Gå til innhold

Dere som sykler i bilveien…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sykle på fotgjengere? Da senker du farten g sykler rolig forbi, eller så pleier de fleste fotgjengere å gå inn til siden. Eller så velger du en anner rute. Sier ikke at dere aldri kan sykle i bilveien men fra kl 16-18 så er det greit å droppe det.. 

ts

Anonymkode: 93596...ca1

Samme argumentasjon gjelder for deg når du møter syklister på veien. Du kjører rolig forbi og med god avstand. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov,brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Del veien? Mener du virkelig det er optimalt at 2 syklister som på død og liv må trene kl 4, skal stoppe hele trafikken? Ts

Må «trene»? :klo: 

De er på vei til og fra jobb! :rolleyes: 🤦‍♀️

Altså nå snakker jeg om folk som er ute og TRENER. Som har på sykkelshorts og er 100% ikke på vei hjem fra jobb. Du har absolutt ingenting å gjøre i bilveien! Gå og tren et annet sted!

Igjen; De er på vei til og fra jobb. De færreste har mulighet til å parkere i nærhet til arbeidsplassen i dag (takk, MDG-Lan 🤦‍♀️) og sykkel er i mange tilfeller langt raskere enn kollektivt, med ørten bytter for å komme seg dit man skal. Mange steder går det faktisk ikke kollektivt i det hele tatt (eller type 2 ganger i døgnet) 
Hvis man da i tillegg er i situasjonen at man må være på jobb i 8 timer og skal hente/levere i barnehage/SFO så blir valgmulighetene for transport temmelig små.

Og hvor putter du den? I din usynelige ryggsekk? Isåfall hadde de to jeg så idag også en sånn🤣

🙄🤦‍♀️ De fleste har da garderobe på jobb. Og har jobbklær der. Som de tar med hjem og vasker fra tid til annen. SÅ tett at du ikke forstår dette er du neppe. 🙄

Så du har alle dine vanlige klær på jobb og sykkeltøy til/fra jobb.. skjønner

Nope, men jeg har et par antrekk på jobb, ja. Jeg bruker kun et antrekk av gangen...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Handler ikke om å ikke dele bilvei! Men at hele trafikken stoppes på grunn av at dere skal sykle. Skjønner dere ikke at det skaper forsinkelser for resten av dagen? Og går heller ikke ann å kjøre forbi dere. For eks; dro fra jobb idag og tok bussen hjem. Fra Røa og opp til Holmenkollen. Det er kun oppoverbakke. Da var det altså 3 syklister som stoppet bussen og alle bilene, vi brukte kanskje 3 min per stopp istedenfor 1 min.. så ganger du det med antall stopp. Blir plutselig veldig mange ekstra minutter! Da er den bussen forsinket som skaper forsinkelser på alle de andre neste avgangene. Og nei dere sykler IKKE fort i opppverbakke. For da jeg gikk av bussen og fulgte veien så kunne jeg gå ved siden av syklistene i gangfart. Så det var dagens utblåsning

Ts

Syklistene kan ikke sykle i gangfelt, for der går det folk som de kun har lov til å sykle forbi i gangfart. I tillegg får de da vikeplikt ved alle kryss. Det er et mysterium at du ikke forstår at du ikke har et problem med syklistene, men med samferderselspolitikken som blir ført her i landet. Det finnes knapt sykkelveier i dette landet, og de som finnes er smale og «forsvinner» på mystisk vis i samtlige rundkjøringer, noe som gjør at syklistene utsetter seg for unødvendig fare i trafikken hver eneste dag. 

Jolene skrev (58 minutter siden):

Kan de ikke holde fartsgrensen som er på veien de sykler på, burde de ikke hatt lov til å sykle der. Det er veldig enkelt. Hater syklister i veibanen, for maken til idioti skal man lete lenge etter.

Jeg har ikke en gang lett etter idioten, og jeg har allerede funnet et par... :rolleyes:

Hint: Det er ikke syklistene. 

Anonymkode: 7ef10...d96

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Loff77 said:

Trehjulssykkel er vel det eneste som egner seg langs den veien, prøv en tur å se hvor ille det er

Jeg har sykla der, ganske mange ganger faktisk. Det er et smalt parti der man må senke farten ja, men det er slett ikke umulig å sykle der. 

Jeg er både bilist og syklist, så jeg ser absolutt begge sider av saken. Når jeg kjører venter jeg til det er trygt og kjører forbi med god klaring. Og når jeg sykler bruker jeg gang og sykkelveien, selv om det betyr at jet kommer saktere fra enn om jeg hadde brukt veibanen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Jolene skrev (1 time siden):

Som sagt, de burde kunne holde trafikkflyten oppe, noe som ikke gjelder de fleste syklister jeg møter på. Da blir de bare en pest og plage.

...og det vet jeg. Derimot skulle jeg ønske at sånne kunne holde fartsgrensen, samt ikke plage andre.

Trøst deg med at mange bilførere er minst like plagsomme for oss syklister, og langt farligere. Dersom dere også hadde syklet, ville det løst mange samfunnsproblemer og gitt lavere skattetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alterego666 skrev (Akkurat nå):

Trøst deg med at mange bilførere er minst like plagsomme for oss syklister, og langt farligere. Dersom dere også hadde syklet, ville det løst mange samfunnsproblemer og gitt lavere skattetrykk.

Det er ikke plass til 3 barn, 1 hund og 4 handleposer og en barnevogn på sykkelen min...  pluss at det ville blitt vanvittig langt. Plutselig ble det ingen tid igjen til å arbeide. Det vil bli upopulært. 

Veldig lei av at noen tror alle andre har samme forutsetninger, som kjøring til bhg, reisevei til jobb,  sentral bolig +++ som dem selv. Så sinnsykt navlebeskuende. Det er en nisse som argumenterer for sykling er løsningen på trafikkproblemet på kommunen sin side. Og ja, for en singel mann uten barn som bor i sentrum så er det nok enkelt..   

Anonymkode: 16c22...ea7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
Gliffy skrev (2 timer siden):

Men man skal ikke trene i kollektivfeltet midt i rushen. Det er jo hele poenget. Alle i trafikken må ta hensyn. Her hadde mannen muligheten til å sykle på gang og sykkelsti, men valgte heller å være i kollektivfeltet der han var til hinder. Å trene er kanskje ikke mulig, men å transportere seg på sykkel er fullt mulig på gang og sykkelstien langs Mosseveien. Og nettop der ligger grunnen til at denne mannen tapte saken: han ville bruke transportåren ut av Oslo som treningsarena i rushtiden.

Husk at denne dommen gjelder ett tilfelle av sykling på ett spesifikt strekke. Siden dommen falt og anken ble forkastet, er veiforskriften endret slik at syklister i praksis ikke kan bruke gang- og sykkelsti til annet enn tursykling i gangfart. 

Personen som ble dømt er en pendlersyklist. Han var i samme ærend som de fleste som satt i bilkø og på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en nisse som argumenterer for sykling er løsningen på trafikkproblemet på kommunen sin side. Og ja, for en singel mann uten barn som bor i sentrum så er det nok enkelt..   

Jeg har sykkelpendlet mer enn to mil i mange år og brukt like kort tid som kollektivtrafikken, OG hentet eller levert i barnehage/SFO. 
Den unnskyldningen din for latskap er ugyldig for titusener av pendlere.

Det er praktisk talt ingen biler i rushtrafikken med tre barn, handleposer og bikkje. Tåpelig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må «trene»? :klo: 

De er på vei til og fra jobb! :rolleyes: 🤦‍♀️

Igjen; De er på vei til og fra jobb. De færreste har mulighet til å parkere i nærhet til arbeidsplassen i dag (takk, MDG-Lan 🤦‍♀️) og sykkel er i mange tilfeller langt raskere enn kollektivt, med ørten bytter for å komme seg dit man skal. Mange steder går det faktisk ikke kollektivt i det hele tatt (eller type 2 ganger i døgnet) 
Hvis man da i tillegg er i situasjonen at man må være på jobb i 8 timer og skal hente/levere i barnehage/SFO så blir valgmulighetene for transport temmelig små.

🙄🤦‍♀️ De fleste har da garderobe på jobb. Og har jobbklær der. Som de tar med hjem og vasker fra tid til annen. SÅ tett at du ikke forstår dette er du neppe. 🙄

Nope, men jeg har et par antrekk på jobb, ja. Jeg bruker kun et antrekk av gangen...

Syklistene kan ikke sykle i gangfelt, for der går det folk som de kun har lov til å sykle forbi i gangfart. I tillegg får de da vikeplikt ved alle kryss. Det er et mysterium at du ikke forstår at du ikke har et problem med syklistene, men med samferderselspolitikken som blir ført her i landet. Det finnes knapt sykkelveier i dette landet, og de som finnes er smale og «forsvinner» på mystisk vis i samtlige rundkjøringer, noe som gjør at syklistene utsetter seg for unødvendig fare i trafikken hver eneste dag. 

Jeg har ikke en gang lett etter idioten, og jeg har allerede funnet et par... :rolleyes:

Hint: Det er ikke syklistene. 

Anonymkode: 7ef10...d96

Samme her du, samme her ;)

Alterego666 skrev (22 minutter siden):

Flott for deg som kan sykle over alt, for de av oss som bor på bygda, funker det faktisk ikke å sykle til og fra jobb. Og ja, jeg trøster meg med det ;)

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er ikke plass til 3 barn, 1 hund og 4 handleposer og en barnevogn på sykkelen min...  pluss at det ville blitt vanvittig langt. Plutselig ble det ingen tid igjen til å arbeide. Det vil bli upopulært. 

Veldig lei av at noen tror alle andre har samme forutsetninger, som kjøring til bhg, reisevei til jobb,  sentral bolig +++ som dem selv. Så sinnsykt navlebeskuende. Det er en nisse som argumenterer for sykling er løsningen på trafikkproblemet på kommunen sin side. Og ja, for en singel mann uten barn som bor i sentrum så er det nok enkelt..   

Kunne ikke blitt mer enig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har selv opplevd:
- Syklister i full fart bakfra som sneier meg og hunden på håret på fortauet. Ingen beskjed, ingen senking av fart. Kunne gått riktig galt!
- Syklister som ligger 3-5 stykker i bredden (dette er ikke lov, du er et "kjøretøy" du og! INGEN biler kjører mange i bredden i ei fil)
- Ekstremt sakte sykling (om du ikke kan holde fartsgrensen, kom deg vekk fra veien! Slipp folk forbi!)
- Voksne mennesker som renner full fart over FOTGJENGERFELTENE og vifter med neven om jeg ikke vil stoppe for de. Man skal GÅ AV og LEIE sykkelen over, jeg har faktisk INGEN PLIKT til å stoppe for deg når du IKKE HOLDER REGLENE, LES OG LÆR:

https://www.tryggtrafikk.no/trygg-og-sikker-sykling/de-viktigste-sykkelreglene/#:~:text=Loven%3A Når du sykler på,til å bruke veiens skulder.

https://www.tryggtrafikk.no/trafikkregler-for-syklister/#:~:text=Du kan sykle over gangfeltet,velger å sykle over gangfeltet.
"Du kan sykle over gangfeltet så lenge du tar hensyn til gående, men det er viktig å huske at du ikke klassifiseres som fotgjenger, med mindre du går av sykkelen og triller den over gangfeltet. Det vil si at andre kjørende nødvendigvis ikke har vikeplikt for deg hvis du velger å sykle over gangfeltet."

Mange syklister er helt idioter og det skulle vært et krav til trafikalt grunnkurs/obligatorisk sykkel teoriprøve med en gjennomgang av alle disse reglene. Påbud med skilting av sykler som med bil. Politiet bør håndheve sykkelbrudd på lik linje som bilister blir. For sånn ting er nå FUNGERER ikke og alle blir bare jævlig irriterte på hverandre som igjen skaper hat i samfunnet og farlige situasjoner.

Anonymkode: 6e490...3d4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tre biler jeg betaler veiavgift på, så av den grunn bruker jeg min del av veien når jeg er ute og sykler. Er ikke en av disse med kondomdrakt og sykkel til en pris som kompenserer for mangel av mannlig understell.

Jeg har lov til å sykle i kjørebanen på lik linje som de i en bil, jeg prøver så godt jeg kan å slippe forbi biler når veiskulder tillater dette. Legger meg bevisst ikke helt ut på kanten da mange idioter i biler presser seg frem. En gang ble jeg nesten presset ut av veien av en idiot i en BMW så jeg sparket i siden på bilen hans. Fyren ble forbannet og anmeldte meg og vi endte opp i forliksrådet, takket være montert kamera på min hjelm så tapte dusten så det sang.

Vårsågod å kødd med meg når jeg sykler, all idioti du foretar deg ender opp på kamera og senere som snutt på YouTube kanal med klipp av bilister som oppfører seg som idioter. (Det er mange av dere)

Når jeg sykler er det JEG som eier veien og bilene får lov til å dele den med meg, kødder dere så får dere en sko med hard tupp inn i siden.

Anonymkode: 3ecac...04c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Jolene skrev (42 minutter siden):

Flott for deg som kan sykle over alt, for de av oss som bor på bygda, funker det faktisk ikke å sykle til og fra jobb. Og ja, jeg trøster meg med det ;)

De av dere som bor på bygda er hverken plaget av rushtrafikk eller mange syklister (siden det som du påpeker er umulig). 
Konstruert problemstilling, med andre ord.

Fokusér heller på de tingene i livet ditt som egentlig er plagsomme, og vær glad for at hver syklist er én mindre bil på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmd skrev (3 timer siden):

Og det er stadig vekk biler som stiller seg på sykkelveien for av- og pålossing. 

Ikke minst! Når jeg kommer i 40km/t på sykkelvei er det fader meg irreterende at de ikke gidder å kjøre inn på parkeringsplassen, men heller stopper der! 

——-

og bare for å ha det sagt, jeg prøver å slippe folk forbi når jeg kan

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror dere at dere er kvalifisert til Tour de France eller noe? Syklister som velger å sykle midt i bilveien midt i rushtiden og stopper alle busser og biler, og skaper kø…

kom dere av veien og velg en annen rute!! Herlighet

Tror du at du er med i Formel 1? Har du i tillegg fått lappen i gave? PELLe DEG AV VEIBANEN FØR DU SKADER ELLER DEREPER NOEN!!!!

Anonymkode: 92037...1fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så du har alle dine vanlige klær på jobb og sykkeltøy til/fra jobb.. skjønner

To dresser, to par sko med matchende  belte og fire-fem nystrøkne skjorter, så har man jobbgarderobe for en hel uke. Skjorter og undertøy byttes én gang i uka. Praktisk og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alterego666 skrev (1 time siden):

Husk at denne dommen gjelder ett tilfelle av sykling på ett spesifikt strekke. Siden dommen falt og anken ble forkastet, er veiforskriften endret slik at syklister i praksis ikke kan bruke gang- og sykkelsti til annet enn tursykling i gangfart. 

Personen som ble dømt er en pendlersyklist. Han var i samme ærend som de fleste som satt i bilkø og på bussen.

Det hjelper ikke om han var I samme ærend som alle på bussen. Et hundretalls mennesker (alle på busser og ellers i køen)  ble tvunget til å tilpasse seg 1. Det er ikke riktig. Man tilpasser seg flertallet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Diamant20 skrev (7 minutter siden):

Ikke minst! Når jeg kommer i 40km/t på sykkelvei er det fader meg irreterende at de ikke gidder å kjøre inn på parkeringsplassen, men heller stopper der! 

——-

og bare for å ha det sagt, jeg prøver å slippe folk forbi når jeg kan

Det er bra du slipper forbi når du kan:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det er så farlig så kan du sykle et annet sted. Du velger å legge deg der istedenfor å ta en annen rute

Jeg sykler ikke 💁‍♀️ det kjører biler på alle veiene, syklistene kan ikke unngå biler og må dermed av og til tenke på plassering slik at ikke dere egoistiske sjåfører skal utsette dem for fare bare for å komm noen sekunder tidligere frem til dit dere skal

Anonymkode: c5c4f...9a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...