Gå til innhold

Aliljas babydrøm

alilja

Anbefalte innlegg

Så bra at formen er bedre i dag🥰 Og så gøy med første jordmortime om ikke så lenge🙊 Har selv enda ikke vært hos jordmor, men hører at det er myye kjekkere enn å gå til legen🤩 Og husk å gi deg selv litt slack, det er helt i orden og lov å ha rolige dager når man utvikler et lite menneske💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

10+0 

Tidenes klageinnlegg kommer, dere er advart 🥵 

Ny uke, men har ikke orket å feire det noe særlig.. Jeg har fortsatt ekstrem svangerskapskvalme, med mye oppkast. Nå har jeg i tillegg fått corona, og er kjempedårlig med høy feber og ekstrem utmattelse 😩 Jeg pleier vanligvis å få væske intravenøst på legekontoret, og skulle nok vært der for påfyll idag, men nå er jeg i isolasjon og synes umåtelig synd på meg selv, dette er helt grusomt 🥺 Jeg håper bare tiden frem til torsdag går veldig fort, så jeg kan få komme til legesenteret igjen.. Måtte utsette jordmortimen min også. Huset er bomba, jeg er snart tom for engangs spyposer og jeg orker knapt å røre meg fra sofaen 🙃 For en tid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (5 timer siden):

10+0 

Tidenes klageinnlegg kommer, dere er advart 🥵 

Ny uke, men har ikke orket å feire det noe særlig.. Jeg har fortsatt ekstrem svangerskapskvalme, med mye oppkast. Nå har jeg i tillegg fått corona, og er kjempedårlig med høy feber og ekstrem utmattelse 😩 Jeg pleier vanligvis å få væske intravenøst på legekontoret, og skulle nok vært der for påfyll idag, men nå er jeg i isolasjon og synes umåtelig synd på meg selv, dette er helt grusomt 🥺 Jeg håper bare tiden frem til torsdag går veldig fort, så jeg kan få komme til legesenteret igjen.. Måtte utsette jordmortimen min også. Huset er bomba, jeg er snart tom for engangs spyposer og jeg orker knapt å røre meg fra sofaen 🙃 For en tid.. 

Det er helt innafor med selvmedlidenhet i en sånn her situasjon tenker jeg! Som om ikke kvalme og oppkast er nok 😟

Håper virkelig dagene frem til torsdag går fort! Masse god bedring 🤞🏼

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuusj, det hørtes ikke noe hyggelig ut @alilja! Synes så absolutt du har all grunn til å synes synd på deg selv!

Ny uke er jo positivt da, 10 uker - doble siffer :hjerter: Det går riktig vei, og forhåpentligvis kommer kvalmen til å roe seg ned snart!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1 

Lenge siden oppdatering nå, men siden jeg har bikka 11 uker synes jeg det var på tide med en 😁 

Kvalmen er fortsatt i full vigør, og jeg spyr nesten hver dag. Føler meg litt bedre de dagene jeg får intravenøst, men det går fort over må jeg si🥴 Har dog gått fra å spy 4-5-6 ganger per dag til kanskje 1-2-3, så jeg vil si det er en liten bedring? Kvalmen er kanskje ikke liiike konstant lenger heller, noen ganger tar jeg meg selv i å tenke på at jeg ikke har vært kvalm på 1-2 timer. Så det skjer muligens noe nå🤞🏽 

Formen er fortsatt litt kjei etter covid, fordi jeg dro på meg en bihulebetennelse i etterkant som har vært veeldig plagsom. Tett i hodet, ansiktet er vondt og jeg har hatt en voldsom tannpine. Det har heldigvis begynt å slippe nå. Hoster litt enda, men ikke så plagsomt som tidligere. Brekker meg hver gang jeg hoster opp litt slim da, så må alltid ha en spypose i nærheten😆 Har fortsatt litt feber nesten hver eneste dag. Måler 38,1-2 i øret, og det gir seg liksom ikke helt 🥴 Tenkte å ta det opp på jordmortime, siden det bekymrer meg litt.

Har mye positivt å se frem mot nå i ukene som kommer, så jeg håper det går fort 🤞🏽 Skal til jordmor nå på fredag, også har jeg både legetime og TUL i midten av neste uke 🤩 Grugleder meg til begge deler, men satser på alt går bra. Jeg klarer liksom ikke helt å skjønne at det er en baby inne der?🥵🤷🏽‍♀️ Ingen mage, bare spy og vonde pupper 😂 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 11 uker, vips så er du straks på 12! 😍

Uff, får så vondt av deg med den kvalmen! Har du fått påvist hyperemesis? Også korona på toppen av det hele! 😳 Får håpe du har hatt din del av ubehag for en stund nå! Godt å høre at formen i det minste ser ut til å være stigende :klem:

Så spennende med jordmor, lege og TUL! Tenk at du snart får se den lille der inne! Også får du tenke på at det snart blir omvendt - stor mage og ikke noe spy! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 time siden):

Hurra for 11 uker, vips så er du straks på 12! 😍

Uff, får så vondt av deg med den kvalmen! Har du fått påvist hyperemesis? Også korona på toppen av det hele! 😳 Får håpe du har hatt din del av ubehag for en stund nå! Godt å høre at formen i det minste ser ut til å være stigende :klem:

Så spennende med jordmor, lege og TUL! Tenk at du snart får se den lille der inne! Også får du tenke på at det snart blir omvendt - stor mage og ikke noe spy! :fnise:

Har fått påvist hyperemesis ja🥵 Så det har virkelig vært nok de siste ukene, så det blir godt med noen oppturer fremover nå!🤭 

Har overraskende nok ikke kastet opp idag, og jeg har fått i meg litt mat og drikke! Håper det holder seg sånn🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 

Endelig! Nå var det min tur til å bikke den fine 12-ukersgrensa 🤩🤩 Jeg tenkte å begynne med en type ukesoppdatering, selvom jeg tviler på at jeg kommer til å oppdatere hver uke. Denne uken har jeg dog litt å oppdatere om, så da kjører vi på 🤗 

Hvor lang er jeg og hvor lenge har jeg igjen: Idag er jeg akkurat 12+0, og det er 199 dager igjen.

Humør og tanker: Veldig ambivalent. I det ene øyeblikket er jeg kjempespent og gleder meg såå masse til tiden fremover, mens i neste øyeblikk er jeg sikker på at det er noe galt og at det ikke går veien. Litt slitsomt, håper jeg klarer å roe meg litt mer ned etterhvert. 

SymptomerKvalmen er ikke like intens som den har vært, og jeg kaster ikke opp på langtnær like mye. Veldig fornøyd med det! Er fortsatt veldig sliten og tåler lite før kvalmen kommer, men det er mye bedre enn det var. Vekta er på tur oppover igjen også, så det er bra! Har ekstreeemt vonde pupper om dagen, og veldig såre nipler. Puppene har vokst veldig mye, så de fleste bh’ene jeg har passer ikke lenger. Fått mye blodårer på brystet også. 

Matlyst: Så som så. Sliter en del med matinntaket, men jeg merker det kommer seg for hver dag som går. 

Lyster: Sjokolademelk er det som frister mest nå om dagen. Ingen andre cravings. 

Magen: Usikker på om det er luft i magen eller om jeg faktisk begynner å merke litt babybump😇 Gleder meg ihvertfall veldig til jeg virkelig ikke er i tvil lenger. 

Søvn: Sover ganske oppstykket, våkner mye og drømmer ekstremt mye. Men legger meg tidlig og står opp når jeg våkner, så er glad for den muligheten! Ofte sover jeg 10 timer hver natt, pluss en liten dupp på dagtid. 

Ting jeg ser frem til: Gleder meg veldig til matinntaket blir mer normalt, og energien kommer litt mer tilbake, og jeg kan gå tilbake til jobb! Ser også frem til legetime på onsdag og på torsdag skal vi på TUL, det blir stas at samboeren får være med å se! Kanskje vi er så heldige at vi får se kjønn? 🤩 

var også på første time hos jordmor på fredag, og det var en kjempefin opplevelse! Var der i over en time og fikk skravlet masse. Fikk også høre på hjertelyden med doppler, og det var veldig emosjonelt og rørende 🥺 Har allerede etter timen vurdert å kjøpe meg min egen doppler, for å kunne høre hjertelyd hjemme også! Tenker det hadde vært stas for de kommende storebrødrene å høre også! 🤩 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, hurra for 12 uker!! :strix: Tenk at den magiske grensen endelig er nådd! 

Fint med en sånn punktvis oppdatering! Og godt å se at kvalmen endelig ser ut til å slippe litt taket. Håper formen fortsetter å stige mot 2. trimester! 😄

Så koselig å lese om jordmortimen din, det er så magisk å høre hvordan det lille hjertet jobber og jobber - helt nytt i verden (og der ble det grining her og 😅)

Spennende med UL, og tenk om dere får vite kjønn allerede!! Har du noen følelse på om det er jente eller gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (50 minutter siden):

Åååå, hurra for 12 uker!! :strix: Tenk at den magiske grensen endelig er nådd! 

Fint med en sånn punktvis oppdatering! Og godt å se at kvalmen endelig ser ut til å slippe litt taket. Håper formen fortsetter å stige mot 2. trimester! 😄

Så koselig å lese om jordmortimen din, det er så magisk å høre hvordan det lille hjertet jobber og jobber - helt nytt i verden (og der ble det grining her og 😅)

Spennende med UL, og tenk om dere får vite kjønn allerede!! Har du noen følelse på om det er jente eller gutt?

samboer har to gutter fra før, og sier at han bare kan å lage det, så vi har en magefølelse på at det er en gutt begge to🤣 det blir veldig spennende å se! for min del er det akkurat det samme hva det blir, så lenge lille er frisk og rask🥰 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, alilja said:

samboer har to gutter fra før, og sier at han bare kan å lage det, så vi har en magefølelse på at det er en gutt begge to🤣 det blir veldig spennende å se! for min del er det akkurat det samme hva det blir, så lenge lille er frisk og rask🥰 

Herlig! Blir spennende å se om dere har rett i følelsen da! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker! 🥳 

Nå kommer milepælene på rad og rekke fremover! TUL, 2.trimester, første spark, OUL, etc. Blir veldig spennende å lese om 😍 

Så deilig det må være at kvalmen endelig begynner å slippe litt! Kan ikke forestille meg hvordan med må være med hyperemesis, det må være beintøft :blink: Skjønner veldig godt at du gleder deg til å komme tilbake på jobb, tiden går så mye fortere når hverdagen er normal! I tillegg trives i hvert fall jeg veldig godt med å jobbe, så de ukene hvor jeg var 50% sykemeldt og på hjemmekontor synes jeg var blytunge! 

Håper virkelig du klarer å slappe av og bare nyte fremover etter TUL, det er så spesielt å se de små på UL, spesielt nå som vi ikke kan kjenne dem selv enda. Var magisk å se den lille babyen turne rundt der inne, og ikke minst for mannen 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 12 uker!! 🥰 Godt å høre at kvalmen begynner å gi seg ❤️ Mye spennende som skjer fremover. Blir sikkert veldig rørende å se babyen sammen med mannen 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3 

Legetime igår og TUL idag, så det har vært litt babyfokus i heimen her de siste dagene! Legetimen gikk forsåvidt greit, fikk målt blodtrykk og levert urinprøve. Henvisning til OUL ble sendt, og jeg tok blodprøver. Var ikke så mye mer spennende enn det, var inne i sikkert 15 min hos legen. 

TUL idag var heelt fantastisk🥺 Den lille krabaten der inne veivet med armer og bein og turna rundt som bare det! Det var veldig rørende og koselig å få se 🤍 Akkurat passe størrelse, og morkake i bakre livmorvegg. Gleder meg til magen etterhvert vil poppe litt og jeg kan kjenne bevegelse der innefra 🤗 

Igår sendte jeg også melding til jordmor for å få henvisning til TUL offentlig. Hun spurte om jeg ønsket dette når jeg var på jordmortime, men takket da nei. Klarte såklart å ombestemme meg i helga, så da sende jeg henne en melding allikevel🤭 Hun sa det kunne være litt i siste liten, og at den ble avvist, men idag tidlig poppet det inn en melding om time den 7. mars! Tenk at jeg skal få se den lille der inne enda en gang før OUL 😇 Gleder meg allerede! 

