Gå til innhold

Chubbybun - bedre livsstil


Chubbybun

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg på en dagbok for å forsøke å få en bedre livsstil. Jeg er 170cm høy og har ikke riktig turt å veie meg etter ferien enda men sist jeg var på vekta var jeg rundt 80kg, og antar målvekta er rundt 60kg. Bør vel også ta kroppsmål.

Hovedproblemene mine består blant annet i at jeg er litt for glad i mat og litt for lat. Så målet først og fremst er å spise litt sunnere og mindre, og bevege meg litt mer. Jeg er også veldig glad i sukker, og erfaringsmessig er det enklere for meg å bare kutte det helt ut enn å bare skulle spise litt. Sjokolade er kokain for meg :fnise:
En annen hovedutfordring er at jeg går på 3 ulike medisiner som alle har vektøkning/apetittøkning som bivirkning, og jeg kan ikke slutte/redusere på noen av dem. Så er forberedt på at dette blir hardt:P Jeg har til vanlig en aktiv jobb, men i ett år skal jeg ha kontorjobb så får ikke noe "gratis" trim på jobb lengre.

Noe jeg vet fungerer er å planlegge måltidene mine, og spesielt middager i en ukesmeny slik at jeg ukeshandler og unngår lettvinte løsninger. Er glad i all slags mat, inkludert grønnsaker og fisk/sjømat så sånn sett ikke et problem. Jeg liker også vegetar og har eksperimentert litt med det. Skal også være flinkere med å drikke rikelig med vann, har problemer med å kjenne tørste 🤷‍♀️

Ukens meny er som følger:
Mandag: Tunfisksalat - som alt er fortært

Tirsdag: Stekt kylling, salat og maiskrem - også fortært

Onsdag: Torsk med wok og litt bacon

Torsdag: Fiskeburger(uten brød) med salat, raspet gulrot og remulade

Fredag: Laks med salat og ekstra lettrømme

Lørdag: Hamburger i brød, med dressing, salat og pomfit

Søndag: Biffwok med nudler
 


Dagens inntak(som jeg ikke har talt kalorier på):

Frokost: Kaffe, vann, 2 grove brødskiver uten smør, en med krepssalat, en med ost + 1 dobbel 0% yoghurt

Lunsj: Omelett av to egg og en tomat som fyll + 1 skive strandaskinke

Middag: 200g kylling, stor salat, litt fetaost og 1ts olje

Ellers kun vann å drikke. Ble ikke middag før i 20-tiden så orket ikke noe kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en bra plan fremover 👍 Mitt problem har vært at jeg har spist for store porsjoner, men har klart å holde meg innenfor en passe mengde nå i 6 måneder. Det har gjort utslaget i tillegg til mer aktivitet. I starten regnet jeg på kalorier og veide maten min, men nå vet jeg sånn ca hvor mye jeg kan spise for å holde meg på 1500 kcal pr dag.

Det viktigste er å ikke spise for lite gjennom dagen så du ikke sprekker til kvelden på grunn av sult, men syns det høres ut som at du tenker fornuftig rundt dette.

Lykke til og jeg skal følge deg fremover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 time siden):

Høres ut som en bra plan fremover 👍 Mitt problem har vært at jeg har spist for store porsjoner, men har klart å holde meg innenfor en passe mengde nå i 6 måneder. Det har gjort utslaget i tillegg til mer aktivitet. I starten regnet jeg på kalorier og veide maten min, men nå vet jeg sånn ca hvor mye jeg kan spise for å holde meg på 1500 kcal pr dag.

Det viktigste er å ikke spise for lite gjennom dagen så du ikke sprekker til kvelden på grunn av sult, men syns det høres ut som at du tenker fornuftig rundt dette.

Lykke til og jeg skal følge deg fremover 👍

Takk for det:D Må følge med på deg også når du alt har hatt fremgang:) Jeg må kanskje i gang å telle kalorier, for om jeg ikke gjør det så har jeg en lei tendens til å ta i litt for mye for å være sikker på at jeg ikke overskrider kalorigrensen, og det er vel en oppskrift på å sprekke:P Må kanskje eksperimentere litt med den kalorigrensen når jeg går på disse medisinene da.



