Gå til innhold

Er dette normalt? Når du treffer på kjente på butikker o.l.


Nesly

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen utfordringer i sosiale lag og ingen problemer med å snakke med både kjente og ukjente, men jeg har skikkelig litt lyst til å snakke med folk på butikken. Jeg sier forøvrig hei til folk jeg kjenner, men jeg viser tydelig at jeg har tenkt å gå videre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så glad for jeg leste denne tråden, føler meg så teit 😅 Jeg gjør det jeg også. Og hvis jeg absolutt må si hei eller snakke, klarer jeg å snuble i noe, miste solbrillene i bakken, kræsje i døra, si noe teit, miste en vare i bakken. 

Anonymkode: ee344...106

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesly skrev (På 27.7.2021 den 17.38):

Jeg er så sky at jeg unngår å prate/si hei til folk nesten alltid om jeg treffer på noen ute på butikker o.l. Jeg later som jeg ikke ser de, kikker på mobilen, går i annen kø, etc bare for å slippe å prate. Hvorfor? Aner liksom ikke hva jeg skal si til folk, redd for å si noe feil, redd jeg ikke klarer å avslutte en samtale. Føler meg kanskje ustelt/stygg/usminka eller for høy. Så lurer jeg på; hvor mange kjenner seg igjen i dette? Er jeg bare veldig introvert? Ekstremt sky? Sosial angst? Autistisk? Begynner å lure på meg selv, om jeg er normal!

Jeg har aldri møtt noen som er veldig åpne. Oppskrift til å bli stygg egentlig, ellers hadde barn og babyer aldri blitt lukket/lukket seg. Feks ansiktsplukking er jo bevegelser man gjør fordi man avviser noe. Bare se når du sitter på bussen eller trikken hvor ofte folk plukker og tar på seg selv. Det er fordi de vifter vekk og piller vekk alle folkene rundt seg. Ubevisst. Mye oppførsel går ut på å avvise uten å avvise, om du skjønner. Folk liker generelt sett harmoni og misliker disharmoni. Ergo liker folk det friske og unge blablabla. Ikke lek dum. Folk er såå falske. Glor på pene mennesker og klager etterpå på at ingen vil ha dem, når de selv ikke ligner grisen. 

Anonymkode: 55c9f...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slik før, til jeg møtte en bekjent som smilte og sa hei! som hun var glad for å se meg. Da skjønte jeg at et slik og et hyggelig hei kan gjøre stor forskjell og begynte ågjøre det samme. Trenger ikke stoppe og prate, bare smile og hilse :) 

Anonymkode: e65c2...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Så glad for jeg leste denne tråden, føler meg så teit 😅 Jeg gjør det jeg også. Og hvis jeg absolutt må si hei eller snakke, klarer jeg å snuble i noe, miste solbrillene i bakken, kræsje i døra, si noe teit, miste en vare i bakken. 

Anonymkode: ee344...106

Sånn der er jeg også hehe. Som en annen nevnte, det er noe litt annet når jeg vet jeg skal møte noen. Da har man tid til å forberede seg. Når jeg får noen brått på meg så får jeg helt hjerneteppe og nervøs, prøver å avslutte samtalen så fort som mulig. Hater at jeg er sånn da, ser andre som klemmer og står å prater i en halvtime. Men greia er at jeg har så stusselig og begrenset liv at det er ikke så mye å fortelle om livet mitt 😋

8 hours ago, AnonymBruker said:

Var slik før, til jeg møtte en bekjent som smilte og sa hei! som hun var glad for å se meg. Da skjønte jeg at et slik og et hyggelig hei kan gjøre stor forskjell og begynte ågjøre det samme. Trenger ikke stoppe og prate, bare smile og hilse :) 

Anonymkode: e65c2...1e0

Enig! Jeg har også opplevd dette, og ble positivt overrasket. Var faktisk en eks av alle ting, og det var utrolig hyggelig. Er aldri noen som gidder prate så mye med meg. I beste fall får jeg kanskje et hei i full fart. Men han stoppet opp og var glad for å se meg, spurte hvordan det gikk og vi snakket en stund. Etter det har jeg faktisk hatt lyst til å bli litt sånn jeg også.

Anonymkode: d42fd...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier hei, men stopper ikke opp og prater med mindre vi er close. Men anerkjenner at jeg kjenner vedkommende igjen med et lite hei.

Anonymkode: 42c35...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er introvert, men virker utad veldig ekstrovert, så om jeg ender opp med å prate med noen i butikken, oppfattes jeg nok som veldig varm og åpen for en lang og god prat. Men innerst inne vil jeg gå i fred når jeg handler. Bruker munnbind bare for å ikke bli gjenkjent på butikken 🤭

Anonymkode: f9aba...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blyg og sjenert, men møter jeg noen på butikken o.l så sier jeg Hei :) 

Anonymkode: e0493...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Var slik før, til jeg møtte en bekjent som smilte og sa hei! som hun var glad for å se meg. Da skjønte jeg at et slik og et hyggelig hei kan gjøre stor forskjell og begynte ågjøre det samme. Trenger ikke stoppe og prate, bare smile og hilse :) 

Anonymkode: e65c2...1e0

Det er veldig sant :) Av og til trenger folk å bli sett. 

Anonymkode: fba66...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...