Gå til innhold

Venn vil ikke ta vaksine- ok å kutte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal heller ikke ta vaksinen, og heldigvis har jeg venner som respekterer avgjørelsen min fullt og helt. På samme måte som jeg respekterer at venner drar på ferier til steder med forholdsvis mye smitte, eller at de samles litt for mange og har for mange mange nærkontakter. Det er det venner gjør, respektere hverandre og hverandrs valg. Hadde du vært min venn og kommet med noe sånt, hadde jeg syns det var helt ok for min del også at du valgte å kutte meg ut..

Anonymkode: 405a2...8f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon,  og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme,  fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. 

Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er  , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? 

Anonymkode: 8c01b...aca

Du er mer enn urimelig. 

Helt sprø spør du meg. 

Anonymkode: 2c51a...380

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke kuttet ut en venninne pga at hun ikke vil ta vaksine. Så lenge jeg har tatt den, så må andre få bestemme selv hva de skal. Jeg skulle selvfølgelig ønske alle tok den. Men det er jo hun som eventuelt blir dårlig/syk hvis hun ikke ‘tåler’ corona. Vi får jo forhåpentligvis litt svakere symptomer med vaksinen da. Men man kan jo smittes selv om man har tatt vaksine🤷🏽‍♀️ Så ser ikke så mye forskjell egentlig, bortsett fra at vaksinerte kan ha et svakere/mindre sykdomsforløp. 

Anonymkode: c6433...12b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man kan legge godviljen til og forstå at en relativt nybakt mamma ikke ønsker eller tør å ta vaksinen. Å stenge henne ute av gjengen synes jeg utrolig dårlig gjort. Flott at dere har tatt vaksinen, det hadde kanskje jeg og gjort om jeg var nybakt mamma på denne tiden eller kanskje ikke, hadde kanskje ventet til jeg gikk ut i jobb jeg og behovet for brystmelk ikke var like stort. Gudene vet, synes iallfall at det er stygt gjort å stenge henne ute så lenge hun er såpass påpasselig med smittevern.

Synes for øvrig at det er rart at flere av dere ikke følger basis smittevern som munnbind, hadde vært utrolig redd for å smitte barnet mitt jeg når det er så lite.

Er det noen jeg har forståelse for at velger å avvente så er det de som er gravide og ammende, virkelig.

Noe annet med de som ikke "tør" for de er redd for 5G og ikke vil innrette seg etter vaksinestaten. :rolleyes:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får faktisk trøbbel med å forholde meg til venner som velger å ikke ta vaksinen, ikke rent praktisk med tanke på smitte, men forbi de for meg virker egoistiske og/eller dumme. Sorry, sånn er det bare. Forøvrig kan jeg forstå at hun som ammende ønsker vente. 

Anonymkode: 590dc...690

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (14 timer siden):

Ja du er ekstremt urimelig. Hadde jeg vært hun ville jeg kuttet DERE ut.. må være utrolig slitsomt å være venn med hysterikere

Kunne ikke vært mer enig. Herregud vi går mot ett apartheid samfunn … spiller ingen rolle for deg når du er vaksinert. Er vel heller henne som burde stenge dere vaksinerte smittebærere ute🥶. Blir sint på alt dette hysteriet der 98,8 % overlever korona. Whats the problem??

Anonymkode: dcbfc...533

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg får faktisk trøbbel med å forholde meg til venner som velger å ikke ta vaksinen, ikke rent praktisk med tanke på smitte, men forbi de for meg virker egoistiske og/eller dumme. Sorry, sånn er det bare. Forøvrig kan jeg forstå at hun som ammende ønsker vente. 

Spiller ingen rolle så lenge du har tatt din .. da er det du som er farlig smittebærer ikke de uvaksinerte. Ha litt medmenneskelighet hvorfor er du slik når vaksinen er frivillig??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ærlig talt, det er ikke ok! 

Her er det en ganske unison tilbakemelding, og om du faktisk mener dette, og ikke troller, så bør du ta til deg det som er blitt skrevet her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Spiller ingen rolle så lenge du har tatt din .. da er det du som er farlig smittebærer ikke de uvaksinerte. Ha litt medmenneskelighet hvorfor er du slik når vaksinen er frivillig??

Jo, det spiller en rolle! Man tar ikke vaksine for seg selv, man tar det for flokkimmuniteten så vi kan åpne samfunnet igjen og beskytte de som ikke kan ta vaksinen. Å droppe vaksine er egoistisk og gjør deg til en gratispassasjer, heldigvis tar de fleste av oss vaksinen så ikke egoistene får ødelegge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det spiller en rolle! Man tar ikke vaksine for seg selv, man tar det for flokkimmuniteten så vi kan åpne samfunnet igjen og beskytte de som ikke kan ta vaksinen. Å droppe vaksine er egoistisk og gjør deg til en gratispassasjer, heldigvis tar de fleste av oss vaksinen så ikke egoistene får ødelegge. 

herregud så mange vennskap som vil bli ødelagt for livet pga at noen velger å ikke ta en vaksine som er frivillig det er jo galskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du sier gratis passasjer?? hvorfor sier du det??? Er det fordi du ikke er helt trygg på fremtidige bivirkninger som kan komme med vaksina om ett par års tid som en uvaksinert glatt slipper unna?? Har selv tatt vaksina men jeg har ingenting i mot at folk ikke tar den...Det var mitt ønske og men det tvang seg frem for å få reist å sett mine barn i utlandet så det tvang seg frem.. man må priortiere hva som er viktig her i livet og ikke. Har full forståelse for de som velger ikke å ta den...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vennegjengen deres er litt mer oppegående enn deg, og velger å sosialisere seg med henne og ikke deg. Egentlig burde du trekke deg tilbake til venninne din har tatt vaksine og ikke sette de andre venninnene dine i en kjip situasjon ved å velge. Da fremstår du som en mindre begavet Karen.. 

