ItchyBitchySpider Skrevet 28. juli 2021 #81 Del Skrevet 28. juli 2021 Milky skrev (På 25.7.2021 den 17.47): Nei det er det ikke. Vil hun ikke ta vaksinen så vil hun ikke. Du er jo uansett vaksinert så hva er problemet? Er rimelig lav sannsynelighet for at du blir smittet og alvorlig syk. Så la henne være i fred og pass på ditt eget liv edit: ja du kan faktisk kutte henne ut så hun slipper å være venn med deg Det er jo det enkelte vaksinerte ikke skjønner. De er så hjernevaska at de anser de som ikke ønsker å ta vaksine som djevelen selv. Poenget er at vi tar vaksine for å beskytte oss selv, ikke som en altruistisk handling der vi ofrer oss for andre. Når man er vaksinert, har man lavere risiko for alvorlig sykdom. Hva er man så redd for da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #82 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 17.41): Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon, og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme, fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? Anonymkode: 8c01b...aca Jøss, du virker som ei sikkelig god venninne! Håper hun kutter deg. Anonymkode: b151b...989 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 28. juli 2021 #83 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 20.29): Antistoffene mot Korona er jo å ikke få Korona - det er jo en god ting? (øvrige virkestoffer blir brutt ned i blodet) Antiwaxere burde virkelig blitt tilbudt hjelp til selvhjelp i disse dager... Anonymkode: d0fde...cf2 Man er ikke antivaxer bare fordi man ønsker å AVVENTE (!) med vaksinen til man er ferdig med amming. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 28. juli 2021 #84 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 12.00): Lurer på hvorfor du har inntrykk av at vaksinerte er farlige smittebærere? Jada, jeg vet man kan bli smittet selv om man er vaksinert, men det høres ut som du tror de som har tatt vaksinen er vandrende smittebomber hele gjengen. Anonymkode: 363ba...fb7 Det hun mener, tror jeg, er at når man er vaksinert så er man mer farlig for de uvaksinerte hvis man blir smittet, enn de uvaksinerte er farlige for deg. Nettopp fordi vaksinen beskytter mot alvorlig forløp. Det betyr at hvis du blir smittet og smitter de uvaksinerte, kan de bli alvorlig syke og dø. Hvis de blir smittet og smitter deg, vil du mest sannsynlig kun bli mildt syk. Så det er mer farlig for dem enn for deg at de ikke har tatt vaksine enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #85 Del Skrevet 28. juli 2021 Det er mye følelser i sving ser jeg. Det er ok å kutte ut vennskap om man har forskjellig verdisyn, og med vaksinen blir dette tydeligere. Din avgjørelse må du ta på grunnlag av hva som er din begrunnelse. Er du redd smitte kan du fortsatt møte henne utendørs. Er det fordi du er lei av anti vaksineprat eller grunnleggende verdisyn må det være greit å kutte helt ut. Det er to venninner som ikke kommer til å ta den her. Begge med dårlig begrunnelse og utelukkende på grunn av frykt forårsaket av konspirasjoner. Jeg vet ikke helt hva det blir til framover. Selv om jeg har tatt vaksinen er jeg i gruppen som ser ut til å ha liten til ingen effekt av vaksinen. Jeg synes ikke det er greit at de synes det er ok å sette meg i alvorlig risiko fordi de er redd noe som er motbevist eller usannsynlig. Det er mye større sjans for at det går dårlig med meg enn noe av det de frykter. Øker smitten trekker jeg meg sikkert bort fra de, enten midlertidig eller permanent. De viser hvor lite de bryr seg om meg og da er det egentlig ikke noe tap. Jeg har andre venner. Anonymkode: 0b395...807 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #86 Del Skrevet 28. juli 2021 For noen dårlige venner dere er 😨 jeg skal ikke vaksinere meg.. synes det hadde vært utrolig rart om jeg mista vennene mine pga det Anonymkode: 555fa...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #87 Del Skrevet 28. juli 2021 Hun har god grunn for å ikke gjøre det, så nei ville ikke kuttet. De som bare nekter å ta derimot , de velger jeg bort Anonymkode: 85e38...5ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #88 Del Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 17.41): Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon, og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme, fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? Anonymkode: 8c01b...aca Du er fullstendig urimelig, og en dårlig venninne om du velger å droppe venninnen din pga at hun ikke skal vaksinere seg mot korona !!!! Anonymkode: c22f1...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #89 Del Skrevet 29. juli 2021 Hun er jo ikke antivaxxer, hun bare utsetter den til senere. Og så lenge hun er i permisjon og følger strengt smittevern er det svært liten risiko uansett. Du fremstår som kontrollerende og kunnskapsløs her. Selv har jeg en nær venn som er hardcore antivaxx, og det er faktisk litt slitsomt, og gjør at jeg må holde litt avstand mellom oss, siden dette blir debattert hele tiden. Har heller ikke fortalt at jeg har fått første dose, fordi jeg bare ikke orker den diskusjonen, siden hen tror på alt fra shedding til magnetisme, så det hadde blitt litt av et show. (Hen testet meg faktisk med en magnet, og vi ble begge beroliget av at den ikke festet seg. Trodde jeg skulle bli avslørt der, gitt... 🙄) Men jeg kutter jo ikke ut vedkommende, bortsett fra dette har hen mange gode egenskaper som venn, og vi har vært gjennom mye sammen. Anonymkode: 5481b...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 29. juli 2021 #90 Del Skrevet 29. juli 2021 Det er ditt valg hva du velger å gjøre, men jeg hadde aldri kuttet ut venner bare for de ikke tar vaksinen. Ja er veldig uenig med de som takker nei til vaksine, men vennskap er viktig å ta vare på uansett synes jeg. Svikter aldri vennene mine og er kjempeglad i de uansett hvor uenig vi er. Så jeg synes ikke det er ok å kutte venner for de ikke tar vaksine eller velger å vente med å ta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå