Gå til innhold

Hvordan døde dyret ditt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min ble påkjørt, og kaninen min ble drept av en nabohund som knakk nakken på den. 

Anonymkode: 52779...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To hunder ble avlivet hos veterinær. 
En hund slet seg og ble påkjørt av toget.

Har hatt andre dyr som vi bare har funnet døde. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, er vegetarianer og intens besatt av mdg 🙄

Anonymkode: 2802a...cf0

Så spiser melkeprodukter da. Ganske dobbeltmoralsk å drikke melk/spise egg og være så imot en hund som ble skutt og fikk dø ganske humant. Kua som blir ødelagt av å føde år etter år, kalvene som blir separert fra mamma og drept og kyllinger som blir kvernet levende er ganske mer brutalt.

Anonymkode: 832a6...f5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så spiser melkeprodukter da. Ganske dobbeltmoralsk å drikke melk/spise egg og være så imot en hund som ble skutt og fikk dø ganske humant. Kua som blir ødelagt av å føde år etter år, kalvene som blir separert fra mamma og drept og kyllinger som blir kvernet levende er ganske mer brutalt.

Anonymkode: 832a6...f5b

Allergisk mot melkeprodukter og er som sagt vegetarianer så spiser ikke kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Allergisk mot melkeprodukter og er som sagt vegetarianer så spiser ikke kjøtt.

Da håper jeg at du også holder deg borte fra egg og andre dyreprodukter.. hvorfor ikke bare være veganer?

Anonymkode: a416f...79e

AnonymBruker
Skrevet

Har avlivet tre hunder, to svært gamle som ble avlivet pga alderdom, og en som ble avlivet da han beit en mann og ett barn uprovosert. 
Tre hester, to pga sykdom, og en av alderdom. 
x antall kaniner, høner, hamstre osv har også dødd. Noen bare døde, andre avlivet jeg. 

Anonymkode: 250a9...3f3

Skrevet

Veldig fint med mye svar, takk for det alle sammen!! 

Men jeg lurer litt mer på hvordan de døde... ikke bare hva de døde av, selv om det også er veldig relevant å få med! Hos veterinær er veldig forståelig hvordan skjer, samt de som tar seg av det selv hjemme. 

Setter stor pris på alle svar som har vært beskrivende bra til nå også altså! 

ts

Anonymkode: c6c9b...245

• Liker 1
Skrevet

Katt 1 ble avlivet hos veterinær. Hun var ikke frisk i hodet.

Katt 2 var gammel, men var frisk og fin helt til hun ble dausjuk over natta. Nyrene ga opp. Ble avlivet hos dyrlege.

Hund 1 ble avlivet hjemme. Han hadde hatt litt problemer med kroppen (AD, bl.a.), men plutselig sa det stopp. Dyrlegen ville ikke at han skulle kjøre bil og kom hjem til oss.

Hund 2 ble avlivet hos dyrlege. Også han ble brått dårlig.

Tror vi hadde 16 kaniner på rad som døde ut av det blå så fort de ble 3 mnd. gamle da jeg var liten. I følge dyrlege var de født med en hjertefeil som slo inn med hjertestans ved 3 mnd. alder pga. råavl på mor. Naturen som rydda opp.

Marsvinet døde av alderdom og lå kald om morgenen.

Den siste kaninen ble avlivet hos dyrlege pga. kreftsvulst.

Hesten ble avlivet hjemme. Han hadde en benskade som ikke ble bra, og det sto mellom å slippe og å bare være selskapshest. Han trivdes ikke med å bare stå, så da lot vi han slippe.

Anonymkode: 1975e...afe

Skrevet

Dyr vi har hatt opp gjennom

Katt#1 brystkreft, avlivet hos veterinær
Katt#2 fikk i seg svovel eller lignende, avlivet hos veterinær
katt#3 kreft i magen, avlivet hos veterinær
katt#4 påkjørt
hamster døde av alderdom hjemme
kanin#1 døde av alderdom hjemme
kanin#2 avlivet pga sykdom
hund, gammel og syk med flere sykdommer, avlivet hos veterinær

Anonymkode: 87278...bb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 21.09):

Har en gammel hund, og jeg håper ikke at en morgning jeg skal finne hun død... håper liksom at det skal være noe dyrlegen finner på vanlig kontroll, også lar vi hunden gå før den begynner oppleve smerter. 

Hvordan gikk ditt kjæledyr bort?

Beklager om jeg drar opp vonde minner ❤️ Bare lurer på hvordan det pleier å skje..

Anonymkode: c6c9b...245

Jeg har hatt mange kjæledyr, fugler, katt, kanin, hund, fisk i oppveksten. Etter jeg ble voksen har jeg selv hatt katter. Den første katten min ble dessverre påkjørt 😔 Jeg beholdt to katter fra kullet hennes, resten av kullet ble gitt bort. Hannkatten manglet hvite blodlegemer, så derfor var han ofte syk og måtte avlives, men han hadde mange fine år sammen med søsteren sin og meg. Jeg tok meg av ei hokatt utenom søsteren til han som jeg måtte avlive. Disse to jentene ble fikk jurkreft pga p.pillen og måtte avlives. De ble 15 år gamle. Dette er mange år siden, og jeg vil ikke anbefale p.pillen til katter. Uansett, de fikk et fint liv med mange bursdager, julaftener, kos og klem. Nå har vi en hannkatt, han er kastrert og en lykkelig pus 🐈 🐾🐾 

AFE5B654-8987-42DE-A801-65231F52528C.jpeg

Anonymkode: 82f06...f89

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 21.44):

Hva i alle dager sikter du til? At et dyr blir avlivet i trygge omgivelser (for den), eller dra den til et fremmed sted, med fremmede personer, som avliver den? Det er overhodet ingen tvil om hva som er best for dyret, når man ser på stressnivå blant annet.

Anonymkode: 44c48...def

Du om det  her skal en fagperson få avgjøre når tiden  er inne. Og evt komme hjem/ ut i bilen for beroligende før en sprøyte. Alt ettersom hva situasjonen blir. Å skyte sin egen hund er barbarisk. Hillbillies. Skammelig. 

Anonymkode: 31e8d...054

• Liker 1
Skrevet

hos dyrlegen, han var 13 år, plutselig gikk helsen hans bare rett nedover. Han var så svak at dyrlegen fryktet han ville sovne inn mens han ble undersøkt, men han sovnet stille inn, med min  mor til stedet. Gjør fremdeles vondt å tenke på at jeg ikke fikk tatt ordentlig forvel, men jeg har bodd de siste 2 årene i utlandet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du om det  her skal en fagperson få avgjøre når tiden  er inne. Og evt komme hjem/ ut i bilen for beroligende før en sprøyte. Alt ettersom hva situasjonen blir. Å skyte sin egen hund er barbarisk. Hillbillies. Skammelig. 

Anonymkode: 31e8d...054

At noen velger å gjøre ting anderledes enn deg, betyr ikke at det er feil. At du velger å ty til personangrep, sier mer om deg enn personen som avlivet dyret sitt selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...