AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #21 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en som meg med fryktelig angst og lavt selvbilde så betyr det veldig mye. Anonymkode: e395e...71f Da er det vel heller dette du bør gjøre noe med i stedet for å bytte navn. Anonymkode: 7dbf0...6c2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #22 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så alle som heter dette er veldig unge? Anonymkode: 7dbf0...6c2 Ja på min alder. Finnes ingen eldre eller veldig unge som heter det. Anonymkode: e395e...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #23 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er det vel heller dette du bør gjøre noe med i stedet for å bytte navn. Anonymkode: 7dbf0...6c2 Navnet har jo ikke noe med det å gjøre. Anonymkode: e395e...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #24 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja på min alder. Finnes ingen eldre eller veldig unge som heter det. Anonymkode: e395e...71f Et navn som foreldrene dine fant opp da eller? Hvor mange i landet heter dette da? Anonymkode: 7dbf0...6c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. august 2021 #25 Del Skrevet 14. august 2021 Må si jeg er veldig nysgjerrige på hva du heter. Et navn som ikke kan brukes som mellomnavn eller ha mellomnavn etter. Kanskje du heter anonym? 🤔 vel du vil ikke bytte navn, ikke ha et tilleggsnavnet , ikke bruke en forkortelse? Egentlig heller ikke ha noen råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #26 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et navn som foreldrene dine fant opp da eller? Hvor mange i landet heter dette da? Anonymkode: 7dbf0...6c2 Men herregud da? Ja de fant vel kanskje opp det da! Det er ihvertfall ikke vanlig! Jeg vet ikke hvor mange som heter det, jeg har prøvd å søke på Google men jeg finner det ikke. Kanskje 30- 50 stk eller noe Anonymkode: e395e...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #27 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Navnet har jo ikke noe med det å gjøre. Anonymkode: e395e...71f Jo, faktisk. Mennesker med normal selvtillit bærer navnet sitt med stolthet. Anonymkode: 7dbf0...6c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #28 Del Skrevet 14. august 2021 ^- søk på navn står bare "fant ingen resultater" -ts Anonymkode: e395e...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #29 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, faktisk. Mennesker med normal selvtillit bærer navnet sitt med stolthet. Anonymkode: 7dbf0...6c2 Jeg har hatt god selvtillit tidligere jeg, men jeg har aldri likt det allikevel. Anonymkode: e395e...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #30 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ^- søk på navn står bare "fant ingen resultater" -ts Anonymkode: e395e...71f https://www.ssb.no/befolkning/navn/statistikk/navn Her kan du skrive inn navnet ditt og så kommer det opp hvor mange som heter dette navnet i Norge Anonymkode: 0b6c7...8f3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #31 Del Skrevet 14. august 2021 Dersom du ikke vil bytte og ikke ta et tilleggsnavn, og heller ikke vil hete det du gjør: Hva vil du vi skal bidra med i denne tråden? Anonymkode: c9016...2ef 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #32 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ^- søk på navn står bare "fant ingen resultater" -ts Anonymkode: e395e...71f Står det det når du går på navnesøk på ssb.no? Anonymkode: 7dbf0...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #33 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Står det det når du går på navnesøk på ssb.no? Anonymkode: 7dbf0...6c2 146 stk er det. Anonymkode: e395e...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 14. august 2021 #34 Del Skrevet 14. august 2021 Bytt til et navn du liker og føler at det passer når du uttaler deg. Det er ikke noe galt med deg for å føle som du føler. Bare bytt til et annet navn og start et nytt liv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #35 Del Skrevet 14. august 2021 Vel, jeg byttet fornavn, og det gikk helt fint! Er SÅ glad for det! Tenker over det hver gang jeg presenterer meg for nye folk hvor glad jeg er for at det ikke er mitt gamle navn! Hadde det som deg med det gamle navnet mitt. Mine foreldre lever, og det var nok litt vanskelig, men det har virkelig gått helt fint! Er jo bare å være ærlig på det, det er ditt liv. Når dine foreldre i tillegg er død er jo ikke det en problemstilling engang. Har fremdeles 5-6 venninner som bruker det gamle navnet. Ene fordi hun tydeligvis har problemer med endringer, ikke vet jeg. Men det kommer sakte men sikkert hos henne også. De andre er en jentegjeng fra barneskolen, hvor den ene heter nesten det samme som jeg byttet til, så da er det kanskje enklest å bruke det gamle. Eller, de bruker vel oftest et kallenavn basert på det gamle navnet. Jeg reagerer med innvendig cringe når jeg hører det gamle navnet, men det går helt fint. Bedre enn å ha det sånn alltid! Skjønner ikke hvorfor min mors tydeligvis dårlige dømmekraft på 80-tallet skal forfølge meg hele livet når det tar 30 sek å endre navnet mitt. Anonymkode: c4379...18a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #36 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dersom du ikke vil bytte og ikke ta et tilleggsnavn, og heller ikke vil hete det du gjør: Hva vil du vi skal bidra med i denne tråden? Anonymkode: c9016...2ef Gode råd har jeg vel ikke fått. F.eks noen historier på det, om noen har byttet navn og hvordan det har gått, eller noen hyggelige råd som kan få meg til å tenke over det, ikke "bytt da vel hvis du er så misfornøyd" "du er sikkert den eneste som heter det 🤣" "det er selvtilliten du må jobbe med" hvorfor i alle dager er dere så forbanna sure? Anonymkode: e395e...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #37 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 146 stk er det. Anonymkode: e395e...71f Og du tror faktisk helt ærlig at det kun er du av 146 stykker som ikke har foreldre? Og at av de som kjenner en av disse 146 så er det de som kjenner deg som leser denne tråden og automatisk vet at dette må være du og da begynner å "spekulere"? Anonymkode: 7dbf0...6c2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #38 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du tror faktisk helt ærlig at det kun er du av 146 stykker som ikke har foreldre? Og at av de som kjenner en av disse 146 så er det de som kjenner deg som leser denne tråden og automatisk vet at dette må være du og da begynner å "spekulere"? Anonymkode: 7dbf0...6c2 Ja. Anonymkode: e395e...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #39 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, jeg byttet fornavn, og det gikk helt fint! Er SÅ glad for det! Tenker over det hver gang jeg presenterer meg for nye folk hvor glad jeg er for at det ikke er mitt gamle navn! Hadde det som deg med det gamle navnet mitt. Mine foreldre lever, og det var nok litt vanskelig, men det har virkelig gått helt fint! Er jo bare å være ærlig på det, det er ditt liv. Når dine foreldre i tillegg er død er jo ikke det en problemstilling engang. Har fremdeles 5-6 venninner som bruker det gamle navnet. Ene fordi hun tydeligvis har problemer med endringer, ikke vet jeg. Men det kommer sakte men sikkert hos henne også. De andre er en jentegjeng fra barneskolen, hvor den ene heter nesten det samme som jeg byttet til, så da er det kanskje enklest å bruke det gamle. Eller, de bruker vel oftest et kallenavn basert på det gamle navnet. Jeg reagerer med innvendig cringe når jeg hører det gamle navnet, men det går helt fint. Bedre enn å ha det sånn alltid! Skjønner ikke hvorfor min mors tydeligvis dårlige dømmekraft på 80-tallet skal forfølge meg hele livet når det tar 30 sek å endre navnet mitt. Anonymkode: c4379...18a Bra det funka. Tja, det tar vel mer enn 30 sekunder å få folk til å bli vandt med det.. kan jeg spørre hva du het? Jeg syns bare det er trist å fjerne et navn som de valgte. Det er vemodig. Det er jo noe av det eneste jeg har igjen etter dem. Men så er det navnet kjipt for meg så det er jo et stort dilemma. Anonymkode: e395e...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #40 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra det funka. Tja, det tar vel mer enn 30 sekunder å få folk til å bli vandt med det.. kan jeg spørre hva du het? Jeg syns bare det er trist å fjerne et navn som de valgte. Det er vemodig. Det er jo noe av det eneste jeg har igjen etter dem. Men så er det navnet kjipt for meg så det er jo et stort dilemma. Anonymkode: e395e...71f Du er ikke villig til å fortelle ditt navn fordi du tror du blir gjenkjent bare fordi du ikke har foreldre, men ber noen som forteller langt mer gjenkjennelige fakta (nemlig at de allerede har byttet fornavn) om å fortelle sitt? 😂😂😂 Anonymkode: 7dbf0...6c2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå