Gå til innhold

Ned 5 kg raskt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke dette. Du vil ned 5 kilo, men det virker det samme for deg om det er vann, muskler eller fett, fordi eksempel din slo opp (eller dere gjorde det slutt). Uansett hva det er, så virker det ikke sunt. Virker som en reaksjon på et eller annet traume. Joda, jeg har vært der jeg og.

Det finnes vel en million av ulike kurer som kan fikse dette for deg. Bare spis epler, bare spis bær, spis ingenting, gå 4 timer om dagen. Så blir du så tynn og fin atte (noe du sikkert allerede er, i alle fall tynn). Så kan alle se på deg og si "wow - hun takler i alle fall bruddet godt" og alle mennene bare "at han kunne gå fra den dama der, det skjønner jeg ikke!". Er det det du vil de skal tenke, sånn innerst inne? For det tenker i alle fall jeg, og de fleste andre som leser denne tråden, vil jeg tro.

Realistisk sett er det vel 7100 kalorier per kilo, så fire kilo krever rundt 2800 kalorier i underskudd. Si du forbruker rundt 1400 kalorier bare ved å leve, så må du enten kutte kostholdet ditt ned til 400 kalorier, eller forbruke om lag 1000 kalorier mer daglig om du skal nå målet ditt om "rask vektnedgang". Ingen av disse løsningene er noe jeg vil anbefale, men jeg antar at du ikke er så interessert i å høre. Du vil dog se det selv om noen år og tenke "hva i huleste drev jeg egentlig på med?".

Lykke til, uansett. 

Anonymkode: c228a...1a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi EKSEN din slo opp. Helsikens autokorrekt 

Anonymkode: c228a...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg er den eneste i verden som Vil ned 5 kg kjapt. Hadde deT vært snakk om 15 kg så hadde det ikke vært helt sunt. Jeg ba om tips til å nå målet raskt. For min egen del. Hadde jeg villet vært som nå så hadde jeg ikke bedt om råd. Ja jeg vil ha andre ting enn bruddet å tenke på, så da finner jeg dette som et fint fokus. 1. gå ned dit jeg vil, og 2. trene. Trene trenger jeg ingen tips om :)

Anonymkode: c87df...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tror ikke jeg er den eneste i verden som Vil ned 5 kg kjapt. Hadde deT vært snakk om 15 kg så hadde det ikke vært helt sunt. Jeg ba om tips til å nå målet raskt. For min egen del. Hadde jeg villet vært som nå så hadde jeg ikke bedt om råd. Ja jeg vil ha andre ting enn bruddet å tenke på, så da finner jeg dette som et fint fokus. 1. gå ned dit jeg vil, og 2. trene. Trene trenger jeg ingen tips om :)

Anonymkode: c87df...a9b

Hm.. den der påstanden om at det er mindre usunt med fem eller 15, er jeg ikke så sikker på. Det kommer jo an på utgangspunktet. 

Anonymkode: c228a...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen klare bevis på å gå ned raskt i vekt, Max 5 kg,  i en periode på 2-3 uker, er usunt/farlig, så del gjerne kildene dine. Hvis ikke så er jeg ikke særlig interessert i slike antakelser, er ikke det jeg har spurt om. 

Anonymkode: c87df...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag veier jeg 57,6 kg. Ingen går ned kun fett og jeg forstår dette. Drikker fortsatt 3 liter vann og spiser salt (ikke ren salt, men det skjønner dere vel). Spiser fortsatt karbohydrater, men siden gluten gjør meg syk utgår jo fks hvetemel, så type karbohydrater begrenser seg selv. Går over til lavkarbo om vekten stagnerer. 

Anonymkode: c87df...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er 168 høy og skal ned til 54 kilo, så kommer du til å grense mot undervekt

Screenshot_20210728-151259_Chrome.jpg

Anonymkode: c228a...1a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men det er normalvektig :) er der jeg trives best med meg selv. 

Anonymkode: c87df...a9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er første gangen jeg skriver dette. De anbefaler å ikke slanke seg når man er normalvektig eller nær normalvektig. Årsaken er at du kan klusse med forbrenningen og bli tykkere på sikt. Du er så slank at det kan umulig være verd det. Ta i allefall tid. Disse sjokkdiettene når man er lav normal er ikke bra. Når jeg var ungdom ble bmi under 20 beregnet til undervekt. Bare for å sette det i perspektiv.

Anonymkode: 6c240...18d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lurt å rette fokus mot mat og trening i en slik bruddfase. Jeg gikk fra min eks og mitt anstrengte forhold til mat utviklet seg til spiseforstyrrelse. Jeg mistet matlysten fullstendig, og når jeg merket jeg gikk ned i vekt så ble jeg besatt av at det skulle fortsette. Så ble jeg så psykisk syk, begynte på medisiner etc og pga rask vektnedgang reagerte kroppen med sterk sult noe som resulterte i overspising og 30 kg opp. Har gått alt ned igjen og litt til. Er undervektig og plages av spiseforstyrrede tanker hver dag. 

Du leker med ilden når du med vilje går inn for å fokusere på, og regulere deg selv ved å gå raskt ned i vekt. Men det virker ikke som om du er interessert i å ta til deg råd eller advarsler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...