Gå til innhold

Dere som sykler i bilveien…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hjelper ikke om han var I samme ærend som alle på bussen. Et hundretalls mennesker (alle på busser og ellers i køen)  ble tvunget til å tilpasse seg 1. Det er ikke riktig. Man tilpasser seg flertallet. 

Anonymkode: 16c22...ea7

Det er et ikke-argument. Han syklet tre ganger så fort som bilkøen. Skal alle matpakkekjørerne også bøtelegges? De er årsaken til at man i utgangspunktet trenger kollektivfelt. Hadde ikke så mange valgt bil (noe de fleste ikke behøver der det er kollektivfelt) kunne kollektivfeltet vært en sykkelvei. Problemet løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bobleplasten

Jobbpendler-ruta er 7 kilometer lang, og foregår i 40-sone. Jeg snitter på ca 30. Om en bil hadde ligget bak meg HELE turen, ville det ha sinket den med hele tre og et halvt minutt. Totalt. Det skulle du ikke tro når du ser hvor mange biler som insisterer på å presse seg forbi igjen og igjen. Særlig herlig når man møter igjen alle bilene på hvert eneste røde lys man møter!

Realiteten er at i rush blir man like sinket av resten av trafikken, dårlige sjåfører og så videre. skjønner ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bilist. Likevel foretrekker jeg at syklister holder seg i veibanen. Jeg har få problemer med å bli forhindret med mer enn maks et par minutter. Største problemet mitt er at endel av syklistene velger å ha på seg tilnærmet "kamuflasje"-farger, som for å bli unngått å bli sett før de ligger der - most til det ugjenkjennelige. Fatter ikke hvorfor de ikke skjønner at det ikke er lurt å sykle i mørke klær på smal landevei? Jeg har sett at selv mange av de barske Harley-gutta (og jentene) kjører med refleksvester. Men ikke syklistene. Neida, der er det visstnok om å gjøre å ikke bli sett. Forstå det den som kan... 

Det er vel få andre land i verden som tillater syklister på fortauene. Tror den er ganske særnorsk. Derfor har vi også fått problemet med de såkalte "elsparkesSYKLENE". Det er ikke sykler. De har ingenting med sykler å gjøre. Det er motoriserte kjøretøy. Men fordi noen fehoder i Norge valgte å døpe doningene for elsparkeSYKLER, må vi også slite med disse på fortauene. (Beklager evt. avsporing vedr. "elsparkeSYKLER")

Anonymkode: da2ea...220

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vel. Når jeg setter meg på landeveissykkelen til 40 K og det hotteste innen bekledning så sykler jeg ikke på fortauet. På fortauet må du passere fotgjengere i gangfart. Det er umulig! Derfor sykler jeg i veibanen. Om du som bilist blir sinket av en traktor tåler du også å bli sinket av en syklist. 

Anonymkode: 41667...227

De eneste som synes bekledningen er hot, er syklistene.. 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror dere at dere er kvalifisert til Tour de France eller noe? Syklister som velger å sykle midt i bilveien midt i rushtiden og stopper alle busser og biler, og skaper kø…

kom dere av veien og velg en annen rute!! Herlighet

Anonymkode: 93596...ca1

Det heter veibane. Ikke bilvei.

Ergo er veien for flere ulike fremkomstmidler. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
Bobleplasten skrev (3 minutter siden):

Jobbpendler-ruta er 7 kilometer lang, og foregår i 40-sone. Jeg snitter på ca 30. Om en bil hadde ligget bak meg HELE turen, ville det ha sinket den med hele tre og et halvt minutt. Totalt. Det skulle du ikke tro når du ser hvor mange biler som insisterer på å presse seg forbi igjen og igjen. Særlig herlig når man møter igjen alle bilene på hvert eneste røde lys man møter!

Realiteten er at i rush blir man like sinket av resten av trafikken, dårlige sjåfører og så videre. skjønner ikke problemet.

Problemet her er at du ikke kan se lengre enn nesetippen din.

For det første er det ikke DU som skal bestemme hva folk bruker tiden sin til. Hvorfor i all verden skal verden rotere rundt deg?

For det andre er det ikke en bil bak deg - det er hundrevis. Er det feks 300 biler har du kasta bort 17,5 timer. Hver dag.  GJør du dette 230 dager  i året kaster du bort over 4000 timer - 2 hele årsverk. Gratulerer.  Det er bedre for samfunnet at du holder deg hjemme og slipper frem bilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Alterego666 said:

Det er et ikke-argument. Han syklet tre ganger så fort som bilkøen. Skal alle matpakkekjørerne også bøtelegges? De er årsaken til at man i utgangspunktet trenger kollektivfelt. Hadde ikke så mange valgt bil (noe de fleste ikke behøver der det er kollektivfelt) kunne kollektivfeltet vært en sykkelvei. Problemet løst. 

Han hadde en stor luke foran seg, og klarte ikke å henge med trafikken. Det var derfor retten slo fast at han var til unødig hinder. 

Jeg mener faktisk at syklister også har rett til å være i veien, og passerer pent når jeg møter de. Men å velge kollektivfelt i rushtrafikken ut av Oslo, på strekning hvor det er gang og sykkelsti er ikke tillat, som denne dommen viser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Gliffy skrev (4 minutter siden):

Han hadde en stor luke foran seg, og klarte ikke å henge med trafikken. Det var derfor retten slo fast at han var til unødig hinder. 

Jeg mener faktisk at syklister også har rett til å være i veien, og passerer pent når jeg møter de. Men å velge kollektivfelt i rushtrafikken ut av Oslo, på strekning hvor det er gang og sykkelsti er ikke tillat, som denne dommen viser. 

Han syklet tre ganger raskere enn bilene som hindret bussen i å passere syklister, og hindret bussen langt mindre enn elbiler gjør på samme strekk.

Jeg er helt for å slippe bussen fram, men da bør man straffe alle som hindrer bussen, og der er privatbiler i første rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 time siden):

De av dere som bor på bygda er hverken plaget av rushtrafikk eller mange syklister (siden det som du påpeker er umulig). 
Konstruert problemstilling, med andre ord.

Fokusér heller på de tingene i livet ditt som egentlig er plagsomme, og vær glad for at hver syklist er én mindre bil på veien.

Åjoda, mange syklister her som sykler i flokk langs landeveiene her. Ingen konstruert problemstilling. Gøy å møte på en klynge på opptil 20 stykker, som viser null hensyn til andre enn seg selv og såkalt "trening".

Jeg ser på det som at enhver bil betyr en irriterende syklist mindre i veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del veien, sies det. Hvorfor kan ikke syklister dele gang og sykkelveg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Jolene skrev (3 minutter siden):

Gøy å møte på en klynge på opptil 20 stykker,

Pust med magen. Du kommer to minutter senere fram, og de reduserer en annen og viktigere kø. Sykehuskøen. La deg heller inspirere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Robin666 skrev (29 minutter siden):

Problemet her er at du ikke kan se lengre enn nesetippen din.

For det første er det ikke DU som skal bestemme hva folk bruker tiden sin til. Hvorfor i all verden skal verden rotere rundt deg?

For det andre er det ikke en bil bak deg - det er hundrevis. Er det feks 300 biler har du kasta bort 17,5 timer. Hver dag.  GJør du dette 230 dager  i året kaster du bort over 4000 timer - 2 hele årsverk. Gratulerer.  Det er bedre for samfunnet at du holder deg hjemme og slipper frem bilene. 

Å som jeg elsker ekstrapolerte regneeksempel dratt ut av ræva. I hvilken verden lager du kø med 300 biler bak i normal bykjøring? Jeg også kan gange et lite tall med et stort tall til det blir enormt men det beviser ingenting

men jeg skal huske det siste der neste gang sjefen ringer og lurer på hvorfor jeg ikke er på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vil ha syklister vekk fra veibanen får engasjere dere politisk for å få et forbud. I dag er veiene for både biler og syklister, og da må man forholde seg til det. At enkelte syklister ikke er smidige i trafikken er dessverre et faktum, men det gjelder de færreste. Akkurat som en del bilister er idioter når de kjører, men selvsagt ikke alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 hours ago, Jolene said:

Åjoda, mange syklister her som sykler i flokk langs landeveiene her. Ingen konstruert problemstilling. Gøy å møte på en klynge på opptil 20 stykker, som viser null hensyn til andre enn seg selv og såkalt "trening".

Jeg ser på det som at enhver bil betyr en irriterende syklist mindre i veien.

Har opplevd det samme selv, men så kom vi til en lang bakke, der bestemte jeg meg for og sjekke hvor raskt bilen kjører på bare 1ste giret, mellom 10-15 km de vinket til meg alle mann, noen bare med en finger.

Anonymkode: 48d2e...d91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater syklister 😂 det er faktisk så ille at det hadde vært en dealbreaker for meg om daten min var en syklist😂

Anonymkode: 96082...828

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så 2017 å være irritert på syklister.😎

Anonymkode: 780eb...581

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tror dere at dere er kvalifisert til Tour de France eller noe? Syklister som velger å sykle midt i bilveien midt i rushtiden og stopper alle busser og biler, og skaper kø…

kom dere av veien og velg en annen rute!! Herlighet

Anonymkode: 93596...ca1

Idiot! Det er helt lovlig å sykle på bilvei. Og du har en plikt til å innrette deg etter trafikkreglene, og ta hensyn til de som sykler. Klarer du ikke det, så parker bilen en gang for alltid!

Anonymkode: 6bac2...3b4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Alterego666 said:

Han syklet tre ganger raskere enn bilene som hindret bussen i å passere syklister, og hindret bussen langt mindre enn elbiler gjør på samme strekk.

Jeg er helt for å slippe bussen fram, men da bør man straffe alle som hindrer bussen, og der er privatbiler i første rekke.

Igjen: det var en stor luke foran han. Mulig han kommer opp i 50, men akselerasjonen på en sykkel er såpass treig at han uansett ikke henger med i trafikken. Dette ble han dømt for, fordi både syklister og alle andre i trafikken har en plikt til å ta hensyn til trafikkavviklingen. Dersom det er rushtrafikk skal man, der det er mulig, velge gang- og sykkelsti. Dette gjør jeg selv når jeg sykler, det går helt fint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Det dummeste jeg så var han syklisten som speeda avgårde i styrtregnet i mørket for noen dager siden, uten lys bakpå... midt i veien på siden av fortauet. Holdt på å kjøre han rett ned.

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Idiot! Det er helt lovlig å sykle på bilvei. Og du har en plikt til å innrette deg etter trafikkreglene, og ta hensyn til de som sykler. Klarer du ikke det, så parker bilen en gang for alltid!

Anonymkode: 6bac2...3b4

Jeg ser bare for meg en bitteliten sint person, 2 cm høy som står og hopper, skriker og piper når jeg leser dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...