KaBom Skrevet 20. juni 2023 #582 Skrevet 20. juni 2023 Håper det går greit med deg, @Bokdamen❤️ Fikk øye på tråden "Løping for nybegynnere" og begynte plutselig å tenke på deg.
Bokdamen Skrevet 20. juni 2023 Forfatter #583 Skrevet 20. juni 2023 KaBom skrev (23 minutter siden): Håper det går greit med deg, @Bokdamen❤️ Fikk øye på tråden "Løping for nybegynnere" og begynte plutselig å tenke på deg. Så hyggelig at du tenkte på meg ❤️ Har vært inne og lest litt hos deg, men har aldri kommet så langt at jeg har kommentert. Jeg er helt imponert over aktivitetsnivået ditt i permisjon, men vet også at det er viktig for deg å holde på den aktive deg. Du er god! Jeg har hatt en litt vanskelig vinter. Gikk på en smell i høst og ble sykemeldt fra jobben. Var plutselig mye hjemme og kjente det var skremmende lett å falle tilbake til usunne spisemønster. Hjalp ikke at jeg hadde en vond ankel i høst og fallt ut av løpingen (som jeg tror bidro overraskende mye til smellen). Har løpt litt småløp i løpet av våren, men måtte dessverre stå over Bergen City Maraton som jeg hadde meldt meg på i høst. Kjente det var oppskrift for skade. Men: nå er jeg endelig skikkelig i siget igjen. Har meldt meg på et halvmaraton over ferien og er på 3 uken på rad med 20+ km. Følger et treningsprogram og kjenner det blir lettere for hver uke. Litt spent på hvordan jeg klarer å inkorporere løpingen i ferieplanene, men med unntak av en uke på fjellet tror jeg det skal gå veldig fint. Har fått meg en løpevenn jeg løper med minst en gang i uken og kjenner at løpegleden virkelig er tilbake ❤️ Vekten er 5 kg høyere enn den var i fjor på denne tiden, men jeg har ikke helt hatt det store overskuddet til å gjøre noe med det. Men nå for tiden veier løpingen opp for alle sommeravslutninger og is, så kjenner jo at det er en ekstra motivasjon for å holde på treningen. Har det overraskende godt med vekten, men unntak av at jeg kjøpte en veldig fin shorts i fjor som er litt trang i år. Har konkludert med at den skal få skinne i 2024 Ellers kjører jeg shorts på alle løpeturer og har et mål om å komme ut av sommersesongen med brune, sterke bein 2
KaBom Skrevet 20. juni 2023 #584 Skrevet 20. juni 2023 Åå, så godt å høre at det går bra med deg og at du er på vei til å komme deg fra smellen i vinter. Livsstilsendring er tøft når man har barn og er i jobb, om man ikke skal legge til krav om trening, ren mat og det ene og det andre i tillegg. Har kjent på det selv også, men tror graviditeten reddet meg litt, for da hadde jeg en annen liten en å tenke på slik at man tvinger seg til å stoppe opp før det er full brems. Og halvmaraton! Du er rå! Jeg har fortsatt ikke løpt distansen noen gang, skulle jo løpe halv på Oslo maraton i fjor, men det ble krasj med graviditet og covid rett før, men har ikke gitt opp. Må bare trene meg opp igjen fra start. Akkurat nå er målet å løpe en rolig 10 før sommeren er ferdig. Håper du vil dele noen av øktene dine her etter hvert! 😀 1
Lunalu Skrevet 24. juni 2023 #585 Skrevet 24. juni 2023 Heia Bokdamen😊 Godt å høre at du er i siget igjen! Jeg opplevde noe av det samme som deg. Ble syk, helt satt ut og sykmeldt. Begynner å lysne her også, ikke med trening altså, men gåturer. Husker godt at du var til stooor inspirasjon for meg i fjor da du la ut et buksebilde. Det er fremdeles målet mitt - å kunne ta et sånt bilde😊 Lykke til med løpingen🥰 2
Amatariel Skrevet 26. juni 2023 #586 Skrevet 26. juni 2023 Trist å høre at du har hatt en vanskelig vinter Men så bra at du har kommet deg ut av det, det er ikke bare enkelt alltid! Men høres virkelig ut som du er i løpesiget, så det er jo kjempebra Høres villt bra ut å løpe et halvmaraton!! (lengste jeg har klart å løpe er 5 km, og det skjedde èn gang i ekstremt sakte tempo, hehe). 2
Bokdamen Skrevet 26. juni 2023 Forfatter #587 Skrevet 26. juni 2023 Amatariel skrev (22 minutter siden): Trist å høre at du har hatt en vanskelig vinter Men så bra at du har kommet deg ut av det, det er ikke bare enkelt alltid! Men høres virkelig ut som du er i løpesiget, så det er jo kjempebra Høres villt bra ut å løpe et halvmaraton!! (lengste jeg har klart å løpe er 5 km, og det skjedde èn gang i ekstremt sakte tempo, hehe). Altså: i august 2021 løp jeg 2 km, i mai 22 løp jeg halvmaraton. Alt er mulig 💪 Det har vært en ekstremt fin periode i Bergen i det siste, og det blir for mye ekstra. Litt is, noen glass vin, kake på en avslutning, en god middag med venner. Så selv om jeg trener mer enn på lenge, er det lite som peker på at det kommer til å hjelpe på vekten. Har lastet ned Grete Roede appen på nytt, og kjenner jeg må begynne å logge igjen så jeg får kontroll på hvor mange kalorier som går inn for tiden. Man kan logge trening også, og det gir en ekstra motivasjon å se at trening hjelper på balansen. Begynte på vektnedgang i juli for to år siden, og selv om det er litt kjedelig å skulle fokusere på vekt i ferien, har jeg jo ekstra tid til å være aktiv og trene og legge grunnlaget for høsten. Tror jeg slenger meg på ned i vekt tråden på fredag Lunalu skrev (På 24.6.2023 den 11.03): Husker godt at du var til stooor inspirasjon for meg i fjor da du la ut et buksebilde. Det er fremdeles målet mitt - å kunne ta et sånt bilde😊 Lykke til med løpingen🥰 Så gøy at jeg var en inspirasjon! Jeg har fortsatt den store buksen og finner den frem når jeg føler at jeg er tilbake på start. Det er jeg overhodet ikke! 3
KaBom Skrevet 28. juni 2023 #588 Skrevet 28. juni 2023 Er du fornøyd med Roede-appen? Etter fødsel har jeg egentlig bare fokusert på å spise så næringstett mat som mulig og unngå utskeielser - ingen logging eller kaloritelling. Har gått ned i et fint tempo likevel, men mistenker at jeg må begynne å justere kaloriene ganske mye når ammingen trappes ned etter hvert som mini begynner med fast føde. Har litt lyst til å begynne å logge mer til høsten bare for å se hva jeg ligger på og evt. justere ned hvis vekten stabiliserer seg.
Bokdamen Skrevet 28. juni 2023 Forfatter #589 Skrevet 28. juni 2023 (endret) KaBom skrev (3 timer siden): Er du fornøyd med Roede-appen? Ja, det vil jeg si. Hvis du bestiller Roede Gull koster den ca. 99 per mnd. Det er lett å logge, de aller fleste matvarer ligger inne. Man kan søke eller få opp med strekkode. Men det jeg liker best er at den bryter ned det du spiser i fht. anbefalinger. Jeg har gjerne lagt opp kveldens i fht. hva jeg har fått for lite av i løpet av dagen. Eks. hvis jeg mangler kalsium eller fiber spiser jeg knekkebrød med ost. Har jeg for lite grønt slenger jeg på litt agurk og paprika. Eller jeg går for youghurt, frukt og nøtter hvis kunne trengt mer av det. Skal logge alt denne uken, og erfaringen fra sist er at det er fornuftig å logge kvelden før med utgangspunkt i middag og lunsj og så fordele "resten" av kaloriene. Har jeg en "lett" middag kan jeg glede meg til kvelds Den er også grafisk veldig motiverende når man legger inn trening. Da viser den hvor hvordan avviket mellom kalorier inn og ut påvirkes av hvor aktiv du er som på bildet. Endret 28. juni 2023 av Bokdamen 1
