Gå til innhold

Din beste investering til barnehagestart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen tips til merker? Ser på ull som koster både 300,- og 400,- per del (Hust&Claire for eksempel). Hvor mange sett kjøper dere til den prisen? 700-809 for et sett går hardt ut over lommeboka 🙈

Anonymkode: 8cf85...76c

Devold! Kjøper brukt på Finn 😊

Anonymkode: 1ce44...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen tips til merker? Ser på ull som koster både 300,- og 400,- per del (Hust&Claire for eksempel). Hvor mange sett kjøper dere til den prisen? 700-809 for et sett går hardt ut over lommeboka 🙈

Anonymkode: 8cf85...76c

Og kjøp på finn.no

Anonymkode: 1e2fa...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kattnakken foret regndress. Den er gull den. 

Anonymkode: 30bac...c31

Enig! De ansatte i bhg skryter sånn av regnvinterdressen til Kattnakken. På regnfulle vinterdager er vårt barn som regel den eneste som holder seg tørr. 
De blir ofte utsolgt ganske fort så kan være lurt å kjøpe dressen når den kommer i butikken om ikke så lenge. 
 

De vanlige regnklærne fra Kattnakken er også kjempebra. 

Anonymkode: b8a6f...0d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull frottedress fra Nøstebarn til mellomlag og kosedress. Kan også være pysj når veldig kaldt. Kjøp litt stor. Koster ganske mye, men holder lenge, og du trenger bare 1. Den ble brukt i 3 år per barn her! 

Anonymkode: 6b689...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ull frottedress fra Nøstebarn til mellomlag og kosedress. Kan også være pysj når veldig kaldt. Kjøp litt stor. Koster ganske mye, men holder lenge, og du trenger bare 1. Den ble brukt i 3 år per barn her! 

Anonymkode: 6b689...edf

Enig! Og til eldre barn er ribbestrikkebuksa og ullfrotte-settet fra nøstebarn bra!

Anonymkode: 1e2fa...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig! De ansatte i bhg skryter sånn av regnvinterdressen til Kattnakken. På regnfulle vinterdager er vårt barn som regel den eneste som holder seg tørr. 
De blir ofte utsolgt ganske fort så kan være lurt å kjøpe dressen når den kommer i butikken om ikke så lenge. 
 

De vanlige regnklærne fra Kattnakken er også kjempebra. 

Anonymkode: b8a6f...0d5

Kattnakken har hatt en del produksjonsfeil i sine dresser slik at barna har blitt våte ved strikken på ryggen. Ikke opplevd det selv med dressen jeg har, men vet flere har den erfaringen. 

Anonymkode: 25537...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen tips til merker? Ser på ull som koster både 300,- og 400,- per del (Hust&Claire for eksempel). Hvor mange sett kjøper dere til den prisen? 700-809 for et sett går hardt ut over lommeboka 🙈

Anonymkode: 8cf85...76c

Hva slags sett er det du har sett på da?

Anonymkode: 25537...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor et sted med mye nedbør kan det lønne seg å investere i to sett regntøy og evt to vinterdresser, så slipper du å stresse med at det skal være vasket eller tørket til neste dag. Har også god erfaring med Crocs regnstøvler, da de ikke har for inni og tørker raskt.Ellers har jeg god erfaring med Sistema matbokser og drikkeflasker. De har vært enkle for barnet å håndtere. Har en som heter lunchbox, med to små rom til snacks og et stort til skive. Kjøpte først en flott Bob & Belli metallmatboks fra Bluum, men den viste seg å være umulig for barnet å åpne selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags sett er det du har sett på da?

Anonymkode: 25537...a05

Hun skriver jo hust &claire :)

jeg har ikke vært borti det, men reflex fra barnas hus er topp, fine farger, elastisk og tåler mye vask.

 

50 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

Anonymkode: a37b5...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode vintersko og overgangssko var viktig for oss. Det viktigste på de minste er at de er enkle å få på og sitter godt på foten. Hvis skoene ikke sitter godt blir det enda vanskeligere å bevege seg, og da blir de kalde uansett.

Vi er også veldig fornøyd med matbokser fra sistema. Flaske derifra er vi ikke fornøyd med. Det er i teorien greit med en flaske man vrir opp, og barnet lærte det etterhvert. Desverre har det ikke alltid vært like lett å lukke den. Etter et knapt et år sluttet mekanismen å funke, og jeg oppdaget at den ikke tåler sand. 

Jeg husker ikke merke, men tynne ullvotter og ullhansker er veldig greit å ha. De kan man bruke inni regnvotter når det er kaldt, det er mindre klumpete enn regnvotter med for, og tørker raskere. De kan også brukes når barna spiser ute.

 

Ikke klær, men lufttørker og skotørker er gull verdt. Det er mange dager man kommer hjem fra barnehagen med posen full av våte klær og sko, som må være tørre til neste morgen. Å ha fire sett regntøy er ikke aktuelt, og tørkeskap tar mer plass.

Anonymkode: 802f4...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kattnakken har hatt en del produksjonsfeil i sine dresser slik at barna har blitt våte ved strikken på ryggen. Ikke opplevd det selv med dressen jeg har, men vet flere har den erfaringen. 

Anonymkode: 25537...a05

Vår dress er sånn. Utrolig irriterende! Hadde tenkt å gi regnbuksa et forsøk, men nøler fordi jeg er skeptisk til om den og lekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en liten en som ikke kan gå enda, så ville jeg bare tipse deg om regnsokker. De sitter bedre fast på føttene ute i vått vær, enn støvler som lett faller av når barna fortsatt krabber. 

Anonymkode: 3d2bc...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ull er gull verdt. Er også veldig glad i sistema sine matbokser. Mange rom og god kvalitet. Er også veldig fornøyd med mattermos

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler ullstilongs og tynne ullsokker isteden for strømpebukser. Da slipper de å skifte alt om man blir våt på foten.

Anonymkode: b5a52...444

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kattnakken foret regndress. Den er gull den. 

Anonymkode: 30bac...c31

Jeg har sett på disse. Trenger man en vinterdress i tillegg til foret regndress? Og da erstatter den forete regndressen "vanlig" uforet regntøy? 

Anonymkode: 6a570...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg ny tennisracket. Endelig slipper jeg å ha ungen hjemme mellom 8-16.

Anonymkode: a31d8...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mammahjarte skrev (49 minutter siden):

Barnehagevotten til nøstebarn!

Enig! De vottene der er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Min har fått et fint vintersett (snøbukse med seler og tykk jakke med sånn spiss alvehette) fra mini a ture av mormoren sin... er det ok med et sånt sett, eller foretrekkes det dress? Han har iallfall holdt seg varm gjennom de kaldeste dagene i denne tidligere i år. Det er første året i barnehagen, selv om han er 3 år til høsten nå, så jeg er litt stressa for å sende med feil ting og klær. Også lurer jeg på om de helst vil ha ullbukse og genser eller body under på vinteren? Ser for meg genser glir opp og det blir kaldt, men han har jo slutta med body for et halvt år siden nå... Får sikkert svar på dette hvis jeg spør barnehagen selv, men det er 2 uker til, og jeg er nervøs og spent nå :) Bør det være med dobbelt opp av alt i tilfelle sølepytt? 

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å ikke kjøpe så mye! Du trenger mye mindre enn du tror, hvertfall første året. Man har jo vaskemaskin, så holder i massevis med 4-5 sett med ull. Body+stillongs/strømpebukse. Og to sett med mellomlag. 
Faktisk mest fornøyd med Reflex-ull, evt Hust&Claire (som man ofte får på salg). Men har prøvd både Joha, Lillelam, og P&Pyret. 
 

Matboks: en enkel med fint mønster som er lett å åpne selv. Flaske: Philips Avent fra matbutikk. 

Anonymkode: bd62f...eee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...