Gå til innhold

Hva slags shampoo vil dere anbefale noen med lott skadet hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håret mitt er tørt, og litt skadet. Vasker håret mitt med sunsilk, og det er absolutt ikke bra for håret. Det er for mye silikon i det. Har dere noen gode shampooer jeg kan prøve ut? 
Og eventuelt noen hårmasker?❤️🥰

Anonymkode: 609d9...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare du velger en uten sulfat så er ikke sillikon så ille :) Dr Organic som noen nevner over meg, er helt super! :) Maui serien de selger på vita er åså uten sillikon og sulfat og de har hårkur åså.

Anonymkode: 362ad...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kur håret minst en gang pr uke, helst to.

Anonymkode: 91fe2...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bare du velger en uten sulfat så er ikke sillikon så ille :) Dr Organic som noen nevner over meg, er helt super! :) Maui serien de selger på vita er åså uten sillikon og sulfat og de har hårkur åså.

Anonymkode: 362ad...4d4

Bruker man sjampo med silikon bør man absolutt vaske håret med en sulfat-sjampo inni mellom for å få skikkelig vasket ut silikoner, stylingprodukter og annet buildup.

Anonymkode: e117d...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bruker man sjampo med silikon bør man absolutt vaske håret med en sulfat-sjampo inni mellom for å få skikkelig vasket ut silikoner, stylingprodukter og annet buildup.

Anonymkode: e117d...3b4

Ikke all silikon bygger seg opp.

Anonymkode: 362ad...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Produktene fra Olaplex er veldig bra for skadet hår, ville kjøpt sjampo, balsam og en kur. Kur håret en gang i uken (mellom sjampo og balsam. Avslutt alltid med balsam etter kur)

https://www.blush.no/haarpleie/balsam/olaplex-best-of-olaplex-c52953-52954-46843-78350?gclid=Cj0KCQjw3f6HBhDHARIsAD_i3D8K20KnLfId7IMr8xdxbvYH4jEylCCqNc6Qe9TllPA6HgOC0z29aBUaAnmmEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ville også kjøpt en god hårolje til å bruke i lengdene. SP fra wella sin olje synes jeg er veldig god, den gir heller ikke gulskjær i håret som endel andre oljer kan bruke 

https://www.blush.no/product/981985/haarpleie/haarolje/wella-sp-luxe-oil-reconstructive-elixir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Redken Acidic Bonding-serien kunne ikke vært mer fornøyd. Bruker også Joico sin renseshampo annenhver uke grunnet svært hardt vann. 
 

Jeg har brukt silikon- og sulfatfrie produkter tidligere og det fungerer absolutt ikke for meg i lengden uansett hva slags produkter jeg brukte. Endte opp med build-up, kløe, flatt og tørt hår. 
 

Silikon er ikke silikon. Det er uhorvelig mange typer med sine egenskaper. Mitt skadde hår trenger den hinna silikonen skaper.

Anonymkode: b7f36...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste, Opalex, Redken, Kerastase osv. det bit noe bedre, men håret er fremdeles tørt og preget av konstant farging, så nå skal jeg la det vokse ut og klippe tupper jevnlig, vil ha mitt blanke sunne hår tilbake.

Anonymkode: 6689b...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd med sebastian penetrait shampo og maske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker baby sjampo 😜 bruker den lilla fra Johnsen og den hvite fra anglemark når jeg trenger bedre vask da den inneholder sulfat. Vasker alltid håret 2 ganger, som regel 2 ganger i uka. Bruker også 3 forskjellige balsamer uten silikon, også bruker jeg define rå sin leave in balsam og ren argan olje i tuppene. Håret mitt er bleket men nå ganske sunt etter noen mnd med den rutina. På vinteren vasker jeg håret ofte bare en gang i uka. 

Det funker for meg. Jeg har prøvd ut myyye forskjellig før jeg fant noe som funker. Men ikke sikkert det funker for deg 🙄

Anonymkode: 24f63...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst

Det finnes så mange sjampoer der ute at det blir vanskelig å anbefale noen. Selv har jeg vært fornøyd med det meste av sjampoer fra merker som Redken, Kèrastase, Evo og Joico. Les litt om de du er nysgjerrig på og finn noe som passer til ditt hår. Om du for eksempel har tykt og grovt hår som er i hjel bleket og trenger proteiner og fuktighet, så burde du finne en som passer til nettopp denne typen hår. Det er mye for alt der ute! Sjekk også omtaler på andre nettsider og hva de ulike nettsidene skriver om produktene. Det er ikke alle som er like flinke til å legge ved hva produktene skal hjelpe for og hvilke hårtyper de er egnet til. Noen har også en litt for generell beskrivelse, for eksempel "passer til slitt hår". Det kan bety så mangt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...