Gå til innhold

Jeg føler meg klein og rar på ny jobb.... :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har startet i ny jobb. Jeg har alltid fått høre at jeg ser sur ut for folk som ikke kjenner meg, men jeg klarer ikke smile naturlig på kommando.... men jeg er kjempe redd for å bli oppfattet sur og negativ i ny jobb så jeg prøver å smile til de jeg snakker med men det blir sånn stivt og rart og anspent. Ista var det en som hilste på meg, også himla hun med øya etterpå... sikkert fordi jeg er helt merkelig når jeg svarer, merker jo det selv og merker at alle blir veldig rare/usikre de også og kommunikasjonen blir stangete. 

Er det flere som har det sånn? Blir så utilpass altså.... 😬😭

Anonymkode: b19f9...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold ut, sier jeg bare. Hilsen ei med ufrivillig resting bitchface 😂 Du trenger ikke smile hele tiden! Men det er nok en god idé å rette opp inntrykket du har gitt de. Prøv å vær hyggelig, åpen og ekstra glad neste gang du møter en eller flere kollegaer. Vis litt interesse, og du kan gjerne ymte frempå til de kollegaene du kjenner best, om at du vet hvordan du kan fremstå noen ganger, og at dette ikke er hvordan du egentlig er. Uansett, til lykke med ny jobb, og gi deg selv en sjanse til å gjøre et bedre inntrykk. Ikke vær redd, hopp i det. Lykke til ❤️

Anonymkode: 237b6...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hold ut, sier jeg bare. Hilsen ei med ufrivillig resting bitchface 😂 Du trenger ikke smile hele tiden! Men det er nok en god idé å rette opp inntrykket du har gitt de. Prøv å vær hyggelig, åpen og ekstra glad neste gang du møter en eller flere kollegaer. Vis litt interesse, og du kan gjerne ymte frempå til de kollegaene du kjenner best, om at du vet hvordan du kan fremstå noen ganger, og at dette ikke er hvordan du egentlig er. Uansett, til lykke med ny jobb, og gi deg selv en sjanse til å gjøre et bedre inntrykk. Ikke vær redd, hopp i det. Lykke til ❤️

Anonymkode: 237b6...9fe

Jeg er der nå og har bare vært her i 3 timer... men det er akkurat det jeg har prøvd på fra første sekund, å virke blid og hyggelig, men det blir bare stivt og rart. Jeg forberedte meg veldig før jeg dro at jeg må fremstå sånn og sånn, men jeg kan ikke kontrollere at jeg ser ut som en stiv livredd person når jeg prøver å virke hyggelig og imøtekommende. Det er enten det, eller sur. 

Anonymkode: b19f9...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lurt mye mer på hva som feiler voksne folk som himler med øynene til nyansatte. Alle skjønner vel at du er litt nervøs første dagen 😊

Anonymkode: a6462...20d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville lurt mye mer på hva som feiler voksne folk som himler med øynene til nyansatte. Alle skjønner vel at du er litt nervøs første dagen 😊

Anonymkode: a6462...20d

Jeg vet ikke om det var meningen å himlee med øya, men der var ikke bare litt, der var sånn voldsom himling, så syns det var merkelig. Skulle hilse på en annen også så tok jeg frem hånda 😑 også sa jeg bare oj, nei man skal jo ikke håndhilse 😅 hei! (Vink) også glemte jeg å si navnet mitt da.... herregud. Jeg får helt panikk av meg selv 

Anonymkode: b19f9...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å være seg selv☺️ så løser det seg:) Dette handler nok mer om selvtillit mm tror jeg, det å kunne være trygg på seg selv. Gi litt faan, liker de deg ikke for den du er så får det bare være. Ikke alle kollegaer enn trenger å henge med på fritiden. Og de som liker deg for den du er, er de du kommer til å ha det gøyest på jobb med:)

Anonymkode: c5b11...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...