Gå til innhold

Chubbybun - bedre livsstil


Chubbybun

Anbefalte innlegg

Tirsdagens inntak!

Frokost: Havregrøt på 40g havre, 2 dl usøtet soyamelk, en håndfull blåbær + vann og kaffe

Lunsj: 2 grove brødskiver, en med vita hjertegod lett, ost og paprika, og en med hjertegod og rips

Middag: Laks med salat og rømme + 120g potet og 1 ss smeltet smør fra panna

Kvelds: 2 weetabix med soyamelk og 100g frossen jordbær

Snacks: En kroneis :essen2: og en håndfull druer

Ellers bare vann:)

1521 kalorier:)

Ingen trim i dag heller, først jobb, så behandling, så handle, hente pakke, så et ærend på andre siden av byen, så ta igjen litt jobb:P I det minste har jeg fleksitid, hehe:D

Ser det blir mye havregrøt og weetabix, er jo sunne ting men kanskje det blir for ensformig? Varierer jo tilbehøret enten det er frukt eller bær, men likevel. Er jo godt så sånn sett ikke et problem:P

Sitter også å funderer litt på hvor livsstilen min kommer fra, da spesielt dette med å spise litt for mye og være litt for lat:P Jeg har vel alltid slitt med at mye av spisingen min er emosjonelt betinget, dersom noe plager meg men som jeg ikke klarer å identifisere(har problemer med å identifisere følelser), og prøver å undertrykke med mat. Mens når jeg faktisk vet hva det er så går det gjerne over i å ikke spise noe:P Men vokste av meg litt av det for livet mitt fikk bedre kvalitet, og antidepressiva tok resten, så nå slipper jeg å plages så mye med det:) Det som er igjen er en uvane med for store porsjoner og/eller at jeg rett og slett er glad i mat:P

At jeg ikke er så aktiv har vel med flere ting å gjøre. Da jeg var barn elsket jeg å være aktiv, men jeg var også fryktelig mye syk, så om jeg deltok på et eller annet sportsarrangement, stort eller lite, eller bare dro å aket med venner så var jeg gjerne nede for telling en hel uke etterpå med ett eller annet. I tillegg hadde jeg en del andre kroppslige plager som førte med seg mye krykker, rullestol, plagsomme bivirkninger fra medisiner ikke ment for barn, sykehusbesøk osv. Toppet med at min mor og jeg bodde i et industriområde med mye tungtrafikk og lite fortau, så ble det mye inne-sitting for å si det sånn. Tror det til slutt tok litt knekken på min aktivitets-lyst. Følte jo jeg bare ble straffet hver gang jeg var aktiv. Husker jeg deltok på en basketturnering, endte opp med bihulebetennelse. (slutter det på betennelse har jeg hatt det)

Men jeg er glad i å sykle og svømme enda(skjønt passer ikke badedrakten akkurat nå :fnise: ), og jeg har litt lyst på kajakk. Så håper jeg kan finne igjen litt av denne aktivitetsgleden jeg hadde som barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, ingenting er som å våkne av en telefon fra en kollega som sier Hei! Kommer du? Våken for lengs jeg! :natti:

Fordelen med hjemmekontor er at man har kort vei til jobb så tok det igjen i kveld:) Drømte også at jeg gikk på badevekta for å veie meg men at tallene ikke gav mening og så koblet vekta seg opp til kaffemaskinen(som jeg ikke har!), slik at jeg liksom fikk en påminner om vekta hver gang jeg henta kaffe :fnise: Så fikk jeg ikke fjerna det, tenk om jeg får besøk og så ser de hvor mye jeg veier!:P 

Onsdagens inntak!

Frokost: 1 grov brødskive med vita hjertego lett, ost og paprika + kaffe

Lunsj: Havregrøt på 40g havre, 1,5dl usøtet soyamelk og en halv banan

Middag: Stod egentlig Brokkoligrategn på menyen men siden de var fri for egg(!) på butikken og jeg ikke orker å handle i dag blir det laks med tilbehør slik som i går:)

Kvelds: 1 grov brødskive med lettmajones og roastbeef, 100g gresk yoghurt + 100g jordbær

Snacks: En tine iskaffe mocca uten tilsatt sukker og 100g druer

1244kalorier. Greit mtp. at jeg ikke har vært noe aktiv i dag. Ble sittende så lenge på jobb siden jeg forsov meg :roll:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg ikke i dag, woo :fnise: Men vært mye jobb, et ærend i ettermiddag, og skulle både trimmet, og støvsugd før helga, fikset litt på sykkelen, bestilt EU kontroll, handlet egg, tinet av frysa.... lista er lang:P

Torsdagens inntak!

Frokost: Havregrøt på 40g havre, 1,5dl usøtet soyamelk, litt vaniljeessens, en halv banan og en kaffe

Lunsj: 2 grove brødskiver, en med vitahjertegod lett, ost og paprika, en med lettmajones, skinke og agurk

Middag: Brokkoligrategn på egg med skinke, løk og pittelitt ost.

Kvelds: 2 weetabix med 1,5dl usøtet soyamelk, en håndfull bringebær.

Snacks: 100g druer, 100g sukkererter

1259

Men kjenner også at jeg begynner å bli mer og mer sulten i forkant av måltider, så mulig jeg øker kaloriinntaket en dag eller to i alle fall for å unngå en sprekk. Men avventer til i morgen siden det er veiedag:) Skjønt venter jeg sharkweek så mulig det tallet ikke blir helt pålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (På 25.8.2021 den 22.34):

For en fabelaktig drøm 😂😂😂

:fnise: Antidepressivaen min får meg til å drømme så utrolig masse, og alt er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!

Uke 1/Startvekt 11.08.20: 82kg
Uke 2: 81,4kg
Uke 3: 81,3kg
 

Ikke veldig imponert over det tallet, 0,7kg på 3 uker. Men som nevnt har jeg startet sharkweek så det tallet er jo ikke veldig pålitelig. Får bare se når sharkweek er over.

Forsov meg litt, igjen, men hadde ikke første møte før 10 så sånn sett ikke noe problem:) Sov mye bedre i natt også.

Dagens inntak!

Frokost: God morgen yoghurt uten tilsatt sukker + kaffe

Lunsj: Rester fra middag i går; eggeform med brokkoli, løk, skinke, tomat og litt ost + 20g ekstra lettrømme

Middag: Stod lapskaus på menyen men jeg fant ikke fersk, fant bare den forferdelsen på boks :spy: Så det ble 200g uer med 130g potet og 100g gulrot.

Kvelds: Gresk yoghurt med vanilje + 100g kirsebær

Snacks: 20g potetgull, 20g sjokolade og et stort glass brus:)

 

En bonus med mer tull jeg har drømt: Drømte jeg var i Afganistan(sett litt for mye nyheter?:P), og på en slags provisorisk kafe med min kjæreste og hans familie. Mens vi satt der så var det en kar som gikk forbi og tafset på meg og jeg kalte ham en jævla gris og langet ut etter ham :fnise: Kafeeieren forsøkte å stjele hårnålene mine og beskyldte meg for å ha stjålet fra kassa, og plutselig var jeg i hjembyen min på vei på byen og traff masse folk jeg har gått på skole med. Og skotøyet vekslet mellom store, sorte, platåboots med nagler, og hjemmestrikka tøfler :hoho: I can't even make this shit up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig når det går så sakte, men det er da i allefall nedgang. Litt er bedre enn ingenting. Og som du sier, så blir det spennende å se i neste uke nå da 🤞🏼👏🏼
 

Ha en fin dag 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om kaffemaskin viste vekta! 😳

Hadde vel vært mer effektivt om det stod på kjøleskapsdøra :ler:

Synes du gjør en god jobb jeg, fortsett sånn så vil vekta henge seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (På 28.8.2021 den 9.55):

Kjedelig når det går så sakte, men det er da i allefall nedgang. Litt er bedre enn ingenting. Og som du sier, så blir det spennende å se i neste uke nå da 🤞🏼👏🏼
 

Ha en fin dag 😃

 

Kepaløk skrev (På 28.8.2021 den 11.19):

Tenk om kaffemaskin viste vekta! 😳

Hadde vel vært mer effektivt om det stod på kjøleskapsdøra :ler:

Synes du gjør en god jobb jeg, fortsett sånn så vil vekta henge seg på!

