Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Hei @Bokdamen! Mange av oss har vært der. Livet skjer og det er lett skli tilbake til gamle vaner. Men det er faktisk mye god læring i det, selv om det er smertefullt. Vi er ikke perfekte og viktigste er at du har tatt tak i det nå 💛.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil gjerne følge deg videre! Kudos for å koste støv av dagboken igjen 🙂 Bladde litt tilbake og så at du har fullført halvmaraton i fjor. Har du et mål om å bli med på flere halvmaraton? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg som bretter opp ermene igjen! Etter en periode hvor det har gått feil vei, er det deilig å kjenne på at "NÅ er jeg endelig klar for å ta tak!". Du er ikke tilbake til start, og det er en kjempeegenskap å kunne mobilisere det du gjør for deg selv nå. Jeg heier, og håper høsten blir lettere og lettere! :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triviella skrev (7 timer siden):

Vil gjerne følge deg videre! Kudos for å koste støv av dagboken igjen 🙂 Bladde litt tilbake og så at du har fullført halvmaraton i fjor. Har du et mål om å bli med på flere halvmaraton? 

Jeg begynte å løpe for 3 år siden og løp halvmaraton både i 22 og 23. Føler en slags skal for at det ikke ble i år, men jeg hadde for mye i den mentale sekken. 

Har en drøm om halvmaraton i København neste høst. Påmeldingen åpner i slutten av oktober, og jeg har en avtale med meg selv om at jeg må ha løpt 1-2 ganger i uken før det (og sa melder jeg med på 😅). Vi får se.

Var ute på løpetur i kveld med en venninne. Det gjorde godt for både fysisk og mental helse 🩷

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Velkommen tilbake, @Bokdamen ❤️ Veldig hyggelig å høre fra deg. Kjedelig å høre at du har slitt med å holde momentet, men sånn er det noen ganger, og alle har vært der. Det er erfaringer verdt å ta med seg. 

Jeg håper at jeg får høre mer fra deg i høst og hvordan du får det fremover! :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 29.9.2024 den 11.45):

Velkommen tilbake, @Bokdamen ❤️ Veldig hyggelig å høre fra deg. Kjedelig å høre at du har slitt med å holde momentet, men sånn er det noen ganger, og alle har vært der. Det er erfaringer verdt å ta med seg. 

Jeg håper at jeg får høre mer fra deg i høst og hvordan du får det fremover! :D 

Takk for kommentar @KaBom, må finne frem dagboken din og se hvordan du har det 😊

Jeg har hatt to helger som matcher dårlig med å ta seg sammen. To helgeturer med hotell, alkohol og restaurant, men heldigvis også en del bevegelse. Var nede og toucher 81-tallet en dag, men hoppet opp igjen 🤪 Har tatt meg litt sammen på noen ting og skal bruke oktober på å finne en bedre rytme mht kosthold og trening. Begynte bra med en løpetur i kveld. Det ble litt for sent før jeg kom meg ut døren og jeg begynte å lage grunner for å slippe. Men tok det på ren viljen og er veldig fornøyd med meg selv. 

Mål om to treningsøkter per uke i oktober 💪
Oktober 
1. oktober: 5,5 km

Totalt oktober:  1 treningsøkte, 5,5 km

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du er kjempeflink :duskedame:
Det er ikke lett å komme seg ut på kveldene for trim når det er mørkt, kaldt og man eeegentlig helst vil gjøre andre ting. Så da er det ekstra deilig når man faktisk trosser alt og kommer seg ut. Kjenner også til det med spesielle helger... hatt det i det siste jeg også. Men vi får trøste oss med at hotellhelger m.m faktisk ikke er normen 😅 Og livet skjer jo, alltids noen ting som er litt spesielt i løpet av ett år. Så det må man bare tillate seg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Høsten 2024
16. september  - 84,4 kg
4. oktober  - 81,9 kg (-2,5 kg)

Var litt bekymret for september og hvordan den ville utvikle seg med litt for mange hyggelige sammenkomster på programmet. Har ikke helt klart å ta de veldig store grepene, men tar mange så som er riktige og viktige, og så er det en torsdag der vi spiser ferdigpizza til middag og jeg kjenner det på hele meg. Har også begynt i ny jobb denne høsten med ny lunjsordning, og jeg må jobbe litt med å finne balansen i hva jeg spiser, der hadde jeg god oversikt i forrige jobb. 

I morges var vekten den laveste den har vært på lenge med 81,5, men vi får middagsgjester og jeg vet av erfaring av saltkjøttet kommer til å slå ut på vekten i morgen. Holder meg til at det er fredagsvekten som teller, så må planlegge torsdagsmiddagen bedre fremover ;)  Drømmen er å se 70-tallet i månedsskiftet, men vi får se om viljestyrken er sterk nok :P 

Oktober 
7. oktober: 4,5 km

Totalt oktober:  2 treningsøkter, 10 km

Det går litt tregt å få fart på løpingen, så har meldt meg på en løpsrekke gjennom vinteren. Da er det løp hver 3-4 uke, og jeg blir forhåpentligvis motivert av det. Første løp er allerede 28.10, så er bare å ta seg i nakken.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra resultat på under tre uker det der! Spesielt når det har vært travelt, unntak med ny jobb osv. Jeg er imponert! Viser hvor viktig det er med de små og riktige grepene. Trenger ikke være så store man gjør nei. Bare fortsett slik :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake i gamet. 

Det viktigste er ikke hva som har skjedd, men hvilke valg du tar heretter 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten 2024
16. september  - 84.8 kg
4. oktober  - 81.9 kg (-2.5 kg)
18. oktober  - 80.8 kg (-3.6 kg)

Livet er travelt for tiden, og noen dager føler jeg at jeg henger etter som et slips. Mye å gjøre på jobb og strekker ikke helt til hverken der eller hjemme. Og da er det vanskelig å finne overskuddet til å planlegge måltid og ta gode valg. Men jeg klarer likevel å gjøre mer riktig enn på lenge, og fikk en positiv overraskelse på vekten i dag. Kan jo faktisk se 70-tallet igjen ganske snart, og det kjenner jeg var veldig motiverende! Heldigvis helg og målet er å roe helt ned med ungene, lage noe pynt til Halloween og helst få løpt en tur. Men kjenner også jeg er 2 minutter unna sykdom, så det viktigste er å slappe av. 

Har fått til en løpetur denne uken. Ikke all verdens, men det er mer enn ingenting. 

Oktober 
7. oktober: 4,5 km
15. oktober: 5 km

Totalt oktober:  3 treningsøkter, 15 km

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! For noen solide tall du har hatt de siste ukene. 🤩 Det må jo gi en god boost, selv om jeg ellers kjenner igjen beskrivelsen av å føle at man ikke strekker til helt her eller der, og å være to minutter unna sykdom. Håper at du får slappet godt av i helgen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virkelig wow! Så gøy å høre fra deg og så kommer du med slike resultater 🤩 Her kan du virkelig være godt fornøyd. Skjønner i alle fall at det frister med et nytt titall! Snart altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...