Gå til innhold

Barn blander seg inn i diskusjon.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 12 år. Jeg og samboer hadde en diskusjon nå nylig, diskusjonen begynte egentlig før datteren hans skulle komme hjem til samvær. Før diskusjonen eskalerte gikk jeg på rommet for å ikke lage mer styr. jeg satt alene til hun kom, jeg satt i 10 min før jeg kom inn på stua igjen. De ser på en norsk humorserie som jeg ikke synes er noe gøy. Han spør om jeg vil se på det, så sier jeg at det har jeg egentlig ikke særlig lyst til. Han sier «okey, men da går vi ned i stua å ser på det så kan du se på noe her oppe.» Datteren kommer da å drar i faren å sier «vi går ned pappa» mens hun ser på meg. Er dette greit? 

Anonymkode: a2ecd...967

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit! Det er faren hennes!! Hvorfor skal alle stemødre svartmale stebarna som fanden selv?!

Anonymkode: 4385f...d77

• Liker 22
Skrevet

Haha, ja det er greit. 😄 Hvorfor skulle det ikke være det, stakkars jenta vil vel bare vekk fra den ubehagelige stemningen.

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Hva med dette mener du er at "barn blandet seg i diskusjon"?

Anonymkode: 09cd8...fb9

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Måten du formulerer deg på får meg til å lure på om du er en klassevenninne av denne 12-åringen?

Anonymkode: b72a8...659

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Måten du formulerer deg på får meg til å lure på om du er en klassevenninne av denne 12-åringen?

Anonymkode: b72a8...659

De er kanskje nær i alder ja. Hun kan umulig være så mye mer enn 20.

Anonymkode: 56684...d00

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med dette mener du er at "barn blandet seg i diskusjon"?

Altså, hun hadde ikke trengt å vært den «3» voksne som kom med «fornuftige» ting å si. Hun kunne bare fult etter faren 

AnonymBruker
Skrevet

De er kanskje nær i alder ja. Hun kan umulig være så mye mer enn 20.

Anonymkode: 56684...d00

Okey? 😂 å dette vet du da eller? 

AnonymBruker
Skrevet

De satt i stua men tilbød seg å gå ned i stua? Skjønte ikke helt.

Anonymkode: 94190...7e6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, hun hadde ikke trengt å vært den «3» voksne som kom med «fornuftige» ting å si. Hun kunne bare fult etter faren 

Prøver du å gi jenta munnkurv? Hvorfor skal hun holde kjeft?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er 12 år. Jeg og samboer hadde en diskusjon nå nylig, diskusjonen begynte egentlig før datteren hans skulle komme hjem til samvær. Før diskusjonen eskalerte gikk jeg på rommet for å ikke lage mer styr. jeg satt alene til hun kom, jeg satt i 10 min før jeg kom inn på stua igjen. De ser på en norsk humorserie som jeg ikke synes er noe gøy. Han spør om jeg vil se på det, så sier jeg at det har jeg egentlig ikke særlig lyst til. Han sier «okey, men da går vi ned i stua å ser på det så kan du se på noe her oppe.» Datteren kommer da å drar i faren å sier «vi går ned pappa» mens hun ser på meg. Er dette greit? 

"så sier jeg at det har jeg egentlig ikke særlig lyst til." sa du.

Jeg ville for barnets skyld ha tatt en hvit løgn og sagt ja, for å forsøke å bidra til at det skulle være god stemning der mens barnet er på samvær hos dere.

Og dere bør finne andre tidspunkter å ta slike diskusjoner  (som kan føre til dårlig stemning) på (dvs aldri rett før barnet skal komme og ikke mens barnet er der), slik at det ikke blir dårlig stemning mellom dere voksne mens barnet er der.

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun sa jo bare at de skulle gå ned, ikke noe verre enn det. Dere hadde jo allerede pratet om dette... Altså du virker veldig hårsår her. Er datteren et problem for deg ellers i forholdet og eller?

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
Dolce skrev (2 minutter siden):

Slik jeg forsto det: 12 åring kommer til samvær med pappa. Hun finner fort ut at det er sur stemning mellom dere to voksne. Så hun vil se på TV med pappa, og vil ikke at du skal være der. Fordi du er merkbart sur etter en "diskusjon". 

Jeg heier på 12-åringen. 

(Korriger meg gjerne dersom jeg har misforstått situasjonen)

«Hun vil ikke at du skal være der». Det kan hun faktisk ikke bestemme 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøver du å gi jenta munnkurv? Hvorfor skal hun holde kjeft?

Fordi hun er et barn. Barn skal ikke blande seg inn

AnonymBruker
Skrevet

«Hun vil ikke at du skal være der». Det kan hun faktisk ikke bestemme 😊

???

Anonymkode: ac70b...acb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi hun er et barn. Barn skal ikke blande seg inn

Hun blandet seg ikke inn. 

Hun ville bare komme vekk fra "diskusjonen" mellom dere voksne. 

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva? Du skrev: " Han sier «okey, men da går vi ned i stua å ser på det så kan du se på noe her oppe.» Datteren kommer da å drar i faren å sier «vi går ned pappa» "

Dette forstår jeg slik at hun kommuniserte til sin far at hun ville gå ned fordi faren hadde sagt at de skulle gå ned. Og kanskje hun hadde det travelt med å gå ned fordi hun ønsket seg raskest mulig bort fra den dårlige stemningen som var mellom deg og hennes far.

• Liker 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...