Populært innlegg Drizzt Skrevet 6. august 2021 Populært innlegg #21 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun er 12 år. Jeg og samboer hadde en diskusjon nå nylig, diskusjonen begynte egentlig før datteren hans skulle komme hjem til samvær. Før diskusjonen eskalerte gikk jeg på rommet for å ikke lage mer styr. jeg satt alene til hun kom, jeg satt i 10 min før jeg kom inn på stua igjen. De ser på en norsk humorserie som jeg ikke synes er noe gøy. Han spør om jeg vil se på det, så sier jeg at det har jeg egentlig ikke særlig lyst til. Han sier «okey, men da går vi ned i stua å ser på det så kan du se på noe her oppe.» Datteren kommer da å drar i faren å sier «vi går ned pappa» mens hun ser på meg. Er dette greit? Anonymkode: a2ecd...967 Så: 1. Du har kranglet med samboer - du var ikke ferdig med krangelen, men han var ferdig med krangelen. 2. Samboeren din er grei og inkluderende som spør om du vil se på tv med dem og da du takker nei, tilbyr han å flytte med dattera nede og se et annet sted så du kan se på noe du liker oppe, der du er. 3. Dattera hans er enig med faren sin og henvender seg til ham. 4. Du blir sint på jenta. Da lurer jeg veldig på: Hva er galt med deg? 78
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #22 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi hun er et barn. Barn skal ikke blande seg inn Anonymkode: a2ecd...967 Da foreslår jeg at du oppfører deg som en voksen og holder feidene deres utenom barnet. Ta deg sammen. Anonymkode: d8404...a16 30
Dolce Skrevet 6. august 2021 #23 Skrevet 6. august 2021 Drizzt skrev (1 minutt siden): Så: 1. Du har kranglet med samboer - du var ikke ferdig med krangelen, men han var ferdig med krangelen. 2. Samboeren din er grei og inkluderende som spør om du vil se på tv med dem og da du takker nei, tilbyr han å flytte med dattera nede og se et annet sted så du kan se på noe du liker oppe, der du er. 3. Dattera hans er enig med faren sin og henvender seg til ham. 4. Du blir sint på jenta. Da lurer jeg veldig på: Hva er galt med deg? Dette. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da foreslår jeg at du oppfører deg som en voksen og holder feidene deres utenom barnet. Ta deg sammen. Anonymkode: d8404...a16 Og dette. 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #24 Skrevet 6. august 2021 FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden): Hun sa jo bare at de skulle gå ned, ikke noe verre enn det. Dere hadde jo allerede pratet om dette... Altså du virker veldig hårsår her. Er datteren et problem for deg ellers i forholdet og eller? For å si det sånn. Jeg kjenner jeg er veldig på nippet til å gå. Jeg har tatt dette opp med han ørtiogførti ganger at det hadde vært fint om han kom å satt seg sammen med meg i sofaen. Det er kun jeg som spør, og ofte får jeg nei. I ste før hun kom så spør jeg om han vil sitte sammen med meg, er litt uff og akk, så sier jeg «Okey, bare drit i det» så sier han «jooooda, bare ordne plass til meg du» så sier jeg «hadde vært fint om du kom å satt deg sammen med meg av eget initiativ. Jeg døler meg ikke viktig. Så sier han at jeg lager drama. Han har laget så mye styr, forandrer seg å skal bestemme alt når jenta er her, at jeg har endret helt synspunkt på både han og henne. Anonymkode: a2ecd...967
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #25 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi hun er et barn. Barn skal ikke blande seg inn Anonymkode: a2ecd...967 Hun er er barn ja, men det betyr ikke at hun ikke skal få lov til å reagere på stemningen rundt seg. Anonymkode: 4385f...d77 14
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #26 Skrevet 6. august 2021 Det er svært negativt at det er dårlig stemning mellom dere voksne når barnet er på samvær. Bl.a. fordi barnet kan begynne å tenke at du misliker at hun er der og barnet kan begynne å tro at det er derfor du er i dårlig humør. Anonymkode: 09cd8...fb9 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 Populært innlegg #27 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å si det sånn. Jeg kjenner jeg er veldig på nippet til å gå. Jeg har tatt dette opp med han ørtiogførti ganger at det hadde vært fint om han kom å satt seg sammen med meg i sofaen. Det er kun jeg som spør, og ofte får jeg nei. I ste før hun kom så spør jeg om han vil sitte sammen med meg, er litt uff og akk, så sier jeg «Okey, bare drit i det» så sier han «jooooda, bare ordne plass til meg du» så sier jeg «hadde vært fint om du kom å satt deg sammen med meg av eget initiativ. Jeg døler meg ikke viktig. Så sier han at jeg lager drama. Han har laget så mye styr, forandrer seg å skal bestemme alt når jenta er her, at jeg har endret helt synspunkt på både han og henne. Anonymkode: a2ecd...967 Han lager styr? DU lager styr! Anonymkode: d8404...a16 52
Drizzt Skrevet 6. august 2021 #28 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Altså, hun hadde ikke trengt å vært den «3» voksne som kom med «fornuftige» ting å si. Hun kunne bare fult etter faren Anonymkode: a2ecd...967 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi hun er et barn. Barn skal ikke blande seg inn Anonymkode: a2ecd...967 Aha. Nå skjønner jeg. Du liker ikke jenta uansett. Hun er 12, men du vil ikke at hun skal snakke og ''blande'' seg. Hun skjønner at du ikke liker henne (kanskje vet hun det fra din tidligere oppførsel?) og vil bare vekk fra den dårlige stemningen. Eller bare vil bli med sin far når hun ser hvor sur du er. Du tolker situasjonen helt feil fordi du ikke liker jenta. Skjerp deg og sett maska på mens hun er med sin far. 22
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #29 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han lager styr? DU lager styr! Anonymkode: d8404...a16 Jeg som lager styr? Anonymkode: a2ecd...967
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #30 Skrevet 6. august 2021 Jenta ønsket vel naturlig nok å komme seg fortest mulig unna den dritsure stemora si, veldig forståelig. Anonymkode: 94190...7e6 20
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #31 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å si det sånn. Jeg kjenner jeg er veldig på nippet til å gå. Jeg har tatt dette opp med han ørtiogførti ganger at det hadde vært fint om han kom å satt seg sammen med meg i sofaen. Det er kun jeg som spør, og ofte får jeg nei. I ste før hun kom så spør jeg om han vil sitte sammen med meg, er litt uff og akk, så sier jeg «Okey, bare drit i det» så sier han «jooooda, bare ordne plass til meg du» så sier jeg «hadde vært fint om du kom å satt deg sammen med meg av eget initiativ. Jeg døler meg ikke viktig. Så sier han at jeg lager drama. Han har laget så mye styr, forandrer seg å skal bestemme alt når jenta er her, at jeg har endret helt synspunkt på både han og henne. Anonymkode: a2ecd...967 Da krangler du isåfall for filleting og jeg skjønner mannen din veldig godt. Anonymkode: 4385f...d77 27
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #32 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi hun er et barn. Barn skal ikke blande seg inn Anonymkode: a2ecd...967 Hun blandet seg da vel ikke? Faren var tydeligvis ferdig med diskusjonen, spurte deg om du ville se på serien. Du er fortsatt sur, sier nei. Faren viser hensyn og sier de kan flytte seg slik at du kan se på noe annet og barnet synes det er greit å flytte seg. Anonymkode: d2a2d...acc 29
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #33 Skrevet 6. august 2021 Du virker veldig barnslig og sjalu. Dette er er barn som er på samvær, og du blir sur pga far vil se tv med sin datter og ikke sitte oppi deg?? Anonymkode: 443f3...af2 26
Dolce Skrevet 6. august 2021 #34 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å si det sånn. Jeg kjenner jeg er veldig på nippet til å gå. Jeg har tatt dette opp med han ørtiogførti ganger at det hadde vært fint om han kom å satt seg sammen med meg i sofaen. Det er kun jeg som spør, og ofte får jeg nei. I ste før hun kom så spør jeg om han vil sitte sammen med meg, er litt uff og akk, så sier jeg «Okey, bare drit i det» så sier han «jooooda, bare ordne plass til meg du» så sier jeg «hadde vært fint om du kom å satt deg sammen med meg av eget initiativ. Jeg døler meg ikke viktig. Så sier han at jeg lager drama. Han har laget så mye styr, forandrer seg å skal bestemme alt når jenta er her, at jeg har endret helt synspunkt på både han og henne. Anonymkode: a2ecd...967 Tror det er best du går. Blant annet av hensyn til barnet. 33
lillevill Skrevet 6. august 2021 #35 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun er 12 år. Jeg og samboer hadde en diskusjon nå nylig, diskusjonen begynte egentlig før datteren hans skulle komme hjem til samvær. Før diskusjonen eskalerte gikk jeg på rommet for å ikke lage mer styr. jeg satt alene til hun kom, jeg satt i 10 min før jeg kom inn på stua igjen. De ser på en norsk humorserie som jeg ikke synes er noe gøy. Han spør om jeg vil se på det, så sier jeg at det har jeg egentlig ikke særlig lyst til. Han sier «okey, men da går vi ned i stua å ser på det så kan du se på noe her oppe.» Datteren kommer da å drar i faren å sier «vi går ned pappa» mens hun ser på meg. Er dette greit? Anonymkode: a2ecd...967 Da hadde jeg smilt og sagt " Ja, det går bra. håper det er en kul episode da. " Man er ikke surmulen ovenfor en unge. ( som appåtil et stebarn ) de skal ikke oppleve et sånt type stress. 20
GammelKaktus Skrevet 6. august 2021 #36 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å si det sånn. Jeg kjenner jeg er veldig på nippet til å gå. Jeg har tatt dette opp med han ørtiogførti ganger at det hadde vært fint om han kom å satt seg sammen med meg i sofaen. Det er kun jeg som spør, og ofte får jeg nei. I ste før hun kom så spør jeg om han vil sitte sammen med meg, er litt uff og akk, så sier jeg «Okey, bare drit i det» så sier han «jooooda, bare ordne plass til meg du» så sier jeg «hadde vært fint om du kom å satt deg sammen med meg av eget initiativ. Jeg døler meg ikke viktig. Så sier han at jeg lager drama. Han har laget så mye styr, forandrer seg å skal bestemme alt når jenta er her, at jeg har endret helt synspunkt på både han og henne. Anonymkode: a2ecd...967 Jaja, så da har du issues med dattera fordi du føler deg mindre viktig enn henne, du er jo det. Du kommer aldri på førsteplass med noen som har barn. Det er du som står for dramaet her altså. Men dette er jo da ikke liv laga uansett så da er det jo bare å gå så finner du deg en uten barn så slipper du styr. 19
Cata Skrevet 6. august 2021 #37 Skrevet 6. august 2021 Skjønner ikke hva jenta sa som var så galt? Du ville ikke se TV med dem, og de flyttet en etasje ned. Jenta vil ned og se TV så hun ber faren komme. Det er da helt logisk så lenge du ikke hadde lyst å se den serien. 23
Fabienne Skrevet 6. august 2021 #38 Skrevet 6. august 2021 Jeg sliter voldsomt med å forstå denne situasjonen og reaksjonen til ts. 25
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #39 Skrevet 6. august 2021 Cata skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke hva jenta sa som var så galt? Du ville ikke se TV med dem, og de flyttet en etasje ned. Jenta vil ned og se TV så hun ber faren komme. Det er da helt logisk så lenge du ikke hadde lyst å se den serien. Hun liker ikke jenta, derfor er alt jenta sier og gjør feil. Virker som om ts er furt fordi hun ikke kan ha mannen for seg selv. Anonymkode: 4385f...d77 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #40 Skrevet 6. august 2021 Fabienne skrev (Akkurat nå): Jeg sliter voldsomt med å forstå denne situasjonen og reaksjonen til ts. Det er du ikke alene om. Anonymkode: e67c4...0d0 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå