Gå til innhold

Hvordan døde dyret ditt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bedre for dyret, men mye verre for eieren. Likevel er ikke det noe jeg vil sette bort til andre.

Anonymkode: f504c...999

Nettopp.  Men jeg ville han skulle være lykkelig da han måtte gå.  Ikke stresset og redd.

Anonymkode: 4cc33...f36

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ene sovnet inn uventet hjemme. Helt grusomt å våkne opp til. De to andre har vi måttet avlive hos dyrlegen, og det var like grusomt... Selv om jeg visste det var for det beste, og de var syke.  Men på en måte kunne jeg forberede meg på avlivningene og få et par ekstra gode dager med kos. Jeg fikk aldri det når første sovnet inn  

Anonymkode: 541bc...f63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ene sovnet inn uventet hjemme. Helt grusomt å våkne opp til. De to andre har vi måttet avlive hos dyrlegen, og det var like grusomt... Selv om jeg visste det var for det beste, og de var syke.  Men på en måte kunne jeg forberede meg på avlivningene og få et par ekstra gode dager med kos. Jeg fikk aldri det når første sovnet inn  

Glemte å si at vi var med inn hos dyrlegen. Så de sovnet i armene våre 

Skrevet (endret)

Katt#1: avlivd pga jurkreft med spredning!                               Katt#2: en nabofaen forgiftet katten med giftig kjøtt , katten lå død  i datteren min sitt klesskap dagen etter !                           Katt#3 samme nabofaen kjørte over den                                  Hund#1 epilepsianfall  som endte med full lammelse hos hunden og så måtte den sove inn hos dyrlegen! Hund.     Hund#2 uhelbredelig livmorkreft med spredning!                      Hund #3 avlivet pga alderelaterte sykdommer ! Hundene sovnet inn i fanget mitt hos dyrlegen!

Endret av Anciol
Skrevet

Hunden sovnet inn i armene mine hos dyrlegen.

AnonymBruker
Skrevet

Katt 1) påkjørt av toget

Katt 2) Rett og slett av alderdom, 16 år gammel som hadde funnet sitt sted for å dø ute, men ble funnet av "kattebror" og tvunget hjem, og ble tatt med til dyrlege for avlivning for å korte ned prosessen. 

Katt 3) Sprukket blære, akutt avlivning hos dyrlegen - nok en gang for å korte ned på lidelsene med noen timer før døden hadde tatt han uansett. 

Anonymkode: 5dd31...360

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hund: sovnet i søvnen. Var frisk og rask til det. Ble 16 år, svært gammel for rasen. Løp på fjellet til siste dag, ble nesten døv på slutten da. 

Katt 1: Påkjørt, ble 2 år. En av mine største sorger.

Katt 2: avlivet. Var alvorlig syk og veterinærene tok feil flere ganger før de fant årsaken og hun led veldig mye før hun fikk slippe😭 Hun ble 20 år da, så ganske gammel. 

Marsvin 1: avlivet. Var veldig syk.

Marsvin 2: sluttet å spise ene dagen og dagen etter lå hun død inne i huset sitt. 

Anonymkode: 832a6...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i alle dager sikter du til? At et dyr blir avlivet i trygge omgivelser (for den), eller dra den til et fremmed sted, med fremmede personer, som avliver den? Det er overhodet ingen tvil om hva som er best for dyret, når man ser på stressnivå blant annet.

Anonymkode: 44c48...def

Vi avlivet katten vår hjemme. Det var rolig og fint, selv for en katt som var livredd dyrlegen. Dyrere, ja, men absolutt verdt det. En verdig død.

Anonymkode: 7ffac...7bf

• Liker 1
Skrevet

Har bare hatt en katt som har dødd. Den ble avlivet hos veterinær grunnet påkjørsel. Det var mye indre blødninger, og det ble anbefalt avliving da katten mest sannsynlig ikke ville tålt narkosen engang + ingen garantier for at den ville bli bra. Det var en vanskelig beslutning, men jeg velger å tro at dyrlegen vet best så jeg valgte å høre på Anbefalingen om å avlive. Det er 7 år siden nå, jeg får fortsatt vondt hvis jeg tenker på det. Det gikk så fort. Katten var i fin form dagen før, neste dag var den død. Den ble ikke mer enn 4,5 år. 

Hans søster lever fortsatt og er 13 år blitt. Har også to andre Katter på 12 år. De begynner jo å bli gamle. Utenom tann problemer litt her og der de siste årene på årlig helsesjekk, så er de i fin form fortsatt heldigvis, men jeg har i bakhodet at jo eldre de blir jo mer sjans for sykdom, og etterhvert død. Enten at de dør naturlig eller at de må bli avlivet til slutt pga sykdom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi avlivet katten vår hjemme. Det var rolig og fint, selv for en katt som var livredd dyrlegen. Dyrere, ja, men absolutt verdt det. En verdig død.

Ja koster faktisk ikke mange kronene ekstra å avlive hjemme. 

Anonymkode: 64839...989

AnonymBruker
Skrevet
Papirkultur skrev (23 minutter siden):

Jeg skjøt hunden med hagle

Barbarisk. Grusomt.

Anonymkode: 2802a...cf0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barbarisk. Grusomt.

Det viktigste er at dyret ikke lider unødig. Jeg gikk en tur med hunden i skogen på den vanlige turen vår. Når vi nærmet oss et sted hvor jeg pleide å la hunden leke la jeg mat på bakken som hunden ville bruke lang tid på å slikke opp.

Deretter skjøt jeg hunden i hodet der hjernestammen ligger så den døde momentant. Etter det var det bare å ta med hunden i en svart søppelsekk og levere til kommunens spesialavfall.

Dette er jo mye mer humant enn å dytte gift i hunden

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Avlivet katta hjemme etter at den ble påkjørt. Katta hadde store smerter og derfor var det mer humant å gjøre det kjapt enn å måtte finne en veterinær kl 22 en torsdag kveld. 

Anonymkode: 7c0f7...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å svare skikkelig her.

Som barn var det en katt som bare forsvant. Det var vondt. Mange mus, hamstre, fugler og kaniner døde av alderdom hjemme.

I voksen alder mistet jeg en chinchilla til alderdom, han gikk for å legge seg, og våknet aldri opp igjen. Så hadde vi en katt som fikk kreft, og vi fikk en veterinær hjem som avlivet henne.

AnonymBruker
Skrevet

Har bare hatt marsvin som har dødd. Det ene ble funnet død i buret mens det var på dyrepensjonat mens familien var på ferie. Det andre døde mens pappa passet på det. Det hadde visst vært litt slapp i ca. et halvt døgn og pappa har fortsatt dårlig samvittighet for at han ikke ringte dyrlegen, stakar, men marsvinet var gammelt og tror det hadde et fint liv.

Anonymkode: 9ac81...bee

• Liker 1
Skrevet

Har hatt mange dyr. Noen har blitt avlivet pga sykdom/skade. Har en gang mistet en hund ved at jeg fant ham død om morgenen. Han var gammel (14 år) og det var antakelig hjertet eller slag. Han hadde dødd på vei fra senga til vannskåla. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barbarisk. Grusomt.

Si meg; spiser du kjøtt? Er det barbarisk og grusomt måten grisen du spiser ble drept på eller er det kun hunder dette gjelder?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår fikk dø på hytta, hennes favorittsted. Venninden min er vetrinær og kjenner hunden godt (har bl.a. passet den flere ganger). Så hele familien var samlet da hun fikk sovne inn på hytta. Aldri om jeg kunne skutt av hodet på hunden min, selv om jeg forstår at det ikke er smertefult for dyret. 

Anonymkode: a416f...79e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Si meg; spiser du kjøtt? Er det barbarisk og grusomt måten grisen du spiser ble drept på eller er det kun hunder dette gjelder?

Nei, er vegetarianer og intens besatt av mdg 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...