Jeg har også bestilt meg en doppler som antagelig dukker opp i posten rett over helga. Det blir gøy for de kommende storesøsknene å få lov å ta litt del i graviditet fremover. Vi gleder oss veldig til å vise frem de søte små ultralydbildene til dem idag, og fortelle at de skal bli storebrødre 🥺 Dette er noe de har snakket mye om, så jeg tror og håper at de blir veldig glade 🥰 

For en lykkefølelse om dagen! Bekymringene er litt duset vekk til bakhodet, og kvalmen er bare der, uten at jeg orker å bli irritert på det lenger 🤭  Håper det holder seg sånn! 

Gleder meg også til å begynne å røre meg litt mer etterhvert! Det har begynt å gjøre litt vondt inni rumpeballene og nederst i korsrygg/halebein når jeg sitter på harde stoler. Vil tro det kommer av lite aktivitet i det siste, så nå skal jeg la kroppen jobbe litt med noen gåturer når formen tillater det, så kanskje det hjelper litt. Er enda sykemeldt i minst 2 uker til, så da skal jeg prøve å utnytte og nyte den tiden til å tenke på meg selv 🤍 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/24/2022 at 12:56 PM, alilja said:

12+3 

Legetime igår og TUL idag, så det har vært litt babyfokus i heimen her de siste dagene! Legetimen gikk forsåvidt greit, fikk målt blodtrykk og levert urinprøve. Henvisning til OUL ble sendt, og jeg tok blodprøver. Var ikke så mye mer spennende enn det, var inne i sikkert 15 min hos legen. 

TUL idag var heelt fantastisk🥺 Den lille krabaten der inne veivet med armer og bein og turna rundt som bare det! Det var veldig rørende og koselig å få se 🤍 Akkurat passe størrelse, og morkake i bakre livmorvegg. Gleder meg til magen etterhvert vil poppe litt og jeg kan kjenne bevegelse der innefra 🤗 

Igår sendte jeg også melding til jordmor for å få henvisning til TUL offentlig. Hun spurte om jeg ønsket dette når jeg var på jordmortime, men takket da nei. Klarte såklart å ombestemme meg i helga, så da sende jeg henne en melding allikevel🤭 Hun sa det kunne være litt i siste liten, og at den ble avvist, men idag tidlig poppet det inn en melding om time den 7. mars! Tenk at jeg skal få se den lille der inne enda en gang før OUL 😇 Gleder meg allerede! 

Jeg har også bestilt meg en doppler som antagelig dukker opp i posten rett over helga. Det blir gøy for de kommende storesøsknene å få lov å ta litt del i graviditet fremover. Vi gleder oss veldig til å vise frem de søte små ultralydbildene til dem idag, og fortelle at de skal bli storebrødre 🥺 Dette er noe de har snakket mye om, så jeg tror og håper at de blir veldig glade 🥰 

For en lykkefølelse om dagen! Bekymringene er litt duset vekk til bakhodet, og kvalmen er bare der, uten at jeg orker å bli irritert på det lenger 🤭  Håper det holder seg sånn! 

Gleder meg også til å begynne å røre meg litt mer etterhvert! Det har begynt å gjøre litt vondt inni rumpeballene og nederst i korsrygg/halebein når jeg sitter på harde stoler. Vil tro det kommer av lite aktivitet i det siste, så nå skal jeg la kroppen jobbe litt med noen gåturer når formen tillater det, så kanskje det hjelper litt. Er enda sykemeldt i minst 2 uker til, så da skal jeg prøve å utnytte og nyte den tiden til å tenke på meg selv 🤍 

For en herlig lesning Alilja! ❤️ Ble glad av å lese!

Fantastisk å få se det lille knøttet, og tenk at du snart skal få ta enda en liten sniktitt 😉

Blir spennende å høre hvordan storesøsken reagerer på ultralydbilder!

Så flink du er som klarer å overse kvalmen litt, det er jammen godt gjort! Får håpe det gjør godt for kroppen om du får til å gå deg noen turer fremover. Nyt dagene og fokuser på deg, ditt og lille i magen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå godt å høre om vel overstått TUL🥰 det er en så herlig følelse å få sniktitte på den lille🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...