Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cuntzilla skrev (På 27.7.2021 den 12.55):

Oslo er ikke en spesielt vakker by, til tross for at det definitivt finnes fine områder utenfor Sørenga.

Men jeg har sett mange skikkelige høl blant mindre byer i Norge, som jeg vil si er vesentlig styggere. Sånne steder hvor sentrum består av gamle nedslitte kasser fra 60/70-tallet som rådhus og skoler, en "koselig" gågate som er et sammensurium av forskjellige byggestiler, samt det obligatoriske horrible kjøpesenteret.

Ta deg en kjøretur gjennom landet, og du vil se mye triste greier som får Sørenga til å se ut som Venezia i forhold.

Akkurat dette skulle jeg selv til å skrive. :fnise: 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig !    Men Jørpeland er vel ikke by  😮:fnise:😅🤣😂

Anonymkode: 963ea...cd0

Jørpeland er en by og administrasjonssenter i Strand kommune i Rogaland.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-27 den 13.15):

Farsund? Den blir jo ofte omtalt av turister som svært vakker? Gammel trehusbebyggelse langs sjøen, hva er stygt med det? 

Anonymkode: 94f36...c5f

Om du kun har vært nede ved brygga kanskje.....men ellers ikke mye å skryte av.

AnonymBruker
Skrevet

Askim har styggeste sentrum. Utkantene er fine. 

Anonymkode: a28bb...d86

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes Oslo er midt på treet når det gjelder skjønnhet sammenligna med andre norske byer. Sammenligna med greske eller italienske middelhavsperler er den jo åpenbart dritstygg, men det blir jo en urettferdig sammenligning.

Oslo har både pene og stygge områder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært i alle byene i Norge, så det kan jeg ikke svare på.

Anonymkode: 33586...b16

Skrevet

Er i fra Oslo, men bor ikke der lenger. Orket ikke Oslo lenger. Ikke angrer et sekund på at jeg flyttet ut av byen.

Oslo har selvfølgelig mange positive ting ved seg, men at Oslo er en «pen» by, går faktisk ikke an å påstå med en seriøs mine.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, Oslo er jo stort i forhold til andre byer i Norge. Det er jo ikke sånn at enhver kvadratmeter av byen kan være fin! Det er ekstremt mange sjarmerende og utrolig fine områder, men så er det også områder som ikke er pene. Så å si at hele Oslo er stygg blir for generaliserende. 

Anonymkode: 0fd10...046

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to venner fra hjembygda på besøk denne uka. De har hele tiden sagt at Oslo er stygg, men har kun vært på Karl Johan for 20 år siden. Ellers har de kun sett Oslo på tv. 

De tre dagene de var her, tok jeg dem med på badetur i Sørenga og Tjuvholmen, gåtur langs Akerselva og ned til Løkka og videre til Mathallen. Enda mer spising på Vippa og Torggata bad, før vi avsluttet turen på Syng. 

For hver gang jeg introduserte dem for aktivitet, mat eller ny område ble det møtt med skepsis. Likevel slukte de alt av mat de fikk servert eller nærmest protesterte da jeg ville ha dem med videre til neste aktivitet. 

Da vi var på karaoke, nektet dem først å gå inn i lokalet for karaoke var kun for utlendinger, men de endte likevel med å skrike seg hese og klaget over at den ene timen på Syng gikk så fort. 

Da de skulle reise hjem, måtte vi kjøre innom restaurantene og foodtrucksene vi var innom for å hamstre mat hjem til bygda. Disse spiser vanligvis Grandis til middag og julaften😅

Men Oslo var visst ikke så ille likevel. 

Anonymkode: 481fe...f6d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Oslo er ikke ille, mange fine steder❤️

Anonymkode: e8943...204

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (På 2021-8-1 den 15.50):

Jørpeland er en by og administrasjonssenter i Strand kommune i Rogaland.

Helt utrolig at hvilket som helst jævla veikryss kan kalle seg by.

Anonymkode: 963ea...cd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt for mange stygge bygninger og områder i Oslo til at det kan kalles en pen by.

Osloborger

Anonymkode: 93daf...500

Skrevet

Det finnes jo stygge områder i alle storbyer.Det er storbyens natur. 

Men som nevnt over: Herregud så mange stygge småbyer det finnes i Norge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i utgangspunktet, men justert for hvor dyrt det er vil jeg egentlig si ja. Man skulle tro Frogner så fantastisk ut med de prisene det opereres med, men et kjedeligere strøk skal man lete lenge etter. Man må ha ræva full av gryn for det jeg i praksis vil kalle ingenting.

Anonymkode: 8946f...30d

AnonymBruker
Skrevet

Finnes både stygge og fine steder i Oslo, men man må være litt kjent og vite hvor man skal gå

Anonymkode: 3a2ce...33d

Annonse
Skrevet

Bedre enn bygda, i alle fall. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange triste byer i Trøndelag og nordover der

Anonymkode: d5326...4ac

• Liker 1
Skrevet

Byplanleggerene i Oslo må ha vært fulle. En styggere by skal en lete lenge etter.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
grease80s skrev (5 minutter siden):

Byplanleggerene i Oslo må ha vært fulle. En styggere by skal en lete lenge etter.

Hva tenkte de i Bodø da? Eller Ski? 

Vennlig hilsen nysgjerrig. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er mye schtøgt her som vi sier på den riktige siden av Oslo. Områdene i sentrum, fra Grønland til Majorstua er et ekstremt generisk bysenter med lite egenart og severdigheter, akkurat som folkene en ser der. Vestkanten er for det meste kjemisk fritt for all sjarme, tross rikdommen er det særdeles lite vakre bygninger eller innbydende gater. Frognerparken er fin nok, for en park. På østkanten er det mange nitriste boligområder bestående av for det meste gråaktige blokker, helt grusomt.

Dog finnes det noen områder jeg liker som Kampen, Vålerenga, Rodeløkka, Akerselva + noen andre kvartaler her og der som har klart å bevare prakten fra gamle dager. Øyene i fjorden og Ekebergparken er også kurante.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...