Gå til innhold

Julegaver


lillesky

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips til hva man kan lage til julegaver!

Til barn i alle aldre, mamma, pappa, kjæreste, voksne søsken, besteforeldre, nieser, svigerforeldre osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan strikke klær, hekle duker o.l., spiselige julegaver er jo alltid koselig, f.eks. hjemmelagede likører, marinerte oliven, konfekt o.l. Du kan male, ikke bare bilder, men mal på glass og service. Lag en fotokalender eller en fin scrapbook med bilder og minner, små historier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg lager smykker, såper, godis og maler på glass/keramikk, og mulig det blir hjemmelagde julekort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg skal lage julekuler til foreldrene mine (etter tips her inne)

*Strikke dukkeklær til to småjenter

*Lage julekaker til bestemor

*Prøve å lage julekort

*Lage smykker/armebånd til søster/venninner

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage tøfler (strikke og tove) , strikke sokker, fotokalender, hjemmelagede cookies, hjemmelagede drops, brodert teppe til å ha under juletreet, matkurv med mye spennende i, smykkesett (kjede og armbånd)

Endret av Catlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager bare en julegave hvert år, og det er en diger kurv som er fyllt med hjemmebakte julekaker. Den får faren til bestevenninden min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å hekle duker og strikke lester. Jeg bruker å få heimlaga saft,vin og likør til jul, det er kjempegodt og koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde smaa nissejenter til aa henge paa juletreet i fjor - kjopte en pakke med alt som trengtes paa hobbybutikken. De har massevis av ideer/pakker der med artige ting man kan lage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker sokker for harde livet, skal ha det som ekstragave til noen, som søstre osv., + at venninner har "bestilt" - blir ikke kjøpegaver oss venninnene imellom nå, er så mange fattige studenter blant oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg lager smykker, såper, godis og maler på glass/keramikk, og mulig det blir hjemmelagde julekort da.

Kan jeg spørre hvordan du lager såpe? Ble litt nyskjerrig jeg.

Ellers mange fine tips her. Jeg har lyst til å prøve meg på smykkelaging - men kanskje de første ikke blir fine nok til å gi bort! :rodme: Får iallfall til å lage julekort! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager smykker, og i år er jeg i gang med å strikke sjal til venninner og damer i familien. Og så har jeg et "male personlige t-skjorter"-prosjekt til noen av gutta i kompisflokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker sett med lue, votter og skjerf. Ellers blir det strikket sokker og tøfler som tilleggsgaver til nærmeste familie.

Lager snop og syltetøy, og gir bort gavekort på kaker/middag/brunsj som relativt fritt kan innkreves, enten hos meg eller hjemme hos dem.

Til bestemor har jeg gitt bort gavekort på plenklipp, luking og planting i hagen. Dette hadde hun ønsket seg lenge, men ville ikke pålegge noen oppgaven med å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...