈 tror jeg har 2-3 strimler igjen, så det får holde nå 🤭 Krysser fingre for 2-3 uker på testen imorgen, og for at spirene våre klamrer seg fast🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (15 minutter siden):

@Prøver2021 så gøy at vi er så likt! Jeg har tenkt til å teste med digital med ukesindikator igjen imorgen, også bare bruke opp resten av de testene jeg har her, også slutte helt🙈 tror jeg har 2-3 strimler igjen, så det får holde nå 🤭 Krysser fingre for 2-3 uker på testen imorgen, og for at spirene våre klamrer seg fast🤩

Spennende! Håper testen viser 2-3 💕 Jeg tenker ikke teste før til torsdag (da er det en uke siden jeg fikk 1-2) 💫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med testing! Skjønner veldig godt at du vil teste flere ganger. Jeg dyppet tester hver dag til uke 6. :fnise: Så gøy å se streken komme opp og bli sterkere og sterkere. Plusstesten din fra CB er sterk og fin. Tror ganske sikkert at du hvert fall får 2-3 i morgen  ja. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

godt å høre du også har troa på 2-3 imorgen, @Lykkefrø 🤍 er jo en uke siden jeg fikk 1-2, så det burde gå😇 Grugleder meg til å teste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du passer på å ha konsentrert urin så tror jeg ganske sikkert du vil få se noen fine tall i morgen. 🥰 Når min plusstest fra CB ble så sterk så fikk jeg 2-3 på digital også. 🙂 Den plusstesten blir faktisk ikke sterkere enn din er nå, så kanskje du til og med får 3+ i morgen. 🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom dagboka di nå, og krysser fingrene for deg 🤞🏼🤞🏼 Syns du er flink til å holde motet oppe de gangene det ikke har gått!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+4 

digital CB viste 2-3 idag🥳🥳 Enda en milepæl nådd, gleder meg allerede til neste test!

Har faktisk kjent på litt ømme bryster idag også, for første gang. Har alltid pleid å ha det etter EL og frem mot mensen tidligere, men ikke denne gangen. 

Spennende og fascinerende alle symptomer og tegn som dukker opp, jeg prøver å suge til meg og nyte alt som er, både de positive og negative 🤭

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Så bra ❤️ Det er spennende med alt som dukker opp. Ømme bryster må jo være et godt tegn 💫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye 🥰 Fikk positiv test på julaften for to år siden, august/september er fin tid å føde på ☺️ Og passer også veldig fint med barnehagestart (hvis barnet ditt skal gå i barnehage).  
Lykke til videre 💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (17 minutter siden):

Gratulerer så mye 🥰 Fikk positiv test på julaften for to år siden, august/september er fin tid å føde på ☺️ Og passer også veldig fint med barnehagestart (hvis barnet ditt skal gå i barnehage).  
Lykke til videre 💞

tusen takk, @Patriotpaula! Jeg hadde egentlig mest lyst på januar-februarbarn når jeg først begynte å prøve, men etter å ha lest om erfaringer og praktiske løsninger her inne er jeg veldig fornøyd med september 😇 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...