Gå til innhold

Hvordan overleve en uke med svigers..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips... Gode råd? For å ikke tørne. 

Anonymkode: c7932...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gå oppi hverandre hele tiden. Finne på ting hver for seg. Skape seg pusterom. Drøye med å stå opp om morgenen selv om man er våken, legge seg tidlig, gå turer/gjøre ærender jevnlig i løpet av dagen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tur er nok lurt. Ta med noen gode bøker eller strikketøy eller noe annet du kan fokusere på. Vin?

Anonymkode: a4d7b...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gå tur er nok lurt. Ta med noen gode bøker eller strikketøy eller noe annet du kan fokusere på. Vin?

Anonymkode: a4d7b...1f9

Blir dessverre ingen drikking på meg da jeg har en baby å ta vare på. Ellers hadde jeg nok vært småbrisen hele uken 🤭

Anonymkode: c7932...b91

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (13 minutter siden):

Ikke gå oppi hverandre hele tiden. Finne på ting hver for seg. Skape seg pusterom. Drøye med å stå opp om morgenen selv om man er våken, legge seg tidlig, gå turer/gjøre ærender jevnlig i løpet av dagen. 

Så det er ikke frekt å si at man skal ut en tur og bli borte noen timer? 

Anonymkode: c7932...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby er PERFEKT! Fikk masse egentid på ferie med svigers grunnet amming, trilleturer, lurer, bleieskift og tidlige kvelder. 😉 Ungen sov som en drøm, jeg leste bøker på rommet 😁

Anonymkode: 3fafd...597

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå opp sent, vær ute hele dagen og legg deg med babyen

Anonymkode: 2a7df...308

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er ikke frekt å si at man skal ut en tur og bli borte noen timer? 

Anonymkode: c7932...b91

Syns absolutt ikke det :)

Så for øvrig noen foreslo bøker eller strikking. Sånne hobbyer som man kan «gjemme seg» litt i samtidig som man er fysisk til stede, er gull verd. Det samme å være veldig opptatt i interaksjon med babyen. Hvis babyen sover på dagtid er det også en fin unnskyldning for å sitte inne på rommet der og lese en bok eller lignende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å bruke babyen for alt den er verdt. Trill turer. Masse turer. Og når babyen våkner på kveldene, evt når den skal legges, drøyer du ekstra og sier at babyen brukte så lang tid på å sovne.

Anonymkode: dc1cf...1fc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre er her 2 måneder om sommeren og 1 måned i Desember 🙈. De bor i ett annet land. Så når de først reiser hit, så blir de ei stund 🙈

Anonymkode: a8b53...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (44 minutter siden):

Ikke gå oppi hverandre hele tiden. Finne på ting hver for seg. Skape seg pusterom. Drøye med å stå opp om morgenen selv om man er våken, legge seg tidlig, gå turer/gjøre ærender jevnlig i løpet av dagen. 

Nettopp overlevd en uke med svigers med denne oppskriften nå. Det gikk sånn nesten bra….

Anonymkode: 00388...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Mine svigerforeldre er her 2 måneder om sommeren og 1 måned i Desember 🙈. De bor i ett annet land. Så når de først reiser hit, så blir de ei stund 🙈

Anonymkode: a8b53...9f3

Å herligheten.. kanskje jeg ikke skal klage. ... 😳

Anonymkode: c7932...b91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ammer er det en perfekt grunn til å ta med seg babyen å legge seg på soverommet flere ganger om dagen

Anonymkode: 864f8...b3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine svigerforeldre er her 2 måneder om sommeren og 1 måned i Desember 🙈. De bor i ett annet land. Så når de først reiser hit, så blir de ei stund 🙈

Anonymkode: a8b53...9f3

Herregud. Det hadde jeg ALDRI orket. 
Mine svigers bor også i et annet land og er her 3-4 dager maks, i julen og kanskje 1-2 ganger utenom pr.år. Det holder i massevis både for meg og mannen.

Støtter forøvrig rådene om å trille mye på tur, stå sent opp og legge seg tidlig. Jeg pleier å kjøpe meg et blad og en stor pose smågodt og bare sitte på soverommet og slappe, mens svigers gror fast i sofaen i stua med tv på full lydstyrke.

Anonymkode: b4beb...032

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er alle så veldig i mot svigerforeldrene sine her? Da mine var i live tilbrakte vi mye tid sammen. Både hytteturer og annet. Vi koste oss sammen. Jeg trengte aldri råd for å være minst mulig sammen med dem.

Nå er de begge borte og jeg er glad for at vi fikk mye tid sammen da de levde.

Anonymkode: 1767b...9a8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dypeste medfølelse, TS. Jeg hadde nok etter to dager på hyttetur med svigers, svigerbror med kone og tre små barn. Kunne ikke gjemme meg bort heller. Aldri mer….

Anonymkode: 92170...732

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herregud. Det hadde jeg ALDRI orket. 
Mine svigers bor også i et annet land og er her 3-4 dager maks, i julen og kanskje 1-2 ganger utenom pr.år. Det holder i massevis både for meg og mannen.

Støtter forøvrig rådene om å trille mye på tur, stå sent opp og legge seg tidlig. Jeg pleier å kjøpe meg et blad og en stor pose smågodt og bare sitte på soverommet og slappe, mens svigers gror fast i sofaen i stua med tv på full lydstyrke.

Anonymkode: b4beb...032

Lol. Godt det ikke bare er meg som har lyst å " gjemme" meg.  Mannen blir jo dødsfornærma, jeg vet ikke hvorfor han tror det er noe givende for meg med tvangsosialisering over flere dager, hadde holdt i massevis med 1-2 dager. Da skulle jeg klart å være "på" hele tiden , men en uke. Jeg gruer meg, småkvalm. 

Anonymkode: c7932...b91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er alle så veldig i mot svigerforeldrene sine her? Da mine var i live tilbrakte vi mye tid sammen. Både hytteturer og annet. Vi koste oss sammen. Jeg trengte aldri råd for å være minst mulig sammen med dem.

Nå er de begge borte og jeg er glad for at vi fikk mye tid sammen da de levde.

Anonymkode: 1767b...9a8

Kan bare snakke for meg selv, men mine svigerforeldre er ekstremt kontrollerende. De prøver å bestemme over alt og alle. I tillegg kommenterer de hele tiden at jeg har lagt på meg etter graviditetene mine. De er generelt kjipe mennesker, men de elsker barnebarna sine og barnebarna elsker dem, derfor må vi tilbringe tid sammen med dem.

Anonymkode: 16d53...60d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herregud. Det hadde jeg ALDRI orket. 
Mine svigers bor også i et annet land og er her 3-4 dager maks, i julen og kanskje 1-2 ganger utenom pr.år. Det holder i massevis både for meg og mannen.

Støtter forøvrig rådene om å trille mye på tur, stå sent opp og legge seg tidlig. Jeg pleier å kjøpe meg et blad og en stor pose smågodt og bare sitte på soverommet og slappe, mens svigers gror fast i sofaen i stua med tv på full lydstyrke.

Anonymkode: b4beb...032

Orker mannen din sine foreldre kun et par uker i året😳? Lykke til med deres unge/unger når dere er gamle. 

Anonymkode: c4942...6ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan bare snakke for meg selv, men mine svigerforeldre er ekstremt kontrollerende. De prøver å bestemme over alt og alle. I tillegg kommenterer de hele tiden at jeg har lagt på meg etter graviditetene mine. De er generelt kjipe mennesker, men de elsker barnebarna sine og barnebarna elsker dem, derfor må vi tilbringe tid sammen med dem.

Anonymkode: 16d53...60d

Ok, det er ikke greit, men det er liksom en rød tråd gjennom hele tråden her at tid med svigers er rene mareritte...

Anonymkode: 1767b...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...