Gå til innhold

Hvor går grensen på klage på nabostøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei🙂

Jeg bor i en 2 mannsbolig der jeg leier 2 etasje. Har leid der i over 3 år og har egentlig trivdes godt. I januar fikk vi nye naboer som leier nede. De som bor nede jobber begge natt, og starter kl. 23 hver kveld bortsett fra lørdager.  Jeg har alltid prøvd å tatt hensyn til dette med tanke på starte med støvsuger'n,vaskemaskin  og hysje på barnet mitt.. prøve å roe ned aktivitetene til barnet over gulvet osv. Ingen fester og unødvendig bråk. Og ellers i alle år forholdt meg ganske bra til normal norm på nattero(fra kl 23-06/07) 

Nå er greia at jeg kjøpte meg nå nylig en walkingpad  med relativt LAVT støynivå på. Brukte 10.000kr på denne.  Jeg lot min datter få prøve den noen minutter først og etter hennes sengetid tenkte jeg å ta litt egentid på denne møllen. Det går da altså under 25 min og husverten kontakter meg angående dette, og sier til meg at de nede får ikke sove pga denne møllen🙄 Hun sier også at det er ingen trinndempere i gulvet mitt🤔 Jeg avsluttet da økten min med 25 min kl 22.30

Dagen etter får jeg en melding fra de nede med en infomasjon om at de drar på jobb kl 23. hver kveld bortsett fra lørdager. Og at jeg kan trene da.....og når de ikke er hjemme. (De er stort sett alltid hjemme ellers)

her blir det ikke nevnt noe om søvn.

jeg sender en høflig melding tilbake om det er slik at jeg ikke kan bruke den når de hjemme, og at jeg synes ikke det er rett at jeg skal kun få bruke den kun på nattetider. Vi har normal døgnrytme. Forteller at det vil bli matte under,som også muligens vil hjelpe litt. Prøver å se om vi kan kom til enighet..forteller at det er ikke snakk om at jeg skal dure på denne møllen i 5 timer i strekk liksom. 

Men svaret jeg får tilbake tilsa at dette var ikke diskutertbart for de. Og det får bli opp til huseier om jeg får bruke den eller ikke. 

Så da lurer jeg på om noen vet lover å regler her? 

Er det rett at nabo under kan bare komme å nekte meg å bruke den når de er hjemme? Brukes kun på nattetider når det normalt skal være stilt? Finner ingenting som tilsier at jeg ikke har lov til å bruke den. Og her er det spesielt med tanke på at de med nattjobb kom flyttende under en barnefamilie.

Tenker.. at viss jeg dropper denne møllen og starter med dans/Aerobic  over gulvet så vil jo det også høres like godt om gulvet ikke har trinndempere.. og skalndet også være forbudt å gjøre når de er hjemme?!

Føler vi må gå på tå og hev nå for ikke lage støy fra oss når jeg ser terskel'n deres til å ringe huseier etter så kort tid på walkingpaden 😳

Anonymkode: 1ad26...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...