Gå til innhold

Hvor ofte krangler dere med venner?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke for meg at en sånn samtale kunne skjedd i noen av mine vennskap. Hvis en venninne hadde slengt ut en sånn bitter kommentar hadde jeg ikke begynt å ramse opp en lang liste over alle mine problemer som unnskyldning sånn du gjorde (Gud så slitsomt, om dere er venner vet hun vel allerede om de tingene?) hadde bare sagt at jeg er veldig lei for at du er ensom og har det vanskelig, men sånn ble det i år, kanskje vi kan finne på noe sammenen helg en annen gang, evt neste sommer hvis disse diagnosene og skadene dine er så ille at du ikke orker å møte henne før neste sommer

Ut i fra ditt svar med masse fokus på deg selv og dine issues høres det jo ut som hun har rett i at det er typisk deg å kun tenke på deg selv. 

Jeg synes altså ikke at du skulle dratt på ferie med henne når du ikke hadde lyst til det, men måten du svarte på gjorde at jeg umiddelbart tenkte selvsentrert energivampyr. Og «jeg har ikke energi til andre enn meg selv» er er ganske hard og kald avvisning. Mye verre enn f.eks.  «jeg trenger å være litt alene nå». Hvorfor trenger du å presisere så tydelig at du ikke bryr deg om henne? Jeg kunne aldri snakket til en venn på den avvisende måten. 

Anonymkode: d5f1b...2dd

Hm. Men jeg sendte for å spørre hvordan hun hadde det. 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke huske sist jeg kranglet med en venninne :klo: Kanskje en mannsalder siden.

Vi kan vere uenige og diskutere, men vi er voksne og respekterer at vi har ulike syn.

Anonymkode: ffde5...d51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har kranglet med noen siden jeg var tenåring (og selv da var det en sjeldenhet). En og annen diskusjon kan det bli, men stort sett bare aksepterer vi at vi er uenige og at det er greit (og så himler jeg litt med øynene i skjul og tenker Ja, ja...). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kranglet med en venninne var jeg vel 19 år, altså for over 10 år siden.

Jeg gidder ikke bruke tid på krangling og drama rett og slett, hvis noen blir for dramatiske så roer jeg det ned og snakker en gang med dem om det, og fortsetter det så kutter jeg dem faktisk ut. Har ikke plass til det i livet mitt. Har kun skjedd en gang i voksen alder at jeg måtte krangle med noen, endte med å kutte henne ut til slutt siden hun tydeligvis trivdes med det, mens jeg ikke kan fordra det. For forskjellige.

De fleste venninnene mine er flotte og vi er ganske like alle sammen.

Anonymkode: b89eb...dd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke siden jeg ble voksen, og svært få ganger i ungdomsårene. Er 31 år gammel. 

Anonymkode: 34c10...4aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Ingen krangler med venner etter fylte..20? Hm  Dette syns jeg var oppsiktsvekkende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om det er krangling, men har en venn som ofte uttrykker misnøye med at jeg ikke har samme kontaktbehovet😌

Blir en del anklager mot meg, mens jeg trenger avstand😒dont know what to do. Antar jeg er litt kjip, men er mer komfortabel med andre veninner der vi har harmoni🥴

Anonymkode: a6632...3f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SoWhat? said:

Og hvorfor? Jeg kranglet med en venninne i går. Hun syns det var dårlig at jeg dro på ferie når hun var alene og ensom. At vi kunne reist sammen. Men greia er at de siste snart to årene har jeg vært innlagt på sykehus med alvorlige greier. Sist for bare noen uker siden. Nesten så jeg lurte på om det hvilte en forbannelse over meg. Heldigvis var det veldig flaks for meg, jeg takker alle GODE makter. Men. Nå hadde jeg behov for å gjøre noe alene. Bestemme selv. Bare nyte dagene. Så vi kom i krangel, og hun ble ufin også. Fuck asså 🙂 men jeg er langt fra sint på henne nå. Vet ikke med henne.

Kranglet kun en gang med en annen venninne. En kompis og jeg er som natt og dag og tar pauser fra hverandre sånn en gang i året 😄

Jeg syns ikke krangling er ok. Men jeg tror det er litt nødvendig for å være nære. Så klart har ikke alle behovet, men normalt irriterer og sårer man hverandre en sjelden gang, og da er det viktig å få det ut. Og så tilgi og bli venner. Min beste venninne og jeg startet vennskapet med en heftig diskusjon. Vi har aldri kranglet siden. Hun er sånn litt engel på jord, og henne vil jeg trå varsomt rundt. Hun blir fort såret. Verdens snilleste menneske.

Syns dere der er like naturlig å krangle som å være perlevenner alltid? Jeg tenker kanskje en gang i året eller to. Ikke hver uke liksom. Phu 

Stoler du mer på venner du kan ta en heftig diskusjon med, og som blir venner med igjen? 

Hadde en venninne blitt sur fordi jeg drar på ferie uten henne, så kan det faktisk hende att jeg hadde sagt. Takk for att du er så glad i meg att du lar meg reise på ferie med god samvittighet, og att du beviser for meg att din lykke er mitt ansvar. 

Sorry altså. Men hun "venninna" er nok ikke så god venninne som du tror. 

 

Samtidig, så kan det hende hun burde prøvd å få flere venner siden hun sier hun er ensom. Så ikke slå handa av henne pga dette. 

Anonymkode: c8470...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg gadd å bruke tid på å krangle med venner er over 16 år siden, er 37.

Hvis venner begynner en krangel, så får di beskjed om at jeg har andre ting å bruke tiden min på enn krangling. Klarer di ikke å la være med å krangle, så gidder jeg ikke å bruke tid på vennskapet. 

Har andre ting i livet å bruke energi på enn krangling. 

Anonymkode: c8470...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangler aldri. Jeg unngår også diskusjoner med folk som sitter å synes synd på seg selv. Det er en tapt sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kranglet med venninner etter at vi gikk på ungdomsskolen. 
kjenner ingen som krangler med venner. Høres rart ut…

Anonymkode: bdeba...f74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 timer siden):

Og hvorfor? Jeg kranglet med en venninne i går. Hun syns det var dårlig at jeg dro på ferie når hun var alene og ensom. At vi kunne reist sammen. Men greia er at de siste snart to årene har jeg vært innlagt på sykehus med alvorlige greier. Sist for bare noen uker siden. Nesten så jeg lurte på om det hvilte en forbannelse over meg. Heldigvis var det veldig flaks for meg, jeg takker alle GODE makter. Men. Nå hadde jeg behov for å gjøre noe alene. Bestemme selv. Bare nyte dagene. Så vi kom i krangel, og hun ble ufin også. Fuck asså 🙂 men jeg er langt fra sint på henne nå. Vet ikke med henne.

Kranglet kun en gang med en annen venninne. En kompis og jeg er som natt og dag og tar pauser fra hverandre sånn en gang i året 😄

Jeg syns ikke krangling er ok. Men jeg tror det er litt nødvendig for å være nære. Så klart har ikke alle behovet, men normalt irriterer og sårer man hverandre en sjelden gang, og da er det viktig å få det ut. Og så tilgi og bli venner. Min beste venninne og jeg startet vennskapet med en heftig diskusjon. Vi har aldri kranglet siden. Hun er sånn litt engel på jord, og henne vil jeg trå varsomt rundt. Hun blir fort såret. Verdens snilleste menneske.

Syns dere der er like naturlig å krangle som å være perlevenner alltid? Jeg tenker kanskje en gang i året eller to. Ikke hver uke liksom. Phu 

Stoler du mer på venner du kan ta en heftig diskusjon med, og som blir venner med igjen? 

Det var ett søskenbarn som både blokkerte meg da vi kranglet sist og ignorerer. Syns at dette er utrolig barnslig :skratte:

Anonymkode: 65618...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er ikke mer enn ca 14 dager siden.

Hvis diskusjonen ender med usakligheter og beskyldninger som ikke har rot i virkeligheten, da er tålmodigheten slutt og de kan få svar på tiltale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (4 timer siden):

Men hva gjør dere om dere blir fornærmet eller såret eller sinte for en handling eller uttalelse? Bare biter i dere, og tenker at det går jo over? 

Ja, mer eller mindre. Jeg tar det først opp hvis det går skikkelig innpå meg, men det blir mer samtaler enn krangler.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ikke så ofte, men det skjer. Eller jeg som er kranglete og blir lett sur. Veldig unødvendig av meg jeg vet. Skjedde senest i går, men blir aldri uvenner og det er glemt etter en liten stund. Det er så fint at det går an å krangle litt uten å bli uvenner. Uten å snakke dritt om hverandre. Uten å avslutte vennskap. Bare på grunn av en teit krangel. Det jeg kaller ekte venner :) 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne jeg har kjent og vært venninner med siden vi var tidlig i tenårene. Det vil si 40 år nå omtrent. Hun og jeg har hatt 3 ordentlige krangler på disse årene. Og alltid blitt venner igjen. 

Et par andre venninner har jeg aldri kranglet med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke hatt noen krangler med noen i voksen alder og i ungdommen så var det bare ei som jeg hadde en krangel med og det var når jeg hadde fått nok. Er fan av å diskutere og voksen nok til å respektere av vi trenger ikke å være enige om alt for å være venner, sånn er de jeg er med og. Vi er lite interessert i drama og konflikter sånn generelt sett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, SoWhat? said:

Men hva gjør dere om dere blir fornærmet eller såret eller sinte for en handling eller uttalelse? Bare biter i dere, og tenker at det går jo over? 

Er sjeldent jeg blir fornærmet, sint eller såret av noe en venn sier. Men jeg tror aldri at vennene mine prøver å såre meg og jeg skjønner at vennene mine har selvstendige liv med andre hensyn enn kun meg. 

Jeg har vært i lignende situasjon som deg og din venninne. Jeg var trist da jeg ikke ble invitert, men det var ikke noe å krangle over.  Jeg har ikke lyst til å krangle til meg å bli invitert på en tur og jeg har ikke lyst til at min venninne skal føle at hun må invitere meg. 

Når det er sagt så skjønner jeg din venninne også. Om man er veldig ensom så kan man bli veldig lei seg og da kan man si ting man ikke burde ha sagt. 

Anonymkode: bf2c6...072

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde en venninne blitt sur fordi jeg drar på ferie uten henne, så kan det faktisk hende att jeg hadde sagt. Takk for att du er så glad i meg att du lar meg reise på ferie med god samvittighet, og att du beviser for meg att din lykke er mitt ansvar. 

Sorry altså. Men hun "venninna" er nok ikke så god venninne som du tror. 

 

Samtidig, så kan det hende hun burde prøvd å få flere venner siden hun sier hun er ensom. Så ikke slå handa av henne pga dette. 

Anonymkode: c8470...85f

Nei, jeg slår jo ikke hånden av henne! Hun har mange venner, men så tror jeg  hun sliter så mye med at moren dro så mye fra henne som barn. Og derfor liker hun veldig lite å føle seg avvist. Det har jeg forståelse for, mens andre blir litt "kvalt" fordi hun vil ha så mye oppmerksomhet. Hun mister og får nye venner veldig ofte. 

Jeg sendte sms nå, og skrev sorry for i går. Vi gjorde begge feil, la oss legge det bak oss? Får se om hun svarer.

 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Jeg har en venninne jeg har kjent og vært venninner med siden vi var tidlig i tenårene. Det vil si 40 år nå omtrent. Hun og jeg har hatt 3 ordentlige krangler på disse årene. Og alltid blitt venner igjen. 

Et par andre venninner har jeg aldri kranglet med.

Nei, det er forskjellig dynamikk med folk. Det er få jeg krangler med. Det er lettere å snakke sammen med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...