AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Har en gammel hund, og jeg håper ikke at en morgning jeg skal finne hun død... håper liksom at det skal være noe dyrlegen finner på vanlig kontroll, også lar vi hunden gå før den begynner oppleve smerter. Hvordan gikk ditt kjæledyr bort? Beklager om jeg drar opp vonde minner ❤️ Bare lurer på hvordan det pleier å skje.. Anonymkode: c6c9b...245
Scoops Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Noen av mine dyr har blitt avlivd pga sykdom, og noen har dødd plutselig hjemme pga alder, heldigvis uten noe lidelser før
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Katten ble forgiftet av rottegift. Hunden håper jeg sovner inn på natten så han slipper å måtte avlives. Anonymkode: 6507e...b7a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Scoops skrev (2 minutter siden): Noen av mine dyr har blitt avlivd pga sykdom, og noen har dødd plutselig hjemme pga alder, heldigvis uten noe lidelser før Hvordan døde de plutselig? Mens de sov? Anonymkode: c6c9b...245
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Katten ble avlivd pga fremskridende FIV, hunden pga lungekreft. En katt gikk og gjemte seg og våknet ikke neste dag, da var den 22 år. Anonymkode: f101b...86b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Livmorbetennelse alt for tidlig 😭 Anonymkode: 2e78f...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Den ene katten min var gammel og syk. Da den ikke hadde gnisten i øynene lengre, skjønte jeg at det var på tide at hun fikk slippe. Katten var 20 år, så ingenting merkelig med det. Riktignok hadde veterinæren sagt flere år tidligere at hun ikke ville leve så veldig lenge, da hun fikk problem med balansenerven. Men katten greide seg fint i 5 år etter det. Det var en fin avskjed vi fikk hos veterinæren. Anonymkode: 3378a...a02
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Var på 90-tallet så skjedde i barndommen, moren min tok med min fars hund til avliving for å provosere faren min. Anonymkode: 2802a...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Pleier å avslutte det selv når hunden ikke har noe livskvalitet igjen, da går vi en tur i et område vi har jaktet tidligere slik at det siste den tenker på er instinkter for jakten. I mitt hode er dette mye bedre enn å ha den med til en fremmed situasjon, og at folk som ikke har noe forhold til dyret utøver business as usual. Anonymkode: 03201...d56 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Katt #1: avlivd på grunn av indre skader (fall eller påkjørsel). Katt #2: påkjørt av bil. Hund: avlivd på grunn av kreft og høy alder (ble 13 år). Anonymkode: a7703...c3c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Hunden var gammel og syk. Kunne nesten ikke gå på slutten. Tok han med på kjente omgivelser, ga ham godsaker. Mens han var glad og opptatt med det skjøt jeg ham i hodet. Kjapt og smertefritt. Men JEG gråt i flere dager. Anonymkode: 4cc33...f36 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pleier å avslutte det selv når hunden ikke har noe livskvalitet igjen, da går vi en tur i et område vi har jaktet tidligere slik at det siste den tenker på er instinkter for jakten. I mitt hode er dette mye bedre enn å ha den med til en fremmed situasjon, og at folk som ikke har noe forhold til dyret utøver business as usual. Anonymkode: 03201...d56 Sånn tar naboen livet av sine også. Jeg syns det er bedre enn å avlive hos dyrlegen. Anonymkode: 6507e...b7a 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Hund 1: Kreft Hund 2: Alderdom og diabetes. Kanin: Bitt av hund. 2 kaniner av alderdom. Hest 1: Slag. Hest 2: Pustet inn røyk fra brann hos nabo. Ble ikke syk av det før 2 uker senere. Begge hundene og hesten med slag ble avlivet. Anonymkode: ca73a...dd7
Scoops Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan døde de plutselig? Mens de sov? Anonymkode: c6c9b...245 Hadde en som var våken og oppførte seg helt vanlig så gikk jeg ut av rommet og kom inn igjen etter 2 minutter og da var han død. En som sov og bare ikke våknet.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hunden var gammel og syk. Kunne nesten ikke gå på slutten. Tok han med på kjente omgivelser, ga ham godsaker. Mens han var glad og opptatt med det skjøt jeg ham i hodet. Kjapt og smertefritt. Men JEG gråt i flere dager. Anonymkode: 4cc33...f36 Trist hva enkelte gjør for å spare penger.. Anonymkode: 2802a...cf0 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Trist hva enkelte gjør for å spare penger.. Anonymkode: 2802a...cf0 Hva i alle dager sikter du til? At et dyr blir avlivet i trygge omgivelser (for den), eller dra den til et fremmed sted, med fremmede personer, som avliver den? Det er overhodet ingen tvil om hva som er best for dyret, når man ser på stressnivå blant annet. Anonymkode: 44c48...def 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trist hva enkelte gjør for å spare penger.. Anonymkode: 2802a...cf0 Bedre for dyret, men mye verre for eieren. Likevel er ikke det noe jeg vil sette bort til andre. Anonymkode: f504c...999 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 Vi har hatt tre hunder og alle tre har blitt avlivet hos veterinær når tiden har vært inne for det. Dvs når alder og sykdom har gjort at det er best for dyret å slippe. Det har vært like forferdelig hver gang, men for oss har det vært den riktige tingen å gjøre det på veterinærklinikken, og at det er hundens "fastlege" som gjør det. De har et eget rom på klinikken som de bruker fast til (blant annet) dette. Det ligger slik til i bygningen at det er stille der, og ingen som farter forbi. Rommet er innredet slik at eier(-e) kan være tilstede under hele prosessen. Det har vært så verdig gjennomført som det kan få blitt. Anonymkode: 6701a...a03 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Trist hva enkelte gjør for å spare penger.. Anonymkode: 2802a...cf0 Hadde da faen ingenting med det å gjøre!! Tryggest for ham. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva i alle dager sikter du til? At et dyr blir avlivet i trygge omgivelser (for den), eller dra den til et fremmed sted, med fremmede personer, som avliver den? Det er overhodet ingen tvil om hva som er best for dyret, når man ser på stressnivå blant annet. Anonymkode: 44c48...def Takk. Anonymkode: 4cc33...f36 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå