Gå til innhold

Liker ikke navnet mitt...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke mange, og mest sannsynlig den eneste som heter det som ikke har foreldre, så nei, det blir for gjenkjennelig. 

Anonymkode: e395e...71f

Vi tror jo gjerne at folk flest er opptatt av oss selv og vi foretar oss, sannheten er at folk flest er opptatt med seg selv. Bytt navn du, det går nok helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordsmed skrev (15 minutter siden):

Basert på TSs liste ville jeg valgt Ella, Iben eller Mari. De er relativt vanlige, har vel kun én stavemåte (?) og er lette å uttale. Enig i at selv enkle navn kan føre til en del styr. Jeg har et navn som kan skrives på to måter, og selv om den ene måten er mye mer vanlig, må jeg alltid presentere meg som f.eks. "Hanna uten H til slutt".

Mari er stødig. Hadde mye heller valgt Ellen istedenfor Ella. Ellen er et klassisk navn, Ella et motenavn. Det samme gjelder Iben. 

Anonymkode: 75861...862

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ordsmed

Nå har jeg fått vite navnet og jeg er enig med TS i at det ikke så lett lar seg kombinere med andre navn, i alle fall ikke som dobbeltnavn (altså to fornavn med bindestrek mellom). Det har noen kvaliteter som gjør at det blir litt vanskelig.

Jeg forstår også hva hun mener med at det er litt vanskelig å si/presentere, fordi det er litt mer uvanlig og man trenger kanskje noen sekunder på å avkode navnet.

Når det er sagt så synes jeg personlig at det var fint, men det er jo ikke relevant for TS. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ordsmed
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mari er stødig. Hadde mye heller valgt Ellen istedenfor Ella. Ellen er et klassisk navn, Ella et motenavn. Det samme gjelder Iben. 

Anonymkode: 75861...862

Ja, enig. Ellen er nydelig! Solid, feminint, lett å uttale, og kan vel ikke staves på noen annen måte? Og kanskje TS har en gammel tante som heter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordsmed skrev (Akkurat nå):

Ja, enig. Ellen er nydelig! Solid, feminint, lett å uttale, og kan vel ikke staves på noen annen måte? Og kanskje TS har en gammel tante som heter det?

Nei, jeg har en besteforelder som het Ella. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet navn da jeg var 18. Foreldrene mine ga meg et grusomt utenlandsk navn som var umulig for alle å uttale. Elsker navnet mitt nå 🥰

Anonymkode: 05d57...ca1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har en besteforelder som het Ella. 

Da tenker jeg at du har svaret (og navnet) ditt! Jeg hadde i alle fall synes folk var smålige dersom de fortsatte å kalle deg X dersom du forklarer at du nå heter Ella etter din bestemor. Og da skal det godt gjøres å drive og lage rykter (som var en annen frykt). Ella er også nydelig. :) 

Anonymkode: cc92a...74e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg er sykt nysgjerrig på navnet ditt, TS. PM? Kan prøve å hjelpe deg med å finne et navn som passer sammen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Runa
Ingrid
Vilja
Idun
Tomine
Hermine
Saga
Thale
Ella
Iben
Isolde 
Mari

Noen av de navnene jeg liker. 

Ella, Iben og Mari er nydelig ❤️

Anonymkode: e543b...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For en som meg med fryktelig angst og lavt selvbilde så betyr det veldig mye. 

Kanskje du heller bør ta tak i angsten og det lave selvbildet ditt - hvis du får et annet syn på deg selv vil kanskje opplevelsen av navnet også endre seg? Har du forsøkt psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supa skrev (Akkurat nå):

Kanskje du heller bør ta tak i angsten og det lave selvbildet ditt - hvis du får et annet syn på deg selv vil kanskje opplevelsen av navnet også endre seg? Har du forsøkt psykolog?

Dette har jeg svart på noen ganger nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Runa
Ingrid
Vilja
Idun
Tomine
Hermine
Saga
Thale
Ella
Iben
Isolde 
Mari

Så fine navn du har valgt.❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også hater navnet mitt, det er så typisk kjerringnavn, typ Bjørg. Og alle som er 50+ eeeeelsker jo dette navnet og skryter hver gang jeg sier hva jeg heter og jeg står bare slik: 😐, hmm kjempefint. Og det er jo «ingen» på min alder som hverken har eller liker navnet mitt heller(utenom folk på kg da, alle elsker jo kjerringnavn her inne😂). 

Anonymkode: 85f67...1b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg også hater navnet mitt, det er så typisk kjerringnavn, typ Bjørg. Og alle som er 50+ eeeeelsker jo dette navnet og skryter hver gang jeg sier hva jeg heter og jeg står bare slik: 😐, hmm kjempefint. Og det er jo «ingen» på min alder som hverken har eller liker navnet mitt heller(utenom folk på kg da, alle elsker jo kjerringnavn her inne😂). 

Anonymkode: 85f67...1b4

Har du tenkt å bytte da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Runa
Ingrid
Vilja
Idun
Tomine
Hermine
Saga
Thale
Ella
Iben
Isolde 
Mari

Beklager altså, men jeg føler at noen må være såpass ærlig med deg i denne tråden, siden du har mange dyneløftere som svarer deg. Dersom et voksent menneske jeg kjenner hadde sagt "forresten, jeg heter ikke Katinka lenger, dere må kalle meg Saga", så hadde du fått flere reaksjoner enn du innbiller du får pga. nåværende navn.

Det er ikke navnet som er problemet, det er selvtilliten og angsten din du burde jobbe med.

Anonymkode: 8949d...bf9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Beklager altså, men jeg føler at noen må være såpass ærlig med deg i denne tråden, siden du har mange dyneløftere som svarer deg. Dersom et voksent menneske jeg kjenner hadde sagt "forresten, jeg heter ikke Katinka lenger, dere må kalle meg Saga", så hadde du fått flere reaksjoner enn du innbiller du får pga. nåværende navn.

Det er ikke navnet som er problemet, det er selvtilliten og angsten din du burde jobbe med.

Anonymkode: 8949d...bf9

Navnet har ikke noe med selvtilliten min å gjøre. Selvtilliten min har noe med å gjøre at folk ville gitt reaksjoner på navnebytte. Det å tørre å bytte navn tyder på god selvtillit og bein i nesa. Jeg tør ikke det, pga min dårlige selvtillit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Runa
Ingrid
Vilja
Idun
Tomine
Hermine
Saga
Thale
Ella
Iben
Isolde 
Mari

Ingrid, Vilja og Ella 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...