Today I fucked up😅 Ikke mtp. matinntak, men etter jobb sovnet jeg på sofaen, og våknet nærmere 20... Så nå lurer jeg på hva jeg skal finne på i natt :fnise:


Dagens inntak, som jeg heller ikke har talt kalorier på:
Frokost: Havregrøt på 40g havre, ca 1dl usøtet soyamelk, en neve blåbær, kunstig søtning og kanel + stort glass vann med lime

Lunsj:
1 grov brødskive med 1 kokt egg og en skive røkt laks, en riskake med ost og paprika + en kaffe og et stort glass vann med lime

Middag: 100g torsk(feilberegnet den litt), 200g wok med 1ss søt chillisaus og litt bacon

Kvelds: Vet ikke om jeg skal spise så sent eller ikke, men ikke fått i meg allverden med kalorier tror jeg så bør vel finne noe,
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at samme fremgangsmåte ikke passer for alle, men for meg er det viktigste å spise jevnt gjennom hele dagen. Da holder jeg blodsukker stabilt og jeg unngår å bli veldig sulten om kvelden eller etter noen dager med veldig lite mat.

Har tidligere spist veldig lite i perioder for så å plutselig glippe helt. Det fungerte veldig dårlig på meg 😂

Når jeg nå spiser jevnt unngår jeg å bli veldig sulten og hive i meg noe jeg ikke skulle spist. Har heller ikke så veldig lyst på all mulig usunn mat siden kroppen får det den trenger. Og for meg har det betydd at vekta har gått sakte men sikkert nedover.

MEN, ingen fremgangsmåte er nødvendigvis lik for alle, og så lenge du ikke "sprekker" av mindre mat fungerer nok dette for deg 👍

Jeg gjør en livsstilsendring, og måtte derfor finne en måte jeg kunne leve på videre fremover også etter vektnedgangen. Det er det jeg syns har vært vanskeligst. Heldigvis ser det ut til at jeg har "lært" siden jeg har skeiet skikkelig ut jeg også i ferien, men har unngått å legge på meg. Hodet mitt skjønner nå at hvis jeg skeier ut til et måltid eller med alkohol så må jeg droppe andre ting. Og fysisk aktivitet er veldig viktig for at jeg skal holde kaloriene i balanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omsider veid meg i morres, men mtp. gårdagen så sovnet jeg kjempesent, og erfaringsmessig så påvirker det ofte vekta negativt men en plass må jeg nå starte. Så:
170cm og 82 kg :ohmy: Hovedmål er 60kg og generelt bedre form og helse. Tenkte også at jeg skulle ta det i litt sånn 5kilos etapper, og gi meg selv en liten premie for hver 5kilo. Premie kan ikke være cheatday, snop eller noe sånt, men mer i retning av treningsbånd(for det har jeg lyst på og tar liten plass), nye joggesko, ja, dere skjønner greia. Klippekort i svømmehallen ved 70kg, og kajakk-kurs når jeg når 60kg:D

Dagens inntak:

Frokost: Havregrøt på 40g havre, ca 1dl usøtet soyamelk, en neve blåbær, kunstig søtning og kanel + kaffe og stort glass vann

Lunsj: 1 grov brødskive med 1 kokt egg og en skive røkt laks + stort glass vann

Middag/kvelds: 3 stk weetabix med ca 2 dl soyamelk, litt rips og jordbær

Snacks: en skyr mousse

Som dere kanskje ser så ble ting litt amputert i dag, og fått i meg for lite mat. Ble travelt på jobb så lunsjen ble avbrutt, så skulle jeg å plukke rips rett etterpå, og det tok lengre tid enn jeg trodde for jeg hadde også en avtale om å komme å se på en sykkel. Etter det var jeg nød til å handle, og middag ble ikke inntatt før kl 21, og det ble bare weetabix. Etter det satt jeg å skrellet rips frem til halv ett :fnise: Er en bøtte rips og en stk sykkel rikere, men nå er jeg kjempesliten og skal rett i seng:P
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 12.8.2021 den 9.06):

Nå vet jeg at samme fremgangsmåte ikke passer for alle, men for meg er det viktigste å spise jevnt gjennom hele dagen. Da holder jeg blodsukker stabilt og jeg unngår å bli veldig sulten om kvelden eller etter noen dager med veldig lite mat.

Har tidligere spist veldig lite i perioder for så å plutselig glippe helt. Det fungerte veldig dårlig på meg 😂

Når jeg nå spiser jevnt unngår jeg å bli veldig sulten og hive i meg noe jeg ikke skulle spist. Har heller ikke så veldig lyst på all mulig usunn mat siden kroppen får det den trenger. Og for meg har det betydd at vekta har gått sakte men sikkert nedover.

