Gå til innhold

Hvordan overleve en uke med svigers..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær positiv, vis interesse i de andre, hjelpe til der du kan. 

Anonymkode: 0de9d...23d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at ikke alle har like fantastiske svigerforeldre som meg, men hvis de ønsker å tilbringe tid med baby, så utnytt evt. også muligheten til å sende de på tur med baby alene 😉 

Ammer du kan du gjemme deg på rommet ditt, og sover baby en lengre dupp på dagtid, så kan du si at du også vil sove litt (eller bare ha litt alenetid)

Det er ikke frekt, alle mennesker er forskjellige og har forskjellige behov, og det skjønner forhåpentligvis svigerforeldrene dine også. 

Anonymkode: c60a1...cfc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å være hyggelig og snill, da får Man som regel det samme tilbake. Normal allmennkunnskap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er alle så veldig i mot svigerforeldrene sine her? Da mine var i live tilbrakte vi mye tid sammen. Både hytteturer og annet. Vi koste oss sammen. Jeg trengte aldri råd for å være minst mulig sammen med dem.

Nå er de begge borte og jeg er glad for at vi fikk mye tid sammen da de levde.

Anonymkode: 1767b...9a8

Det er vel ikke slik at fordi du blir sammen med en person, så digger du nødvendigvis øvrige familiemedlemmer. Kan vel med hånden på hjertet si at jeg har særdeles lite til felles med min manns brødre og foreldre, og deres koner er vel heller ikke helt " my cup of tea". De skal ha det så voldsomt liksom, tettpakka med program og det blir sånn tvangsmessig. Jeg synes det er hyggelig å gå ut og spise i lag en eller to ganger, ikke hver dag en hel uke. Sitte timesvis på terrassen og prate prate til du nesten svimer av, heller ikke min greie. Og masse matlaging og styr, som jeg må stå og rydde opp etterpå. Jeg vet ikke, jeg bare hadde klart meg med en dag eller to. Bare er sånn jeg. Sikkert litt introvert av natur, orker ikke sånn super sosialt opplegg på flere dager for å kompensere for at man sees så sjeldent ellers pga avstand. Sånn er det, vi kan ikke ta igjen for det på en uke med å sitte oppå hverandre non stop. Jeg tørner av det. Blir sur, gretten. Jeg MÅ ha space. Og det er hans slekt, jeg har ikke invitert dem en uke. 

 

Anonymkode: c7932...b91

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine svigerforeldre er her 2 måneder om sommeren og 1 måned i Desember 🙈. De bor i ett annet land. Så når de først reiser hit, så blir de ei stund 🙈

Anonymkode: a8b53...9f3

Min bror knuser denne og; når hans svigermor kommer fra utlandet bor hun 9 mnd hos de! Han synes det er helt greit, og barna er glad i henne. Personlig hadde jeg aldri taklet det. Men når jeg tenker etter takler jeg ikke å bo med noen som helst da😅

Anonymkode: 8aa7c...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min bror knuser denne og; når hans svigermor kommer fra utlandet bor hun 9 mnd hos de! Han synes det er helt greit, og barna er glad i henne. Personlig hadde jeg aldri taklet det. Men når jeg tenker etter takler jeg ikke å bo med noen som helst da😅

Anonymkode: 8aa7c...6e3

Hun er sikkert veldig grei. Men jeg tror også menn takler det bedre. Vi kvinner kan føle oss veldig innvadert fort. Trenger liksom litt mer av det privatlivet rundt oss tror jeg. Synes ofte jeg hører at menn takler det der kjempebra,mens kvinner blir småcrazy av det. Kjønnsforskjeller ( seff unntak, men snakker generelt) 

Anonymkode: c7932...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde svigermor på besøk 2 uker i fjor og senere svigerfar ca like lenge. Det gikk veldig bra. Vi var litt guider, sørget for gode måltider og sørget for å ikke gå oppi hverandre hele tiden. Heldigvis mye å gjøre her vi bor :)

Tror trikset er å gi hverandre nok egentid. Og at mannen din kan gjøre ting alene med dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Orker mannen din sine foreldre kun et par uker i året😳? Lykke til med deres unge/unger når dere er gamle. 

Anonymkode: c4942...6ee

De har (av forståelige grunner) ikke noe nært forhold. 

Anonymkode: b4beb...032

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er alle så veldig i mot svigerforeldrene sine her? Da mine var i live tilbrakte vi mye tid sammen. Både hytteturer og annet. Vi koste oss sammen. Jeg trengte aldri råd for å være minst mulig sammen med dem.

Nå er de begge borte og jeg er glad for at vi fikk mye tid sammen da de levde.

Anonymkode: 1767b...9a8

Det handler vel ikke nødvendigvis om at man har noe imot dem, men om at det å bo oppå folk utenfor den aller nærmeste kjernefamilien en hel uke er ganske voldsomt. Disse rådene er jo de samme som eksperter gir for utvidede familier som reiser bort på ferie sammen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headset. Lås på døra inn til soverom. Vær "syk" et par dager hvor du bare koser deg på rommet med film, runde noen serier på Netflix og spise takeawaymat. Jeg har gjort dette flere ganger. 

Anonymkode: 23ede...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også i utgangspunktet vært negativ til dette, men planene er jo allerede lagt så da må man jo prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg bruker å tenke en dag av gangen, og det går jo stort sett bra. Viktig å være tålmodig og overse ting der og da, så får du heller blåse ut i bilen på vei hjem.

Få deg litt alenetid med babyen på rommet eller en trilletur. Ei uke går fort, kanskje det går bedre enn du tror?

 

Anonymkode: 89993...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Headset. Lås på døra inn til soverom. Vær "syk" et par dager hvor du bare koser deg på rommet med film, runde noen serier på Netflix og spise takeawaymat. Jeg har gjort dette flere ganger. 

Anonymkode: 23ede...54b

Fint for unger å vokse opp med foreldre som syns det er helt greit å juge da. Gode verdier å gi videre👏🏻👏🏻

Anonymkode: c90a8...237

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fint for unger å vokse opp med foreldre som syns det er helt greit å juge da. Gode verdier å gi videre👏🏻👏🏻

Anonymkode: c90a8...237

Alle juger. 

Anonymkode: 3086e...afc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mine svigerforeldre er her 2 måneder om sommeren og 1 måned i Desember 🙈. De bor i ett annet land. Så når de først reiser hit, så blir de ei stund 🙈

Anonymkode: a8b53...9f3

Samme her 😅 Mine var dog bare 2 uker nå i sommer.. Vi går heldigvis godt overens men selv jeg blir sliten av folk oppå meg hele tiden. Tok noen turer alene innimellom og møtte noen venninner på kafé. 

Anonymkode: 59950...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ok, det er ikke greit, men det er liksom en rød tråd gjennom hele tråden her at tid med svigers er rene mareritte...

Anonymkode: 1767b...9a8

Det har sikkert en naturlig sammenheng med trådens tittel,  eller hva? At den tiltrekker seg en overvekt av mennesker med felles skjebne.

Lykke til, ts! Trill turer og ta med takeawaykaffe og bolle fra bakern på ferden 🙂

Anonymkode: 6b1f1...fac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er vel ikke slik at fordi du blir sammen med en person, så digger du nødvendigvis øvrige familiemedlemmer. Kan vel med hånden på hjertet si at jeg har særdeles lite til felles med min manns brødre og foreldre, og deres koner er vel heller ikke helt " my cup of tea". De skal ha det så voldsomt liksom, tettpakka med program og det blir sånn tvangsmessig. Jeg synes det er hyggelig å gå ut og spise i lag en eller to ganger, ikke hver dag en hel uke. Sitte timesvis på terrassen og prate prate til du nesten svimer av, heller ikke min greie. Og masse matlaging og styr, som jeg må stå og rydde opp etterpå. Jeg vet ikke, jeg bare hadde klart meg med en dag eller to. Bare er sånn jeg. Sikkert litt introvert av natur, orker ikke sånn super sosialt opplegg på flere dager for å kompensere for at man sees så sjeldent ellers pga avstand. Sånn er det, vi kan ikke ta igjen for det på en uke med å sitte oppå hverandre non stop. Jeg tørner av det. Blir sur, gretten. Jeg MÅ ha space. Og det er hans slekt, jeg har ikke invitert dem en uke. 

 

Anonymkode: c7932...b91

Huff. Må være slitsomt å ikke være «easy going»..

Anonymkode: 0edc8...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Huff. Må være slitsomt å ikke være «easy going»..

Anonymkode: 0edc8...5fd

Ja faktisk!! Skulle ønske jeg var det så inderlig. Dere er veldig heldige dere som har den egenskapen. 

Anonymkode: c7932...b91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Huff. Må være slitsomt å ikke være «easy going»..

Anonymkode: 0edc8...5fd

Omvendt kanskje? Det er vel ofte vi som er easy going som tar et uforholdsmessig stort ansvar for at relasjoner og samvær skal flyte greit, og dermed også kan bli litt slitne av (for) mye samvær? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære seg ordet nei.

Eventuelt ordet beklager.

"Beklager, jeg kan ikke komme på tur til dere nå. Er syk/opptatt etc."

 

 

Anonymkode: 5678d...0a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (2 timer siden):

Omvendt kanskje? Det er vel ofte vi som er easy going som tar et uforholdsmessig stort ansvar for at relasjoner og samvær skal flyte greit, og dermed også kan bli litt slitne av (for) mye samvær? 

Nåja. Enig i det. Men samtidig- må være fælt å irritere seg voldsomt av andre mennesker?

Anonymkode: 0edc8...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...