Takk, takk dere:D Men ja, hadde kanskje vært mer effektivt på kjøleskapdøra, men jeg har ikke noe stort behov for at vekta mi skal være synlig for noen andre :fnise:

 

I går ble en rar dag. Ble spontan tur i marka med to venner for å grille, og jeg har en portabel grill. Gjett tre ganger hvem som glemte å ta med gassbeholder... :klaske:

Så i går på lørdag var matinntaktet som følger:

Frokost: Banan

Lunsj: Ingenting siden det ikke fristet med kalde pølser

Middag: Hamburger i brød med hjemmelagde potetbåter(120 g)

Kvelds: 30g potetgull og 30 g sjokolade.

Desidert det verste inntaket så langt :hoho: Ikke talt kalorier heller, sikkert helt på styr. Men ble mye turgåring og litt rydding i går så fikk bevegd meg litt da:) 

 

I dag har det vært mye bedre. Lagde vafler til frokost, men jeg laget dem etter en oppskrift med grovt mel, havregryn, raspet gulrot, honning, rømme osv. Det ble... delvis vellykket:P Veldig mettende da og passet ikke med noe søtt pålegg på så ble mest ost og ruccola:P Tror kokt egg i skiver også ikke hadde vært så dumt. Frøs resten i 2pakninger så jeg ikke ender opp med å spise vafler i flere dager, selv om de er sunnere:P

Deretter fulgte FIRE timer husarbeid! Skrubbet ned kjøkkenet, vasket inni nesten alle skap, ryddet og sorterte i langskapet(gudbedre for et rot!), strøket duker, vasket klær og hengt opp, støvsuget og vasket gulv... Herlig symfoni av mitt hår og pus sitt hår:P

Dagens inntak ble altså:

Frokost: 2 grove vafler med primært ost og ruccola + en iskaffe uten tilsatt sukker

Middag: Pizza pollo fra Dr. oteker

Kvelds: 100g gresk vaniljeyoghurt med 50gkirsebær og noen gresskarfrø.

Snacks: 100g sukkererter, 4 cherrytomater og 100g agurk i staver

1252 kalorier:) Kanskje ikke den aller sunneste dagen men føler den dras mest i land av snacksen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en skikkelig pyton dag med stress fra sekundet jeg våknet til kl.21, og alt jeg vil er å gå å legge meg. Men kom også på jeg glemte å lage ny ukemeny så her kommer den

Mandag: Lapskaus

Tirsdag: Uer med potet og gulrot

Onsdag: Kyllingkjøttdeig, løk, bønner, tomatsaus i tortillawrap + salat

Torsdag: Torsk med bacon, potet og grønnsaksblanding

Fredag: Wrap-rester

Lørdag: Hamburger i brød med salat og hjemmelagde potetbåter

Søndag: Laks med salat, rømme og bakt potet

 

Dagens inntak:

Frokost: 1 brødskive med vita hjertegod lett og ost, en banan og en kaffe

Lunsj: 2 pizzastykker + mer kaffe

Middag: 300g lapskaus + uante mengder vann

Kvelds: 1 brødskive med majones og 2 skiver kokt skinke, 60g sukkererter, 4 cherrytomater og en yoghurt.

Snacks: 1 pinneis cuz fuck today

1440 kalorier. Kunne absolutt vært verre mtp. hvordan dagen har vært. Klokker ut tidlig i dag. og håper jeg har en bedre natt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre dag i dag!:) Fått litt opplæring på noen nye spennende oppgaver jeg skal i gang med på jobb straks:) Og i morgen blir det nok hjemmekontor, enklere når det kommer til måltider, slipper å planlegge, lage matboks og pakke med. På kontoret er det også så mye bakerier, 7elevens etc. som står og frister:P

Litt mer antidepressiva-utløste drømmer for dem det måtte underholde: Drømte at jeg gikk inn i en hule med en venninne og der var det tykk og delvis oppsprukken is på bakken med vann under. Vi mistenkte at noe levde der inne da vi så en stor skygge som rørte på seg under isen, og da sprakk isen opp. Vi hørte også rare lyder. Vi hadde et langt tau hvor vi på enden hadde knytt fast en vannmelon(??), og så kastet vi denne så langt vi klarte, og da svømte vesenet etter og vi kunne gå lengre inn for så å stå helt rolig uten at denne kom for oss. Vet ikke helt hva greia med tauet var men, men:P

Så drømte jeg noe om at jeg var på vei til en venns hus, og plutselig ble kjempedårlig. Fikk ikke puste, ble kjempesvak og datt til knes, alt virket som om det ristet og vinglet. Fikk påkalt hjelpen til en dame selv om jeg ikke hadde stemme til å rope, ble bare hveselyder. Deretter ble jeg brått låst inn på et offentlig toalett av min far(som er gått bort), apokalypsen var her og han skulle raide en sportsbutikk(han var friluftsmann) for utstyr slik at vi bokstavelig talt kunne flykte til skogs:P

 

Dagens inntak:

Frokost: 2 weetabix med soyamelk og banan + kaffe

Lunsj: 300g lapskaus + kaffe og litt senere en yoghurt dobbel 0%

Middag: 200g uer, 130g potet, to mindre gulrøtter og pittelitt smeltet smør

Kvelds: Havregrøt på 40g havre, 1,5dl soyamelk, og en håndfull kirsebær

Snacks: En halv japp😅

Men ble 1392 kalorier inn så det er nå greit:) Som dere kanskje ser så synes jeg det er litt tungt med diettrestriksjonene, spiste is på mandag og japp i dag liksom. Fredag har en venninne bursdag og da blir det pizza og kanskje kake, så må prøve å holde meg på matta til da. Er innafor kalorimessig men likevel burde jeg jo ikke spise snop hver dag. Så skal gjenta suksessen med å lage meg en skål med grønt som snacks, særlig på kveldene:)

Ikke fått inn noe trim i dag, ble PC support på telefonen i stedet, ble kun litt trasking mellom ærender.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (35 minutter siden):

Hahaha, du har helt fantastiske drømmer, artig å lese 😄

 

Artig at de underholder:D Kanskje jeg må begynne å skrive ned hver morgen:) Dessverre ikke noe godt å komme med i dag.


Dagens inntak!

Frokost: 2 brødskiver, en med skinke, majones og tomat, og en med vita hjertegod lett, ost og paprika + en kaffe

Lunsj: 2 weetabix med 1,5dl soyamelk og en halv banan + kaffe

Middag: Grov tortillawrap med kyllingkjøttdeig, bønner, tomatsaus og løk + ruccola. Glemte hele wrapen.

Kvelds: 100g mango, 100g blomkål, 5 cherrytomater, en halv banan

Snacks: Ett stort glass sukkerfri brus:P Bedre enn is og sjokolade i alle fall  :fnise:

Fått trimmet i dag da, 1 time på trimsykkelen:) Også vasket søppelskapet :kvalm:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmene i natt var fryktelig diffuse så vanskelig å sette ord på men; drømte at hele verdens befolkning var på et romskip fordi jorden var blitt ubeboelig. Så ble det holdt en konkurranse hvor man skulle skive svar på en lapp og legge i en boks. Men egentlig så var dette noe mindcontrol greier, så jeg og en gruppe andre forsøkte å motarbeide dette. Møtte også en mann med en jente han bare hadde adoptert for å passe på, og av en eller annen grunn så var hun kledd i selskinn med en stor hette med pels:P Disse levde helt off the grid inne i hulrommene på skipet, og hadde unsluppet disse mind control greiene. Vi ble også forsøkt svartmalt med propaganda i form av (dårlige) photoshoppede bilder:P Hjernen min er et merkelig sted.

 

Dagens inntak!

Frokost: 2 weetabix med 1,5dl soyamelk og en halv banan + kaffe

Lunsj: 1 brødskive med ost, paprika og vita hjertegod lett + en dobbel 0% yoghurt

Middag: Torsk med potet, bacon og grønnsaker

Snacks: En bit troika, altså de der små-bitene, ikke standardstørrelsen.

Kvelds: Brødskive med lettmajones og skinke + 100g blomkål, 50g sukkererter og 5 cherrytomater

Jeg. Har. Så. Lyst. På. SNOP. Omg :fnise: Takk og lov det er fredag i morgen med pizza og kanskje kake hos bursdags-venninna, ellers kommer jeg til å sprekke ass.

Veiedag i morgen og kan ikke si jeg har kjempestore forhåpninger mtp. sist:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var en lang. LANG, dag. Gikk ut døra 07 og kom ikke hjem før 23-tiden. Jobb, alle mulige ærend, masse å drasse på. Ei venninne hadde bursdag så ble hjemmelaga pizza hos henne + snop. Og planen var at det skulle forbli utskjeielsen...

Men lørdag og søndag var så krise matmessig at jeg har lyst til å late som det hele var hallusinasjoner :fnise:  Talte ikke kalorier eller noe som helst så aner ikke hva jeg landet på og ikke sikker på at jeg vil vite det heller. De ble gelegodteri, sjokolade, potetgull og burger... Skjønner ikke greia med hvorfor jeg gjør dette og saboterer for meg selv.

Veide meg likevel fredag og har ikke rørt meg, så intet nytt der.

 

Nuvel. Ny uke, nye muligheter! Først; ukens meny:

Mandag: Torsk med litt baconrester, potet og grønnsaker

Tirsdag: Laks med rømme og salat

Onsdag: Ut å spise med jobben, må prøve å finne noe brukbart sunt, men aner ikke hvor vi skal

Torsdag: Strimlet lammekjøtt med salat av paprika, rødløk og ruccola + ris

Fredag: Fiskepinner med grønnsaker og søt chillisaus

Lørdag: Pizza

Søndag: Fårikål

 

Dagens inntak!

Frokost: 2 weetabix med 2dl soyamelk og en banan + kaffe

Lunsj: 100g mager cottage cheese med en skvett saft + en håndfull druer

Middag: Torsk med potet, grønnsaker og baconrester

Kvelds: 2 brødskiver, en med ost og paprika, en med lettmajones og skinke. 

Snacks: 100g blomkål, 5 cherrytomater og 100g agurk

Kalorier inn: 1280

 

Endret av Chubbybun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chubbybun skrev (11 timer siden):

Fredag var en lang. LANG, dag. Gikk ut døra 07 og kom ikke hjem før 23-tiden. Jobb, alle mulige ærend, masse å drasse på. Ei venninne hadde bursdag så ble hjemmelaga pizza hos henne + snop. Og planen var at det skulle forbli utskjeielsen...

Men lørdag og søndag var så krise matmessig at jeg har lyst til å late som det hele var hallusinasjoner :fnise:  Talte ikke kalorier eller noe som helst så aner ikke hva jeg landet på og ikke sikker på at jeg vil vite det heller. De ble gelegodteri, sjokolade, potetgull og burger... Skjønner ikke greia med hvorfor jeg gjør dette og saboterer for meg selv.

Veide meg likevel fredag og har ikke rørt meg, så intet nytt der.

 

Been there! 😄 Det blir bare noen sånne dager, godt å høre det er tilbake til normalen til uka. Kjempefint at du skriver ukesmenyer forresten, det er supert med tips til sunne middager 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjort er gjort, og spist er spist. Det aller viktigste er at du fortsetter nå med ny giv. Det å ikke gi opp, men å vende tilbake til sunne, gode vaner er det som gjør at man lykkes!

Synes også det er supert med både ukesmenyene dine og dagsinntaket. Masse tips og inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (13 timer siden):

Been there! 😄 Det blir bare noen sånne dager, godt å høre det er tilbake til normalen til uka. Kjempefint at du skriver ukesmenyer forresten, det er supert med tips til sunne middager 😃 

Mange som har vært der tror jeg :fnise: Men ja, hverdag og rutiner gjør ting mye enklere:) Og ukesmenyer er gull verdt! Slipper jeg å spekulere på hva jeg skal ha til middag, eller at jeg mangler noe og må ta småturer på butikken, og det er gjerne ikke så lurt når man er sulten:P Og så får man brukt opp restemat:) Kraftig påvirket av bestemor der :laugh:

 

Kepaløk skrev (7 timer siden):

Gjort er gjort, og spist er spist. Det aller viktigste er at du fortsetter nå med ny giv. Det å ikke gi opp, men å vende tilbake til sunne, gode vaner er det som gjør at man lykkes!

Synes også det er supert med både ukesmenyene dine og dagsinntaket. Masse tips og inspirasjon!

Sant nok:) Og jeg er helt avhengig av særlig å planlegge dagsinntaket, ellers blir det ihvertfall bare tull!:P

 

Dagens inntak

Frokost: Havregrøt på 40g havre, 1,5dl soyamelk, en håndfull blåbær + kaffe

Lunsj: 1 frokost knekkebrød med vita hjertegod lett, ost og paprika + en dobbel 0% yoghurt og 50g druer

Middag: 150g laks med litt lime, og salat av salatmix, agurk + ekstra lett rømme

Kvelds: 2 jern med mega grov vaffel med gulrot i:P En med skinke og en med ost + litt vita hjertegod.

Snacks: 60g jordbær med litt vaniljesaus uten tilsatt sukker :)

Ikke talt kalorier men sånn med å se på det tror jeg det er helt greit. Lunsjen var ikke kjempestor og hadde heller ikke poteter eller noe til middag.

 

Forresten litt mer rare drømmer for de som synes det var morsomt:

Drømte jeg og kjæresten kom over en hybrid som var halvt hund og halvt marssvin:D Jeg ville ta den med hjem mens kjæresten nektet :fnise:

Drømte også at jeg og ei venninne skulle på kostymefest, og jeg skulle kle meg ut som Lola Bunny. Ei venninne av venninna mi delte ut noe som så ut som smågodt men som var ecstasy. Ble helt prepleks mens min venninne sa an nei, det gjorde hun da alltid når vi skulle ut på byen! Er vel kanskje mest morsomt for meg som kjenner henne, det er så fjernt fra hennes personlighet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at det ikke ble noen oppdatering i går. Har ikke gode dager for tiden. En nabo hadde full fest og tok sin tid før politiet dukket opp, ble ikke stille før kl. 06 og jeg måtte opp senest 0730. Jippi. Så skulle jeg ut på noe med jobben og vi avsluttet med å spise ute på restaurant. Kjempehyggelig! :) Men når natta kom så måtte jeg bare innse at jeg ikke tåler blåskjell. Når spyttproduksjonen går til himmels så er det ikke tvil om hva som kommer. Så tilbragte natta med huet i dassen og kasta opp:( Opp 07 i dag for å forberede meg til et møte med spybøtte ved bordet.

Så med andre ord ble det ikke noe kaloritelling i går, og mesteparten kom jo opp uansett. Tror det bare var bananen jeg spiste til frokost som gikk ned. Og i dag er apetitten på bånn, kvalm enda men ellers grei. Og jeg er så sjukt trøtt etter to netter uten noe nevneverdig søvn(og derfor heller ikke noen morsomme drømmer:P). Så jeg har to planer; ta en powernap og vaske badet, for der gikk det hardt for seg i natt. Usj:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre i dag men vært fryktelig frossen på dagen, sittet med 24 grader og ullteppe og hutret på hjemmekontor:P

Orket ikke tanken på hverken frokost eller kaffe, men ble noe gryterett fra frysa til lunsj. Kyllingkjøttdeig, bønner, løk og tomatsaus. 350g ca.

Middag ble lammekjøtt med salat og litt hvitløksbrød

Kvelds ble det toast med ost og skinke og 100g rå blomkål(ikke spør hvorfor akkurat det fristet!).

Føler meg fin nå så satser på at jeg er tilbake til normalen i morgen:) Glemte å veie meg så får ta det i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...