Gå til innhold

Til dere som bruker briller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor godt ser dere uten brillene?

Anonymkode: fc6a5...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har -1,25 i styrke på glassene. Så kan leve uten, men det er jo slitsomt og kan ikke kjøre bil uten.

Anonymkode: 42729...07e

• Liker 3
Skrevet

Helt ubrukelig uten. Bruker mest linser, men tar gjerne briller på kveldstid :) Har vel -3,25 og 3-75 pluss skjeve hornhinner

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har samme styrke som første Anonym over. Klarer meg fint uten, men har et par briller i bilen til langkjøring og et par til når jeg er sliten på kvelden og skal se tv.

Anonymkode: 63357...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo :)

Jeg kan lese en bok jeg holder nærme, men kan ikke strekke ut armene og se dem tydelig. Hvis det gir deg en indikator. Jeg har -3,5 ca. Kan ikke leve uten briller og linser, det er bare farlig for alle.

Anonymkode: 47ee1...5b0

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker briller. Ser ikke bra nok uten dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser det meste, men sliter med å lese tekst som er mer enn en meter unna. Undertekster på tv og sånn.. Umulig. Og får så vondt i hodet. 

Anonymkode: 2a7bc...f2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt langsynt så det fungerer ganske greit uten briller, bortsett fra når jeg skal fokusere på noe på nært hold f.eks. lese eller skrive. Har alltid med lesebriller. OBS! Jeg kjører ikke bil eller annet, så jeg utgjør ingen fare for omgivelsene.

Anonymkode: 9a383...cd5

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser så dårlig at jeg ikke finner brillene mine hvis jeg har glemt hvor jeg lagt dem. Jeg ser dem jo ikke...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, hvis brillene mine ble knust hadde jeg måttet bli sykmeldt fra jobb og ikke beveget meg utenfor døra.

Anonymkode: 2ae3b...14d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har - 0,50 og -0,75. Jeg ser helt fint uten, men pga veldig skjeve hornhinner må jeg ha på briller. 

Anonymkode: 04fc8...83c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elendig. Er 46 år og bruker progressive briller og linser med styrke -3,25/-4,75. Synet har forverret seg kraftig fra jeg var tenåring. Tror jeg brukte -1,25 på høyre og -1,75 på venstre da jeg var 18.

Anonymkode: d6f46...4eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fungerer ikke uten briller. Har også nådd en alder hvor progressive brilleret et must. 

Anonymkode: e221f...3e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nærsynt. - 5 på venstre og - 4 på høyre. Kan lese på veldig nært hold, men ellers blir tåkete og uklart. Jeg kan ikke gå uten briller eller linser. 

Anonymkode: 1242d...407

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har - 1,75 på begge øyne pluss skjeve hornhinner. Har bare brukt briller i et halvt år og skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten før 😅 ikke rart jeg var mye sliten.. 

Anonymkode: 46b32...a61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

-0,75 og -1. Klarer meg greit uten briller men får raskt hodepine av det, så forsøker å unngå det. Ser nett-tv og leser bøker etter sengetid uten briller og da får jeg aldri hodepine…  Har to par vanlige briller og 2 par solbriller slik at jeg alltid har briller for ethvert bruk uansett hva jeg gjør eller hvor jeg er. Et par solbriller ligger fast i bilen for eksempel.

Anonymkode: 78360...bf6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nærsynt og bruker minus 2 og minus 1.75 på brillene. Ser veldig uklart uten briller, så må gå med briller hele tiden. Har og skeive hornhinner. Har solbriller med styrken min i og så det er digg. Fikk meg briller først i fjor sommer, for jeg merket at jeg såg dårlig når jeg kjørte bil og såg teksten dårlig på tv. Glad jeg har briller og kan se skikkelig. Men lurer på hvor mye verre synet vil utvikle seg utover som årene går. Er snart 42 år. Men vi får ta det som det kommer.

Anonymkode: 64dc5...16a

AnonymBruker
Skrevet

Ser fint uten linsene mine. Får innimellom vondt i hodet på slutten av dagen om jeg ikke har brukt verken briller eller linser den dagen. Ser også mye «dobbelt» - en logo eller skrift får en ‘’skygge’’ av seg selv ca 1-2 cm under den. Utydelige detaljer på avstand.

+3,25 Venstre og +4,00 Høyre 

Skjeve hornhinner i tillegg.

Hatt dårlig syn siden barnehagen.

Anonymkode: db8ac...9ab

AnonymBruker
Skrevet

Ser bare konturene av ting da, også på nært hold. Alt blir blurry. Kan lese på ca. 10 cm avstand uten, men det er anstrengende. 

Styrke rundt -6 og -7 og skjeve hornhinner. 

Anonymkode: a55f2...b2e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt briller i ca 30 år, og er rimelig ubrukelig uten. Brillene jeg har nå er -4, men trenger sannsynligvis noe justering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...