Gå til innhold

Er Oslo Norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oslo er så langt ifra Norges styggeste by. De som hevder det har nok ikke sett mer enn Karl Johan, Aker Brygge og Bjørvika. Selv synes jeg Bodø og Førde er blant de styggeste byene i landet, men da tenker jeg på sentrum. Begge stedene har mye vakker natur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oslo er mye forskjellig, jeg har en datter som bor i Oslo så det blir noen besøk dit. Syns Grunerløkka er veldig sjarmerende 😀.

Anonymkode: 696c0...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiansund er det styggeste, åpenbart forfalte harry-høle jeg noen gang har satt mine føtter i. Oslo er da ikke så ille? Nå er jeg jo Oslo-jente ds, så er ksnskje ikke rent objektivt.

Anonymkode: 301ff...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 3.05):

Ja. Og Kristiansund. Surere vind finnes ikke i en by. Tar man båten over til Molde, er det mildt og frodig 

Anonymkode: 7adeb...788

Kristiansund er virkelig en stygg plass å være ja. Er så uheldig å ha noe familie der vi besøker så sjeldent jeg kan.

Anonymkode: 301ff...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss-Grey skrev (På 2021-8-10 den 21.30):

Her var det mye bitterhet og sjalusi...

Eller bare ulik smak, som er en ærlig sak. Jeg er veldig glad i Oslo, og mye bra har skjedd de siste årene, men skjønner at folk også synes det er mye stygt i byen. Samtidig er jo Oslo stor i utstrekning, og veldig mange vet bare om Karl Johan. 

Anonymkode: 58634...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en stor fan av Oslo, og trives ikke i den byen. Både København og Stockholm er veldig mye vakrere, men synes det blir rart om noen påstår at Oslo er den styggeste byen i Norge. Det finnes mange mindre byer som bare har 60- og 70 tallsbygninger som er langt mindre fin enn Oslo. 

Anonymkode: 6b1ec...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Jeg mener oslo er en av de styggeste byene i verden. Arkitekturen er ikke fin, de har ikke klart og bygge slik at bygningene passer hverandre, og det er en litt kaotisk atmosfære der. Skal man sammenligne oslo by med arkitektur i andre byer som f eks Barcelona der de hadde en arkitekt Anthony Gaudi som var istand til og tenke helhet og kunst i det han gjorde, eller nesten alle byer i Frankrike, så stiller oslo seg svært dårlig. Hvis man ser på f eks Bergen by derdehar bevart og restaurert noe av det gamle samtidig som de har bygd nye bygg som faktisk står i stil med det gamle så ser byen i sin helhet ut mer estetisk pent. Man kan være så stolt av frognerparken i Oslo man bare vil men ett sted i byen som er ok gjør ikke opp for at byen i sin helhet er estetisk stygg og rotete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...