Gå til innhold

Romfolket er tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Politikerne ser ikke ut til å bry seg. S

Politikerne vet at pressen alltid gir plass til hysteriske aktivister som kommer til å skrike om menneskeforakt og onde politikere dersom de foreslår å stoppe tiggingen. Hvorfor skulle de utsette seg for dette. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et veldig ambivalent forhold til dette. Jeg liker ikke tigging, uansett om det er norske eller utenlandske. Jeg synes også synd om tiggere, uansett årsak til tiggingen. Så lenge romfolket fra utlandet har lov å være her, klarer jeg ikke å irritere meg over dem spesielt. Selvsagt litt problematisk med forholdene der de overnatter utendørs. Men det gjelder ikke bare romfolk. Jeg har nettopp kommet tilbake fra bilferie i nord. Der var det slett ikke romfolk som gikk på do i det fri! Den siste jeg observerte, var en eldre ekte norsk dame som forsøkte å skjule seg som best hun kunne bak noen busker der hun en tidlig morgenstund satt på huk med shortsen på knærne og dorullen i hendene.

Anonymkode: 30341...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp, og det er vel grunnen til at jeg er ambivalent.

Anonymkode: 30341...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (På 2021-7-26 den 14.34):

De som har pleid å være her er rolige og ikke plagsomme. De får ikke lov å sitte rett utenfor butikkene i ly for regn, men sitter på parkeringsplassene.  Jeg er så lei av alle de adresserte vinduskonvoluttene som fyller postkassen med ferdig utfylt giro, bare fordi jeg har bidratt med noe en gang i tiden. Det er mer plagsomt og umulig å bli kvitt.

Den største tiggeren av de alle er han med den dype stemmen som har råd til kjempelange tv-reklamer på nivå med hele reportasjer.

Anonymkode: fe4f8...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den største tiggeren av de alle er han med den dype stemmen som har råd til kjempelange tv-reklamer på nivå med hele reportasjer.

Anonymkode: fe4f8...a67

Jeg vet ikke hvem du mener, men jeg plages av Røde kors og Unicef. De ødelegger for seg selv. Jeg har sendt brevene i retur og bedt om ingen henvendelder, men nytter ikke. Jeg får fortsette å bære tiggerbrevene fra postkassen til papirdunken. Jeg gir dem aldri en krone mer.

jeg ga samme beskjed til Kirkens bymisjon, som jeg liker å støtte når jeg føler for. De respekterer det faktisk.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg pleier å gi mat til tiggere. Jeg går bort og gir nybakt kakestykke til en av jentene som går med blad. Hun ser ikke en gang i posen. Jeg ser tilbake og ser at hun kastet rett i søpla. De norske er svært takknemlig og spiser. 

Nå gir jeg aldri til dem og bare går langt unna. De norske får all slags av meg. 

Anonymkode: f54d3...bff

Etter å ha kastet den ferske gode kaka mi tok hun frem mobilen og ringte noen. 

Tiggeren kastet altså kaken min for deretter å ringe for å klage for at hun fikk kake. :laugh:

Anonymkode: f54d3...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser ut som det er mange på Karl Johan. De trenger seg veldig på, var dum nok til å gi 200 kr til to stykker etter å ha hørt rørende historier om hvordan de er hjemløse og har syk sønn. Tenkte at de kanskje ville få bruk for pengene av en eller annen grunn. Hun ene så ut som hun grein da hun tryglet om penger, men føler nå det var krokodilletårer! Ga henne penger så hun kunne være glad og takknemlig og så gå. Men det stoppet ikke, hun ville så ha kaffe og laken. Så kom en tenåringsjente som også tigget og ville ha penger og hun jeg ga penger forlangte at jeg skulle gi henne penger og, så da fikk hun det. Da måtte de vel være fornøyde. Men så ville de ha mer og hun eldste begynte å spørre meg for sex og sånt og begynte å klå på hånden min. Fikk nok da og skrek "Nei!" flere ganger og løp vekk. Gribber. Sorry men er forbanna for at jeg lot det skje.

Anonymkode: 4af38...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 10.10):

I går så jeg romfolk for første gang på halvannet år, hvordan i alle dager har de kommet seg inn i Norge igjen?

Anonymkode: 24af7...830

Bør bli politisk grep å få fjernet bandittene fra gaten. Om ikke politikere gjør det, så bør det bli folke opprør. 

Anonymkode: fde44...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser ut som det er mange på Karl Johan. De trenger seg veldig på, var dum nok til å gi 200 kr til to stykker etter å ha hørt rørende historier om hvordan de er hjemløse og har syk sønn. Tenkte at de kanskje ville få bruk for pengene av en eller annen grunn. Hun ene så ut som hun grein da hun tryglet om penger, men føler nå det var krokodilletårer! Ga henne penger så hun kunne være glad og takknemlig og så gå. Men det stoppet ikke, hun ville så ha kaffe og laken. Så kom en tenåringsjente som også tigget og ville ha penger og hun jeg ga penger forlangte at jeg skulle gi henne penger og, så da fikk hun det. Da måtte de vel være fornøyde. Men så ville de ha mer og hun eldste begynte å spørre meg for sex og sånt og begynte å klå på hånden min. Fikk nok da og skrek "Nei!" flere ganger og løp vekk. Gribber. Sorry men er forbanna for at jeg lot det skje.

Anonymkode: 4af38...3f3

De skifter historier. Jeg fikk høre om en kreftsyk mor etc. Neste gang har samme person igjen en ny tragisk historie. 

Anonymkode: fde44...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ser ut som det er mange på Karl Johan. De trenger seg veldig på, var dum nok til å gi 200 kr til to stykker etter å ha hørt rørende historier om hvordan de er hjemløse og har syk sønn. Tenkte at de kanskje ville få bruk for pengene av en eller annen grunn. Hun ene så ut som hun grein da hun tryglet om penger, men føler nå det var krokodilletårer! Ga henne penger så hun kunne være glad og takknemlig og så gå. Men det stoppet ikke, hun ville så ha kaffe og laken. Så kom en tenåringsjente som også tigget og ville ha penger og hun jeg ga penger forlangte at jeg skulle gi henne penger og, så da fikk hun det. Da måtte de vel være fornøyde. Men så ville de ha mer og hun eldste begynte å spørre meg for sex og sånt og begynte å klå på hånden min. Fikk nok da og skrek "Nei!" flere ganger og løp vekk. Gribber. Sorry men er forbanna for at jeg lot det skje.

Anonymkode: 4af38...3f3

De har svin dyre mobiltelefoner de går rundt med. Der er svindel fra a til å. Alt er organisert av mennene

Anonymkode: fde44...1ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 17.08):

Hyle ut på KG?, er ikke dette et diskusjonsforum?.

Eller mener du at dette er den type tema som ikke skal diskuteres?.

Anonymkode: e8f75...b8b

Dette må diskuteres, fordi det er viktig å få banditter fjernet på åpent gate. Og de har blitt så drillet hvordan lokke mennesker I Norge. De starter gjerne med å spørre om å få en  kaffe. Nordmenn tror dem gjør en god tjeneste, men alt er fra dem er gjennomtenkt. De har kun en enkel oppgave og misjon. Få mest mulig penger fra nordmenn. 

Anonymkode: fde44...1ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (På 26.7.2021 den 10.17):

Har krydd av de på Nationalteateret de siste 10 årene

Bare få dem fjernet. Det er banditter. 

Anonymkode: fde44...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 14.15):

Fatter ikke at disse ikke blir bortvist fra landet når de ikke fyller vilkårene for å oppholde seg her lovlig, dessuten så er denne tiggingen organisert og mange driver med ymse kriminell virksomhet i tillegg.

Anonymkode: e8f75...b8b

De sier dem skal reise til hjemlandet med fly og trenger 1200 kr. Alt er bløff. 

De har øvd hvilke sitater dem skal si. 

De bløffer også hvilken by dem er i fra selv. 

Anonymkode: fde44...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 16.00):

De får ikke lov, men gjør det allikevel. Jeg har hatt et par aggressive tigger etter meg og den ene var så pågående at jeg måtte slå koppen utav neven på vedkommende, siden hun nektet å gi seg etter flere advarsler.

Anonymkode: 17784...87a

Det er bra, det er sånn man må sette grenser. Kan ikke være naiv ett sekund ovenfor slike. 

Anonymkode: fde44...1ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

true aspie skrev (På 28.7.2021 den 17.49):

Det trenger penger de også.

Da får de jobbe som skikkelige folk.

Anonymkode: 17784...87a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri gi penger til denne gjengen, det de driver med er organisert tigging som igjen finansierer andre typer kriminalitet som salg av piller/narkotika, menneskehandel og tyveri.

Hadde de virkelig vært fattige så hadde de ikke kunne reist på tvers av Europa for å tigge.

Dessverre så er det enkelte blåøyde og naive føletanter som får en godfølelse når de gir penger til disse kjeltringene, det er de som sponser den videre kriminaliteten.  

Anonymkode: e8f75...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det rødgrønn regjering, og grensene vil bli vidt åpne for alt som vil inn. 

Anonymkode: 7747e...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå blir det rødgrønn regjering, og grensene vil bli vidt åpne for alt som vil inn. 

Anonymkode: 7747e...c28

Den regjeringen der altså...

Anonymkode: 17784...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...