Gå til innhold

Ned 5 kg raskt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og en ting til. Varier maten, slik at du får variert av næringsstoffer og mineraler.

Blir fort kjedelig med samme omelett til lunch hver dag feks.

 

Anonymkode: 3c096...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men hva konkret mat spiser dere og hvor stor mengde? Jeg vet ikke helt men jeg tenker at antall kalorier har alt å si, ikke om det har karbohydrater eller ikke. Så jeg lurer egentlig på tips til mest mulig volum På færrest mulig kalorier. Men så har jeg aldri prøvd lavkarbo heller, så kan egentlig ikke uttale meg. Har dere noen konkrete råd på type mat og mengde mat på lavkarbo eller ketose for rask vektnedgang? Takk for alle tips

Anonymkode: c87df...a9b

Lavkarbo mat gir generelt større metthetsfølelse enn karborik mat, derfor skal det ikke være nødvendig og telle energi ( kalorier) på lavkarbo. Noen gjør det allikevel , det går jo an. På lifesum appen du ble anbefalt over mener jeg energi kommer opp også om du velger keto meny. Det viktigste på en sånn diett er uansett at kroppen forbrenner kroppsfett istedenfor karbohydrater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste skyr, proteinpudding, salat og kjøtt/kylling/fisk i 2.5 måneder og gikk ned 25 kg. Ikke gått opp igjen etter at jeg normaliserte kosholdet igjen.

Finnes selvfølgelig mange andre proteinkilder som egg, kesam, cottage cheese osv.. men jeg måtte ha det enkelt. Skyr aktiv 1-2stk til dagen. Stor middag med masse grønnsaker, og en proteinpudding til kvelds. Ikke spis etter 20.00.

 

Anonymkode: f8482...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips. Hvordan holder dere motivasjonen i gang når fristelser setter motivasjonen på prøve? Kan vel også merke noe fysisk ubehag i starten?

Anonymkode: c87df...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for mange gode tips. Hvordan holder dere motivasjonen i gang når fristelser setter motivasjonen på prøve? Kan vel også merke noe fysisk ubehag i starten?

Anonymkode: c87df...a9b

Du kan føle deg slapp og sliten i starten. Men vektnedgangen vil være motivasjon i seg selv. Søtsuget forsvinner etter noen dager, du må bare stå i det. 
 

Vet ikke hva som motiverer deg. For min del er det så enkelt som å se J Lo på insta i går, fin dame på 52. Tenker at jeg kan også klare å nå målet mitt. 
 

Men du kan jo måle deg med målbånd og se om du også krymper inn. 
 

Det å spise periodisk faste gjør at jeg blir litt streng med meg selv «jeg skal ikke spise før 11-12 og ikke etter 19-20». Er lettere å kutte frokost og droppe kveldskosen på den måten.

Anonymkode: 3c096...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (14 minutter siden):

På lifesum appen du ble anbefalt over mener jeg energi kommer opp også om du velger keto meny.

Du kan også gå inn på personlige innstillinger å endre kcal inntak. Om den feks oppgir at du bør spise 1600 kcal, kan du feks endre den til 1300 kcal.

Anonymkode: 3c096...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan også gå inn på personlige innstillinger å endre kcal inntak. Om den feks oppgir at du bør spise 1600 kcal, kan du feks endre den til 1300 kcal.

Anonymkode: 3c096...454

Ok. Lenge siden jeg har brukt den. Jeg tenker ikke kcal i det hele tatt selv altså, synes bare det er trist at det har blitt blandet inn i lavkarbo, hele poenget var jo at det skulle være et svar mot kalorimyten 😅 nå er det jo så mange versjoner, så folk får velge det som passer best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (Akkurat nå):

Ok. Lenge siden jeg har brukt den. Jeg tenker ikke kcal i det hele tatt selv altså, synes bare det er trist at det har blitt blandet inn i lavkarbo, hele poenget var jo at det skulle være et svar mot kalorimyten 😅 nå er det jo så mange versjoner, så folk får velge det som passer best. 

Det er sant at man ikke skal trenge å tenke kalorier, fordi du blir mett av mindre. Men om du overspiser, så vil du naturligvis ikke gå ned i vekt. Så får den som vil ned i vekt, må man i starten veie og telle kalorier uansett. Spesielt med så lav bmi. Man må være litt ekstra streng.

Anonymkode: 3c096...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 5 mnd på mine 5 kg :) Og det var en sunn måte å gjøre det på. Jeg var på 24 i BMI når jeg startet, til sammenligning. Det tar tid når du allerede er normalvektig, og har du tenkt å holde vekta så er det vaner som har noe å si. 

Går du på en kræsj-diett så går du nesten helt garantert opp igjen. Du vet ikke hvor mye du skal spise for å holde vekta, for du har ikke gjort den delen av jobben (å redusere kalorier på en fornuftig måte, komme til vekta du vil ha, og deretter stabilisere ved å spise litt mer igjen). Derfor går så mange opp igjen etter slike dietter.

Skjønner ikke hvorfor det alltid er så hastverk, spesielt ikke når man bare legger på seg kiloene igjen. Jeg har vært stabil i vekta i flere måneder nå etter at jeg gikk ned, så jeg vet at her kan jeg holde meg i lang lang tid, det er gode vaner jeg har jobbet med å bygge for min egen del.

Anonymkode: 55bf4...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Noen vil gå ned raskt, andre sakte.  Er ikke fysisk umulig å holde en ny vekt, om man bare er klar over hvor krevende det er, og jobbe for det, så kan man klare det :) jeg ønsker å gå ned raskt for å komme raskt igang med trening og vedlikehold. Har fått mange gode tips her :) jeg tror også det er lurt å tenke på kalorier. Selvom man kutter karbohydrater vil jo ikke vekten gå nedover om man spiser mer enn man forbrenner. 

Anonymkode: c87df...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er sant at man ikke skal trenge å tenke kalorier, fordi du blir mett av mindre. Men om du overspiser, så vil du naturligvis ikke gå ned i vekt. Så får den som vil ned i vekt, må man i starten veie og telle kalorier uansett. Spesielt med så lav bmi. Man må være litt ekstra streng.

Anonymkode: 3c096...454

Man MÅ ikke telle kalorier uansett, vi gamle travere på lavkarbo sluttet og telle kalorier da vi begynte på lavkarbo, poenget var jo og slippe unna denne kaloriteller myten som faktisk bare gjorde folk tykkere og tykkere over tid. Man KAN telle kalorier på lavkarbo om en føler for og ha kontroll på det og. Nei, man skal ikke overspiser av noe som helts. Det er ofte lettere og overspiser av mat en ikke blir mett av, som gir rask energi, altså generelt raske karbohydrater, enn av mat en blir mett av og som gir metthet over tid uten svingninger i blodsukkeret.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tror nok jeg må telle litt kalorier for å sikre meg at jeg faktisk går ned. Har fått mange fine tips her. Kan godt skrive i dette forumet her når/hvis jeg når målet mitt. Mulig det tar 10 uker, hvem vet. Jeg håper ikke det :) 

Anonymkode: c87df...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Spiste skyr, proteinpudding, salat og kjøtt/kylling/fisk i 2.5 måneder og gikk ned 25 kg. Ikke gått opp igjen etter at jeg normaliserte kosholdet igjen.

Finnes selvfølgelig mange andre proteinkilder som egg, kesam, cottage cheese osv.. men jeg måtte ha det enkelt. Skyr aktiv 1-2stk til dagen. Stor middag med masse grønnsaker, og en proteinpudding til kvelds. Ikke spis etter 20.00.

 

Anonymkode: f8482...810

Hvor høy er du? Og hva bar startvekten din? :) 

Anonymkode: 06153...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide meg i dag tidlig, før mat/drikke og etter toalettet. Som ble tipset om å gjøre her. Veier 58,4 kg. 
 

Ikke 100% sammenliknbart fra i går, siden jeg ikle veide meg før mat/drikke, men ser ut som jeg har gått noe ned? 
Er hvertfall nærmere målet :)
 

Jeg drakk 3 liter vann og spiste ikke lavkarbo. Spiste til og med kaviar for å faktisk binde litt vann. Jeg ønsker ikke for lavt blodtrykk, da kan jeg tenke man blir ganske svimmel? Tenker jeg heller kan gå på lavkarbo om vekten stagnerer, fordi jeg i utgangspunktet ikke liker å måtte holde meg unna en hel matgruppe, og at jeg da har et ekstra sterkt virkemiddel i bakhånd. 
 

Man går Kanskje også ekstra fort ned den første dagen? Ja jeg får se fortsettelsen. Et ønske er at det fortsetter sånn her, men det er vel urealistisk ☺️

 

Anonymkode: c87df...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Veide meg i dag tidlig, før mat/drikke og etter toalettet. Som ble tipset om å gjøre her. Veier 58,4 kg. 
 

Ikke 100% sammenliknbart fra i går, siden jeg ikle veide meg før mat/drikke, men ser ut som jeg har gått noe ned? 
Er hvertfall nærmere målet :)
 

Jeg drakk 3 liter vann og spiste ikke lavkarbo. Spiste til og med kaviar for å faktisk binde litt vann. Jeg ønsker ikke for lavt blodtrykk, da kan jeg tenke man blir ganske svimmel? Tenker jeg heller kan gå på lavkarbo om vekten stagnerer, fordi jeg i utgangspunktet ikke liker å måtte holde meg unna en hel matgruppe, og at jeg da har et ekstra sterkt virkemiddel i bakhånd. 
 

Man går Kanskje også ekstra fort ned den første dagen? Ja jeg får se fortsettelsen. Et ønske er at det fortsetter sånn her, men det er vel urealistisk ☺️

 

Anonymkode: c87df...a9b

Du har ikke gått ned i vekt av å slanke deg i en dag 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 06153...d5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser dagens første måltid etter kl 18 en gang. Alt fra kl 18 til 22. Da blir jeg fort mett og spiser lite, og får i meg lite kalorier. Spiser kanskje en sjokolade eller en liten ting, som en skive eller noe frukt, på kvelden/natten hvis jeg blir litt sulten. Drikker masse vann resten av dagen. Spiser mye egg.

Da jeg var syk og ikke orket å spise noe særlig på en uke, gikk jeg ned 3-4 kg. 

Anonymkode: 39098...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man ikke går ned i vekt av en fag slanking, hva er da vitsen med slanking? Vekten viser mindre idag så har gått ned noe. 
 

hvordan klarer du å holde deg unna mat helt til kl 18?

Anonymkode: c87df...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis man ikke går ned i vekt av en fag slanking, hva er da vitsen med slanking? Vekten viser mindre idag så har gått ned noe. 
 

hvordan klarer du å holde deg unna mat helt til kl 18?

Anonymkode: c87df...a9b

Det hen forsøker å si er at du ikke har gått ned en halvkilo fett i løpet av et døgn. Det du har mistet er vann. 

Anonymkode: c228a...1a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kroppen består jo mest av vann, så er helt logisk at det meste man mister er vann :) 

Anonymkode: c87df...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hen forsøker å si er at du ikke har gått ned en halvkilo fett i løpet av et døgn. Det du har mistet er vann. 

Anonymkode: c228a...1a1

Ja, i dag veier jeg nesten 2kg mer pga mensen. Men jeg har ikke magisk gått opp 2kg over natta, (skal også ned i vekt) 

ts, du kommer til å se svinginger 1-2kg som er naturlig. Men for å gå ned 0,5kg så må du ha slanket det lengre enn 24 timer.

ja vann skal også ut av kroppen, poenget er at det vannet kan være tilbake imorgen. Du trenger lengre tid på å se real vektnedgang :)

Anonymkode: 06153...d5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...