MEN, ingen fremgangsmåte er nødvendigvis lik for alle, og så lenge du ikke "sprekker" av mindre mat fungerer nok dette for deg 👍

Jeg gjør en livsstilsendring, og måtte derfor finne en måte jeg kunne leve på videre fremover også etter vektnedgangen. Det er det jeg syns har vært vanskeligst. Heldigvis ser det ut til at jeg har "lært" siden jeg har skeiet skikkelig ut jeg også i ferien, men har unngått å legge på meg. Hodet mitt skjønner nå at hvis jeg skeier ut til et måltid eller med alkohol så må jeg droppe andre ting. Og fysisk aktivitet er veldig viktig for at jeg skal holde kaloriene i balanse.

Endelig mulighet til å faktisk svare deg!
Akkurat dette med blodsukker har jeg tenkt på, mest fordi bestefar og mamma hadde/har diabetes i godt voksen alder:P Vil helst ikke ha det selv. Dessverre får jeg innimellom noen dager slik som i går der det bare blir tull:P Overspiste ikke etterpå da heldigvis, men er jo tidlig i forløpet enda, så det hjalp nok.
Men ja, det er jo varige endringer som må til ellers blir det jo bare tull. Jeg må passe på posjonene mine primært. Høres latterlig enkelt ut :fnise:

Fredag er veiedag! Var 81,6 i dag:) Sikkert litt vannvekt men pyttsann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chubbybun skrev (44 minutter siden):

Endelig mulighet til å faktisk svare deg!
Akkurat dette med blodsukker har jeg tenkt på, mest fordi bestefar og mamma hadde/har diabetes i godt voksen alder:P Vil helst ikke ha det selv. Dessverre får jeg innimellom noen dager slik som i går der det bare blir tull:P Overspiste ikke etterpå da heldigvis, men er jo tidlig i forløpet enda, så det hjalp nok.
Men ja, det er jo varige endringer som må til ellers blir det jo bare tull. Jeg må passe på posjonene mine primært. Høres latterlig enkelt ut :fnise:

Fredag er veiedag! Var 81,6 i dag:) Sikkert litt vannvekt men pyttsann!

Vel jeg har også hatt sånne dager som du hadde i går 🤪 Noen ganger blir det bare sånn.

Jeg har som jeg skrev prøvd forskjellige varianter, og akkurat det jeg gjør nå fungerer veldig bra for meg. Det er viktigst 😊 Og jeg vet andre syns fasting deler av døgnet er det beste.

Tror egentlig at kroppene våre fungerer forskjellig, og at det er viktig å finne en måte som faktisk fungerer for akkurat deg/meg. Derfor er jeg ikke "belærende" om min måte å gjøre det på. Det er bare et alternativ 👍 Hvis du er bekymret for diabetes så kan det være greit å spise matvarer som ikke gjør at dette stiger mer enn det må. I tillegg er selvsagt vekt en viktig del av det. Selv hadde jeg antydning til høyt blodsukker, så derfor har jeg nå prøvd å finne den beste måten å få regulert dette ned på. Det har jeg lyktes med etter å ha tatt nye blodprøver 😉 Jeg kutter derfor endel på raske karbohydrater og prøver å finne mat som gir en mer sakte stigning i blodsukkeret. Havregryn som jeg spiser til frokost er en ting som kan hjelpe meg med det. Samtidig så holder det meg mett lenge. Spiste også alt for mye til hvert måltid og har nå "lært" magen min at jeg ikke trenger så mye. Blir faktisk mett av mindre porsjoner også 😁 I tillegg drikker jeg mye vann gjennom dagen. Det hjelper på sultfølelsen.

Sånn som jeg spiser nå klarer jeg å fortsette med fremover uten at det føles som en slankekur. Selvsagt kommer jeg nok til å spise litt anderledes i perioder når jeg har kommet meg frem til målet mitt, men jeg vet hva som skal til for at jeg kan holde vekten etterpå. Det er noe med å "skru om hodet" til å ikke måtte fråtse i mye og usunn  mat.

Men dette tror jeg du klarer helt fint altså 👍 Heier på deg 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (11 timer siden):

Vel jeg har også hatt sånne dager som du hadde i går 🤪 Noen ganger blir det bare sånn.

Jeg har som jeg skrev prøvd forskjellige varianter, og akkurat det jeg gjør nå fungerer veldig bra for meg. Det er viktigst 😊 Og jeg vet andre syns fasting deler av døgnet er det beste.

Tror egentlig at kroppene våre fungerer forskjellig, og at det er viktig å finne en måte som faktisk fungerer for akkurat deg/meg. Derfor er jeg ikke "belærende" om min måte å gjøre det på. Det er bare et alternativ 👍 Hvis du er bekymret for diabetes så kan det være greit å spise matvarer som ikke gjør at dette stiger mer enn det må. I tillegg er selvsagt vekt en viktig del av det. Selv hadde jeg antydning til høyt blodsukker, så derfor har jeg nå prøvd å finne den beste måten å få regulert dette ned på. Det har jeg lyktes med etter å ha tatt nye blodprøver 😉 Jeg kutter derfor endel på raske karbohydrater og prøver å finne mat som gir en mer sakte stigning i blodsukkeret. Havregryn som jeg spiser til frokost er en ting som kan hjelpe meg med det. Samtidig så holder det meg mett lenge. Spiste også alt for mye til hvert måltid og har nå "lært" magen min at jeg ikke trenger så mye. Blir faktisk mett av mindre porsjoner også 😁 I tillegg drikker jeg mye vann gjennom dagen. Det hjelper på sultfølelsen.

Sånn som jeg spiser nå klarer jeg å fortsette med fremover uten at det føles som en slankekur. Selvsagt kommer jeg nok til å spise litt anderledes i perioder når jeg har kommet meg frem til målet mitt, men jeg vet hva som skal til for at jeg kan holde vekten etterpå. Det er noe med å "skru om hodet" til å ikke måtte fråtse i mye og usunn  mat.

Men dette tror jeg du klarer helt fint altså 👍 Heier på deg 👏

Ulike personligheter og ulike løsninger:) Og ja, derfor jeg er glad for at jeg liker ting som havregryn og grov brødskive(loff skjønner jeg bare ikke:P). Ikke antydning til høyt blodsukker for et par år siden, men har ikke tenkt å utfordre skjebnen.

Når du nevner fråtsing så kjenner jeg at jeg får litt frysninger. En ting er mine generelt litt for store porsjoner, men jeg har sånne dager hvor jeg fråtser på særdeles usunne ting, og det er kun når ingen ser meg. Kjempeflaut:\ Vet at deler av det var emosjonell spising, enten for mye eller ingenting. Men det har blitt bedre etter jeg startet på anti-depressiva:) Dessverre er det også en av medisinene som gjør at jeg har gått sånn opp i vekt 😅 De gjør meg også veldig trøtt + at jeg har innsovningsproblemer sånn fra naturen sin side, så er smått helt zombie. Men jeg tar de plagene over de jeg hadde før jeg startet på antidepressiva for å si det sånn!

 

Dagens inntak!
Frokost: Havregrøt på 40g gryn, 1,5dl usøtet soyamelk, 50g jordbær, kanel og kunstig søtning + kaffe

Lunsj: 2 grove brødskiver med litt vita hjertego lett og ca 40g makrell

Middag: 140g laks, salat, agurk, tomat, paprika, og 50g ekstra lettrømme

Kvelds: 2 weetabix med 100g jordbær og 1,5dl usøtet soyamelk

Snacks fordelt utover dagen: litt moreller og litt jordbær, 25g mørk sjokolade med kokos + en sånn mousse yoghurt fra Q

Ellers har jeg kokt syltetøy som en helt og fordelt i glass, gjort litt småtteri rundt om i huset:) Og nå må jeg komme i gang og faktisk telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, I'm gonna kill that cat...:D Pus hadde raptus i natt og holdt meg våken, døgnet er så snudd på hodet... Men! Har trimmet såvidt litt i dag, gjort noen øvelser på matte for jeg har litt dårlig holdning(tunge boobs), og så har jeg vært en 30 minutter på trimsykkelen:)

Dagens inntak:

Frokost: Bananpannekaker på 1dl havregryn, en banan, 0,5dl soyamelk, ett egg, og litt bakepulver. Serverte med en kiwi og en dobbel0% yoghurt. Stekte i litt smør.

Lunsj: - Som regel ikke om jeg ikke er på jobb/vært mer aktiv

Middag: Hamburger i brød med dressing og grønt, og 130g pomfrit. (som vanlig har jeg for mye grønt på og får flykræsj på tallerkenen:D). Stekt i litt olje.

Dessert: 25g mørk sjokolade med kokos

Kvelds: 1 grov brødskive med makrell i tomat, uten smør + 100g moreller

Ellers drukket bare vann og ett stort glass pepsi max:)

My fitnesspal sier 1507 kcal, som er greit:) Føler meg ikke sulten så det er nå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens inntak!

Frokost: 1 frokostknekkebrød med vita hjertegod lett og 20g hjemmelaget ripssyltetøy, en youghurt mousse fra Q.

Lunsj: -

Middag: 134g strimlet biff, 175g wokgrønnsaker og 100g shirataki nudler(sånn 5 kalorier per 100g:P)

Diverse snacks fordelt utover dagen: 100g moreller, 30g mørk sjokolade med kokos og lett kakao, og 30g popcorn

Kvelds: Arme riddere på ett egg, litt usøtet soyamelk, 20g ost, 34g banan og 20g ripssyltetøy(ja, jeg veide alt :fnise: )

Ellers bare vann og ett stor glass pepsi max:)

Kalorier etter myfitnesspal: 1224.

Litt lite men har ikke planlagt så godt i dag, og det ble litt snacks. Merkelig nok ikke sulten heller. Jeg ryddet i leiligheten, og i diverse skap, støvsugde alle gulv, sofa og senga, og skiftet på senga. Og etterpå ble jeg iskald! Satt å hutret med fleecejakke og ullpledd med 22 grader i stua. Sikkert fordi jeg har begynt å telle kalorier, så dermed ble det kakao, og da fikk jeg varmen i meg:)

Jeg tror det må ha vært mye vann i de biffstrimlene forøvrig. Det stod 300g på pakken, jeg veide opp 134og hadde på tallerkenen og det var kun litt igjen. Måtte dobbeltsjekke på kjøkkenvekta at jeg ikke målte feil.
 

Men søndag betyr ny meny!

Mandag: Rester av biffwok og nudler

Tirsdag: Fårikål med ei venninne:)

Onsdag: Squashpasta med reker

Torsdag; Brokkoligrateng med skinke, egg og ost

Fredag: Lapskaus

Lørdag: Taco

Søndag: Lapskaus

 

Etter dette tror jeg at jeg må starte på prosjekt spis-ut-av-fryseren:P Den er full og trenger å avises.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chubbybun skrev (På 2021-8-14 den 1.32):

Ulike personligheter og ulike løsninger:) Og ja, derfor jeg er glad for at jeg liker ting som havregryn og grov brødskive(loff skjønner jeg bare ikke:P). Ikke antydning til høyt blodsukker for et par år siden, men har ikke tenkt å utfordre skjebnen.

Når du nevner fråtsing så kjenner jeg at jeg får litt frysninger. En ting er mine generelt litt for store porsjoner, men jeg har sånne dager hvor jeg fråtser på særdeles usunne ting, og det er kun når ingen ser meg. Kjempeflaut:\ Vet at deler av det var emosjonell spising, enten for mye eller ingenting. Men det har blitt bedre etter jeg startet på anti-depressiva:) Dessverre er det også en av medisinene som gjør at jeg har gått sånn opp i vekt 😅 De gjør meg også veldig trøtt + at jeg har innsovningsproblemer sånn fra naturen sin side, så er smått helt zombie. Men jeg tar de plagene over de jeg hadde før jeg startet på antidepressiva for å si det sånn!

 

Ja, dette med at hodet tror kalorier ingen ser du spiser ikke teller har jeg også måtte gjøre noe med. Er veldig enkelt å bare stappe noe inn og særlig hvis ingen ser. Da ser det fortsatt ut som at jeg er flink. MEN, nå har jeg klart å få hodet mitt til å skjønne at disse kaloriene også teller med 🤪

Jeg har heller aldri skjønt greia med loff. Jo grovere brød jo bedre syns jeg. Akkurat nå spiser jeg minimalt med brød. Det går i grove knekkebrød eller havregryn, men loff syns jeg bare er deigete og litt ekkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (2 timer siden):

Ja, dette med at hodet tror kalorier ingen ser du spiser ikke teller har jeg også måtte gjøre noe med. Er veldig enkelt å bare stappe noe inn og særlig hvis ingen ser. Da ser det fortsatt ut som at jeg er flink. MEN, nå har jeg klart å få hodet mitt til å skjønne at disse kaloriene også teller med 🤪

Jeg har heller aldri skjønt greia med loff. Jo grovere brød jo bedre syns jeg. Akkurat nå spiser jeg minimalt med brød. Det går i grove knekkebrød eller havregryn, men loff syns jeg bare er deigete og litt ekkelt.

Hahaha! De teller nok ja! Mener jeg leste en plass at om du skjuler hva du spiser så er det noe som ikke er helt som det skal. Kan stemme godt for min del.

Jeg elsket loff som barn men ikke nå lengre:P Og jeg er også litt for glad i brød så i mange år så hadde jeg ikke brød i hus for jeg overspiste på det. Kun de siste 2 årene jeg har starter igjen med brød og nå går det faktisk helt fint. Men prøver å begrense meg til ett brødmåltid om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens inntak!
Frokost: Havregrøt på 40g havregryn, en halv banan, noen rosiner og litt bringebær og 1,5dl usøtet soyamelk + kaffe

Lunsj: Ble til at jeg hoppet over den for jeg hadde så forferdelig vondt i magen at jeg måtte gå tidlig fra jobb. Vel, fra kjøkkenbordet til sofaen :fnise: Drakk en kopp svartkaffe som jeg egentlig ikke liker men... Brown stuff goes in, brown stuff goes out :hoho: Og da ble det noe bedre:)

Middag: Rester av biffstrimler(Ca70g), wok(ca150g) og shiratakinudler(ca100g). Veide ikke opp men sånn anslagsvis.

Dessert: 22g mørk sjokolade med kokos.

Kvelds: 2 grove brødskiver, en med kremost og en med vita hjertegod lett og ripssyltetøy + en youghurt mousse fra Q

Ellers vann.

Trim: 30 minutter på trimsykkelen mens jeg glodde på TV

Føler meg merkelig full i magen selv om jeg ikke har spist så mye, mye luft tror jeg:\ Trodde en runde på sykkelen skulle hjelpe men neida. Så har ikke giddet å telle kaloriene i dag, kan si med sikkerhet jeg er innafor, de shirataki nudlene har jo bare en 5 kalorier per 100g:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... Alltid koselig med diare midt på natta, hatt utover dagen også. Skjønner ikke helt hva som foregår for tiden:\ Ellers frisk og rask da.

Dagens inntak!

Frokost: 2 weetabix med 1,5dl soyamelk, en kiwi + kaffe og masse vann(var kjempetørst)

Lunsj: 1 banan + en gulrot

Middag: Squashpasta med reker(det var godt!)

Kvelds: 2 brødskiver, en med majones og salami, og en med vita hjertegod lett og ripssyltetøy + 1 skyr mousse

Snacks: 30g tårnkake

Ellers bare vann.

Lunsjen ble noe amputert, holdte på å glemme at jeg er i behandling på tirsdager:P Må ta meg litt sammen på å hoppe over måltider, fått i meg for få kalorier, men merkelig nok ikke sulten. Ingen trim i dag, men i morgen skal jeg på byvandring, så blir det fårikål med ei venninne, og jeg elsker fårikål. Tar meg umiddelbart inn på bestemor sitt kjøkken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen oppdatering i går. Sov dårlig og så skulle jeg på et fysisk møte med jobben, og der klarte jeg å miste en kopp kaffe i gulvet så fikk jo kaffe over hele meg, gulvet, vegger osv. Ikke så varm heldigvis. Så rakk en powernap før venninna mi kom.

Gårdagens inntak!

Frokost: God morgen uten med vanilje + kaffe

Snacks: Gulrot og en kiwi

Lunsj: Lunsj fra jobb en kyllingsalat med bacon + brød til

Middag: Venninnen min og jeg fant ikke noe fårikålkjøtt så ble koteletter med potet og erterstuing i stedet

Kvelds: Alt for mett:P

Ble litt snaut på dagen ser jeg og fikk jo ikke veid salaten eller middagen men vil tro jeg landet ganske greit kalorimessig totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke vært helt i form de siste dagene i og dag tar kaka. Tusen ganger på do i natt med diare:( Kjøkkenet flyter, nyvaskede klær henger på stanga enda, dassen er vasket en milion ganger, glemte å mate pus og :grine: Ikke klart å spise noe før i 16-tiden, men spiste da et godt måltid. Er ellers mest litt slapp og trøtt her jeg forsøker å få jobba litt av og på. Terskelen for å si jeg er syk er ganske mye høyere på hjemmekontor kjenner jeg:P Så ikke så mye å dele mtp. matinntak i dag. Skal prøve å få i meg noe kveldsmat også, har en laaang dag med viktige møter i morgen så må prøve å være litt opplagt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at jeg kladder fredags-innlegget men glemmer å poste det:P Men her kommer det!

Veiedag! (altså fredag)

Startvekt: 11.08.20 82kg
Nåværende vekt: 20.08.21 81,4kg

Greit fornøyd med det:) Sikkert ikke den mest pålitelige veiingen jeg har gjort mtp. mageproblemene jeg har hatt men, det får bare være. Føler meg bedre i dag heldigvis og bra var det for jeg hadde tusen møter og masse å gjøre, måtte ofre deler av lunsjen igjen.

Dagens inntak!

Frokost: 2 weetabix, 1,5dl soyamelk, 1 banan + kaffe og vann

Lunsj: 1/2 hjemmebakt rundstykke(tenkte jeg skulle prøve noe loff-aktig for å se om magen ble hardere), med roastbeef og lettmajones.

Mellommåltid: En godmorgen yoghurt uten + en gulrot

Middag: Kotelettrester

Kvelds: Bananpannekaker med gresk vaniljeyoghurt + en kiwi

Snacks: 20g potetgull og 3 biter sjokolade.

Satt også 30 min på sykkelen.

Ble litt forskyvning på menyen siden jeg har vært småsyk, men det får så være. Heller ikke ført inn i kalorikalkulatoren i helga, jævla magen får alt til å skli ut her føler jeg:\ Men er bedre så satser på det blir bra nå fra mandag. Kan jo ikke skli ut allerede nå :fnise: 

Lørdag skjedde det fint lite, støvsugde kattehår som en helt, vasket badet, og hatt en venninne over på taco, vi så film og skravlet litt:) Veide ikke noe lørdag men ble kun 3 måltider og litt snacks. Middagen var unødvendig stor da, to lefser med fyll er mye ass:\ Straks jeg slutter å planlegge blir det bare surr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagens inntak!

Frokost: Et fint rundstykke(46g) en halvdel med lettmajones og roastbeef, og en halvdel med ripssyltetøy(uten smør) + kaffe og vann.

Lunsj: Stod opp så sent at jeg gremmes og har null behov for lunsj!

Middag: En tortilla med fyll; salat, tomat, agurk, rødløk og mais som jeg ikke veide, + 80g kjøttdeig, 20g salsa og 20g ekstra lettrømme og ett stort glass sukkerfri brus

Kvelds: God morgen yoghurt uten

Snacks: 20g popcorn, 20g bamsemums, 200g mango, en gulrot og noen cherrytomater

Trim: 60 minutter på sykkelen:)

 

Og meny for kommende uke:

Mandag: Fiskeburger med potet, raspet gulrot og remulade

Tirsdag: Laks med salat og rømme

Onsdag: Brokkoligrategn med skinke, egg og ost

Torsdag: Laks med salat og rømme

Fredag: Lapskaus

Lørdag: Hamburger med hjemmelagde, bakte potetbåter

Søndag: Lapskaus

Endret av Chubbybun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og rutiner føles litt kjærkomment faktisk :fnise: 

Mandagens inntak!

Frokost: 2 weetabix med 2dl soyamelk og en kiwi + vann og kaffe

Lunsj: Tacosalat på 80g kjøttdeig, 1 skive ost, salat, tomat osv., litt salsa og 20g ekstra lettrømme

Middag: 1 fiskeburger med 100g potet, 1 stor raspet gulrot, 2 ss rødkål(ikke verst til fiskeburger faktisk!), 10g smeltet smør og 15g remulade.

Kvelds: Ett fint rundstykke(ca. 46g), en halvdel med vita hjertegod lett, ost og paprika, en halvdel med lettmajones og roastbeef

Snacks: 100g gresk yoghurt med vanilje toppet med 100g jordbær

1244 kalorier inn.

 

Litt lite men så lenge jeg ikke føler meg sulten så får det stå til i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...