Anonymkode: 7cb29...961

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

herregud så mange vennskap som vil bli ødelagt for livet pga at noen velger å ikke ta en vaksine som er frivillig det er jo galskap. 

Mine gode venner tar heldigvis ikke sånne valg 😆

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du sier gratis passasjer?? hvorfor sier du det??? Er det fordi du ikke er helt trygg på fremtidige bivirkninger som kan komme med vaksina om ett par års tid som en uvaksinert glatt slipper unna?? Har selv tatt vaksina men jeg har ingenting i mot at folk ikke tar den...Det var mitt ønske og men det tvang seg frem for å få reist å sett mine barn i utlandet så det tvang seg frem.. man må priortiere hva som er viktig her i livet og ikke. Har full forståelse for de som velger ikke å ta den...

Deg om det, jeg har ikke. Det er det enkle, pysete valget og det er egoistisk. 

Jeg har forøvrig ikke sagt jeg ville droppet noen, jeg sier bare jeg sliter med å forholde meg til valget. Og det må vel nesten jeg få lov til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier jo at hun har tenkt å ta vaksinen senere, og følger jo da tydeligvis mer tiltak enn det som nå er pålagt, mtp. munnbind osv. Så hun slår meg ikke som en som bare driter i corona og vaksiner. Jeg synes derfor at du overreagerer. Det er dessuten frivillig om man ønsker å ta vaksinen, ingen kan bli tvunget til å ta den (selv om jeg selvsagt reagerer om en helt frisk voksen ikke vil ta vaksinen uten spesifikk grunn, men dette er jo ikke tilfellet her).

Anonymkode: 8a78f...e54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine gode venner tar heldigvis ikke sånne valg 😆

Deg om det, jeg har ikke. Det er det enkle, pysete valget og det er egoistisk. 

Jeg har forøvrig ikke sagt jeg ville droppet noen, jeg sier bare jeg sliter med å forholde meg til valget. Og det må vel nesten jeg få lov til. 

høres egentlig ut som du allerede har bestemt deg siden du sier det. Hadde aldri kuttet ut viktige mennesker i livet pga at noen ikke vil ta vaksine. Man må respektere at mennesker tar andre valg og har andre synspunkter enn deg. Er det du og de andre i veninnegjengen som er normen eller? 

Anonymkode: b7b52...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon,  og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme,  fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. 

Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er  , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? 

Ekstremt urimelig. Hvis du kan kutte ut en venninne på grunn av noe sånt, hvor sterkt var det vennskapet i utgangspunktet da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva man kaller det er jo ikke så viktig, men mår det gjelder vaksiner så er det jo sånn at man må opp i en ganske høy del av befolkningen som tar vaksinen for at man skal få immunitet. Har du tenkt på at hvis en veldig stor prosent del ikke hadde valgt å vaksinere seg ville det tatt mange år før man kunne reise/se fam i utlandet igjen? Så det er jo ikke bare et valg for seg selv, det er også et samfunnsvalg. 
Og når det gjelder bivirkninger; nei, man vet ikke så mye om det ennå, men man vet mer om bivirkninger av sykdommen covid 19; lungeproblemer, hukommelsestap, utmattethet. Så da må man ta valget om risiko satt opp mot hverandre. 

TS; jeg hadde ikke kuttet ut noen venninner for dette. Virker som hun har tatt et gjennomtenkt valg i den situasjonen hun er i. De første undersøkelsene ifht covid og amming viser tendenser til at antistoffer i noen grad går over i morsmelken, noe som også gir beskyttelse til babyen, men denne forskningen er i et veldig tidlig stadiet. 

Anonymkode: 2326b...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Du er klin gæren. Hvorvidt folk ønsker å vaksinere seg eller ikke, får være deres eget valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig. Herregud vi går mot ett apartheid samfunn … spiller ingen rolle for deg når du er vaksinert. Er vel heller henne som burde stenge dere vaksinerte smittebærere ute🥶. Blir sint på alt dette hysteriet der 98,8 % overlever korona. Whats the problem??

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lurer på hvorfor du har inntrykk av at vaksinerte er farlige smittebærere? Jada, jeg vet man kan bli smittet selv om man er vaksinert, men det høres ut som du tror de som har tatt vaksinen er vandrende smittebomber hele gjengen. 

Anonymkode: 363ba...fb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker det er helt greit av venninnen din å ikke ønske dette sålenge hun fullammer, sålenge vaksinen ikke er testet på ammende. Ville gitt henne litt tid og ikke kuttet ut fordi hun utsatte vaksinen m noen få måneder.. 

(For ordens skyld: Jeg ammer og er vaksinert)

Anonymkode: 58bf5...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...