Gå til innhold

Hva er forskjellen på vennskap og kjæresteforhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke kjæresteforhold bare vennskap + sex? 

Det må i så fall bety at det viktigste i et forhold er sex. Ellers blir det et vennskap. Og vennskap har de fleste mange av. 

Anonymkode: 69aad...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vennskap vil man være venner med. 
kjæreste får man dypere følelser for. Man vil blant annet bli samboere, få barn, gifte seg++

Anonymkode: c9c35...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift i 20+ år og vi er  KUN venner. Det går helt fint. Man må bare ta det for det det er å ikke prøve å gjøre det til noe annet. 

Anonymkode: 550af...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et merkelig spørsmål. Jeg tror nok at du aldri har vært forelsket, eller at du virkelig har elsket noen før. Hvis du noen gang får oppleve det da skjønner du rimelig fort hva forskjellen er.

Anonymkode: adadb...a44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for meg i alle fall. Sex er en viktig del av et forhold, men ikke det viktigste. Kjærligheten og det å elske en annen person er noe annet enn vennskap.

Jeg har ikke de samme samtalene med en venn som jeg har med mannen min. Mannen min kjenner meg, hele meg, mens venner alltid på en eller annen måte vil være litt.. overfladisk? Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg har en dypere "connection" med mannen min. 

Jeg er veldig glad i vennene mine, men de gir meg ikke de samme følelsene som trygghet, omsorg osv som mannen min gjør. Det er stor forskjell på vennskap og kjæresteforhold, men jeg er glad i begge på hver sin måte.

Anonymkode: aacff...9e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vennskap vil man være venner med. 
kjæreste får man dypere følelser for. Man vil blant annet bli samboere, få barn, gifte seg++

Anonymkode: c9c35...d7c

snakk for deg selv. samboere, barn , gifte seg?? For en dustete definisjon. Ikke hør på han/henne trådstarter. Dypere følelser- Ja.

Anonymkode: 6a57d...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For menn er sex en viktig ting i et kjæresteforhold mens til damer er det det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at noen kaller det bare vennskap når det seksuelle og romantiske er dødt. Noen ganger har dog denne personen som "bare" er en venn vært deres livspartner gjennom mange år, og er den man kjenner best i verden og som kjenner deg best, som har vært og er hele hverdagen og er integrert i alle deler av ens liv, og som kanskje er forelder til ens barn osv. Det blir liksom litt mer enn "bare vennskap".

Og det er klart at selv aseksuelle eller de som har sluttet å ha sex kan ha et type partnerskap eller tosomhet som er mye dypere, sterkere og mer basert på romantisk kjærlighet av "jeg vil dø for deg"-typen enn vennskap pleier å være. 

Anonymkode: f47a0...e2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt andre følelser for en kjæreste enn en venn. I praksis feks: 

Med alle mine venner er det begrenset hvor mye jeg orker være sammen med dem. Ferier med venner kan være ok, men føler meg ganske ferdig etter en uke oppå hverandre. Med kjæresten blir jeg ikke lei, og er fortsatt like «sulten» på å være sammen med ham etter flere ukers ferie sammen. 

I tillegg er tiltrekning en stor forskjell ;) og det er noe annet enn sex. 
 

Anonymkode: 9f68e...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...