Gå til innhold

Hvilken av disse to studier skal jeg velge ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet inn på følgende

- bachelor i nordiske studier

og

- årsenhet i Interkulturell kommunikajson. 

Jeg synes begge er interessante. jeg er mer glad i natur og det hadde vært en drøm med jobb innenfor det, men alt jeg finner på google av relevante faktiske stillinger er ingeniør stillinger og teknisk arbeid. Det vil jeg ikke ha noe med.

  • Med nordiske studier vil jeg håpe å få naturforvaltnings relaterte jobber. Men jeg aner ikke hva slags stillinger dette eventuelt kan være! Så interessen er veldig sterk men kunnskapen er svært mangelfull og jeg er så utenfor og langt fra å få meg jobb i det, som det kan gå an! :(
  • Med interkulturell kommunikasjon vil jeg ønske å søke jobber som saksbehandler hos nav, som konsulent hos politi, utlendingsdirektorat, imdi (integrerings og manfoldsdirektorat), men igjen så føler jeg at jeg står svakt i arbeidssøket her med kun årsstudium. 

Hvilken av disse studier vil du mene vil "enklere" sikre meg en stabil jobb ? 

Merk at jeg er 31 år gammel og har ikke lyst til å bruke all verdens tid på å studere. Jeg vil bare i jobb innenfor et av disse felt fort som fy.

Anonymkode: 44254...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du utdanning fra tidligere? Ingen av de studiene kommer til å gi deg de jobbene du lister opp under, faktisk vil neppe noen av dem garantere deg jobb. Jeg har et årsstudium i interkulturell forståelse (som jeg antar er omtrent det samme) og det alene kvalifiserer ikke for noen jobb (saksbehandler hos nav, politi, udi ect kan du glemme med bare et årsstudium), men sammen med en bachelor i et helsefag kommer det godt med til ulike jobbsøknader. Nordisk går jo på språk og kultur, har ikke noe med naturforvaltning å gjøre.

Og du må tåle å vente mer enn 11 min i et forum før du etterlyser svar. 

Anonymkode: 2de69...57d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider