Gå til innhold

Er Oslo Norges styggeste by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med bunkersen Nasjonalmuseet og det billige autovern-dekkende (og kopi av hotell på Gran Canaria) Munch-museet, så kan det vel ikke være noen tvil? Oslo ser helt jævlig ut nå. Og da har jeg ikke engang nevnt Deichmann som ser ut som en gammel kopimaskin, legobrikkene Munch brygge, og Vannkunsten som ser ut som man har direkteimportert slummen i Rio de Janeiro direkte til Oslo.

Anonymkode: 6a1ad...67a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med bunkersen Nasjonalmuseet og det billige autovern-dekkende (og kopi av hotell på Gran Canaria) Munch-museet, så kan det vel ikke være noen tvil? Oslo ser helt jævlig ut nå. Og da har jeg ikke engang nevnt Deichmann som ser ut som en gammel kopimaskin, legobrikkene Munch brygge, og Vannkunsten som ser ut som man har direkteimportert slummen i Rio de Janeiro direkte til Oslo.

Anonymkode: 6a1ad...67a

Da har du ikke nevnt engang store ghetto-område som Groruddalen. Det er fælt.

Anonymkode: c8ce4...a78

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke på langt nær.

Anonymkode: 805f4...f20

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er helt åpenbart blant de styggeste byene i Norge. Men sånn går det når man skal "fortette" for å få en "grønnere by". Da stabler man stygge og billige bokser oppå hverandre der mange hundre mennesker kan bo i trange "fuglekasser". At folk betaler for å bo i dette svineriet er helt utrolig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere prater om. Ja, det er områder i Oslo som ikke er ser særlig bra ut. Men så er det også områder som er veldig fine. Alt i alt syns jeg Oslo har mer på pluss-siden enn minus, men det fordrer jo at man orker å bevege seg litt vekk fra Oslo S. 

Anonymkode: f1a52...30d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker Oslo selv om jeg ikke bor der. 

Anonymkode: bf5ce...bec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de byene jeg har besøkt er Sarpsborg styggest. 

Anonymkode: 572a5...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er ikke en spesielt vakker by, til tross for at det definitivt finnes fine områder utenfor Sørenga.

Men jeg har sett mange skikkelige høl blant mindre byer i Norge, som jeg vil si er vesentlig styggere. Sånne steder hvor sentrum består av gamle nedslitte kasser fra 60/70-tallet som rådhus og skoler, en "koselig" gågate som er et sammensurium av forskjellige byggestiler, samt det obligatoriske horrible kjøpesenteret.

Ta deg en kjøretur gjennom landet, og du vil se mye triste greier som får Sørenga til å se ut som Venezia i forhold.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er utrolig skitten. Det ser ikke ut i gatene, glass-skår, sneiper, snus, spytt og skitt OVERALT oppe ved storgata og kvartelene rundt. Ganske samme i karl johan.

Det lukter piss rundt noen områder i grønnland og de eneste menneskene som ser rene ut er somalierene. 

Der det er pyntede blomster urner er det snusbokser, sneiper og søppel. Ser ikke ut!! 

Jeg har kanskje vært på feil plasser i oslo eller, var ikke på opera taket og område rundt der, og aker brygge osv. 

Utrolig fint ved slottet da. Rent og "brettekanter" 

Men jeg kan ikke fatte greia med å campe i parken(e) er vel de med leiligheter? 

Uansett, dere som. Bor i oslo: føler dere ikke dere utrolig skittene? Bare man skal prøve ett klesplagg i en butikk blir man sort under beina, og utrolig mange som har prøvd klærne før deg! De har vært på trikken, kanskje satt seg på gaten først osv. Jeg hadde aldri klart å tatt i mot besøk en gang

 

Anonymkode: 1c960...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Oslo er en vakker by, har nettopp vært på ferie i byen og vil trekke frem området og Botanisk hage, operahuset og ikke minst er Bygdøy og sjølinjen veldig fin.🌸

Anonymkode: e8943...204

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (2 timer siden):

Nei. flere som er styggere blant annet Odda, Jørpeland, Alta, Farsund.  

Farsund? Den blir jo ofte omtalt av turister som svært vakker? Gammel trehusbebyggelse langs sjøen, hva er stygt med det? 

Anonymkode: 94f36...c5f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Søren, den om Alta var en gla'sak. Stygge byen som har blitt pen. Leste for fort. Men Førde har vunnet (i 2007) 

Lokalnytt | Førde kåra til Norges styggaste (firdaposten.no)

Anonymkode: f1a52...30d

Artikkelen er over 14 år gammel... 

Anonymkode: 74ae4...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Artikkelen er over 14 år gammel... 

Anonymkode: 74ae4...022

Tror jo en del kan ha skjedd på 14 år. 😅

Anonymkode: 74ae4...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Oslo er utrolig skitten. Det ser ikke ut i gatene, glass-skår, sneiper, snus, spytt og skitt OVERALT oppe ved storgata og kvartelene rundt. Ganske samme i karl johan.

Det lukter piss rundt noen områder i grønnland og de eneste menneskene som ser rene ut er somalierene. 

Der det er pyntede blomster urner er det snusbokser, sneiper og søppel. Ser ikke ut!! 

Jeg har kanskje vært på feil plasser i oslo eller, var ikke på opera taket og område rundt der, og aker brygge osv. 

Utrolig fint ved slottet da. Rent og "brettekanter" 

Men jeg kan ikke fatte greia med å campe i parken(e) er vel de med leiligheter? 

Uansett, dere som. Bor i oslo: føler dere ikke dere utrolig skittene? Bare man skal prøve ett klesplagg i en butikk blir man sort under beina, og utrolig mange som har prøvd klærne før deg! De har vært på trikken, kanskje satt seg på gaten først osv. Jeg hadde aldri klart å tatt i mot besøk en gang

 

Anonymkode: 1c960...b72

Du vet at Oslo er veldig mye mer enn Karl Johan og områdene rundt?

Elsker Oslo, men bor der ikke selv. St.Hanshaugen, Biskett, Frogner, Grunerløkka, Rodeløkka, Thorsov, Kjelsås, Smestad osv osv. Flotte områder med trær og parker, koselige butikker og cafeer. Live Oslo!

Anonymkode: 52cfb...669

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Synes ikke Oslo er stygg. Fins masse andre småbyer som ikke er så vakre. 

Anonymkode: fd6b8...a68

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (På 27.7.2021 den 11.08):

Nei. flere som er styggere blant annet Odda, Jørpeland, Alta, Farsund.  

Farsund er da en nydelig sørlandsby. Og de andre stedene du nevner, er alle fine i forhold til Oslo.

Endret av Adrenalina1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...