Gå til innhold

Hvor ofte krangler dere med venner?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Det er godt gjort. Du må være trygg i deg selv. Selv har jeg noen mentaliseringsutfordringer og derav tendens til å mistolke ting fort, men jeg liker heller ikke drama, så jeg spør heller istedenfor å bare bli sur og anta ting.

Ja. Jeg er veldig trygg i meg selv. Men det er også en fin løsning å bare spørre slik du gjør. God kommunikasjon gir ofte gode relasjoner :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordentlig krangel på høy nivå aldri. Men små krangler som er barnslige, av og til. Det ender ofte i latter eller himling med øynene. 

Anonymkode: f0219...a98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så konfronterende mot folk jeg vil ha i livet mitt, men blir jeg lei/irritert så kutter jeg dem heller bare ut en periode

Anonymkode: 488a4...450

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krangler aldri med venner. Noen ganger kan det bli misforståelser, men da rydder vi opp i det. 

Anonymkode: 3a892...93b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske jeg noen gang har kranglet med venner, noen gang. Kanskje da vi var ungdom, typ 14-15 år, men ikke som jeg kan huske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 10.06):

Jeg ser ikke for meg at en sånn samtale kunne skjedd i noen av mine vennskap. Hvis en venninne hadde slengt ut en sånn bitter kommentar hadde jeg ikke begynt å ramse opp en lang liste over alle mine problemer som unnskyldning sånn du gjorde (Gud så slitsomt, om dere er venner vet hun vel allerede om de tingene?) hadde bare sagt at jeg er veldig lei for at du er ensom og har det vanskelig, men sånn ble det i år, kanskje vi kan finne på noe sammenen helg en annen gang, evt neste sommer hvis disse diagnosene og skadene dine er så ille at du ikke orker å møte henne før neste sommer

Ut i fra ditt svar med masse fokus på deg selv og dine issues høres det jo ut som hun har rett i at det er typisk deg å kun tenke på deg selv. 

Jeg synes altså ikke at du skulle dratt på ferie med henne når du ikke hadde lyst til det, men måten du svarte på gjorde at jeg umiddelbart tenkte selvsentrert energivampyr. Og «jeg har ikke energi til andre enn meg selv» er er ganske hard og kald avvisning. Mye verre enn f.eks.  «jeg trenger å være litt alene nå». Hvorfor trenger du å presisere så tydelig at du ikke bryr deg om henne? Jeg kunne aldri snakket til en venn på den avvisende måten. 

Anonymkode: d5f1b...2dd

Jeg er uenig. Jeg tenker at venninnen ikke har så stor forståelse for @SoWhat? sin situasjon. Hun er i sin fulle rett til å reise på tur helt alene, uten at noen skal bli sur fordi de ikke blir invitert med. Det var jo ingen flere som ble invitert med på turen. Det var ikke slik at andre venner var invitert, mens hun var utestengt og fryst ut. @SoWhat? inviterte ingen. Hun ville reise alene fordi hun trengte egentid etter en tøff tid. Det er helt urimelig å bli sint for noe sånt.

Endret av Gjenferdet
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krangler snøfri med venninner.. ikke gjort det siden barneskolen. Har vært litt drama på ungdomsskolen/ videregående.. men ikke krangling, mer å fade ut. 
veldig bra at så mange i tråden skriver at de ikke krangler med venninner. 
har ei venninne som min søster også er venninne med.. de krangler ofte, slik at det blir grining. Saken er at begge elsker å prate, og blir aldri ferdig.. det er mye meg meg meg.. og de begge er dårlig på å lytte. Dette gjør at de krangler og er fornærmet på hverandre: nå har du snakket i evigheter og jeg har lyttet til deg, du lytter ikke når jeg har noe viktig å si.. osv. det er dette det alltid handler om. 
egentlig bra de blåser ut på hverandre, for jeg er litt konfliktsky der.. og det har vært ofte jeg ikke har orket å ta tlf når venninnen min ringer, for da blir det over 2 timer i tlf der hun prater mens jeg lytter. Orker ikke. 
 

Anonymkode: f4dbc...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det kan jeg i at jeg og mine venninner er blitt for gammel til. Krangle over småtteri som at noen drar på ferie alene eller ikke, er nå ikke et temaet man burde bruke tid og energi på. Hadde det blitt gjort en avtale på at man skulle dra sammen så ville det blitt noe annet, men ikke slik som du legger det fram TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man krangler vel ikke som voksen? Da kutter jeg ut det mennesket med en gang.

Anonymkode: fcdfa...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler aldri. Vi kan diskutere og være uenige i ting, men aldri krangle. Det hører da barn til.. 

Anonymkode: 5e8c2...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...