Gå til innhold

Nye regler i Israel fra 8 august


Tunique

Anbefalte innlegg

Fra 8 August vil de uvaksinert ikke kunne gå på kino, teater, synagoger, fornøyelsesparker,fotballkamper eller annen aktivitet med flere 100 mennesker til stede.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvis du bestiller feks kino billett så får bare 99 til komme inn selv om de er vaksinerte? Eller mister du biletten din?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liknende regler i Frankrike, Italia og sikkert flere land. Det blir ikke lett å være antivaxer framover.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (14 minutter siden):

Fra 8 August vil de uvaksinert ikke kunne gå på kino, teater, synagoger, fornøyelsesparker,fotballkamper eller annen aktivitet med flere 100 mennesker til stede.

 

Sånn er det når man dropper å vaksinere seg . Skjønner godt at de ikke får gå på kino osv når det er flere enn 100 mennesker tilstede.

Endret av NorthernLight
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
Elida88 skrev (9 minutter siden):

Likevel kaller de vaksinen frivillig. The world has gone mad. 

Ja, det er frivillig. De som velger å ikke ta vaksine får møtes andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elida88 skrev (9 minutter siden):

Likevel kaller de vaksinen frivillig. The world has gone mad. 

Indeed 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar tale i alle fall. Jeg er utgangspunktet skeptisk til å dele befolkningen i to lag, men mest av alt gjelder det når ikke alle har fått valget. Nå har man det i Israel. 

Og om valget er at alle skal følge restriksjoner enn om vaksinemotstandere skal gjøre det, er valget enkelt.

Jeg tror vi slipper lignende permanente ordninger i Norge, selv om vi til dels har det nå. Rett og slett fordi så mange tar vaksinen. 

Jo flere anti-vaxxere det er i et land, jo større er sjansene for slike systemer. Tenk på neste gang man prøver å overbevise folk om å ikke ta vaksine eller slenger ut falsk propaganda mot de.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (På 23.7.2021 den 23.01):

Sånn er det når man dropper å vaksinere seg . Skjønner godt at de ikke får gå på kino osv når det er flere enn 100 mennesker tilstede.

Ingen barnefilmer med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari

Som ventet. 

De kan prøve å tvinge, true og lokke så mye de bare vil. Jeg skal ikke ha den sprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjelden jeg uttaler meg om vaksinen. Og jeg hemmeligholder mitt eget valg angående vaksinen - fordi jeg ikke vil påvirke noen til å ta den, eller la være å ta den. Så lenge vaksinen er frivillig har jeg den innstillingen. 
 

Men, dette begynner å bli absurd..og jeg tror jeg må svelge en svær kamel ved å si at de som dro link til det med inndeling av folk ved å putte en stjerne på armen deres..de folkene jeg «sloss» med her i kommentarfeltet, og kalte dem ignorante som kunne sammenligne dette med jødeforfølgelse..jeg må be dere om  unnskyldning. For jeg tok feil. Dette begynner å bli en skikkelig stygg affære. 
 

Det som må ta slutt nå - det er å kalle dette for frivillig. Det er ikke frivillig. 
Da blir spørsmålet - hvis den medisinske behandlingen er påtvunget, og man er en av de få uheldige som får varige invalidiserende bivirkninger - hvem er ansvarlig? 
Dette kan ikke sammenlignes med å ta p-piller eller paracet (som også kan ha alvorlige bivirkninger for noen få) - for disse tar man frivillig. 
 

Dernest har man effekten i samfunnet, av å splitte på den måten man nå gjør - de vaksinerte, og de uvaksinerte. 
Jeg undrer meg over konsekvensen for dette i fremtiden. Samfunnet er splittet nok som det er..hva vil skje videre - i et verdensperspektiv og i et landsperspektiv. 
 

Jeg tror jeg engasjerer meg, og blir satt ut av dette, fordi jeg selv kjenner en som ikke KAN ta vaksinen, pga alvorlig sykdom. Helt sprøtt om denne personen skal ekskluderes fra samfunnet - fordi han ikke kan motta den medisinske behandlingen. Og ja, det er spesialister som har sagt at han ikke kan ta vaksinen. Det er altså ikke et valg han selv har tatt. 
Det provoserer inderlig å lese noen av kommentarene i denne tråden.. «jaja, sånn går det når man ikke gidder å ta vaksinen». Det er dette han kommer til å møte i fremtiden. Denne retorikken. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vera said:

Det er svært sjelden jeg uttaler meg om vaksinen. Og jeg hemmeligholder mitt eget valg angående vaksinen - fordi jeg ikke vil påvirke noen til å ta den, eller la være å ta den. Så lenge vaksinen er frivillig har jeg den innstillingen. 
 

Men, dette begynner å bli absurd..og jeg tror jeg må svelge en svær kamel ved å si at de som dro link til det med inndeling av folk ved å putte en stjerne på armen deres..de folkene jeg «sloss» med her i kommentarfeltet, og kalte dem ignorante som kunne sammenligne dette med jødeforfølgelse..jeg må be dere om  unnskyldning. For jeg tok feil. Dette begynner å bli en skikkelig stygg affære. 
 

Det som må ta slutt nå - det er å kalle dette for frivillig. Det er ikke frivillig. 
Da blir spørsmålet - hvis den medisinske behandlingen er påtvunget, og man er en av de få uheldige som får varige invalidiserende bivirkninger - hvem er ansvarlig? 
Dette kan ikke sammenlignes med å ta p-piller eller paracet (som også kan ha alvorlige bivirkninger for noen få) - for disse tar man frivillig. 
 

Dernest har man effekten i samfunnet, av å splitte på den måten man nå gjør - de vaksinerte, og de uvaksinerte. 
Jeg undrer meg over konsekvensen for dette i fremtiden. Samfunnet er splittet nok som det er..hva vil skje videre - i et verdensperspektiv og i et landsperspektiv. 
 

Jeg tror jeg engasjerer meg, og blir satt ut av dette, fordi jeg selv kjenner en som ikke KAN ta vaksinen, pga alvorlig sykdom. Helt sprøtt om denne personen skal ekskluderes fra samfunnet - fordi han ikke kan motta den medisinske behandlingen. Og ja, det er spesialister som har sagt at han ikke kan ta vaksinen. Det er altså ikke et valg han selv har tatt. 
Det provoserer inderlig å lese noen av kommentarene i denne tråden.. «jaja, sånn går det når man ikke gidder å ta vaksinen». Det er dette han kommer til å møte i fremtiden. Denne retorikken. 
 

Synes det fortsatt er milevis mer drøyt å sammenligne det med jødeforfølgelsen. Folk som frarådes vaksine fra fastlege bør få vaksinepass.

Endret av kermit123
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uvaksinerte må nok dessverre innse at de ikke lever i et vakuum når det er en pandemi. Vaksinen er også gratis, og jeg synes man helt ærlig bør gjøre sitt for å forhindre at smitten eskalerer.

Hvorfor bli så overrasket over at valg får konsekvenser? I en drømmeverden hadde det selvsagt ikke vært covid, men sånn er dessverre ikke realiteten nå. Valg får konsekvenser.

Det blir veldig historieløst å sammenligne dette med nazismen. Det var ikke som om de nazismen ville utrydde fikk et valg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kermit123 skrev (39 minutter siden):

Synes det fortsatt er milevis mer drøyt å sammenligne det med jødeforfølgelsen. Folk som frarådes vaksine fra fastlege bør få vaksinepass.

De må vel teste seg på samme måte som uvaksinerte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
32 minutter siden, Callisto83 said:

Uvaksinerte må nok dessverre innse at de ikke lever i et vakuum når det er en pandemi. Vaksinen er også gratis, og jeg synes man helt ærlig bør gjøre sitt for å forhindre at smitten eskalerer.

Hvorfor bli så overrasket over at valg får konsekvenser? I en drømmeverden hadde det selvsagt ikke vært covid, men sånn er dessverre ikke realiteten nå. Valg får konsekvenser.

Det blir veldig historieløst å sammenligne dette med nazismen. Det var ikke som om de nazismen ville utrydde fikk et valg.

Er ikke fedme også en epidemi i vesten? Hva et dødeligheten for fedmerelatert hjertesvikt osv? Hva koster dette oss som samfunn? Burde det ikke vært konsekvenser for dem som ikke klarer holde seg slanke også?

Ser du absurditeten i dette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kermit123 skrev (1 time siden):

Synes det fortsatt er milevis mer drøyt å sammenligne det med jødeforfølgelsen. Folk som frarådes vaksine fra fastlege bør få vaksinepass.

 

Callisto83 skrev (59 minutter siden):

Uvaksinerte må nok dessverre innse at de ikke lever i et vakuum når det er en pandemi. Vaksinen er også gratis, og jeg synes man helt ærlig bør gjøre sitt for å forhindre at smitten eskalerer.

Hvorfor bli så overrasket over at valg får konsekvenser? I en drømmeverden hadde det selvsagt ikke vært covid, men sånn er dessverre ikke realiteten nå. Valg får konsekvenser.

Det blir veldig historieløst å sammenligne dette med nazismen. Det var ikke som om de nazismen ville utrydde fikk et valg.

Jepp. Jeg syns også det er en superdrøy sammenligning. Men jeg syns også det er superdrøyt det som foregår nå. 
Mitt største problem er at vaksinen kalles frivillig. Det er den ikke. Neste problem er at det ikke er alle som kan vaksineres. Dermed ekskluderes disse. Det blir ikke snakket om i media - hvilket alternativ mennesker som av helsemessige årsaker ikke kan vaksineres har. Tvilsomt at jeg kjenner den eneste som ikke kan vaksineres. Ergo, mange blir ekskludert. 
 

Dernest - hvor høy vaksinedekning må man egentlig ha for at dette skal ha noe virkning - når så sterke midler må tas i bruk. Det vil jo gi antivaxere vann på mølla for å si det mildt. 
Når vaksinedekningen er så høy her til lands - hvilke risiko løper man egentlig ved å oppheve vaksinepass? Da må det stå dårligere til med helsevesenet enn jeg trodde, om man ikke har dekning for å behandle dem som ikke tar vaksinen - ja, for det er jo de som løper risikoen med å bli syke? Og vil trenge plass på sykehuset. Vaksinedekningen her til lands er vel 80-90%. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, zemer said:

De må vel teste seg på samme måte som uvaksinerte? 

Nei, synes faktisk det hadde vært greit om de hadde sluppet. Tror gruppen over mennesker som medisinsk frarådes vaksinen er såpass liten at det er greit. Dersom resten vaksinerer seg har vi ikke et problem ..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (38 minutter siden):

Er ikke fedme også en epidemi i vesten? Hva et dødeligheten for fedmerelatert hjertesvikt osv? Hva koster dette oss som samfunn? Burde det ikke vært konsekvenser for dem som ikke klarer holde seg slanke også?

Ser du absurditeten i dette...?

Ser du absurditeten med å sammenligne fedmerelaterte sykdommer med et høyst smittsomt virus? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari

Det er ikke slik at noen skal få fritak fra vaksinen. Alle skal ta den. Har ikke kilden klar, men amerikanske helsemyndigheter har uttalt at så godt som ALLE er "eligible" til å ta vaksinen, nesten uten unntak.

Her er en nyhetssak om ei jente med Guillain Barre-syndrom og legeerklæring på at hun ikke bør ta valsinen, som mistet studieplassen sin på universitet fordi DET KREVES AV ALLE. 

Daily Mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...