Gå til innhold

Hvor mye man prater, hva avgjør det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at for mange som er stille og rolige, så er dette pga. mindre selvtillit enn de som prater mye? Skjønner at det ikke stemmer for alle, men for min del så tror jeg at mye utrygghet i barndommen har gjort at jeg har mistet mye selvtillit, og dermed prater jeg lite og forteller lite om meg selv. Spesielt på jobb. 

Anonymkode: e3f3b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting jeg lurer på, mange sier at ekstrovert og introvert ikke handler om å være stille eller pratsom, men hvordan man henter energi. Så betyr det at man kan være veldig stille, men fortsatt like å sosialisere mye med andre? 
Eller motsatt at man er veldig pratsom, men liker å være alene? 

Anonymkode: a649f...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på mange forskjellige ting. 

Jeg snakker lite på jobb fordi jeg føler jeg er mindre verdt enn de andre og at ingen egentlig bryr seg om hva jeg har å si uansett. 

Men noen av de flinkeste og mest "verdifulle" kollegaene mine snakker også lite, og det virker mer fordi de ikke gidder småprat og sitter i sine egne tanker. Når vi en sjelden gang snakker om faglige ting er de plutselig kjempepratsomme. To av dem er også i nær familie, så det kan kanskje ha noe med hvordan de er oppdratt å gjøre.

Når jeg er sammen med "likeverdige" venner, skravler jeg kjempemasse. Men det er egentlig for å unngå pinlig stilhet og for å få tida til å gå. Vennene mine tror jeg er superekstrovert, men egentlig sitter jeg bare og gleder med til å gå hjem og være alene. 

Anonymkode: 3a660...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En ting jeg lurer på, mange sier at ekstrovert og introvert ikke handler om å være stille eller pratsom, men hvordan man henter energi. Så betyr det at man kan være veldig stille, men fortsatt like å sosialisere mye med andre? 
Eller motsatt at man er veldig pratsom, men liker å være alene? 

Anonymkode: a649f...878



Introverte kan snakke som en foss, og folk som er ekstroverte kan være dødsens still. Handler om at introverte føler de lader batterier og får hentet seg selv inn ved mye alenetid, mens ekstroverte føles seg innestengt alene og vil være sosiale med andre. 

Jeg er ambivert. Liker være helt alene , men liker prate kjempemye når jeg har mulighet, men liker ikke være i store grupper, kin sammen med 1-2 personer nr jeg skal være sosial, ellers kan jeg snakke mye på tlf istedet for å møte fysisk opp. 

Anonymkode: 616ef...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det sånn at for mange som er stille og rolige, så er dette pga. mindre selvtillit enn de som prater mye? Skjønner at det ikke stemmer for alle, men for min del så tror jeg at mye utrygghet i barndommen har gjort at jeg har mistet mye selvtillit, og dermed prater jeg lite og forteller lite om meg selv. Spesielt på jobb. 

Anonymkode: e3f3b...5b2

Selvom noen er stille så sier det ikke noe om en person har lav selvtillit. Mange usikre mennesker med lav selvtillit prater mye bare for å heve seg frem , mens de egentlig sliter mye. 

Anonymkode: 616ef...427

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...