Gå til innhold

Chubbybun - bedre livsstil


Chubbybun

Anbefalte innlegg

Fikk veid meg på lørdag og var da 82kg igjen. Føler jeg har gått i ring...

Søndag var jeg litt turist i egen by, og så spiste jeg fårikål med en venninne, mens vi gamet og så film, så det var nå hyggelig i alle fall:)

Dagens inntak

Frokost: 2 weetabiz med 2 dl ekstralettmelk, 1 banan og en kopp kaffe

Lunsj: 1 brødskive med litt vita hjertegod lett, 2 små skiver ost, paprika + 6 druer:P

Middag: Fårikålrester, vanskelig å måle vekt på så tok utgangspunkt i en sånn fjordlandporsjon med fårikål i kalori-appen.

Kvelds: 1 mango i biter med 1 dl vaniljesaus uten tilsatt sukker, 100g blomkål og en yoghurt dobbel 0%

Kalorier inn: 1243

Ble rydding av gangskapet i dag, der var det alt fra sko, til kattesand og kattemat, jakker, tomgods, glass&metall, vaskeartikler, sekker og handlenett, dopapir osv. Og kjøkkenet... ja, det var bomba før vi laga fårikål på søndag, og det var ihvertfall bomba etterpå! Fremdeles litt bombet faktisk :fnise:

 

Og så litt antidepressiva drømmer;

Drømte om et x-men-aktig univers, to grupper som stod mot hverandre med diverse magiske-/mutantevner. Skurken var ei dame som kunne påføre andre mennesker en alternativ virkelighet men som kun påvirket offeret og ikke resten av verden. Så helten hadde en opplevelse av å ha hatt et barn som hun mistet i en ulykke hvor hun feilet i å redde barnet i siste sekund, men dette barnet hadde egentlig aldri eksistert. Så selv om helten var klar over dette så ble hun jo hjemsøkt likevel for hun opplevde tilknyttingen til dette barnet som ekte. Vet ikke om det en gang gir mening:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kepaløk skrev (3 timer siden):

Bomba kjøkken eller ikke, veldig deilig med ferdig rydding da tenker jeg. Og høres ut som en koselig søndag.

Det er det definitivt:)

 

Glemte å poste ukas meny i går!

Mandag: Fårikålrester

Tirsdag: Fårikålrester igjen

Onsdag: Salat med reker

Torsdag: Torsk med potet, grønnsaker og litt bacon

Fredag: Panert rødspette med potet og grønnsaker

Lørdag: Hamburger med hjemmelagde potetbåter

Søndag: Pannekaker med bacon

 

Dagens inntak:

Frokost: 2 brødskiver med vita hjertegod lett og makrell i tomat + kaffe og en bit blomkål

Lunsj: Et knekkebrød med ost og paprika, 1 brødskive med makrell i tomat + en stor bit blomkål

Middag: Fårikål:D (litt stor porsjon)

Kvelds: 1 appelsin med litt vaniljesaus uten tilsatt sukker, mer blomkål :fnise:

Snacks: En bit gelegodteri. 

 

Kan man fryse fårikål tro? Kan jo ikke spise på dagevis:P Eller, jeg KAN jo men om jeg BØR var en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 banan og 2 kopper kaffe. Helt sjukt trøtt i dag!

Lunsj: 2 brødskiver med ost og skinke, litt blomkål og noen cherrytomater. Må være slutt på den blomkålen snart!

Middag: Hadde ikke salat så ble fiskepinner med potet og grønnsaker i stedet.

Kvelds: 1 brødskive med vita hjertegod og makrell i tomat, 1 appelsin med vaniljesaus, mer jævla blomkål :fnise:

Snacks: en lindor sjokoladekule

Skulle være så fornuftig å bruke grønnsaker som snacks, men ikke kjempeglad i rå grønnsaker, men blomkål er greit. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei men har halve hodet igjen:P

Vært en lang dag på jobb, hentet bilen hos mekanikeren som skulle ha penger seff. Men har fått båret inn utemøblene da:) Også tatt en lang dusj, kuret håret, tatt ansiktsmaske...:D Litt luksus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig natt. Jeg våknet kl. 04 av at noen dro i døra mi. Hørte dem i gangen leeenge så ble jo liggende lys våken! Turte ikke gå å se for jeg ville ikke avsløre at det var noen hjemme i tilfelle gulvet knirket. Så litt trøtt i dag gitt, tror jeg var våken i 1-2 timer:\ Hørte med naboen og hun hadde også våknet i 04 tiden så kan godt ha vært at hun våknet av det hun og.

Uansett; dagens inntak:

Frokost: 2 weetabix med en håndfull blåbær, soyamelk og en kaffe.

Lunsj: 1 brødskive med banan, mer kaffe og 50g sukkererter

Middag: 200g Torsk med 120g potet, grønnsaker og litt bacon.

Kvelds: 1 appelsin, 50g sukkererter, noen cherrytomater, 100g agurk, en yoghurt.

 

Fryktelig mye plager med søvnen for tiden, enten FÅR jeg ikke sove, eller så er det fest, eller så drar noen i døra, eller så... ja. Noe er det liksom. Blir jo så trøtt jeg ikke får gjort noe fornuftig:\ Motivasjonen er også på bånn og har overhodet ikke lyst til å veie meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er bånn i bøtta og har det mentalt ikke helt toppers, som er uvanlig på antidepressiva. Men er noe som skjer for tiden som er vanskelig, og mest frustrerende er at det ikke er vanskelig for folk flest, bare meg:( Så har grått så hele fjeset svir og er hovent.

Men jeg har laget en ukemeny så kanskje jeg holder meg litt i gamet i alle fall. Jeg var dum nok til å lage bananpannekaker til frokost i dag, så fikk ikke så lyst på vanlige pannekaker til middag. Laget i stedet en orientalsk gryte med biff, og det er mer enn nok rester til i morgen.

Mandag: Gryterett rester med ris og salat

Tirsdag: Laks med salat og rømme

Onsdag: Squashnudler med reker

Torsdag: Tacosalat med bønner

Fredag: Torsk med bacon, potet og grønnsaker

Lørdag: Ordinær taco

Søndag: Pannekaker med bacon. Må huske å ikke lage bananpannekaker til frokost denne gangen.

 

Dagens inntak som ikke er regnet på:

Frokost: bananpannekaker av 1dl havre, en banan, ett egg og en skvett lettmelk. Stekt i smør. Hadde litt blåbær og en yoghurt til

Lunsj: Alt for lang depresjons høneblund

Sen middag: Orientalsk gryte med ris og salat

Snacks: Noen sånne haribo cola smokker

Kvelds: Ikke så lyst på noe men tar meg kanskje en appelsin eller et rundstykke i det minste litt senere i kveld.

 

På den lyse siden fungerer hudpleieproduktene jeg kjøpte helt utmerket, OG jeg har klart å være konsekvent i bruken av  dem. Jøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (På 20.9.2021 den 7.03):

Heia de små seirene som ukesmeny og hudpleie. Håper ting blir litt lettere i uken som kommer ❤️

Takk for det:) Er en litt bedre dag i dag, er i terapi på tirsdager og det var tungt men bra:)

Forsov meg i morres, våknet fem minutter før et møte så heiv på meg en bluse, ingen BH eller bukse, tegnet på meg øyenbryna og børsta håret opp i en hestehale, så latet jeg som om jeg hadde vært våken i 2t allerede:natti:  Så, litt å ta igjen nå i kveld.

 

Dagens inntak:

Frokost: 1 lite rundstykke med vita hjertegod, skinke og ost + kaffe

Lunsj: Et stort rundstykke med kyllingsalat + et wienerbrød(oh yes, blir ikke sunnere)

Middag: Laks med salat, rømme og potet (skulle definitivt drukket vann først for var fryktelig tørst så spiste nok mer enn jeg trengte)

Kvelds: Appelsin + en yoghurt

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅååh, jeg klarer ikke å får meg inn i en god rutine igjen, endte opp borte på middag to ganger i helga, og har spist godis og har nada oversikt, vet bare at det er alt for mye. Men nå føler jeg meg regelrett ekkel så kanskje jeg kommer meg på rett kjøl. Har også slått tåa så hardt at om den ikke blir bedre snart må jeg få sjekka om den er brukket. Fikk ikke sove i natt heller, svetta hele tiden enda vinduet var åpent.

Men gjett om jeg hadde rare drømmer...

Spoiler

Vet ikke om dere har sett de der havfrueshowene? En dame i en vanntank med havfruehale som svømmer rundt, kan holde pusten kjempelenge. Jeg drømte at jeg var ei sånn, og hadde show. Og på bunnen av den fine tanken min så jeg en merkelig skapning som så ut som en flaggermus, men den hadde hverken hode eller ansikt, og det så mest ut som menneskehud strukket over vingene. Den virket heller ikke å drukne, men likte seg ikke der, så tenkte jeg måtte hjelpe den ut. Så tok den opp til overflaten, og da angrep den plutselig alle tilskuerene og den var kjempedødlig og drepte alle sammen. Jeg tok tilflukt under vann :fnise: Flyktet hjem for å advare romkameratene mine som ikke trodde på meg før vi fant en kjempesvær en i dassen og måtte barrikere døra mens vi så kaoset utfolde seg på nyhetene.

Det var så et flashback til hvordan alt startet, og jeg hadde visst vært en del av det for jeg hadde kravlet rundt i en gruve eller noe, altså det var jobben min, med hjelm med lykt på osv., og skulle gjøre noe sprengingsarbeid. Noen satte en sprengladning på feil sted og ut kom disse skapningene fra bergveggen, og spiste alle sammen:P

Men tilbake til tema; gjorde meg også tanken om at mitt minste problem jo utseende, klær som ikke passer, mindre velvære osv. Ille nok forsåvidt, men jeg kan jo ikke fortsette å gå opp i vekt i det uendelige på antidepressiva heller. Realiteten er jo at jeg da må slutte, og DET skremmer meg langt mer. Jeg har det helt grusomt uten AD:\

Nuvel.

Dagens inntak!

Frokost: 2 weetabix med 1,5dl usøtet soyamelk, 1 banan, 2dl tropisk juice, 1 kopp kaffe og MASSE vann

Lunsj: -

Middag: Siden jeg gikk bort på middag i helga så blir det tacomandag; 150g kjøttdeig og 100g bønner, 1 lefse, salat, tomat, løk, salsa og ekstra lettrømme

Snacks: En sånn happy hippo kjeks med kokos(?)

Kvelds: Et grovt rundstykke med totalt ett egg og en skive røkt laks fordelt over de to. 100g mager cottage cheese med en skvett saft.

Trim: Masse husarbeid :kvalm:

 

De gode nyhetene er at kjæresten min snart kommer, ikke sett ham på 11mnd pga. innreiserestriksjoner(kjæreste i utlandet). Weee!:D Heldigvis har han litt pandemi-kilo så føles litt bedre :fnise:

Jeg klarer heller ikke nedlegge hvor myk huden min er etter å ha brukt mine nye produkter! Lyst til å ta på den hele tiden! Har akkurat startet med å bruke de både morgen og kveld, og så langt så vel. Er nok for tidlig til å introdusere noe nytt enda, men har lyst til å prøve hyaluronsyre:) Så driver å kikker litt på nettet for å lære mer.

 

Menyliste for uka:

Mandag: Taco

Tirsdag: Uer med potet og grønnsaker

Onsdag: Tacorester

Torsdag: Fiskepinner i søt chillisaus med salat

Fredag: Fiskeburger med remulade, potet og grønnsaker

Lørdag: Tikka masala med ris, salat, ananas og nanbrød(får kanskje en kollega og familien på besøk)

Søndag: Pannekaker med bacon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig oppblåst i morres og tror det er fordi jeg venter sharkweek. Dårlig apetitt pga. det, som føles litt ironisk:P Men har fått i meg litt da.

Frokost: Banan + juice og kaffe

Lunsj: 1 knekkebrød med  Yoghurt + noen cherrytomater

Middag: Uer med potet og grønnsaker Hadde glemt å kjøpe poteter så ble 12 stk kyllingvinger i stedet.

Kvelds: Grovt rundstykke, en halvdel med kyllingsalat og en halvdel med ost og paprika, 50g mager cottage cheese + en sjokoladetrøffel

Ikke gjort noe annet enn å sitte med pc'n i dag omtrent. Dro tidlig fra jobb for behandling, så kom jeg hjem og ble sittende med jobb, har noe som må være ferdig til i morgen. Men endelig ferdig og fått dusjet, for må også på kontoret i morgen. Vært en lang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...