AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Tips til matboks, termos, klær og andre ting til en som skal starte i barnehagen i september? Anonymkode: 25537...a05
Arkin Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Henger meg på og sier ull og ull og atter ull. Den tredje min begynner nå i bhg og har kjøpt inn omtrent bare ull. Ullbody og ullbukse/stillongs. Lett for de ansatte og kle på deretter tenker jeg. Ull puster og se blir ikke klam/svett. Det beste er lette og bevegelige klær 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Crocks gummistøvler. Det var de eneste som er slitesterk og ikke får hull i bunnen. Vi har prøvd alt annet. Anonymkode: 302a0...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tips til matboks, termos, klær og andre ting til en som skal starte i barnehagen i september? Anonymkode: 25537...a05 Som en som jobber i barnehage... Ull! Og nok skift Og ang. matboks - en som er enkel å åpne for barnet selv. Det værste vi vet er alle uglematbokser eller traktorer eller andre gøye figurer. Ungene klarer ikke å åpne de selv, og det er så vidt vi voksne de klarer det 🙈 og heller ikke en med masse kompliserte bokser inni som må stables akkurat riktig for at det skal gå an å lukke boksen. Anonymkode: 3d2bc...045 29
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Kattnakken foret regndress. Den er gull den. Anonymkode: 30bac...c31 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kattnakken foret regndress. Den er gull den. Anonymkode: 30bac...c31 Vurderer å prøve denne i år Det beste man kan kjøpe til barnet er som folk sier her, ull, jeg har kjøpt inn noe ull av ulik tykkelse i år og (min skal starte andreåret i bhg). En god vinterdress er også veldig viktig. Jeg er fornøyd med alt vi har kjøpt fra Reima, men her foretrekker nok folk ulike ting. Anonymkode: dc1be...07c 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Vil bare legge til: Ullfleece genser og bukse fra Joha er noe av det vi har vært mest fornøyd med! Anonymkode: dc1be...07c 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 Fotgjenger skrev (1 time siden): Ull, ull og mere ull. Takk, her går det allerede mye i ull 😀 Anonymkode: 25537...a05
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kattnakken foret regndress. Den er gull den. Anonymkode: 30bac...c31 Har allerede en slik, er fornøyd så langt 😌 Anonymkode: 25537...a05
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil bare legge til: Ullfleece genser og bukse fra Joha er noe av det vi har vært mest fornøyd med! Anonymkode: dc1be...07c Takk, kjøpte en Joha i ullfleece, den er dessverre for liten nå, en knallgod dress, men må investere i en ny 😌 Anonymkode: 25537...a05
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vurderer å prøve denne i år Det beste man kan kjøpe til barnet er som folk sier her, ull, jeg har kjøpt inn noe ull av ulik tykkelse i år og (min skal starte andreåret i bhg). En god vinterdress er også veldig viktig. Jeg er fornøyd med alt vi har kjøpt fra Reima, men her foretrekker nok folk ulike ting. Anonymkode: dc1be...07c Har Reima vinterdress, må sjekke om den fremdeles passer. Vært strålende fornøyd med Reima 😌Ull har jeg mer enn nok av (tror jeg😅). Tar gjerne i mot tips til ull som ikke nupper. Hust&claire og januar nupper fort synes jeg. Anonymkode: 25537...a05
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 Fornøyd med ullsett fra Reflex til bhg første året. Men lurt å ha en tynn genser over, kjedelig om det blir mye søl på ull under spisingen Anonymkode: a37b5...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 Kan jo legge til at drikkeflaske fra Contigo er best og vi er fornøyd matboks fra Sistema. Barnehagsekken fra Bergans er veldig grei. Termos har vi aldri brukt 🤷 Nå har jeg regnet med at du har ettåring til bhg start, og ull er fint den første vinteren, men til eldre barn er jeg superfornøyd med lette og ledige bomullsklær fra Lindex og p.o.p i bhg. Kjøp inn mye i ulike størrelser etter alder/sesong når det er salg. Dropp upraktiske klær. Bukser og sokker, ikke strømpebukser. Anonymkode: a37b5...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 Fotgjenger skrev (6 timer siden): Ull, ull og mere ull. Noen tips til merker? Ser på ull som koster både 300,- og 400,- per del (Hust&Claire for eksempel). Hvor mange sett kjøper dere til den prisen? 700-809 for et sett går hardt ut over lommeboka 🙈 Anonymkode: 8cf85...76c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #16 Skrevet 2. august 2021 Min tolererer ikke engang den fineste ull så det er helt bortkastet for meg. Her går det i mye body og strømpebukse, og massevis av fleecedresser. Den ryker så fort ungen kommer i bhg fordi det er varmt der, men greit å ha under dress ute. Lurt med dress som har glidelås nedover ene benet så den er lett å la av kun nedre del ved bleieskift. Vi bruker nesten bare strømpebukser fordi sokker forsvinner i løpet av 5 min. Godt regntøy er lurt, en parkdress og vinterdress. Ellers trenger man ikke så sykt mye kun for bhg. Anonymkode: 9a5e7...7b2 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #17 Skrevet 2. august 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: Noen tips til merker? Ser på ull som koster både 300,- og 400,- per del (Hust&Claire for eksempel). Hvor mange sett kjøper dere til den prisen? 700-809 for et sett går hardt ut over lommeboka 🙈 Anonymkode: 8cf85...76c Kjøper hovedsaklig fjorårets farger av Reflex på Barnas Hus til halv pris (99 kr/del). Anonymkode: 5f3e4...25d 7
MiniMjau Skrevet 2. august 2021 #18 Skrevet 2. august 2021 Ull under, tynn og/eller tykk. (Om barnet tåler ull da). Stor variasjon i kvalitet. Dyreste ikke alltid best heller. En god vinterdress. En god tynn dress(overtrekksdress) Drikkeflaske som ikke lekker i sekken, fx contigo. Evo slusher "cherrokser". Disse er så varme at de kan (synes jeg da) erstatte vintersko. Mine barn her i det kalde innlandet har aldri frosset i disse. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #19 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen tips til merker? Ser på ull som koster både 300,- og 400,- per del (Hust&Claire for eksempel). Hvor mange sett kjøper dere til den prisen? 700-809 for et sett går hardt ut over lommeboka 🙈 Anonymkode: 8cf85...76c Fordelen med ull er at om det kommer en flekk kan du bare vaske den flekken, fremfor hele settet og da trenger du færre plagg. Anonymkode: 1e2fa...2b9 1
Fru Uperfekt Skrevet 2. august 2021 #20 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har Reima vinterdress, må sjekke om den fremdeles passer. Vært strålende fornøyd med Reima 😌Ull har jeg mer enn nok av (tror jeg😅). Tar gjerne i mot tips til ull som ikke nupper. Hust&claire og januar nupper fort synes jeg. Anonymkode: 25537...a05 Da har du vært uheldig eller gjort noe feil Har H&C som er på 5 barnet Men Cubus var det vel som vant testen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå