Gå til innhold

Venn vil ikke ta vaksine- ok å kutte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er venner så hellige? Hvis man er grunnleggende uenige i ting så vil jo det kunne bety et vennskap med endel konflikter , og hvem gidder det? For meg er venner folk jeg kan slappe av sammen med og som har samme holdninger som meg. 

Anonymkode: a8537...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at om man er så redd for å bli smittet at man ikke tør å være med de som ikke er vaksinerte og vil kutte de ut så gjør man det jo fordi man er redd. Uansett hva medier sier om hvor trygt det er... Men det at du faktisk ikke har respekt for henne og hva hun velger er jo helt idiotisk av deg... 

Anonymkode: fa1dd...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er jo henne som er hysterisk som ikke vil ta vaksinen,  som fhi har sagt at ammende kan ta.. 

Anonymkode: 8c01b...aca

Hvorfor skal du blande deg opp i andre sin avgjørelse for sin kropp ? Det er jo ikke du som vaksinert som er i fare om du får viruset, det er motsatt. Mennesker som blander seg opp i andre sine avgjørelser angående dette skal jeg huske for all fremtid. Dette er da mennesker jeg vet i fremtiden har "diktatoriske" tendenser og slikt bør man merke seg. Jeg hadde kuttet deg ut som venn om du hadde kommentert dette ovenfor meg om jeg ikke tar vaksinen. Pass på deg selv og din egen vaksine hadde jeg svart. Du har ingenting med hva jeg gjør. Jeg følger smittevernreglene til punkt og prikke. Alt det andre skal du drite i :)  Vil ikke være vennen din fordi du ikke tar vaksine! Hør selv da hvor ille det høres ut. Du kan like godt si at "jeg vil ikke være vennen din" fordi du ikke gjør akkurat det samme som meg. Takk og farvel hadde jeg sagt uten å nøle. Et sted går grensen mener jeg, og det er når demokrati og det fri individ sin selvstendighet er truet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er venner så hellige? Hvis man er grunnleggende uenige i ting så vil jo det kunne bety et vennskap med endel konflikter , og hvem gidder det? For meg er venner folk jeg kan slappe av sammen med og som har samme holdninger som meg. 

Anonymkode: a8537...604

Er ikke enig, venner kan godt være uenig med meg, det er forfriskende og få "kvesset" seg på andre sine meninger og holdninger. Ikke bare sitte og jatte med hverandre hele tiden. Selvfølgelig innenfor visse grenser, er det snakk om dårlige holdninger som bryter norsk lov og er straffbare så forholder det seg litt annerledes. Da ville jeg nok ikke sluppet de så tet inn på meg, og det hadde heller blitt bekjentskaper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, det spiller en rolle! Man tar ikke vaksine for seg selv, man tar det for flokkimmuniteten så vi kan åpne samfunnet igjen og beskytte de som ikke kan ta vaksinen. Å droppe vaksine er egoistisk og gjør deg til en gratispassasjer, heldigvis tar de fleste av oss vaksinen så ikke egoistene får ødelegge. 

Anonymkode: 590dc...690

Det er et helt vanvittig idiotisk standpunkt. Gratispassasjer?  Dette er en vaksine som man ikke vet langtidsvirkningene av, den her heller ikke så dødelig at den truer befolkningen på noen måte. De aller eldste ja, og de med underliggende sykdommer. De er vaksinert for lenge siden. I Norge nå er det jo ofte de vaksinerte som sprer smitten. Alt tyder på at de fleste vaksinerer seg, og den få prosentene som ikke gjør det? Det betyr ikke en dritt til eller i fra.

Dette er heller janteloven! Du må ikke tro du er noe bedre en oss, du må ikke tro at du kan velge annerledes en oss, du må ikke tro at du er noe! Det er denne som gjelder med dine holdninger. Et kontrollbehov og en indre dypere redsel hos deg "kanskje jeg har valgt feil ?" Da må i alle fall de andre også velge feil slik at vi er i samme båt. Jeg er skeptisk til vaksinen, i min alder i min form, med min helse. Risikoen for Covid og sykdom veier ikke opp for muligheten for eventuelle langsiktige bivirkninger. Krysser den grensen et sted tar jeg vaksinen der og da. Har tatt mange vaksiner tidligere, og priser legevitenskapen for de fleste vaksinene som har vært. De har bommet av og til, men stort sett er dette en stor pluss sak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Antiviruset said:

Det er et helt vanvittig idiotisk standpunkt. Gratispassasjer?  Dette er en vaksine som man ikke vet langtidsvirkningene av, den her heller ikke så dødelig at den truer befolkningen på noen måte. De aller eldste ja, og de med underliggende sykdommer. De er vaksinert for lenge siden. I Norge nå er det jo ofte de vaksinerte som sprer smitten. Alt tyder på at de fleste vaksinerer seg, og den få prosentene som ikke gjør det? Det betyr ikke en dritt til eller i fra.

Dette er heller janteloven! Du må ikke tro du er noe bedre en oss, du må ikke tro at du kan velge annerledes en oss, du må ikke tro at du er noe! Det er denne som gjelder med dine holdninger. Et kontrollbehov og en indre dypere redsel hos deg "kanskje jeg har valgt feil ?" Da må i alle fall de andre også velge feil slik at vi er i samme båt. Jeg er skeptisk til vaksinen, i min alder i min form, med min helse. Risikoen for Covid og sykdom veier ikke opp for muligheten for eventuelle langsiktige bivirkninger. Krysser den grensen et sted tar jeg vaksinen der og da. Har tatt mange vaksiner tidligere, og priser legevitenskapen for de fleste vaksinene som har vært. De har bommet av og til, men stort sett er dette en stor pluss sak.

Det eneste vi VET er at korona gir stygge bivirkninger. Og vi har mange i samfunnet som blir veldig syke av det men som ikke kan ta vaksinen. Da er det opp til oss andre friske å ta en for laget 

Anonymkode: 590dc...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det eneste vi VET er at korona gir stygge bivirkninger. Og vi har mange i samfunnet som blir veldig syke av det men som ikke kan ta vaksinen. Da er det opp til oss andre friske å ta en for laget 

Anonymkode: 590dc...690

Dette er med respekt og melde tull! For de vaksinerte sprer også Covid smitte i mye større omfang en man regnet med. Så dere som har denne problemstillingen ? Må faktisk følge smittervernreglene veldig konsekvent og beskytte dere selv. For vaksinen beskytter ikke mot smitte, den beskytter mot sykdom. Ta en for laget ? :) Skal huske det neste gang vi skal rydde et minefelt, og så sende deg ut først :) Tar du en for laget ? 

Det som gjør at jeg vurderer vaksinen er alle de som er vaksinerte, som nå driter i smittervernsreglene totalt. De holder ikke avstand, de vasker ikke hender skikkelig, og de kutter munnbind. Vi som ikke er vaksinert gjør dette ekstra godt nå. Men det holder bare ikke når de som er vaksinert driter i det, de får ikke alvorlig sykdom allikevel. 

Samme mekanisme ser vi også når det gjelder aids uten sammenligning for øvrig. Medisiner gjør at mange mister frykten, og smitten sprer seg enda mer.

Endret av Antiviruset
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo HUN som er ubeskyttet, jeg skjønner ikke hvorfor du skulle kutte henne av den grunn?

Hun sier jo selv at hun skal ta alle forholdsregler, og da gjør hun da virkelig så godt hun kan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kutte ut venninna på bakgrunn av dette er meget urimelig. 
Håper du tuller. 
Hvis du ikke gjør det, har jeg vondt for å tro at de andre i gjengen er like tullete som deg (unnskyld, men dette er faktisk sprøtt) så regner med at en sannsynlig utgang på dette er at det er du som blir stående alene tilbake.

Endret av Helgeline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 18.20):

Jeg ble fullvaksinert tidlig selv pga jobb, men jeg vet faktisk ikke hvilken vaksinestatus mine venner har, og jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Det eneste jeg hadde reagert på, er hvis noen av dem begynte å holde preken om konspirasjonstull og åpenbare feilaktige påstander.

Anonymkode: 363ba...fb7

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er venner så hellige? Hvis man er grunnleggende uenige i ting så vil jo det kunne bety et vennskap med endel konflikter , og hvem gidder det? For meg er venner folk jeg kan slappe av sammen med og som har samme holdninger som meg. 

Anonymkode: a8537...604

Hittil ja. Men hvem visste om korona for 1,5 år siden det kan Komme ett scenario senere i livet der du og dine venner ikke har samme holdning.

Anonymkode: dcbfc...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det eneste vi VET er at korona gir stygge bivirkninger. Og vi har mange i samfunnet som blir veldig syke av det men som ikke kan ta vaksinen. Da er det opp til oss andre friske å ta en for laget 

Anonymkode: 590dc...690

Ja noen fikk dårlig lungekapasitet som de fant ut etter på er dårlig kondis😁. Ikke rart folk blir sittende på ræva i et nedstengt samfunn og null aktivitet. Ikke alle liker å jogge og gå rundt i skogen

Anonymkode: dcbfc...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

For en jævla kjip gjeng, kanskje faktisk for kjipt til å være sant... tror ikke noe på deg. Hvis dette er sant, bør du skjerpe deg og passe dine egne saker fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er venner så hellige? Hvis man er grunnleggende uenige i ting så vil jo det kunne bety et vennskap med endel konflikter , og hvem gidder det? For meg er venner folk jeg kan slappe av sammen med og som har samme holdninger som meg. 

Anonymkode: a8537...604

Helt uenig. Jeg er ikke enig med mine venner i alt, men har ALDRI hatt konflikter med mine venner. Det er fordi vi respekterer at vi har ulike syn.

Vi kan diskutere, men vi er voksne, oppgående mennesker som klarer å diskutere uten at det blir konflikter.

Mine venner er hellige for meg. Gode venner vokser faktisk ikke på trær.

Anonymkode: 745ff...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 17.41):

Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon,  og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme,  fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. 

Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er  , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? 

Anonymkode: 8c01b...aca

Jeg mister respekten for slike uvitende fjols som deg *grøss*

Du er vaksinert, hvorfor klager du? Du omgås andre folk som kan smitte deg, spiller det noen rolle om det blir en venninne eller andre? Nei

Anonymkode: 4874a...728

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo denne venninnen faktisk tenkt å ta vaksinen da - når permisjonstiden er over og hun skal ut i jobb igjen.

Har all forståelse for at ammende mødre kan ønske å vente med vaksinen.

Har en fulgt med litt, så har en sett at gravide og ammende får motstridende råd, og mange er forvirret og fortvilet over hva som er best å gjøre.

Vaksinene er ikke testet på disse gruppene, så en kan ikke garantere at er trygt - selv om det mest sannsynlig er det.

At en nybakt mamma som ammer sin baby da ønsker å utsette vaksinen synes jeg vi alle bør ha forståelse for. Spesielt når hun, som denne mammaen, også tar konsekvensen av det og fortsetter å holde seg mest mulig isolert, bruke munnbind osv.

 

Her vil jeg si det er dere venninnene som fortjener kjeft!

Dere har en venninne med nyfødt barn, som uansett ikke kan vaksineres, mye mer smittsom delta-variant som sprer seg - også dropper dere munnbind og lever stort sett som før..???

DET er fryktelig egoistisk og null vilje til å hjelpe flokken. Dere er ute i verden og kan bli smittet, til tross for vaksine, og bringe viruset til en nyfødt baby.

Og det kunne dere gjort uavhengig av om mor var vaksinert selv eller ikke.

 

Anonymkode: 4b89d...b38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 17.41):

Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon,  og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme,  fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. 

Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er  , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? 

Anonymkode: 8c01b...aca

Du er jo vaksinert så hva er du redd for?? Skjerp deg! Respekter andres VALG og les deg opp på vaksineskader. Venninna di er smart og venter!!

Anonymkode: 3362b...dd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt urimelig av deg. 

Anonymkode: 35ab7...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså så redd menneskeheten, når jeg ser hvordan dette med valg om vaksinering påvirker relasjonene våre. Er det verdt å ødelegge vennskap for dette? Jeg ser på dette som en type hjernevasking, at vi ikke klarer å være rasjonelle og akseptere hverandres valg. Dette er også tilfellet på min egen arbeidsplass, der kollegaer snakker om hvor egoistisk den ene av oss er som velger å ikke ta vaksinen. Slutt med det! Det er viktig! Vaksinen er frivillig. 

Anonymkode: 60bea...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...