KaBom Skrevet 28. juni 2023 #590 Skrevet 28. juni 2023 Takk for svar ❤️ Høres ut som midt i blinken for meg. Jeg har tidligere brukt gratis-versjonen av Lifesum, og den er ok, men den viser kun næringsinnhold som proteiner/karbohydrater/fett, også har jeg flere ganger oppdaget matvarer som ligger ute med feil innhold, og da faller jo nytten vekk. Skal teste den ut når vi kommer hjem fra ferie, tenker jeg. Nå har jeg vært ute av logging en god stund, så tror ikke det er et smart trekk å starte de ukene vi skal bo på hytta og spise sammen med storfamilien. 😅😜
Entern Skrevet 28. juni 2023 #591 Skrevet 28. juni 2023 Du er kjempeimponerende @Bokdamen😀👍 Jeg må endre livsstil og vaner selv og du er inspirerende😊👍 1
Bokdamen Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #592 Skrevet 30. juni 2023 Hadde tenkte jeg skulle slenge meg på "vi som skal ned i vekt" tråden, men det var siste veiedag i dag, så det ble bare litt teit. Så da får jeg klare meg selv frem til noen andre tar ansvar og lager en ny tråd. Jeg lastet tydeligvis ned igjen Grete Roede appen 9. juni og veide meg til 75,1 kg da. Så da er det den ny startvekten. Legger ved opprinnelig vekt for å minne med selv om at jeg på ingen måte er tilbake til start. Jeg reiser på ferie neste uke, så får se hvor mange veiinger det blir i sommer (de blir nok litt sporadisk), men det viktigste er å komme inn i gode vaner igjen og forhåpentligvis komme ned mot 70 igjen i løpet av høsten. Det hadde vært litt digg å komme ned i normalvektig BMI som er under 68.8, men det kan kreve mer enn jeg er villig til å gi. Målet nå er å finne en lomme jeg kan ha mål om å bli i der jeg er har et intervall på rundt 2 kg jeg er komfortabel innenfor (eks 70-72 kg). Så vet jeg at jeg må ta litt grep om jeg går over dette. 2023 Startvekt 06.07.21: 95,3 9. juni: 75,1 kg 30. juni: 74,7 kg (-0,4 kg)
Bokdamen Skrevet 30. juni 2023 Forfatter #593 Skrevet 30. juni 2023 (endret) Og for å minne meg selv om at vekt ikke er alt, oppsummerer jeg treningen i juni. Det har vært en ganske god måned... Juni 1. juni: 5 km 4. juni: 6,5 km 5. juni: yoga 6. juni: 6,5 km 7. juni: yoga 9. juni: 6 km 10. juni: 3 km LØP 11. juni: 8 km 14. juni: 6 km 15. juni: 6 km 18. juni: 8,5 km 21. juni: 6,5 km 24. juni: 10 km 27. juni: 6,5 km 28. juni: yoga 29. juni: 6,5 km Totalt juni: 16 treningsøkter, 85 km Endret 2. juli 2023 av Bokdamen 1
Amatariel Skrevet 30. juni 2023 #594 Skrevet 30. juni 2023 Jeg liker også fellestråden, men når det er slike her "stille" perioder uten rapportering så er det veldig fint å ha sin egen dagbok 🤩 Så bare fint om du stikker innom her når du får mulighet. Føles kanskje litt mer forpliktende? Vi er her og følger med 😅 Men ja, så deilig med ferie da! Det må du virkelig nyte 🌞 1
KaBom Skrevet 30. juni 2023 #595 Skrevet 30. juni 2023 Sjekk den treningslisten, da, wow! Når er det du skal løpe halvmaraton igjen? Et av mine aller største mål er å fullføre halvmaraton. Jeg var jo veldig gira på å løpe Oslo Maraton halv i september i fjor, men så ble jeg gravid og kastet opp hver dag, så da var det ikke mye vits… Skulle gjerne meldt meg på noe til høsten for å ha et mål, men er litt for tidlig til å løpe så langt for meg nå… Holder fortsatt på å jobbe meg opp mot 10, for kroppen er ganske gåen etter 7.
Bokdamen Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #596 Skrevet 1. juli 2023 Skal løpe i august @KaBom, så er snart halvveis i treningsplanen 😬 Startet dagen med en runde yoga (yoga for runners med Adrienne) og jeg var bare så vanvittig stiv! Kjenner mye løping og stress på jobben har satt seg…. Kanskje du kan begynne med å melde deg på en 10 km litt sent på høsten og bruke det som opptakt til halvmaraton på våren? Er det ikke HM på Sentrumsløpet i april? 1
KaBom Skrevet 1. juli 2023 #597 Skrevet 1. juli 2023 Oi, så spennende, @Bokdamen. Det er jo ikke så lenge til heller! Imponerende altså. Jeg elsker Yoga for runners-serien. Tror det var gjennom deg at jeg fant de. Jeg må innrømme at jeg har vært alt for dårlig til å myke opp kroppen og jobbe med mobilitet etter fødsel. Med en nyfødt var treningsvinduene så små at jeg alltid valgte den treningsformen som fristet mest uten å bruke tid på oppvarming eller nedtrapping. Har heldigvis unngått skader, men kjenner nå at jeg må jobbe mye mer med kjernemuskulatur og avspenning, for kroppen begynner å bli ganske anspent. Denne uka fikk jeg tatt en god stretch-økt sammen med kroppsvektøvelser og det var både godt og vondt å kjenne ulike muskler som ikke har blitt aktivisert på lenge. Sentrumsløpet har dessverre ikke HM som jeg vet om. Utenom Oslo Maraton så vet jeg egentlig ikke om så mange løp på den distansen i nærheten, bortsett fra noen skogsløp som virker veldig fine, men som dessverre har alt for mange høydemetre til at jeg tør å starte der. Skal gjøre litt research når jeg begynner å nærme meg "normalen" igjen. Drømmen er jo å dra på husmorferie til Bergen, Stavanger, Trondheim eller en annen by og løpe der for å få sett litt andre landskap (har riktignok bodd og studert flere år i Trondheim, men det er over 10 (!) år siden nå), men det får bli om noen år, tror jeg. Tipper at radiusen til minste vil være rimelig kort frem til neste sommer, minst.
Bokdamen Skrevet 2. juli 2023 Forfatter #598 Skrevet 2. juli 2023 (endret) Jeg har et treningsopplegg før halvmaraton som jeg har printet ut og hengt på kjøleskapet. Så kan jeg fysisk krysse ut når jeg har løpt. Falt ut en uke der jeg ikke var helt i form, men nå kjører jeg «det står på planen, så da trener jeg». Satt langt inne med 10 km da leggingen dro ut i dag, men så glad jeg gjorde det 💪 Selv om det ikke føles som en skikkelig sommerdag med overskyet og litt regn, løp jeg kveldstur i shorts og t-skjorte og det var rundt 20 grader. Har som delmål å få sterke, brune bein i sommer, jeg ligger godt an 🥳 Juli 1. juli: yoga 2. juli: 10 km Totalt juli: 2 treningsøkter, 10 km Endret 2. juli 2023 av Bokdamen 2
KaBom Skrevet 8. juli 2023 #599 Skrevet 8. juli 2023 Lur ide å printe ut treningsplanen. husker jeg gjorde akkurat det samme høsten 2021 da jeg fulgte et 10-ukers program fra Caroline Girvan, og det var veldig fint å ha en fysisk tilstedeværelse for planen. Var fint både med en påminnelse, men også for å være mentalt forberedt, og som du sier så er det ingenting som slår følelsen av å krysse av øktene etter hvert! 😀
Bokdamen Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #600 Skrevet 25. juli 2023 Juli 1. juli: yoga 2. juli: 10 km 4. juli: 8 km 6. juli: 5.5 km 10. juli: 6 km 13. juli: 10 km 16. juli: 7 km 18. juli: 8 km 20. juli: yoga 21. juli: 13 km 24. juli: 5 km 25. juli: 15 km Totalt juli: 12 treningsøkter, 88.5 km 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå