Gå til innhold

Mobbet på skolen, mishandlet hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har hatt det slikt? Å bli plaget eller ertet på skolen noen ganger for så å bli plaget eller oversett hjemme?

Anonymkode: fcd89...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eller, mobbingen på skolen var nesten fri i forhold til hjemme. Det var mindre vondt å bli  plaget på skolen enn mine nærmeste hjemme.. Sender deg en klem

Anonymkode: 49478...f2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet på skolen og følte meg usynlig hjemme. Har minne av at jeg fikk ris på rompa som veldig liten, at jeg ble lugget av bestemor. I voksen alder fortsetter det med at foreldrene mine i stor grad ikke støtter meg og jeg har havnet med en helt forferdelig mann som ikke behandler meg bra. Han var snill og grei fram til etter vi fikk barn da kom trollet fram. Føler meg veldig alene. Men har barna mine da, de betyr alt for meg.

Anonymkode: 08d0d...583

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke den beste linken, men det står litt interessant der: http://marripedia.org/effects_of_abuse_on_children

Physical abuse harms the child's emotional and intellectual growth, leads to poor performance in academic areas,10) frequently distorts the child's self-image and view of the world,11) and leads to depression and a weakened ability to regulate emotions. As a consequence, abused children tend to have decreased quality of adult relationships12) and to adopt distorted beliefs about social relations between people,13) such as the belief that all men are abusers or that the marriage relationship must be exploitative. Abused children tend to know they are different, and knowingly behave in ways likely to get them in trouble with others; they know they are unwanted, and even that they are less healthy physically than their peers.14)

Anonymkode: fcd89...f0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobbet gjennom hele skolen og utsatt for grov omsorgssvikt, barnevernet grep inn da jeg var 16. 

Anonymkode: 4dd1d...4b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre, sender dere store klemmer:klem:

Anonymkode: e4ec3...f4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen jeg kan snakke med om dette så jeg er ikke i statistikken, om du skjønner. ingen vet at det har skjedd bortsett fra de som var der de gangene. Blir nødt å skrive ting ned så jeg ikke glemmer alt da jeg blir gammel. Jeg har søkt om psykolog men det får jeg ikke fordi jeg er ikke psykisk syk. Jeg vil bare at noen skal vite hva som skjedde. Jeg har tilgitt den ene det gjelder mest, fordi de angrer og jeg er ubetinget glad i dem som familie, 

Anonymkode: fcd89...f0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt å bli angrepet og herjet med hvor som helst. Jeg blir latterliggjort og ikke trodd når jeg deler private ting så jeg prøver å ikke gjøre det mer, heller ikke online. 

Anonymkode: fcd89...f0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skolen var verst, det var et mareritt. Min mor var psykisk ustabil, men kunne være helt normal noen ganger så jeg har positive minner med henne. Sliter med at jeg er i alarmberedskap og føler jeg aldri er bra nok pga det jeg opplevde på skolen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men på skolen var det mest utfrysing og baksnakking, sjeldent at noen var stygge med meg ansikt til ansikt. Hjemme var det omsorgssvikt og fysisk og psykisk vold. 

Anonymkode: 90eb5...775

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ekkelt å bli angrepet og herjet med hvor som helst. Jeg blir latterliggjort og ikke trodd når jeg deler private ting så jeg prøver å ikke gjøre det mer, heller ikke online. 

Anonymkode: fcd89...f0b

Ja KG kan i allefall være et brutalt sted sånn sett :) Men folk som holder på sånn er nok plagede sjeler åså. Jeg prøver å ikke ta til meg det.

Anonymkode: 4dd1d...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men mer i voksen alder enn i barndommen..

Anonymkode: 98e76...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 22.47):

Er det noen andre som har hatt det slikt? Å bli plaget eller ertet på skolen noen ganger for så å bli plaget eller oversett hjemme?

Anonymkode: fcd89...f0b

Ja, som barn fikk jeg rundjuling hjemme, ble innestengt og straffet på grusomme vis for den minste ting. Ble også ofte i helgene overlatt til meg selv mens foreldrene var hos venner til langt på natt. Har en far som er meget forstyrra og psykisk terror, vold og drapstrusler var en del av hverdagen. Flytta da jeg var seksten år. 

Ble selvfølgelig mobbet på barneskolen, da jeg var stille og sjenert og lita og mager. Ingen gjorde noe, men de voksne må da ha sett hvordan ting var… Er voksen i dag, og undrer meg over at jeg den dag i dag er familiens syndebukk og folk tror på de stygge ryktene og løgnene min egen far går omkring og setter ut om meg… 

Anonymkode: 0707b...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, som barn fikk jeg rundjuling hjemme, ble innestengt og straffet på grusomme vis for den minste ting. Ble også ofte i helgene overlatt til meg selv mens foreldrene var hos venner til langt på natt. Har en far som er meget forstyrra og psykisk terror, vold og drapstrusler var en del av hverdagen. Flytta da jeg var seksten år. 

Ble selvfølgelig mobbet på barneskolen, da jeg var stille og sjenert og lita og mager. Ingen gjorde noe, men de voksne må da ha sett hvordan ting var… Er voksen i dag, og undrer meg over at jeg den dag i dag er familiens syndebukk og folk tror på de stygge ryktene og løgnene min egen far går omkring og setter ut om meg… 

Anonymkode: 0707b...b36

Psykisk vold er meget alvorlig, mer skadelig enn fysisk vold. Du har opplevd psykisk vold både hjemme og på skolen, så ikke rart at du sliter. 

Anonymkode: e2419...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...